Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JaNeeOké
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2020 13:16

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door JaNeeOké »

Hier precies hetzelfde verhaal.

29 Juli een matras besteld bij dan wel Felix (het dochterbedrijf van Emma dat de geretourneerde matrassen opnieuw aanbied ter verkoop). Nu, een volle maand verder, nog altijd niets geleverd. De klantenservice is net zoals die van Emma niet telefonisch te bereiken, en de email gaat ook niet heel soepel. Je krijgt na 2 á 3 weken een keer een antwoord, waarin ze in mijn geval de DPD de schuld geven.

"We verwachten spoedig een update, en houden je dan natuurlijk meteen op de hoogte!", zeggen ze dan. Ondertussen zijn we wéér 2 weken verder; ik weet niet wat ze bij Emma/Felix 'spoedig' vinden, maar 14 dagen is in mijn boek niet heel spoedig.

Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen staat mijn zuurverdiende geld al op hun rekening, en leveren ze niets.
Schandalig dit.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u wilt dus een gebruikt matras kopen?

sake1987

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Eigenlijk apart dat sinds de Corona veel voorheen gerenommeerde bedrijven zoals Emma, maar ook Dyson in de problemen komen met hun sale en after sale.
Zie je maar weer wat er (waarschijnlijk) allemaal uit China komt.

TheovZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2020 12:19

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door TheovZ »

Ongelofelijk de reclames, die dit bedrijf maakt geld nog moeite is bespaard om het product aan de man te brengen. Echter als je een product terug stuurt, omdat het niet bevalt en je je geld graag terug wil krijgen begint het: -we hebben niet je iban nummer (staat in je account en is toch betaald via dat account) -binnen veertien werkdagen zou het terug betaald worden (allang verstreken echter men telt iedere keer opnieuw) -mails met vragen waar het geld blijft worden niet of dagen later beantwoord -ligt nu volgens het laatste bericht aan de betaal afdeling (lijkt me logisch niet bij de schoonmaakdienst) Inmiddels klacht aangemaakt bij ConsuWijzer en de ECC. Ongelofelijk wat een K bedrijf. Gelukkig gaat het slechts om nog geen €100 maar toch. Je zou een probleem met je product hebben en aanspraak op garantie willen doen, als men het dan ook zo oppakt pfffffffff Men is gewaarschuwd denk niet 1 maar zeker 10 keer na om met dit bedrijf in zee te gaan!!!!!.

Penca
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2020 23:09

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Penca »

Balen! Duidelijk dat we niet de enige zijn. Vorig jaar oktober matras besteld, zonder problemen geleverd. In het begin heerlijk geslapen, maar na een half jaar toch wat meer rugklachten. Nu niet meer te doen. Na 9 maanden maar contact opgenomen met emma. Na meerdere mails op verzoek 2 x foto’s gemaakt met gewichten om aan te tonen dat er kuilvorming is. Is begin september bevestigd door emma dat dit niet kan en dat we nieuw matras moeten krijgen. Na een week nog eens contact gezocht omdat we niks hadden ontvangen. Maken we vlug in orde voor u. Niets meer gehoord, buiten 2 orderbevestigingen. Meerdere malen gevraagd om een reactie, wordt nergens meer op gereageerd. Na onze enthousiaste reactie hebben mijn schoonouders ook 2 matrassen besteld. Toen wij klachten kregen hebben zij ze binnen de 3 maanden proefslapen termijn kunnen retourneren. En gelukkig ook nog geld ontvangen. Emma kan het dus wel, maar zeer selectief. Nu wij nog. Ik ga een ingebrekestelling sturen, maar moet dus naar Duitsland omdat in Nederland nergens een adres te vinden is.

luuk59
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2020 07:57

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door luuk59 »

Wij hebben wel een positieve ervaring met EMMA.

Wij hebben het Emma matras in maart/april (dus tijdens de Corona-crisis) besteld op de officiële website van Emma. De levertijd was toen inderdaad langer, maar dat stond ook netjes aangegeven op de website. Bij ons was het zelfs zo dat we het Emma matras hadden besteld met 10% korting en twee dagen na de bestelling een korting was voor 35%.

Wij hebben toen per e-mail contact opgenomen met de klantenservice dat we dat wel vervelend vonden om te zien, omdat het ons veel geld zou besparen. We kregen direct het verschil van 25% teruggestort op onze rekening.

De levertijd was uiteindelijk een paar dagen later dan ze hadden verwacht.

