Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik bied vandaag meer korting. :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bestaan er ook matrassen waar je een punthoofd van kan krijgen?

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

dickster schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de aankopers die hun emma matras al langer hebben nu vinden. Is er geen kuilvorming opgetreden, geeft het matras nog dezelfde steun als eerst?
De kwaliteit van de gebruikte materialen is niet bijzoonder. als je een soortgelijke combi zou willen opbouwen van kwalitatief goede materialen zou je de struktura hr60 met 9cm traagschuim topper van ravensberger samen moeten bestellen. als je toch liever iets soortgeliks als emma wil is matt sleeps een veel betere optie, door de configuratieopties en betere materialen. voor wie van pocketvering houdt is de larson stockholm en oslo ideaal. emma is eigenlijk geen goed idee als het om kwaliteit gaat.

Als je het niet getest hebt kun je geen oordeel vellen . Man hou op met die onzin.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ik heb de proef op de som genomen, een review geplaatst, maar kritische reviews worden niet gepubliceerd op de Emma-website. Reviews met één ster komen er niet voor, en de reviews met twee of drie sterren zijn positief. Het kan gewoon niet kloppen dat er tussen de 375 reviews geen negatieve te vinden is.
Ook sommige positieve reviews hier van mensen die maar één post op het hele forum geplaatst hebben, vertrouw ik niet.

Op 28 september heb ik een Emma-matras besteld voor mijn zoon, omdat zijn matras aan vervanging toe was. Op 2 oktober heb ik dat geannuleerd met het verzoek de aankoopsom z.s.m. terug te storten op mijn rekening. We zijn inmiddels twee weken verder en er is nog steeds geen geld op mijn rekening teruggestort. Emma is kennelijk niet op de hoogte van de wet koop op afstand. Heb nu een wat dwingender e-mail verstuurd.

Inmiddels heb ik het in Duitsland best geteste matras besteld en ontvangen. Ik heb het matras voor gebruik een dag en nacht laten luchten in een aparte kamer (op twee balkjes) vanwege de verhalen over geur. De ochtend erop rook ik wel een beetje de lucht die van een oude laserprinter afkomt (geïoniseerde lucht). De avond erop in gebruik genomen en de H3 kant (matras heeft twee kanten H3 en H4) bevalt mijn zoon tot nog toe het best. Dat typerende geurtje was na een paar dagen verdwenen.

Helaas is het matras in Nederland alleen via Amazon verkrijgbaar, want de fabrikant (Bett1) levert via de website uitsluitend in Duitsland. Prijs was een stuk gunstiger dan het Emma-matras. Het verhaal achter dat matras is overigens ook erg interessant (²).

Bij de ZDF is er een uitzending gewijd aan de Stiftung Warentest (³), een instituut dat vergelijkbaar is met de Consumentenbond. Daarin kwam o.a. de testmethodes van de grote matrassentest aan bod, maar ook stofzuigers, wasmachines en wasmiddelen zijn getest.

Iets wat mij verwonderde was het advies voor de lattenbodem; "Ga naar de bouwmarkt, koop 20 stevige latten en schroef zelf je lattenbodem in elkaar.". Het 20cm dikke matras moet namelijk je lichaam opvangen, niet de bodem.

Bronnen:
(²) -'Matras'-deel van de ZDF Wiso-uitzending over kartels in Duitsland: https://youtu.be/HUfDtB2HHWY
Volledige uitzending : https://youtu.be/Z8fh2FBnmtc
(³) -Uitzending over Stiftung Warentest: https://www.zdf.de/dokumentation/zdfzei ... t-100.html en https://youtu.be/1Q2rK0-EMSU

Equae
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2018 17:38

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Equae »

De matrassen van Emma zijn gewoon bij Beter Bed te koop, in de winkel en online. Mijn dochter heeft enkele maanden 2 Emma matrassen aangeschaft in de winkel van Beter Bed en is er heel tevreden mee. Ze werden netjes thuis bezorgd en de oude matrassen konden worden meegenomen, alleen de verwijderingsbijdrage was abnormaal hoog. Ook de levertijd bedroeg enkele weken, best wel lang voor een gangbare maat vind ik. Verder is ze heel tevreden met de aankoop.

antoon1952
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2017 10:30

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door antoon1952 »

Kan mij iemand uitleggen waarom de M-Line matrassen niet goed zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

    antoon1952 schreef:
    31 dec 2018 20:14
    Kan mij iemand uitleggen waarom de M-Line matrassen niet goed zijn.
    En wat en waarom zou het dan niet goed zijn?

