Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Binnen 3 maanden kun je niet beoordelen dat een matras goed is ,dan is zij pas op de juiste vering . En na 1,5 = 2. jaar kan er kuilvorming = deuken komen.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar een matrassenfirma kan toch moeilijk een proeftermijn van 2 jaren geven........ ?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inderdaad kan men na 100 dagen niet weten of een matras 10 jaar fris blijft. Dat kunnen de testers ook niet weten. Wel of ze goed 'liggen'.

Wat de stank van on-line-matrassen betreft, ja, die ruiken een paar dagen naar nieuw en dan is het over. Mijn hierboven mislukte links waren kopieën van twee pagina's uit een test.de-bericht (pagina 66 en 67 uitgave 9/2016) waarin van de on-line-matrassen ook Emma werd beschreven en ook werd aangegeven dat er met naam genoemde stoffen werden aangetroffen die onacceptabelen hoog geconcentreerd zijn ...

Ik weet niet wat de Consumentenbond heeft precies getest, maar in ieder geval kennen die niet de frisheid na 10 jaar en over stinkende stoffen heb ik ze ook niet gehoord. Waarschijnlijk niet eens gemeten.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zie zoveel verschillende "als beste geteste" matrassen dat ik die hele verkiezing als een wassen neus zie.

Geef mij maar een Nederlandse kwaliteitsmatras, zonder vreemde giftige dampen alwaar je 1/3 van je leven in en op ligt, maar wel met heerlijk liggende pocketveren, welke zeker vele jaren mee gaan.
Iets hoger prijssegment, maar dan heb je ook wat.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Op de website bij Matt Sleeps lees ik bij FAQ, dat er 10 jaar garantie tegen kuilvorming wordt gegeven: https://www.mattsleeps.com/nl/faq

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door BL2 »

De Matt matras.......

En ook bij deze Matt matras:
....Matt is het meest comfortabele matras voor de beste prijs dat je ooit bent tegengekomen.....
Verder toch wel opvallend voor een zuiver commercieel bedrijf:
.......We leveren direct vanuit de fabriek en doen niet aan exorbitant hoge winstmarges.......
Niet een half jaartje onderzoek als bij Emma maar zelfs meer dan een heel jaar !
.....Wij hebben meer dan een jaar lang onderzocht wat mensen prettig vinden en wat goed voor het lichaam is.......
Garantie op kuilvorming, iets dat bij alle matrassen wel voorkomt, is eigenlijk niet nodig:
........Het matras is ook zo gemaakt dat er geen kuilvorming zal optreden........
"Alle certificaten" , maar duidelikheid over welke wordt niet gegeven:
......Welke certificaten heeft Matt?
Matt wordt geproduceerd volgens de strenge Europese richtlijnen en heeft alle belangrijke certificaten....
Laatst gewijzigd door BL2 op 14 apr 2017 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hahhaa , ik lees hier steeds ,de slager keurt zijn eigen vlees.
Ik zou hier nimmer een matras bestellen , proef liggen in een restaurant , valt mee dat het niet Jap ........ is als je begrijpt wat ik bedoel. :D

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@moneyman, is er inmiddels genoeg informatie voor dè beslissing m.b.t. een on-line-matras? Of was het eerder dès-informatie?

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Net terug van een meerdaagse training. Zal een en ander eens zorgvuldig doorlezen, Thanks voor de input!

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, ik ben weer bijgelezen ;)

Conclusie: ik ga de moeite om ze te bestellen vooralsnog niet nemen. Al googelend kom ik allerlei zeer positieve recensies tegen, maar dat blijken allemaal gesponsorde weblogs te zijn. Waarvan vrijwel identieke versies te vinden zijn van de 5 of 6 vrijwel identieke matrassen die ook alleen online te vinden zijn. Al dat marketinggedoe maakt me nóg wantrouwender dan ik al was.

Inhoudelijk heb ik met name van Gosewijn goede argumenten gekregen om het niet te doen (waarvoor mijn dank!), terwijl voor een astmapatient ook de hier omschreven ervaring niet hoopgevend is.

Kortom, morgenochtend ga ik maar eens op fysieke matrassenjacht !

