LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Danzare - oplichters

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
fem020
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2014 10:53

Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door fem020 »

Begin maart heb ik twee blauwe vlinderstoeltjes bij Danzare.nl gekocht. De website ziet er mooi uit, leuke webshop met meubels. Maar helaas: de stoelen hadden niet de verwachte kleur (kan gebeuren) en deze wilde ik dus graag retour sturen. Toen begon het drama:
Ik heb de dag van levering direct gemaild naar Danzare met de vraag hoe ik ze retour moet sturen. Na 3 dagen nog geen antwoord nog eens gemaild via de klantenservice. Bellen kost 50 cent per minuut dus die optie vermeed ik liever. Toen nog eens gemaild, zonder succes. Vervolgens na ruim een week wachten op antwoord heb ik de stoeltjes retour gestuurd op mijn eigen kosten (12,75) naar hun adres. 2 dagen later kreeg ik de stoelen weer terug gestuurd van Danzare. Het afleveradres was gesloten.
Vervolgens weer een email gestuurd en een dag later (eindelijk) kreeg ik een mail terug. Dat ik de stoelen op mijn eigen kosten kon sturen naar een ander adres.
Ze claimen dat ze nooit eerder mail van mij hebben ontvangen. Ik heb vervolgens een kopie van mijn eerste email bijgevoegd en ze nog eens gevraagd waarom ze zo laat antwoorden en of ze ter compensatie de verzendkosten voor zich kunnen nemen. 3 dagen later, nog steeds geen antwoord. Nu zijn we natuurlijk al lang over de 2 weken retour-regel heen.
Na nog een paar emails kreeg ik eindelijk antwoord: ze zouden één keer de afleverkosten van 12,75 voor hun rekening nemen als ik het retour zou sturen. Dus ik heb de stoelen direct dezelfde dag retour gestuurd. Na weer een paar emails gaf Danzare aan de stoelen te hebben ontvangen en het geld binnen 30 dagen over te maken. Ik heb Danzare nog een paar keer gemaild met reminders om het geld over te maken. Inmiddels zijn we ruim over die 30 dagen heen en ik heb nog geen cent retour ontvangen van Danzare.

Kortom, de oplichterspraktijken van Danzare kort omschreven:
- Reageren niet op emails
- Telefonische klantenservice kost 50 cent per minuut
- Reageren niet (of te laat) op retourverzoek via klantenservice
- Retourneren van bestelling is op eigen kosten
- Geven geen geld retour (!!!!!!!)

Wees dus gewaarschuwd en zeg het door!

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Een webwinkel met een klantenservice van 50 cent per minuut zal ik sowieso altijd links laten liggen.

Retouren op eigen kosten is niet zo gek. Waarom zou de webwinkel 2 x 12,95 moeten betalen omdat jij iets wil proberen? Ze nemen al 1 keer de kosten voor hun rekening.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door alloallo »

Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten?

Wat mag je verwachten van bedrijven die plagiaat verkopen. plagiaat verkopen is reeds dubieus en men mag van dergelijke bedrijven niets verwachten.

Naar mijn mening heeft u gekregen wat u mocht verwachten. Investeer liever in een origineel.

Of heeft u ook een fake Rolex ? Of een nep jeans uit Turkije?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door encore »

Jannes22 schreef:Een webwinkel met een klantenservice van 50 cent per minuut zal ik sowieso altijd links laten liggen.

Retouren op eigen kosten is niet zo gek. Waarom zou de webwinkel 2 x 12,95 moeten betalen omdat jij iets wil proberen? Ze nemen al 1 keer de kosten voor hun rekening.
Waarom? Omdat het in de wet Koop op Afstand staat. Terugsturen is voor rekening van de winkelier, niet van de consument.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door Jannes22 »

encore schreef:
Jannes22 schreef:Een webwinkel met een klantenservice van 50 cent per minuut zal ik sowieso altijd links laten liggen.

Retouren op eigen kosten is niet zo gek. Waarom zou de webwinkel 2 x 12,95 moeten betalen omdat jij iets wil proberen? Ze nemen al 1 keer de kosten voor hun rekening.
Waarom? Omdat het in de wet Koop op Afstand staat. Terugsturen is voor rekening van de winkelier, niet van de consument.
Waar lees jij dat? Het zou niet best zijn als iemand alles maar kon proberen en dat een webshop voor dubbele verzendkosten opdraait omdat jij de kleur niet mooi vindt?

