LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een cadeau bij aankoop meubels?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Bij aankoop van meubels wordt vaak een cadeau aangeboden: moet ik dat cadeau accepteren of mag ik gedeelte van de prijs van het prduct aftrekken van mijn aankoop?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is er mis mee om die vraag aan de winkel zelf te stellen? Zij zijn degenen die de actievoorwaarden bepalen. Onderhandelen/pingelen doe je met de verkoper. Niet met mensen die er niet bij betrokken zijn.

En dat 'vaak' valt wel mee, hoor. Het is maar een zeer beperkt aantal winkels dat dat doet.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Dat vaak valt idd wel mee, je doelt waarschijnlijk ook op Seats en Sofas die dit bijna standaard hebben. Een cadeautje is een lokkertje, niks meer, niks minder. Het is aan de verkoper wat hij hiermee doet en/of hij het wil ruilen voor een beetje korting. Maar waarom wil je deze meubels aankopen? Voor het cadeautje, voor de korting of voor de prachtige meubels die je krijgt voor die prijs?

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door zusjej21 »

in dit geval heb ik het over de aanschaf van10.000 aan meubelen bij v. Til in Alkmaar. Het lokkertje is een gesigneerde "koe"(zo zal ik het maar noemen) met beperkte oplage t.w.v. 1200 euro. Ik zelf vind het geen mooi ding en past niet in onze nieuwe inrichting.
Voorwaarden: bij aankoop van .... Duidelijk. Ik wil alleen weten hoe sterk ik sta om dat ding niet te accepteren maar een gedeelte (of alles) te verrekenen bij de aanschaf'
We gaan zeker in onderhandeling maar als die koe er ook nog af kan scheelt dat weer. :D

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die koe proberen ze U in de maag te splitsen om U van het kortingidee af te helpen. :wink: Die koe is niets waard natuurlijk. Google gewoon eens op de merknamen van de meubelen die U wilt kopen en vraag elders ook een offerte aan. Er is altijd wel iemand die wel wat korting wil geven en U niet als een kleuter behandeld.

Het is in deze tijd van de gekke dat ze niet wat korting kunnen geven.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ooit ben ik iets tegengekomen dat 50% van de waarde van het kado (dus die koe) mogelijk is, dus 600 euro. Maar geen idee of dit nu wetgeving is of iets dergelijks. Dit is zo'n 6% van het aankoopbedrag, en dat is eigenlijk een beetje weinig korting.

Wat je ook kunt proberen is een korting van 10% te bedingen zonder die koe.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

zusjej21 schreef:in dit geval heb ik het over de aanschaf van10.000 aan meubelen bij v. Til in Alkmaar. Het lokkertje is een gesigneerde "koe"(zo zal ik het maar noemen) met beperkte oplage t.w.v. 1200 euro. Ik zelf vind het geen mooi ding en past niet in onze nieuwe inrichting.
Voorwaarden: bij aankoop van .... Duidelijk. Ik wil alleen weten hoe sterk ik sta om dat ding niet te accepteren maar een gedeelte (of alles) te verrekenen bij de aanschaf'
We gaan zeker in onderhandeling maar als die koe er ook nog af kan scheelt dat weer. :D
U staat er niet sterk in.
De winkelier heeft een actie met die koe, ze hoeven daar op geen enkele manier van af te wijken.
Ze kunnen het doen, maar ze hoeven het niet te doen.
Dus erg sterk staat u niet.
Eerder een gevalletje 'niet geschoten is altijd mis'.
Succes.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Een koe van 1200 euro vind ik toch een behoorlijke prijs (en zeker iets waard). Gisteren een mailtje verzonden, ben benieuwd.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Zoals eerder gemeld heeft het niet met sterk te maken of onderhandelingsposities of wetten. Het is aan de verkoper wat hij hiermee doet.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door 16again »

Belangrijkste is , of je al getekend hebt.
Zoniet, dan gewoon 1000,- euro korting voorstellen, of weg wandelen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beter is 1500 euro korting.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Ter info: nog niet getekend, mailtje gestuurd, vandaag mailtje terug dat er te onderhandelen is.
Wordt vervolgd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:Beter is 1500 euro korting.
Nou, 2500 euro is nog veel beter !

Net koehandel :roll:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:
sjoegel schreef:Beter is 1500 euro korting.
Nou, 2500 euro is nog veel beter !

Net koehandel :roll:
:lol: :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door olaf79 »

zusjej21 schreef:in dit geval heb ik het over de aanschaf van10.000 aan meubelen bij v. Til in Alkmaar. Het lokkertje is een gesigneerde "koe"(zo zal ik het maar noemen) met beperkte oplage t.w.v. 1200 euro. Ik zelf vind het geen mooi ding en past niet in onze nieuwe inrichting.
Voorwaarden: bij aankoop van .... Duidelijk. Ik wil alleen weten hoe sterk ik sta om dat ding niet te accepteren maar een gedeelte (of alles) te verrekenen bij de aanschaf'
We gaan zeker in onderhandeling maar als die koe er ook nog af kan scheelt dat weer. :D
U heeft geen enkel recht. Dat cadeau is onderdeel van de verkoopovereenkomst en als u de koop sluit gaat u daarmee akkoord.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:
zusjej21 schreef:in dit geval heb ik het over de aanschaf van10.000 aan meubelen bij v. Til in Alkmaar. Het lokkertje is een gesigneerde "koe"(zo zal ik het maar noemen) met beperkte oplage t.w.v. 1200 euro. Ik zelf vind het geen mooi ding en past niet in onze nieuwe inrichting.
Voorwaarden: bij aankoop van .... Duidelijk. Ik wil alleen weten hoe sterk ik sta om dat ding niet te accepteren maar een gedeelte (of alles) te verrekenen bij de aanschaf'
We gaan zeker in onderhandeling maar als die koe er ook nog af kan scheelt dat weer. :D
U heeft geen enkel recht. Dat cadeau is onderdeel van de verkoopovereenkomst en als u de koop sluit gaat u daarmee akkoord.
Zucht...

Weer zo'n self-made juridisch adviseur die van de kaas niet weet hoe die gesneden moet worden.

Er is geen koopovereenkomst, maar een voorstel voor een koopovereenkomst. De klant hoeft niet met dat voorstel in te stemmen, maar kan gewoon onderhandelen over een korting in plaats van een koe. En als ze er niet uitkomen (bedrijf wenst toch een koe te geven) dan kan de klant zijn meubels ook elders kopen. Van rechten en plichten is hier totaal geen sprake.

Bovendien, als je eventjes verder gekeken had dan je kaasmes lang is, dan had je gezien dat de TS het bedrijf gemaild heeft, en inmiddels een mail terug heeft gehad dat er over onderhandelt kan worden.

lumarak
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:47

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door lumarak »

Vraag of die koe te melken is.Zo ja aan nemen die koe.
Betaald die 10.000€ in de loop der tijd terug. :lol:
Met andere woorden.Die winkelier hoeft geen cadeau
te geven dus ook geen korting.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoeft niet, mag wel.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door mika21 »

Even namens TS: 900 euro korting en daarna toch nog de koe, is 1200 euro waard. Gaat op MP. Niet slecht?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Een cadeau bij aankoop meubels?

Ongelezen bericht door witte angora »

mika21 schreef:Even namens TS: 900 euro korting en daarna toch nog de koe, is 1200 euro waard. Gaat op MP. Niet slecht?
Dat zou zeker niet slecht zijn. Als het ding 600 oplevert, is dat nog altijd bij elkaar zo'n 15% korting.

Mits je iemand vindt die het ding wil hebben.

Gesloten