Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door BL2 »

Prima al dat gerold in bed, maar de natuurlijke veroudering van het product wordt over het heeft gezien......
En dit speelt vooral mee bij matrassen met veel natuur-en kunststoffen zoals bv traagschuim

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

BL2 schreef:Prima al dat gerold in bed, maar de natuurlijke veroudering van het product wordt over het heeft gezien......
En dit speelt vooral mee bij matrassen met veel natuur-en kunststoffen zoals bv traagschuim
De beste relativiteitsopmerking ... na Einstein!

Dat mijn TOP-ATAG-verwarmingsketel na drie jaren al ging roesten en de warmtewisselaar ging lekken, had de Consumentenbond ook niet voorzien, maar gaf de ketel bij de test wèl het allerhoogste cijfer ...

PXO
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2014 22:19

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door PXO »

hänschen klein schreef:Link hierboven doet het niet:

https://tawk.link/568e37308ff9e0d028e4e ... 16_(1).pdf
PHPBB forum heeft moeite met haakjes in urls. Hier een goede link:
StiWa_Mattress_092016_(1).pdf

PXO
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2014 22:19

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door PXO »

hänschen klein schreef: [...]
Wat de stank van on-line-matrassen betreft, ja, die ruiken een paar dagen naar nieuw en dan is het over.
Mijn hierboven mislukte links waren kopieën van twee pagina's uit een test.de-bericht (pagina 66 en 67 uitgave 9/2016) waarin van de on-line-matrassen ook Emma werd beschreven en ook werd aangegeven dat er met naam genoemde stoffen werden aangetroffen die onacceptabelen hoog geconcentreerd zijn ...
[...]
Ik weet niet wat de Consumentenbond heeft precies getest, maar in ieder geval kennen die niet de frisheid na 10 jaar en over stinkende stoffen heb ik ze ook niet gehoord. Waarschijnlijk niet eens gemeten.
"Wat de stank van on-line-matrassen betreft, ja, die ruiken een paar dagen naar nieuw en dan is het over."

Ik vind dat iets te gemakkelijk gedacht. Matrassen kunnen gevaarlijk hoge concentraties gifstoffen bevatten, welke maandenlang nog boven de limieten kunnen zijn. Met name met matrassen uit china is het oppassen geblazen.

Jammer is dat de Consumentenbond zich amper richt op dergelijke testen, terwijl de Duitse Stiftung Warentest dat wel doet.

Het liefst zou ik kiezen voor een matras dat voldoet aan een bepaalde veiligheids standaard, zoals Oeko-tex. Vooral als het voor een jong kind is, of dan gewoon een tweede handse matras kopen, zodat de gifstoffen redelijk eruit verdwenen zijn, zoals een gifexpert hier aanraadt ("liever in bacterieen van anderen liggen, dan hersenschade oplopen"):
https://www.ntr.nl/player?id=NPS_1149158

Verdere info over matrassengif:
https://zembla.vara.nl/nieuws/gifcontainers
https://www.babystuf.nl/bezuinig-niet-o ... abymatras/
https://www.npo.nl/netwerk/23-08-2007/E ... _EO_097612 (vanaf 9:08)
https://www.ntr.nl/player?id=NPS_1149158

FrancoisL
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2017 14:13

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door FrancoisL »

Beste mensen.

Ik heb de emma matrassen nu een half jaar.
Ben er zeer tevreden over.
Ik ben fors van formaat en gewicht maar ik lig er goed op.
Mijn vrouw heeft een doorsnee formaat en is ook zeer tevreden.
Wat betreft vochtregulering echt een verbetering van mijn vorige matrassen
Deze verschuiven ook niet.
Matrassen van een duur merk (ubica ) € 3000,00 na 4 jaar afgedankt omdat ze gewoon vervelend lagen vanaf het tweede jaar.
Ik weet natuurlijk niet hoe ze over 5-10 jaar uitzien maar slechter als de Ubica zal het zeker niet zijn.

gr

Francois

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

FrancoisL schreef:Beste mensen.

