Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een nieuw matras, en kwam daarbij een nieuwe soort matras tegen, de Emma (https://www.emma-matras.nl/shop/). Dat matras bestaat uit een combinatie van traagschuim, koudschuim, en "toplaag van het geavanceerde Airgocell®". Ze verkopen overigens ook de bijbehorende kussens.

De Emma is niet in de reguliere winkels te koop, maar alleen via Emma zelf. Hun verhaal ziet er goed uit, de website geeft zeer veel informatie. De prijzen niet extreem hoog. En niet onbelangrijk: je kunt gegarandeerd 100 dagen kostenloos proefslapen en, als het niet bevalt, wordt de boel weer kostenloos opgehaald. En je krijgt tien jaar garantie.

Bij dergelijke verhalen denk ik altijd gelijk aan Tupperware, Jemako, Hara, Herbalife en dergelijke, en wordt ik nogal wantrouwig. Als iets te mooi is om waar te zijn... :wink:

Maar, dit matras is in maart 2017 als beste getest door de Consumentenbond. Dus niet de beste koop, maar als beste getest van de ruim 70 matrassen. En dat terwijl er niet alleen matrassen van Beter Bed en dergelijke meededen, maar ook van meerdere matrassen van Auping, Pullman, M Line en dergelijke. Op hun site (https://www.emma-matras.nl/beste-matras ... entenbond/) wordt heel veel informatie gegeven over de test. Ik vaar niet zomaar blind op de tests van de Consumentenbond, maar dit ziet er wel uit alsof er degelijk getest is.

Nou ja, alles wat ik verder zou schrijven staat ook gewoon op hun site. Mijn vraag hier is: heeft er iemand ervaring met de matrassen van Emma of er anderzins iets zinnigs over te zeggen? Reacties worden gewaardeerd!

PS de linkjes zijn uiteraard niet commercieel bedoeld, maar puur omdat daar de informatie te vinden is. Scheelt weer misverstanden en komt het topic dus ten goede.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 11 apr 2017 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom is dat het beste matras?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

En waarom zou dat beter zijn dan de Nederlandse "als beste getest"?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door BL2 »

Zoveel testen, zoveel eerste plekken, zullen we maar zeggen.
Een matras is een erg persoonlijk iets, ik geef slechts één advies, koop geen M-Line.......

Verder, maar dat is ook persoonlijk, koop nooit een matras met traag- en/of koudschuim.
Vreemd spul, met sterk wisselende eigenschappen bij verschillende temperaturen.

Daar kan ik nog wel wat gebruikerservaring over opschrijven.........

Verder gelikte en zeer positieve bedrijfswebsite, maar dat zou ook vreemd zijn als het anders zou zijn. De recensies zien er wel eerlijk uit, komt toch nog wel wat kritiek voorbij.
Maar het 100 dagen "gratis" uitproberen is natuurlijk erg mooi, dat we net nieuwe matrassen hebben, anders zouden we het gewoon doen.......
Ben benieuwd Moneyman wat je gaat doen. De recensie zien we dan wel tegemoet :D

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door absent »

Mijn kinderen slapen op aerocell matrassen, das ook met een gel erin. Ze vinden het prima. Ikzelf lig al jaren op zo'n Zweeds matras, boxspring ding. Geen klachten gehad. Op het sjouwen na dan.
Wel bijzonder dat je niet ergens kunt proefliggen, al hoeft dat geen probleem te zijn.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Voortreffelijke advertentie , :D
Betere Ikea matras
De geribbelde tussenlaag Zal bij een vors gewicht vlug de geest geven.
3 zones schouderzone zit te hoog ,tenzij je met je hoofd tegen het hoofdbord slaapt .
Nergens staat welke gewichtklasse zij bestemd is , 75 kg of 100 kg is groot verschil.
10 jaar garantie . Is dit na 9 jaar vervanging denk het niet . als je pijn in je rug krijgt en niet fijn meer slaapt ben je zo maar 3 jaar te laat , je groeit namelijk met de matras mee zodat je niet voelt dat de vering minder wordt .
Test van consumentenbond etc ben ik niet wilt van . de aller goedkoopste kan nog als beste uit de bus komen door prijs en of levens duur .
Verder zo te zien prima matras maar niet voor hoge eisen .