Inmiddels slapen we al een aantal maanden op het matras.

Penca
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2020 23:09

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Penca »

eindelijk een nieuw matras ontvangen, ingebrekestelling was al onderweg. Ongelofelijk: “nieuwe” matras heeft andere dichtheid (ligt veel harder) en heeft ook al direct kuilvorming op de plaatsen waar wij slapen. Is pure oplichterij. Nu maar geld terug gevraagd, maar vrees het ergste van deze boeven.
Penca schreef:
29 sep 2020 23:19
Balen! Duidelijk dat we niet de enige zijn. Vorig jaar oktober matras besteld, zonder problemen geleverd. In het begin heerlijk geslapen, maar na een half jaar toch wat meer rugklachten. Nu niet meer te doen. Na 9 maanden maar contact opgenomen met emma. Na meerdere mails op verzoek 2 x foto’s gemaakt met gewichten om aan te tonen dat er kuilvorming is. Is begin september bevestigd door emma dat dit niet kan en dat we nieuw matras moeten krijgen. Na een week nog eens contact gezocht omdat we niks hadden ontvangen. Maken we vlug in orde voor u. Niets meer gehoord, buiten 2 orderbevestigingen. Meerdere malen gevraagd om een reactie, wordt nergens meer op gereageerd. Na onze enthousiaste reactie hebben mijn schoonouders ook 2 matrassen besteld. Toen wij klachten kregen hebben zij ze binnen de 3 maanden proefslapen termijn kunnen retourneren. En gelukkig ook nog geld ontvangen. Emma kan het dus wel, maar zeer selectief. Nu wij nog. Ik ga een ingebrekestelling sturen, maar moet dus naar Duitsland omdat in Nederland nergens een adres te vinden is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

An Sofie verkoopt Duitse Emma matrassen in Nederland & België.

Een 90x200 koste €499,- en dat is veel duurder dan Ikea, en of dat nu betere is?
Bij Beter Bed kun je proefliggen en daar verkopen ze die ook...

vraag eens bij Beter Bed, en kijk wat de verkopers zeggen... en kom dan met je garantie claim!
Eerst Google gebruiken voorkomt veel gezeur, ik vind dit matras niet echt beter, en was bij Beter Bed!

De oude Ikea is maar halve prijs en ik voelde geen enkel verschil behalve in Portemonnee!
Nu weg gegeven aan buren en Hastens geplaatst.

En er staat een 020 nummer op hun website, heeft U al gebeld?

Oscardeboskar
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2021 00:09

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Oscardeboskar »

Op goed vertrouwen een topper matras aangeschaft, we hadden extra geld gekregen en een nieuw bed was heel hard nodig. Omdat de consumentenbond Emma matras aanraad hebben wij ons "veilig" willen stellen en hebben wij bij hun ons topper matras besteld. De grootste fout die wij konden maken. Emma levert namelijk helemaal niets!

Sinds november worden wij aan het lijntje gehouden, de leverdatum word steeds weer opgeschoven. Ik geloof er niet meer in dat het matras geleverd word. Ik heb rechten als consument welke compleet genegeerd worden door Emma matras. Ik heb mijn koop overeenkomst willen ontbinden, Emma matras weigert dit. Mijn bestelling zit te ver in het proces om geannuleerd te kunnen worden zeggen ze. Ik mag het pakket wel retour sturen, vanaf dat moment kunnen zij de overeenkomst wel ontbinden. Emma matras kan echter niet vertellen hoeveer dit proces al is, ze kunnen helemaal niets vertellen over mijn bestelling. Op deze manier kan het nog lang duren voordat ik mijn geld terug zal krijgen.

Waarom wordt dit bedrijf nog aangeraden door de consumentenbond?!

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is een terechte vraag, heb je dit al direct bij de Consumentenbond gedropt en nagevraagd waarom?

fejato
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2021 14:53

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door fejato »

Slechte ervaring met de service van Emma matrassen.

Eind februari 2021 een matras en bed besteld. Er werd aangegeven dat er 1 a 2 dagen langer zou kunnen duren vanwege Corona. Prima, dus zo'n 10 werkdagen in totaal.

Vervolgens na 2 weken nog steeds niks gehoord. Contact opgenomen. Werd verteld dat ik contact op moest nemen met het leveringsbedrijf.

Leveringsbedrijf gebeld. Werd mij verteld dat het wel geleverd was bij hen, maar nog niet gekoppeld was. En die verantwoordelijkheid ligt bij Emma.