Ik heb de emma matrassen nu een half jaar.
Ben er zeer tevreden over.
Ik ben fors van formaat en gewicht maar ik lig er goed op.
Mijn vrouw heeft een doorsnee formaat en is ook zeer tevreden.
Wat betreft vochtregulering echt een verbetering van mijn vorige matrassen
Deze verschuiven ook niet.
Matrassen van een duur merk (ubica ) € 3000,00 na 4 jaar afgedankt omdat ze gewoon ***** lagen vanaf het tweede jaar.
Ik weet natuurlijk niet hoe ze over 5-10 jaar uitzien maar slechter als de Ubica zal het zeker niet zijn.

gr

Francois
Bedankt voor uw feed-back. Positieve berichten komen hier niet zo vaak voor en ik zie het beslist niet als spam. Het beoordelen van een matras is echter net zo individueel als de smaak van een taart laten omschrijven en derhalve partout altijd min of meer een subjectieve beschrijving:

- U bent tevreden, vooral omdat uw vorige matras *** was, (dat is dus logisch)
- U bent fors en uw echtegenote juist niet, (toch hetzelfde matras)
- U transpireert en bent tevreden, (uw echtgenote transpireert anders)

Waarmee ik opmerkelijk vind, dat paartjes vaak dezelfde e-bikes kopen, op dezelfde bank zitten i.p.v. twee fauteuils en ... vaak twee dezelfde matrassen kopen of zèlfs een tweepersoonsmatras kopen, ondanks alle fysieke verschillen.

Tenminste fijn, dat u, of uw echtgenote, nu een acceptabelere matras hebben gevonden. Ikzelf heb dire verschillende matrassen in huis en wissel in de hardheden bij voorbeeld afhankelijk van de temperatuur of na grote fysieke inspanningen ... Men kan het zich dus nòg moeilijker maken als het standaard al is ;-)

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Toevallig ook nog korting gekregen :wink:

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Westone »

De interesse was gewekt na heel veel positieve berichten. Toch is de stap nog niet gemaakt om tot een bestelling over te gaan.
Met regelmaat is te lezen dat het qua bezorging veel beter kan. Iets te vaak komt het voor dat de bezorging onbekend is bij de klant of pas op het allerlaatste. Het dagdeel is vaak onbekend wat betekent dat je er de hele dag thuis voor moet zijn. Het komt ook voor dat de koerier het matras dan bij de buren dropt.
Een afspraak regelen met Emma matras is niet mogelijk. Emma matras schuift die verantwoordelijkheid af bij de klant en de koerier. De koerier bepaalt dus wanneer het wordt bezorgt en wanneer je thuis dient te zijn. Zolang dit niet fatsoenlijk kan worden geregeld wordt het geen Emma matras. Dat is best spijtig want kwalitatief lijkt het wel in orde en de lange mogelijkheid van proefslapen en de garantieperiode roept vertrouwen op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je goed zoekt vindt je altijd wel een reden om iets niet te doen.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Westone »

Zo, dat is nog eens een zinvolle bijdrage!

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zo, dat is nog eens een zinvolle bijdrage!

Ik snap uw probleem niet . U heeft niets besteld en klaagt nu al over slechte leveringen die u leest. U heeft zelf geen ervaring bij dat bedrijf . Dan koopt u er toch niet . Dan heeft u toch geen probleem .

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Westone »

Dat is helemaal juist! Dat is een probleem voor Emma matras. Ik wijs er alleen op dat het beroerd is geregeld wb. de bezorging en Emma matras verzuimt hierin verbetering in te brengen. Daar is een forum als deze o.m. ook voor bedoeld.
En met deze kennis zoek ik uiteraard verder naar een ander adres.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door aarie25 »

Westone schreef:De interesse was gewekt na heel veel positieve berichten. Toch is de stap nog niet gemaakt om tot een bestelling over te gaan.
Met regelmaat is te lezen dat het qua bezorging veel beter kan. Iets te vaak komt het voor dat de bezorging onbekend is bij de klant of pas op het allerlaatste. Het dagdeel is vaak onbekend wat betekent dat je er de hele dag thuis voor moet zijn. Het komt ook voor dat de koerier het matras dan bij de buren dropt.
Een afspraak regelen met Emma matras is niet mogelijk. Emma matras schuift die verantwoordelijkheid af bij de klant en de koerier. De koerier bepaalt dus wanneer het wordt bezorgt en wanneer je thuis dient te zijn. Zolang dit niet fatsoenlijk kan worden geregeld wordt het geen Emma matras. Dat is best spijtig want kwalitatief lijkt het wel in orde en de lange mogelijkheid van proefslapen en de garantieperiode roept vertrouwen op.