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

:D Zal druk zijn in de winkels .

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Net na openingstijd valt t meestal wel mee. En anders ben ik zó foetsie ;)

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
Moneyman schreef:Net na openingstijd valt t meestal wel mee. En anders ben ik zó foetsie ;)
En...? Heeft het nog iets opgeleverd?
:lol: nee :lol: we hebben andere prioriteiten gesteld, die ermee begonnen dat we veel langer dan gepland op onze oude matrassen bleven liggen. Ik ben nooit in de winkel beland :mrgreen:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

:oops: :roll: :mrgreen: Eh , toch niet in b ........... beland 8)

Mitzvot
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:43

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Mitzvot »

De Emma matras beoordelingen op eigen website doet vermoeden alsof het een geschenk uit de hemel moet zijn.
Ik ben zelf nu in week 3 beland om het boxspringbed met matras nog te moeten ontvangen na tal van loze beloftes waar je ook nog eens zelf achteraan mag gaan. Bed is volledig betaald!
Kritische beoordelingen worden willens en wetens niet op hun eigen website geplaatst. Die lijken linea recta naar hun dromenland te worden gedelegeerd.
Ik zou zeggen: slaap er nog een paar nachtjes over.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Over de Consumentenbondtest:

Deze matrassentesters kunnen technisch en onafhankelijk prima producten met elkaar vergelijken, maar ontbreken doet daarbij altijd de uiteindelijke consument met zijn eigen wensen, ervaringen, onderbouw of ledikant en misschien nog met lichamelijke gebreken. M.a.w. hier moet men net zoveel waarde aan hechten als bij de smaaktest van wat een lekker biertje is ...

Uiteindelijk zèlf en thuis uitproberen en het liefst 100 dagen met geld terug is de allerbeste raad en tegenwoordig ook mogelijk dankzij de enorme concurrentie. U kunt ook wachten op een èchte matraswijzer die vooral de eigen wensen op de voorgrond stelt alvorens naar merken en prijzen te gaan kijken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het vervelende aan de Consumentenbond tests is dat er nooit op levensduur wordt getest. Mijn vorig matras was ook best getest door de CB maar daar kwam binnen een jaar een ligkuil in. De Duitse collega's testen wel op levensduur www.test.de

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Bob Schurkjens schreef:Het vervelende aan de Consumentenbond tests is dat er nooit op levensduur wordt getest. Mijn vorig matras was ook best getest door de CB maar daar kwam binnen een jaar een ligkuil in. De Duitse collega's testen wel op levensduur http://www.test.de

??? ... Levensduur getest met een gesimuleerde tijdlijn van 8-10 jaren. Zoek het verschil!

De Consumentenbond rolt met een 140kg zware wals 30.000 keer over een matras en geeft aan dat dit 8-10 jaren gebruik omvat: https://www.consumentenbond.nl/matras/h ... testen#no2

De Stiftung Warentest rolt met een 140 kg zware wals 60.000 keer over een matras en geeft aan dat dit 8-10 jaren gebruikt omvat: https://www.test.de/Matratzen-im-Test-1830877-1830881/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan had ik het niet helemaal goed. Maar zou ik toch voor Stiftung Warentest gaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door crazyme »

hänschen klein schreef:
Bob Schurkjens schreef:Het vervelende aan de Consumentenbond tests is dat er nooit op levensduur wordt getest. Mijn vorig matras was ook best getest door de CB maar daar kwam binnen een jaar een ligkuil in. De Duitse collega's testen wel op levensduur http://www.test.de

??? ... Levensduur getest met een gesimuleerde tijdlijn van 8-10 jaren. Zoek het verschil!

De Consumentenbond rolt met een 140kg zware wals 30.000 keer over een matras en geeft aan dat dit 8-10 jaren gebruik omvat: https://www.consumentenbond.nl/matras/h ... testen#no2

De Stiftung Warentest rolt met een 140 kg zware wals 60.000 keer over een matras en geeft aan dat dit 8-10 jaren gebruikt omvat: https://www.test.de/Matratzen-im-Test-1830877-1830881/
Duitsers zijn actiever in bed ? :mrgreen:

Plaats reactie