Emma weer gebeld. Werd mij verteld dat voor het einde van de week ik de afleverdatum zou horen.

Niks gehoord natuurlijk.

Weer gebeld. 'Oh we gaan het uitzoeken.' Weer niks gehoord. Totdat ik een mailtje kreeg van het afleveringsbedrijf om de datum in te boeken.

Eindelijk, maar nee hoor. Eerst mogelijke afleverdatum is eind maart.

Meest vervelende van dit allemaal is dat ik iedereen moest nabellen en van het kastje naar de muur werd gestuurd.

Kortom, slechte service.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is vandaag 16 maart, dus als u eind februari besteld hebt, is dat net ruim 14 dagen geleden. En dan al vier, vijf keer gebeld en gemaild?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo te lezen heeft Emma Matrassen de Corona-problemen steeds beter onder controle. Paar pagina's terug staan de meldingen van mensen, die wel besteld hebben, maar heel erg lang op de levering moesten wachten.

Voor fejato: wij kennen beddenwinkels, die standaard 6 weken over de levering doen. Eind februari bestellen, eind maart leveren is niet supersnel, maar gegeven alle beperkingen dik in orde.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die matrassen worden altijd geleverd met 35% “korting”. Gewoon onzin.

ToT
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018 18:08

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door ToT »

Ik heb een matras met bed op afbetaling besteld, maar toen kreeg ik van allerlei kanten te horen dat ik moest oppassen met dit merk. Vervolgens heb ik reviews gelezen en ik heb besloten de bestelling te annuleren.

Nu, een maand later, heb ik nog steeds geen geld ontvangen. Net als wat iemand anders hier boven zegt krijg ik ook berichten binnen van dat ik actie moet ondernemen, account aanmaken met mijn IBAN nummer enzo. Gedaan, en ik krijg het bericht opnieuw....en opnieuw.

Steeds contact met hen opgenomen, ook contact opgenomen met het financieringsbedrijf. Ja nog 2 weekjes wachten en u krijgt het geld.
Maar ik blijf dus die meldingen krijgen van dat ik zelf actie moet ondernemen omdat ze me anders het geld niet terug kunnen geven.

Uiteindelijk maar wat pittige berichten naar hen gestuurd en een negatieve review geplaatst bij Trustedreviews. Deze hebben ze snel gelezen. Ze hebben me bedankt voor de signalen en zeiden dat dit natuurlijk niet had mogen gebeuren.

Heel fijn, maar waar blijft m'n geld? Als ik die 2 weken wacht zijn we dus in totaal anderhalve maand verder en ik heb er geen vertrouwen in dat ik mijn geld dan ÉCHT terug ga krijgen. Ik heb al aangegeven contact op te nemen met mijn rechtsbijstandsverzekering, en na Koningsdag ga ik dat ook zeer zeker doen.

Ze moeten alleen tegen het financieringsbedrijf vertellen dat ze het eerste termijnbedrag terug moeten storten! Waarom moet dat anderhalve maand duren?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U laat een bed financieren? En als dat financieringsbedrijf een termijn overgemaakt heeft, moet Emma geld teruggeven, niet dat financieringsbedrijf.

zijslaper
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2021 12:44

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door zijslaper »

Matras Emma O2 - hard - 140x200
Zijslaper - 107 Kg.

Matras vier dagen in bezit.
Verpakking ging makkelijk open met bijgesloten mesje.
Nauwelijks chemische lucht na opening.

Was ff wennen maar slaapt prima.
Bovenkant 'zuigt' niet maar ligt comfortabel.
Vochtdoorlatenheid is dik in orde.
Antislipstof op onderkant matras werkt goed op mijn spriraalbodem.

Cijfer: Een dikke 9!

mariska lagrouw
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2018 15:06

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door mariska lagrouw »

Wij hebben het emma matras ook geprobeerd maar de ondersteuning was niet wat we er van verwacht hadden. Slapen nu al meer dan 2 jaar op Het ANNA matras ondersteuning is goed en de prijs was een stuk aantrekkelijker.

nielsvandemond
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2023 10:30

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door nielsvandemond »

Voor mij nooit meer een Emma matras!

