LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eijerkamp Veenendaal

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sc4
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2005 15:28

Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sc4 »

Ong. 2 jaar geleden, hebben mijn ouders een mooie bank gekocht bij Eijerkamp Veenendaal. Eenmaal in huis, vinden ze de bank iets te laag en vragen aan Eijerkamp of de bank wat verhoogd kan worden. Ja, dat kon. Zodoende werd de bank opgehaald. Een tijdje en minstens 100,- euro later (op-en brengen was gratis), komt de bank weer terug, verhoogd en wel.

Nou heeft mijn vader in de tussentijd rugpijn gekregen omdat de bank behoorlijk diep is en hebben ze hem verkocht aan een paar vrienden. Bij het ophalen van de bank, merkte ze dat de bank niet goed in het bestelbusje van de vriend kon en schroefde ze de poten er van af. Tot hun stomme verbazing ontdekte ze dat de bank opgehoogd was met behulp van gordijnringen. Hebben ze daar nou 100,- voor moeten betalen? En tja, je kan volgens mij moeilijk nog daarover gaan klagen. Of is er alsnog wat van te zeggen tegen Eijerkamp?
Laatst gewijzigd door sc4 op 28 nov 2010 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ga U schamen ! Ophalen van de bank, ophogen en weer terugbrengen mag zeker niets kosten ? Eijerkamp zat echt niet te wachten op die ophoogklus van U. Kost alleen maar geld. 100 euro is daarvoor echt te weinig. Als service hebben ze dat voor U gedaan.

Als dank zet U ze ook nog eens op dit forum.

Schaam U !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door crazyme »

Helemaal eens met Sjoegel.

Sommige mensen krijg je NOOIT tevreden. Al hadden ze het gratis voor u opgehoogd, dan had u vast nog iets gevonden om over te klagen.

sc4
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2005 15:28

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sc4 »

Aan de vermoeide vermoeiende mensen boven mij:

Ik ben niet helemaal duidelijk volgens mij. Het breng en ophalen koste niks, het verhogen wel en daarvoor hebben ze hele goedkope dingen gekozen die wij zelf wel onder de poten hadden kunnen plaatsen als we wisten dat zoiets mogelijk was.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hij moest hoger toch?
Dat hebben ze gedaan toch?

Nou dan :roll:

sc4
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2005 15:28

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sc4 »

sephora30 schreef:Hij moest hoger toch?
Dat hebben ze gedaan toch?

Nou dan :roll:
Ja, maar 100,- voor een paar gordijnringen op schroeven vind ik een beetje veel. Kennelijk is dat niet zo, gezien de reacties.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door crazyme »

sc4 schreef:Aan de vermoeide vermoeiende mensen boven mij:

Ik ben niet helemaal duidelijk volgens mij. Het breng en ophalen koste niks, het verhogen wel en daarvoor hebben ze hele goedkope dingen gekozen die wij zelf wel onder de poten hadden kunnen plaatsen als we wisten dat zoiets mogelijk was.
Vrachtauto's rijden op water,
Chauffeurs hebbenn een taakstraf ?

Natuurlijk kost het halen en brengen geld !

sc4
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2005 15:28

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sc4 »

Zeg, wil je even kappen met dat cynische gedoe? Is het nou zo moeilijk om gewoon een normaal antwoord te geven zoals het een mens betaamd?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom moest de bank mee, en konden de ringen er niet ter plekke tussen gemonteerd worden? Was het schroefdraad te kort?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sc4 waarom denkt U dat het transport gratis is ? Als ik iets wil vervoeren moet ik er altijd voor betalen :( .

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door Jolen »

Topservice van deze meubelzaak. En de gordijnringen hebben prima gewerkt want u kwam er pas achter toen u de bank ging vervoeren. Helemaal niets mis mee

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door crazyme »

sc4 schreef:Zeg, wil je even kappen met dat cynische gedoe? Is het nou zo moeilijk om gewoon een normaal antwoord te geven zoals het een mens betaamd?
Waarom moet je zo nodig een bedrijf beschadigen ?

Zoals je zegt is het jaren geleden gebeurd, je hebt er geen last van gehad en daarbij trek je zelf al de conclusie dat je er niets mee kunt. Een volstrekt onbegrijpelijke actie die echt nergens op slaat.

En nu wil je mij ook nog even de maat nemen ?

Achteraf gezien had Eijerkamp jou gewoon moeten laten zitten. Het soort klanten wat gewoon nooit tevreden is zorgt ervoor dat er steeds minder service wordt gegeven.

Denk daar maar eens over na.

sc4
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2005 15:28

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sc4 »

16again schreef:Waarom moest de bank mee, en konden de ringen er niet ter plekke tussen gemonteerd worden? Was het schroefdraad te kort?
Weet ik niet. Ik sta daar als derde persoon een beetje bij en vroeg mij dus af of het niet anders kan. Just in case zoeits nog een keer gebeurd ofzo.