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... p-afstand/

De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen - bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij jou.

Neemt niet weg dat ik je gelijk geef in je post en dat ze slordig met de situatie omgaan. Maar nogmaals, met een 50 cent nummer zegt dat al genoeg over de shop.

sam11
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2014 22:40

Re: Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door sam11 »

LET OP IEDEREEN: 2,5 maanden geleden heb ik 3 stoelen bij Danzare besteld. Deze waren na 3 weken nog niet aangekomen (levertijd was 4 dagen) en heb ik op 1 mei geannuleerd. Er was mij beloofd dat ik het geld binnen 30 dagen terug zou ontvangen maar helaas nog geen geld! Nu ben ik veel tijd kwijt door klagen, veel geld kwijt door proberen te bellen en wacht nog steeds op mijn terugbetaling!

chris_11
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2014 10:08

Re: Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door chris_11 »

Ik heb in mei een bestelling geplaats op de site van Danzare, 6 eettafelstoelen. Hiervoor heb ik ( stom genoeg) ook gelijk een betaling voor gedaan van € 444,-.

Ik kreeg maar geen bericht en heb een email gestuurd , na twee weken geen bericht wederom een mail. Toen een melding dat ze de stoelen half juli verwachten.
Oke, dit kan maar hadden ze de klant moeten laten weten.
Ik heb rond 20 juli wederom een email gestuurd hoe het ermee staat, geen bericht .
Wederom heb ik 2 weken later weer een mail gestuurd en tot op heden heb ik nog steeds geen bericht.
Ik weet niet meer wat te doen, schandalig hoe dit bedrijf met klanten omgaat.
Als ik mijn bestelling ga annuleren vrees ik ook nog dat ik misschien nog naar mijn geld kan fluiten.

Ik ben in staat om naar het bedrijf toe te gaan , maar wat bereik je hiermee. Dit kan alleen maar gaan escaleren, ik ben des duivels en ook boos op mij zelf dat ik de betaling gedaan heb.
Ik raad dan ook iedereen aan om NOOIT bij DANZARE een bestelling te plaatsen hoe mooi alles ook word aangeboden. :evil: :twisted: :( :(

Luciano13
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2014 17:45

Re: Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door Luciano13 »

Hallo,

Ik ben van Belgie en ik heb rond midden Juni een bureaustoel besteld bij Danzare
We zijn nu 13 oktober dus dit betekend dat we 4 maand verder zijn , 80% van de mails die ik verzonden heb waren zonder enig tegenantwoord, de andere 20% kreeg ik een berichtje van de "klantenservice" dat de stoel pas binnen 2weken word binnen verwacht en dat ze het zsm laten weten/leveren,
Ik heb ondertussen mijn bestelling geannuleerd en verwacht een terugstorting ten laatste op 23 oktober (terugstorting duurde volgens hun een maand)
Mijn vertrouwen in deze website is 0,0% , zeker na al deze feedback die ik te lezen krijg van andere "klanten" , en alsook uiteraard mijn eigen ervaring ermee,
gewoonweg schandalig!
ze spelen niet alleen met de mensen hun tijd , geld en voeten , maar ook met de gezondheid
ik heb namelijk een heel zwakke onderrug en werd me van de dokter een professionele bureaustoel aangeraden omdat ik veel tijd op de bureau doorbreng, terwijl ik hier al 4 maanden op die reeds betaalde stoel aan het wachten ben!
Indien ik dit geld niet teruggestort krijg binnen de beloofde en afgesproken datum volgen gerechtelijke stappen!
hier laat ik het niet bij stelletje amateurs

lozevisser
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 dec 2011 22:54

Re: Danzare - oplichters

Ongelezen bericht door lozevisser »

Deze dus :

No1deals B.V.
Hoofdvestiging
KVK 57705267
Vestigingsnr. 000027119726
Leonard Springerlaan 7
9727KB
Groningen
57705267 0000 000027119726 No1deals BV. No1deals BV, BBB europe. Detailhandel via postorder en internet in een ...

http://www.klachtenkompas.nl/no1dealsnl
http://tweakers.net/shopreview/9016/no1 ... opreviews/
https://www.trustpilot.nl/review/no1deals.nl
http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... hters-nr1/
http://www.kieskeurig.nl/No1deals.nl/wi ... 0001265855
http://www.groetenvanmax.nl/forum/aanko ... hters-nr1/

Gesloten