Ik heb zelf ook een Emma matras gehad en wat jij zegt over de slecht bezorging ben ik het niet eens.
Ik kreeg netjes een bericht tussen laat ze ongeveer kwamen.
Alleen beviel de matras ons niet en hebben die terug gedaan.
Dat was trouwens ook netjes geregeld. De chauffeur belde zelf of het mogelijk was een half uur eerder te komen omdat er een bezorging was uit gevallen. Alleen had Post Nl niet de matras ingepakt, zoals het wel was afgesproken, maar dit heb ik gelijk gemeld bij Emma en die gingen een klacht indienen. Ook had ik het geld met 4 dagen terug.

paulien.rustenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2017 10:15
Contacteer:

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door paulien.rustenburg »

Wij hebben het Emma matras nu een half jaar en ik ben nog steeds dik tevreden. De nare lucht was binnen een week weg. Op het moment dat ik het matras bestelde was er een korting van 10%. Dat was een meevaller. Aan het einde van de dag was die korting opeens 15%. Ik heb dat direct gemeld en binnen twee dagen had ik het verschil teruggestort gekregen op mijn rekening. Heel netjes.
Ik ben 55 en heb al 15 jaar artrose in mijn gewrichten. Ik sliep al 15 jaar beroerd. Sinds dit matras slaap ik goed, heb ik geen pijn in mijn gewrichten als ik daarop lig. Als mijn man zich omdraait heb ik daar geen verlet van. Matras wiebelt niet mee. Inmiddels heb ik de kussens ook besteld. Die komen eerdaags binnen. Ben benieuwd.
Mijn ervaring met het Emma matras is uitermate goed. Toen wij ze bestelden werden we netjes op de hoogte gehouden van levertijd. De schatting was dat de levertijd ongeveer twee weken zou duren ivm productie achterstand. Fabriek had niet meer genoeg grondstoffen. Het matras werd binnen die twee weken netjes geleverd.

maxv1
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2017 23:19

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door maxv1 »

Wij, een jong koppel, hebben ook een Emma matras + kussens aangeschaft. Vooraf ook hier op het forum de reviews gelezen en even kort de voorwaarden ingedoken. Ondanks de "vrees", dat het matras flink zou stinken, toch de gok gewaagd. 100 dagen 'Niet goed, geld terug' was doorslaggevend en maakt het eigenlijk een no-brainer.

De levering van het matras was prima. De kussens waren echter wel wat aan de vertraagde kant (2 weken later). Hierover verder wel OK op de hoogte gehouden, voor een start-up.

Eerste week heeft het matras op z'n kant gestaan, in een zeer goed geventileerde kamer (meerdere ventilatoren + afvoer). Ik kan eerlijk gezegd niet begrijpen hoe anderen hier direct op kunnen slapen. Ondanks de geur heeft het matras een OEKO-TEX keurmerk, wat zou moeten betekenen dat het product geen schadelijke stoffen afgeeft, onder normaal gebruik. Toch blijf ik het moeilijk te verteren vinden, dat deze geuren gegarandeerd niet schadelijk zijn voor de gezondheid... Maar ik heb geen kennis op dat gebied.

Ondanks dat we er enigszins rekening mee hadden gehouden, blijkt het matras zeer stevig te ruiken. De penetrante chemische lucht is zeer moeilijk te omschrijven, maar ik ervaar het na 4 weken nog steeds als zeer storend. Hierbij vermeldt ik wel direct dat ik gevoelig ben voor geuren. Mijn vriendin heeft (nagenoeg) geen last meer van de geur (na ~2.5 weken) en gasten geven ook aan het niet te ruiken. Het zal er waarschijnlijk dus aan liggen hoe gevoelig de neus. Als astma patient kan ik niet zeggen dat ik echt een verschil merk, al verschilt dat natuurlijk enorm per persoon. Ik kan mij wel voorstellen dat anderen op deze geur kunnen reageren.