En hoe kan dit nu een bedrijf beschadigen? Er is iets naar mijn mening twijfelachtigs gebeurd en vroeg mij af of het normaal is of dat ik het voortaan moet melden als ik zoiets snel ontdek. Het is niet zo dat ik Eijerkamp nu de grond in boor ofzo met grove aantijgingen e.d. zoals in andere topics te zien is. En CrazyMe, als je goed had gelezen, dan las je dat het om mijn ouders ging. Het is ongehoord dat je nu mij als de zogenaamde schuldige aanwijst en dat ik niet meer geholpen zou moeten worden bij Eijerkamp.

peter82
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 dec 2007 22:24

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door peter82 »

SC4 ik zal het u uit proberen te leggen. u ouders hadden een probleempje, u belt voor een oplossing naar het bedrijf, zij vertellen u geen probleem meneer dat kunnen wij voor u doen. per slot wil het bedrijf u een goed gevoel geven. dus dan kunnen ze 2 dingen zeggen ; meneer wij halen de bank op en verhogen hem en brengen hem weer terug. halen brengen kost u 75 euro en het verhogen kost u 25 euro. als ze dit zouden zeggen zou u geen goed gevoel erbij hebben, u denkt dan pfff 75 euro voor halen brengen en maar 25 voor verhogen. na ik kijk wel verder. eindresultaat niet blij met het bedrijf. optie 2 ; meneer we halen en brengen de bank dat is onze service alleen het verhogen kost u 100 euro. wat denk u dan? top zeg ze halen en brengen de bank en dit kost niks , ja logisch dat ik voor het verhogen moet betalen. eindresultaat een tevreden klant. verschil 0 bedrag blijft hetzelfde.

elk bedrijf calculeert bezorgen in ook al zeggen ze dit kost niks extra. "dit zit al bij de prijs in" . bestel iets en ze zeggen dit wordt grsatis bezorgd , het zit al bij de prijs in gecalculeerd.

mijn conclusie; goede service van het bedrijf zitcomfort was verbetert en de 100 euro werd toen redelijk gevonden.

maar ach dit is slechts mijn visie misschien heb ik het mis ;)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sephora30 »

sc4 schreef:
sephora30 schreef:Hij moest hoger toch?
Dat hebben ze gedaan toch?

Nou dan :roll:
Ja, maar 100,- voor een paar gordijnringen op schroeven vind ik een beetje veel. Kennelijk is dat niet zo, gezien de reacties.
Tja daar valt over te twisten.
Als je alles bij elkaar optelt, halen/ brengen/ arbeidsloon/materiaal, dan valt het nog wel mee.
Het zijn niet alleen de gordijnringen die ze rekenen natuurlijk.
En ja als je het zelf had kunnen doen was je goedkoper uit maar dat geldt voor elke reparatie.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Ik vind het wel een vorm van bedrijfsbeschadiging. Veel mensen googlen tegenwoordig als ze iets willen aanschaffen. Al snel komen ze op zoekresultaat tros radar en Eijerkamp en trekken dan conclusies. En in dit geval niet terecht want Eijerkamp heeft gedaan wat je hebt gevraagd. Niet meer, niet minder.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door 16again »

hoezo bedrijfsbeschadiging? logisch dat een meubelwinkel op een consumentenforum voor meubels besproken wordt.
Dat voorbarige conclusies getrokken worden aan de hand van het aantal google hits, is topic starter niet te verwijten.

vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Er zijn bij de aanschaf al fouten door de kopers gemaakt.

Bank te laag en een passieve zithouding.

Voor het verhogen is goede oplossing gekozen en toch weer klagen.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door Rebellian »

De vraag is of het te duur is.

100,00 EUR

Arbeidsloon 1 uur (ik gok: opdracht doorlezen, materiaal zoeken om hem op te hogen, monteren, opdracht afmelden en verzorgen dat de bank weer met het transport mee gaat).

Vergelijk: Een uur werken aan een auto kost circa 60-90 eur per uur zonder materiaal gebruik. Lijkt mij daarom dus niet te duur. Uiteraard kan het goedkoper, om het bij uw ouders thuis op te lossen lijkt me geen oplossing, de vrachtauto rijdt toch, het is duurder een medewerker in een auto uw kant op te sturen.

Zo lastig is het niet toch? :)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Eijerkamp Veenendaal

Ongelezen bericht door sjoegel »

-Telefoniste eijerkamp neemt telefoon op. Verbindt U door.
-"deskundige" zegt dat het kan. Neemt contact op met planning.
-Planning maakt een afspraak met ophaler.
-Ophaler haalt U bank op, 2 man sterk met een bijna nieuwe vrachtwagen van 80.000 euro.
-bank komt terug bij Eijerkamp.
-2 man Logistiek halen uw bank uit de wagen.
-Logistiek intern brengt uw bank naar de monteur.
-monteur schroeft een paar gordijnringen onder uw bank.
-bank naar magazijn.
-planning belt met U voor het maken van een afspraak.
-bank van magazijn in vrachtwagen.
-bezorging bij klant 2 man sterk.

Neem van mij maar aan dat 100 euro niet duur is gezien de organisatie die Eierkamp opgetuigd heeft om deze service te kunnen verlenen.

Ooit hetzelfde eens gevraagd bij Seats en Sofa's ? Denk dat ze U uitlachen.

Laten we blij zijn dat er nog bedrijven als Eijerkamp zijn.

Gesloten