Wat een waardeloos bedrijf is Emma sleep. We hebben het afgelopen jaar 2 matrassen gekocht, 2x medium hardheid. Wat opviel was dat 1 matras harder was ook was 1 matras ruim 2 cm hoger. Het medium matras sliep goed het harde matras niet. Het vermoeden bestond dus dat er 2 verschillende hardheden matrassen waren geleverd. Contact gezocht met de klantenservice via mail. Eerst werd gemaild dat ze binnen 2 werkdagen zouden reageren op de klacht. Niet dus!!!
Na een week kwam de vraag of ik foto's wilde insturen, zodat ze de verschillen konden zien. Daags daarna foto's ingestuurd. Na 2 weken nog geen reactie!!!. Herhaal mail gestuurd met vraag om te reageren. Geen Reactie!!
Dan maar eens bellen met Emma, keurig te woord gestaan door een medewerker. Hij geeft aan de foto's te bekijken, ziet inderdaad het probleem en verontschuldigd zich dat het zolang heeft geduurd. Maar hij gaat het oplossen en het in orde maken belooft hij. Binnen 5 werkdagen komen ze het matras ophalen en omwisselen. Niet dus!!!!
Maar weer opnieuw bellen met Emma. Nu (naam medewerker verwijderd door moderatie) aan de lijn. Ze ziet dat er wel in het systeem iets in ingezet maar de 5 dagen dat klopt niet.
Ze ziet op 20 dec 2022 in het systeem dat er in juni 2023 omgeruild gaat worden. Ik geef aan dat het natuurlijk belachelijk is dat ik nog een half jaar moet wachten op een fatsoenlijk matras. Dat is ze met me eens, ze besluit daarom haar leidinggevende te raadplegen. Ze geeft vervolgens aan het vervelend te vinden dat het zo lang duurt maar dat het opgelost gaat worden. Even later mailt ze me met de vraag of ik nog wat aanvullende foto's kan aanleveren. Dezelfde dag nog gedaan, dezelfde dag nog deze reactie mogen ontvangen
Dankjewel voor de foto's.

Vervelend om te horen dat het een kapot matras is!
Onze excuses hiervoor!

​Je goede matras is onderweg, hij is aangekomen bij het warenhuis, ik verwacht dat hij binnenkort geleverd gaat worden!

Dankjewel voor je geduld en begrip.
Mochten er nog vragen zijn horen wij het graag, we zijn er om te helpen!
Na 2 weken nog niets gehoord te hebben maar weer eens gebeld met de klantenservice.
Tot mijn verbijstering meldt deze meneer dat de levering in mei juni zal plaatsvinden. Ik heb hem in duidelijke bewoordingen helder gemaakt dat dit voor mij absoluut onacceptabel is en dat dit tegen de beloftes in is.
Hij heeft aangegeven dat hij verder niets kan betekenen voor mij behalve opnieuw een escalatie aanmaken, maar dat dit geen effect zou hebben op de levertijd.
Ik heb vervolgens aangegeven dat ik zijn leidinggevende graag zou willen spreken. Nadat
hij ruggenspraak heeft gehad, geeft hij aan dat dit niet mogelijk is. Zijn leidinggevende niet open staat voor een gesprek en hij moet het oplossen, maar kan het niet oplossen.
Op de vraag of ik dan zijn naam en mailadres mag hebben zodat ik hem direct kan benaderen, wordt aangegeven dat hij dat niet kan doen omdat dat mogelijk consequenties voor hem zou hebben. Hieruit kan ik alleen maar afleiden dat er sprake is van een angstcultuur en dat de verantwoordelijke leidinggevende in deze niet de verantwoordelijkheid neemt.
De meneer van de klantenservice, geeft aan dat ik nog een mail kan sturen en dat hij een escalatie zal aanmaken. Uiteraard heb ik dat gedaan maar tot op heden geen reactie!!!
Ik raad iedereen ook ten zeerste af een matras bij Emma te kopen, wat een waardeloze service hebben zij.
Ik moet nu dus nog een half jaar lang afzien, en iedere ochtend met een stijve rug en nek wakker worden omdat Emma een defect matras niet kan/wil omruilen.

Tiram
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2023 13:21

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Tiram »

Waardeloos bedrijf, het enige wat ze me sturen is “pakket is vertgaard”
Zelfs in fatsoenlijk Nederlands kunnen ze me voor de zoveelste niet vertellen hoe vaak deze al VERTRAAGD is.
Daarbij werkt de website niet die de datum zou moeten aangeven waarop het geleverd ZOU moeten worden.
Kortom WAARDELOOS dus.
Vanaf November al wachtende op hardere onderlaag voor 2 matrassen.
:evil:

Plaats reactie