De hoes trok ik bij de eerste keer optillen direct, aan het handvat in de naad, stuk. Kan gebeuren.
Na contact met Emma en het sturen van een foto, direct een vervangende hoes toegestuurd. Prima service, geen gezeur en snel geregeld.

Het matras ligt goed. De zachte bovenkant zorgt ervoor dat je stabiel blijft liggen. Als zij-slaper ervaar ik dat als positief. Ook het slapen op de rug ligt comfortable maar ook goed ondersteund.

De kussens heb ik helaas nog niet kunnen testen, want die hebben wij vandaag mogen ontvangen.
Ook die gaan eerst even een week "uitgassen". De kussens blijken exact dezelfde geur als het matras te hebben. Helaas helpt een stofzuiger slechts tijdelijk met het verwijderen van de hinderlijke geur.

Naast de geur een fijn matras.

Update:
Na de kussens 3 weken gelucht te hebben, was de geur weg (blijf het toch wat bijzonder vinden).
De geur uit het bed was tegen die tijd ook grotendeels weg.

Nu de geur is verdwenen, ben ik erg blij met het matras.
Laatst gewijzigd door maxv1 op 14 feb 2018 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@maxv1

De onaangename geur bij Emma-matrassen is een veelgehoorde klacht en vaak de reden voor een retour.

De Consumentenbond geeft aan alle matrassen voldoende te laten luchten. Dit is gelukkig niet het gevolg van de recente productiefout bij Basf, die een foute grondstof leverde. Dat gif in schuimstoffen is namelijk reukloos en vervluchtigt binnen enkele dagen na de productie. Gelukkig kunt u 100 dagen lang uw matras weer retourneren wanneer de reuk ècht niet te verdragen is. Een insider bericht, dat het niet aan de gebruikte schuimstoffen, maar aan de gebruikte lijm ligt, maar dat helpt natuurlijk niets wanneer de lucht niet weggaat.

marvette
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:29

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door marvette »

Al 5 weken wachten we op de matrassen. Talloze malen contact gehad met Emma-Matras en steeds weer worden we via telefoon en email voorgelogen over levertijden. Emma-Matras belooft steeds beterschap maar ook die belofte wordt niet gehouden.

Ik heb een email gehad waarin staat dat de matrassen zijn verzonden, maar één telefoontje naar DPD leert al snel dat de matrassen nog helemaal niet zijn verzonden. DPD heeft ze nog niet van Emma ontvangen.

Men blijft maar liegen. En het ergste van alles is dat men niet bereid is om dit probleem op te lossen. Ons is letterlijk verteld dat ze "er mee bezig zijn". We zijn nu weer 10 dagen verder en er is geen enkele verandering in de situatie. Ook kan men niet vertellen wanneer ze geleverd gaan worden. Waanzin! Wij weten nu helemaal niets!

Bedenk je voordat je gaat kopen bij Emma. Ik heb nog steeds geen matrassen!

PeterJG
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jan 2011 14:04

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door PeterJG »

Ons matras bestelden we op 1 oktober. Precies een maand later werd ie afgeleverd. Echter zowel aan het hoofdeinde als voeteinde was de binnenkern samengeknepen als een toffee, waardoor er geulen over de hele breedte van het bed waren. De hoes maskeerde deze geulen op het eerste gezicht, maar als de hoes werd opengeritsts was het duidelijk zichtbaar. Op mijn klacht hierover regelde de klantenservice een nieuwe kern die we vandaag ontvingen. Helaas heeft deze nieuwe kern precies hetzelfde toffee-ontwerp. Zijn er meer mensen met deze klacht ?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Zijn te zacht die Emma matrassen, idee is goed maar kun je zelf ook aanschaffen met goede kwaliteit koudschuim matras en dito topper en ben je ook nog goedkoper uit.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Brahms »

Zacht of hard, of er tussenin is een persoonlijke ervaring........
Voor de ene kan een matras niet zacht genoeg zijn, in veel landen slapen ze op meer dan keiharde matrassen en vinden dit schijnbaar heerlijk (of op een dun matrasje op de betonnen vloer).......

Plaats reactie