MM je hebt pb

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Nieuwe generatie matrasaanbieders ...

Eén van de minder goed beoordeelde factoren bij de matrassentest van de Consumentenbond was in het verleden de factor proefliggen/uitproberen. Met de nieuwopkomende on-line-aanbieders scoren die hier extra punten, want het proefliggen is maar liefst 100 dagen. Géén 15 minuten, zoals in een winkel met de verkoper aan het voeteneinde, géén thuistest met de plastik verpakking erom vanwegen de hygiëne en géén test in een hotel op reeds beslapen matrassen. Daarenboven worden de on-line-matrassen bezorgd en opgehaald, helemaal gratis. Om de verdenking van spam bij de hier genoemde topicmatras tegen te werken zou ik tenminste een handvol on-line aanbieders kunnen opsommen, die allemaal het voordeel van de twijfel om een verkeerde matras te kopen kunnen wegnemen. Niet goed, geld terug.

Ik heb ervaring met een duitse aanbieder, die even nog niet de allerbeste werd bij de Stiftung Warentest, omdat hij de hardheid van de matras niet bij de testers had opgegeven. Alle on-line-matrassen houden het simpel en goedkoop omdat zijn uitgelegd voor een doorsnee consument. De hele zware jongens zullen nog wel naar de winkel moeten en om een harde matras moeten vragen. Zoals de Consumentenbond al jaren uitlegt, is de 'hemelse matras' vaak alleen maar marketinggedoe en komt vaak bij de bekende aanbieder uit scandinavië uit. Daar komen nu alle on-liners nog bij. Wie bereids is voor marginale verschillen de hoofdprijs te wileen betalen ... niemand u tegen, maar voor minder kan men ook alle vijf jaren een verse matras aanschaffen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:Maar het 100 dagen "gratis" uitproberen is natuurlijk erg mooi, dat we net nieuwe matrassen hebben, anders zouden we het gewoon doen.......
Ben benieuwd Moneyman wat je gaat doen. De recensie zien we dan wel tegemoet :D
Dat is inderdaad iets wat mij erg aanspreekt. Een kwartier in de winkel liggen "testen" overtuigt mij niet. 100 dagen proberen echter wél.

Ik houd jullie op de hoogte, dat sowieso ;)
absent schreef:Wel bijzonder dat je niet ergens kunt proefliggen, al hoeft dat geen probleem te zijn.
Inderdaad, ik zie dat niet als probleem om de net al genoemde reden. Het ding wordt bezorgd en (indien nodig) opgehaald, en ik kan dus drie maanden proefliggen.
gosewijn schreef:De geribbelde tussenlaag Zal bij een vors gewicht vlug de geest geven. 3 zones schouderzone zit te hoog ,tenzij je met je hoofd tegen het hoofdbord slaapt. Nergens staat welke gewichtklasse zij bestemd is , 75 kg of 100 kg is groot verschil.
De matras is volgens de site geschikt tot 130 kg. Dat haal ik niet :) Zou een kilo of 90 de tussenlaag snel kapot krijgen? Of valt dat nog niet onder je "fors gewicht"? :P
gosewijn schreef:Test van consumentenbond etc ben ik niet wilt van . de aller goedkoopste kan nog als beste uit de bus komen door prijs en of levens duur .
Dit geldt inderdaad voor het predikaat "beste koop", maar (juist) niet voor "als beste getest".
De weging van de verschillende criteria is als volgt:

Levensduur (40%)
Ondersteuning bij verschillende lichaamstypen (34%)
Ventilatie (9%)
Veerkracht (6%)
Nabewegen na omdraaien (6%)
Hanteerbaarheid (2%)
en
Score Emma matras

Totaalscore: 7,7 (Beste uit de Test)
Levensduur (40%): 9,3
Ondersteuning, Rugslapers, klein, licht postuur (5%): 6,7
Ondersteuning, Rugslapers, lang, zwaar postuur (12%): 7,2
Ondersteuning, Zijslapers, klein, licht postuur (5%): 6,7
Ondersteuning, Zijslapers, lang, zwaar postuur (12%): 5,9
Ventilatie (9%): 7,1
Veerkracht (6%): 9,6
Nabewegen na omdraaien(6%): 8,2
Hanteerbaarheid (2%): 7,7

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik kom maar tot 97 procent..........

Verder vind ik bv ventilatie erg belangrijk. Bij een matras met veel traagschuim is dit vaak een probleem, wat door de eigenschappen van traagschuim ook nog wordt versterkt in de loop van de nacht.

Verder heeft traagschuim (dat is dus geen gel) de eigenschap izich naar het lichaam te vormen, waardoor je vast komt te liggen in je eigen figuur. Omdraaien is dan al gauw een hele klus, waardoor je wakker wordt.

Tot slot heeft proefliggen in de winkel op een matras met traagschuim (bv M-line) geen tot weinig nut, de eigenschappen manifesteren zich pas als je onder een dekbed gedurende meer dan een half uur ligt, das wat anders dan met kleren aan in een schowroom zonder dekbed.........

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Hekkensluiter ...

Volgens de Stiftung Warentest kan het bij Emma wel een maand duren voordat je je geld terugkrijgt ...

https://www.test.de/Matratzen-aus-dem-I ... 5061563-0/

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:Ik kom maar tot 97 procent..........
:D scherp!
BL2 schreef:Verder vind ik bv ventilatie erg belangrijk. Bij een matras met veel traagschuim is dit vaak een probleem, wat door de eigenschappen van traagschuim ook nog wordt versterkt in de loop van de nacht. Verder heeft traagschuim (dat is dus geen gel) de eigenschap izich naar het lichaam te vormen, waardoor je vast komt te liggen in je eigen figuur. Omdraaien is dan al gauw een hele klus, waardoor je wakker wordt.
Zowel de ventilatie als de vervorming zouden door de toepassing van meerdere lagen veel beter moeten zijn dan bij de traditionele traagschuimmatrassen. De onderlaag (dikste deel van het matras) is van koudschuim, daar bovenop een dunnere laag traagschuim, daar bovenop de laag van Airgocell, die moet zorgen voor drukverdeling en goede ventilatie. En tot slot heb je daar bovenop de wasbare toplaag. Het klinkt in ieder geval wel goed ;)
BL2 schreef:Tot slot heeft proefliggen in de winkel op een matras met traagschuim (bv M-line) geen tot weinig nut, de eigenschappen manifesteren zich pas als je onder een dekbed gedurende meer dan een half uur ligt, das wat anders dan met kleren aan in een schowroom zonder dekbed.........
Eens! Vandaar dat ik dat proefslapen zo relax vind.
hänschen klein schreef:Volgens de Stiftung Warentest kan het bij Emma wel een maand duren voordat je je geld terugkrijgt ..
Ze beloven binnen 14 dagen, kan dus twee keer zo lang duren blijkbaar. Maar het geruststellende is dat het geld dus in ieder geval terugkomt :D

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Of men het geld terugkrijgt moet dus nog blijken, het is (nog) een risico bij start-ups of ze het gaan overleven ... :-((

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Moneyman.