    Moneyman
    Berichten: 29801
    Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door Moneyman »

    antoon1952 schreef:
    31 dec 2018 20:14
    Kan mij iemand uitleggen waarom de M-Line matrassen niet goed zijn.
    En waarom zouden we dat doen in een topic over Emma matrassen?

    piet44m
    Berichten: 117
    Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door piet44m »

    nou met de 100 dagen probeer garantie ,komt mij de vraag op? ; wat doen ze met de retour matrassen weer hoesje erom en voor de volgende. Hoef ik dus niet :shock:

    NeoDutchio
    Berichten: 12260
    Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door NeoDutchio »

    piet44m schreef:
    01 jan 2019 10:12
    nou met de 100 dagen probeer garantie ,komt mij de vraag op? ; wat doen ze met de retour matrassen weer hoesje erom en voor de volgende. Hoef ik dus niet :shock:
    Kan, nieuwe tijk er omheen en het zijn weer nieuwe matrassen. Ook worden ze in partij verkocht aan bv een hotel.

    javdam
    Berichten: 1
    Lid geworden op: 24 jan 2019 19:13

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door javdam »

    Sinds gisteren twee Emma matrassen op onze Auping Auronde (van alweer 20 jaar oud!)

    We zijn erg benieuwd. Mijn vrouw vond het matras harder dan onze vorige matrassen van Energy+. Deze gingen scheuren na 9 jaar gebruik. Ook had ik het gevoel dat ik de veren van dit matras ging voelen.

    Ikzelf vind de Emma ook wel harder, misschien komt dat door de Airgocell® laag?

    Eerst maar eens wennen lijkt mij.

    Ik hou de lucht van de matrassen nog even in de gaten.

    Bestelling (via Beter Bed) ging prima, geleverd na 2 werkdagen vanuit Duitsland.

    dickster
    Berichten: 91
    Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door dickster »

    @piet44m: wat je zegt klopt volledig. een geretourneerd emma matras krijgt een nieuwe hoes en wordt daarna als felix matras verkocht. Als je dus een emma neemt krijg je 100% een nieuwe, maar teruggestuurde matrassen worden wel hergebruikt. overigens geeft felix dit op de website duidelijk aan dus mensen die daar kopen weten dat ze een gebruikt matras kopen.
    @javdam: koudschuimmatrassen op een spiraalbodem kan inderdaad vrij hard liggen. Als het je niet gaat bevallen probeer dan de larson oslo eens, die is beduidend zachter maar wel met goede pocketveer-ondersteuning. mail larson wel voor een kortingscode anders betaal je veel te veel, doorgaands geven ze rond de 60% korting.

    PGSmelik
    Berichten: 1
    Lid geworden op: 25 mar 2019 11:30

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door PGSmelik »

    Als je logisch nadenkt dan weet je ook dat een ‘one-fits-all’ matras alleen geschikt is voor mensen die stevig willen liggen en dan ook geen specifieke wensen hebben. Meerdere bronnen geven aan dat 25-30% retour gestuurd wordt, meestal ivm het matige comfort maar ook stank wordt genoemd. Stank is een goede indicatie dat je je mag afvragen waar dit chemisch schuim vandaan komt. Retour sturen lijkt aantrekkelijk maar bedenk dat de hoes weggegooid wordt, de kern doorverkocht aan Felix Matras of nog erger opnieuw gebruikt wordt, al met al ecologisch niet bijster verantwoord. Ik zou adviseren om ook een paar winkels af te lopen om je een goed beeld te vormen over de verschillen qua winkels/het aanbod/matrascomfort. Goede websites maken is wat anders dan goede matrassen maken.

    mariska lagrouw
    Berichten: 3
    Lid geworden op: 18 dec 2018 15:06

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door mariska lagrouw »

    Ik kon door de bomen het bos niet meer zien.
    wat zijn er veel soorten matrassen te koop.
    Ik heb zelf een test gehouden en een aantal matrassen besteld online met retour garantie.
    anna is de winnaar, de andere stuur ik terug. het anna matras is een echte aanrader.

    papparuben
    Berichten: 1
    Lid geworden op: 22 sep 2019 08:26

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door papparuben »

    maxv1 schreef:
    10 nov 2017 00:37
    Wij, een jong koppel, hebben ook een Emma matras + kussens aangeschaft. Vooraf ook hier op het forum de reviews gelezen en even kort de voorwaarden ingedoken. Ondanks de "vrees", dat het matras flink zou stinken, toch de gok gewaagd...
    Grappig, wij hebben dezelfde ervaring.

    Emma matras (200x180) uitgepakt, 2 keer rustig aan handvaten getrokken maar maakte scheurtjes in hoes (niet opnieuw aangevraagd). Na een paar dagen enorme chemische lucht in onze (kleine) slaapkamer, hoewel na uitpakken 1e keer wel in enorme woonkamer minimaal 10 uur laten luchten uit plastic. Aanvankelijk voelde het matras prettig zacht en was ik hoopvol. Maar door de geur nu 14 dagen later ben ik me gaan inlezen en ik vertrouw het product niet meer. Hoe dan ook: mogelijke chemische lijmen / materialen, daar zal ik niet meer rustig op kunnen slapen. Dus net Emma retour aangemeld...