Omdat uw topic over Emma-matrassen niet als spam werd aangemerkt door de redactie/beheerder, kan ik een andere start-up op de nederlandse markt met de naam Matt-sleeps hier ook nog noemen ter vergelijking. Bekijk de verschillen.

http://mattsleeps.com/nl?gclid=CPTb29Hi ... 0wodankEeQ

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zoals ik al eerder melde Top advertentie. Ik denk dat 80 % van de consumenten dit gelooft.
Ik noem het voor het gemak polyaether matras.

Als je matras omkeert ben je het comfort kwijt , dit type matras moet je 1 maal per maand keren . Nergens staat het sg gemeld , zal het proberen uit te rekenen. Iemand van 60 kg of 100 kg heeft een ander sg nodig , dus ervaart het liggen heel anders . Ik kan goed op een plank slapen met 5 cm matras ,mijn partner absoluut niet. Dus verschillend sg. De tijk is bij de meeste fabrikanten van goede kwaliteit en ademen alle maal. Leverancier is geen fabrikant en laat haar maken bij een ander , hoeft geen probleem te zijn . Lees de garantie voorwaarden eens goed door , de belangrijkste garantie wordt uitgesloten , n.m ,deuken in de matras , voormij betekend dit doorzakken. Halfjaar onderzoek , duurt wel wat langer om een goed product te maken en te testen . Je slaapt of stoeit er ook wel eens op ,is dit mee getest . Vochtregulerend valt tegen .

Voor iemand van ca 70 kg een prima matras die ca 7 a 8 jaar meegaat.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door BL2 »

Omdat uw topic over Emma-matrassen niet als spam werd aangemerkt door de redactie/beheerder,
Nog even en we gaan ons realiseren dat Moneyman bij Emma werkt :D

Prachtig opstel Gosewijn, maar veel hebben we er helaas niet aan. Wat veel aannames en veronderstellingen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De berichtgeving over matrassen lijkt erg op de stories van de matrassenproducenten tègen de Consumentenbond, die voortdurend onder vuur ligt zodra er weer een test wordt gepubliceerd. De matrassenproducenten hebben een jaar geleden bij de Consumentenbond aan tafel gezeten en sàmen afgesproken om een matrassenwijzer te maken (die van de Consumentenbond was ook welkelijk miserabel) waar je werkelijk iets aan hebt als veronzekerde consument. Ik heb vandaagnog steeds géén matrassenwijzer kunnen ontdekken. Het is uiteindelijk zo alsof je samen pils gaat testen ... véél gedoe rond hetzelfde product, waarbij het op de (aangeprate) beleving aankomt.

PS. Bij een matras hoort altijd nog een bodem om het succes te kunnen optimaliseren, zoals bij een biertje het juiste glas de smaak lijkt te verbeteren.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Helaas Bl2 , kennis en kunde en jaren (55) lang ervaring van het materiaal . Lees de verkoopvoorwaarden . Kijk naar de productie van matras en zie boven en onderkant dan weet je wat ik bedoel, niets geen aanname en veronderstellingen .

Nog even en we gaan ons realiseren dat Moneyman bij Emma werkt , Misschien heet zijn partner Emma :D

kimland
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2017 13:54

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door kimland »

Beste mensen,
Het is een geweldige matras, we hebben 'm besteld en ontvangen. Goede service, ligt heerlijk, goed gemaakt etc.
Maar..... ben je gevoelig voor geuren, plastics, heb je niet zo'n goed imuunsysteem etc. dan krijg je misschien dezelfde klachten en last als wij: hoofdpijn.
Ik kreeg er last van, mijn man niet, onze zoon kreeg astma.
De geur van de bovenlaag vult ook na 1 maand nog onze kamer, na veelvuldig luchten.

[Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2017 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Prima, dat u ervaringen hier deponeert ... óók wanneer u uw geld teru heeft gekregen.

Jazeker, matrassen kunnen geweldig en lang stinken en dat staat ook in de tests, tenminste in Duitsland: https://tawk.link/568e37308ff9e0d028e4e ... 16_(1).pdf

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »


Plaats reactie