    Eerder kocht ik een Pullman Silverline. Wat ik van de Emma heb geleerd is dat ik schuim moet hebben en geen springveren zoals in de Pullman. Mijn vriendin vind alles wel prima liggen. Maar ik heb toenemende pijn in mijn onderrug gekregen afgelopen 4 jaar, na 2 kids gekregen te hebben en minder sporten /meer tillen /meer zitten voor werk. Niet in de eerste plaats aan matrassen te verwijten dus, maar ik heb heerlijke nachtrust gehad op andere matrassen tijdens zakenreizen, dus ik weet dat er matrassen zijn die bij me passen. (Ik heb op reis gezocht naar merk-type van fijne matras, maar helaas stond er niks op).

    Wie oh wie heeft meer tips voor lange mensen met onderrugpijn m.b.t. matraskeuze? (1,92 lang, 100kg). Dit matras kom ik tegen: https://www.wegmetrugpijn.be/een-matras ... o-comfort/ Meer ervaringen (hiermee)?

    Komkommertijd
    Berichten: 5921
    Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
    Locatie: Nederbelg!

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door Komkommertijd »

    De link gekeken, maar zie geen prijzen.....

    Reclame mag niet maar ik denk dat een retour en 90 dagen probeer garantie voor vele de oplossing is.
    Zelf tevreden met Ikea, dat testen of ik schuim, veren of Pocket moest hebben en harde of medium... koste vele uren en soms wachten op andere testers!

    Elk mens is Uniek en zal nooit een 180x200 nemen maar liever 2x een 90x200 omdat ik en partner ook anders zijn.
    Alleen moet je na afloop even kijken of je een matras met zelfde hoogte hebt gekozen, en ik vulde dat op met enkele latjes onder de lattenbodem zodat de 18 om 21 nu weer gelijk liggen.

    Wat wij gekozen hebben is voor de rest van Nederland niet van belang, wel de 90 dagen terug breng garantie en de redelijke prijzen, Ikea is niet altijd de goedkoopste maar de 25 jaren garantie en 90 dagen proberen was voor mijn de reden de opgerolde en past in elke auto gelijk mee te kiezen, geen weken wachten op bezorger!

    Wel na uitpakken even op logeer kamer daar enkele dagen de lucht verpesten met geurtje, raam open, deur dicht!
    Na een dag of 3 was geur voor mijn voldoende weg en de veren losgekomen na enkele maanden opgerold in verpakking!
    En Emma, die waren flink duurder.....

    hercu1965
    Berichten: 105
    Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
    Locatie: rotterdam

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door hercu1965 »

    Ik heb de Emma matras nu 2 jaar die ca 900 euro gekost heeft waarvan ik schat de helft aan reclame uitgave, maar er is sprake van enorme kuilvorming in de matras. Ik denk dat dit een eigenschap is van een foam matras dat inzakken en die kuilvorming. Je leest heel vaak klachten over kuilvorming bij foam matrassen, ik denk dat een matras vol met pocket veren een betere aankoop is, een veer drukt de matras altijd beter terug in de oorspronkelijke vorm als wat foam. Omdat ze schermen met 10 jaar garantie heb ik de klacht bij Emma neergelegd die alleen een mailtje terug stuurde dat ze het heel druk hebben. Het zal er wel op uit draaien dat de Emma matras na 2 jaar op de vuilstort beland en ik een nieuwe POCKET VEREN matras koop bij de Ikea die slechts ca 300 euro kost. Wat een nadeel is van matras test is dat ze een splinternieuwe testen maar totaal niet kijken hoe het na 2 jaar is waardoor je op het verkeerde pad wordt gezet !

    rvjapio
    Berichten: 994
    Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door rvjapio »

    Nee die kuilvorming hoort niet. Mijn wellpur van Jysk is ook foam en na vijfjaar net zo strak als nieuw.

    hercu1965
    Berichten: 105
    Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
    Locatie: rotterdam

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door hercu1965 »

    okay maar wat is jouw gewicht ? aan de kant waar me vriendin slaapt van 60 kg is ook geen kuilvorming., ik weeg 105 kg en aan mijn kant heeft zich een flinke kuil gevormd.

    hercu1965
    Berichten: 105
    Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
    Locatie: rotterdam

    Re: Ervaringen met Emma matrassen

    Ongelezen bericht door hercu1965 »

    Ik moet met het schaamrood op mijn gezicht melden dat onze Emma Matras na de verhuizing 6 maanden terug , op zijn KOP lag , m.a.w. we sliepen 6 maanden op de onderkant van de matras met een topper erop !
    De verhuizers hebben de matras er gewoon omgekeerd op gelegd , ik moet zeggen dat het ook niet heel duidelijk is om te zien wat de boven of de onderkant is.
    afgelopen nacht heerlijk geslapen ; wat een verschil, ik wilde het bovenstaande bericht verwijderen maar weet niet hoe.

    Plaats reactie