Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Brahms schreef:Zacht of hard, of er tussenin is een persoonlijke ervaring........
Voor de ene kan een matras niet zacht genoeg zijn, in veel landen slapen ze op meer dan keiharde matrassen en vinden dit schijnbaar heerlijk (of op een dun matrasje op de betonnen vloer).......
Is voor een deel persoonlijke ervaring maar zoals Emma matrassen aangeeft geschikt van 50 tot 130 kilo slechts een hardheid voor allen geschikt. Ik denk daar anders over.waar je met 50 kilo beter een hardheid van H2 kunt nemen en met 130 kilo een H5 matras.

Ook dit is niet geheel onbelangrijk:

https://www.livingcomfort.nl/blog/slaap ... matrassen/

maxv1
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2017 23:19

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door maxv1 »

hänschen klein schreef:@maxv1

De onaangename geur bij Emma-matrassen is een veelgehoorde klacht en vaak de reden voor een retour.

De Consumentenbond geeft aan alle matrassen voldoende te laten luchten. Dit is gelukkig niet het gevolg van de recente productiefout bij Basf, die een foute grondstof leverde. Dat gif in schuimstoffen is namelijk reukloos en vervluchtigt binnen enkele dagen na de productie. Gelukkig kunt u 100 dagen lang uw matras weer retourneren wanneer de reuk ècht niet te verdragen is. Een insider bericht, dat het niet aan de gebruikte schuimstoffen, maar aan de gebruikte lijm ligt, maar dat helpt natuurlijk niets wanneer de lucht niet weggaat.
Het lijkt me zeer stug dat het aan de lijm ligt, daar de kussens geen lijm bevatten. De kussens stonken net zo erg :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Heb het matras de kussens en het dekbed van emma matras gekocht. Ben er helemaal weg van. Het beste matras dat ik ooit heb gehad. Het kussen slaapt heerlijk en kun je zelf harder en zachter maken.

Remcok1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018 19:18

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Remcok1983 »

Emma is zeker een van de beste matrassen op de markt. Meerdere keren als beste getest in meerdere Europese landen, Duitse kwaliteit en blijkbaar al meer dan 100.000+ matrassen verkocht. Dat geldt overigens ook voor matrassen van Eve en Simba: http://www.bestematras.info/matrassen-vergelijker/

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Moneyman ...

Heeft u inmiddels Emmamatrassen gekocht en waarom (niet)? Of bent u zich nog aan het oriënteren?

Eventueel is er een Morgana-winkel in uw buurt waar u uw drukpunten (kostenloos) en objectief kunt laten meten en tevens inzicht krijgt tussen de samenhangen van matras èn de lattenbodem. U kunt het gemeten verschil zèlfs voelen zònder van proefligplaats te hoeven wisselen ...

Waarom de Morgana-matrassen en overigens de Mercedes Benz-matras Hästens, niet als beste uit test te voorschijn komen? Omdat meerdere goede matrassen (van een hogere prijsklasse) helemaal niet getest worden! Verder is er nog een groot verschil tussen petrochemische schuimmatrassen zoals Emma en matrassen die deels of 100% met natuurlijk materiaal gemaakt worden, bij voorbeeld voor klanten met een allergische reactie. Ook die matrassen bestaan al jaren en worden nooit getest door de organisatie waarvan ik de naam maar niet meer noem om onzin-commentaar te vermijden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, ik heb ze uiteindelijk niet gekocht. Ik vond het een gevalletje “te mooi om waar te zijn”, en ik heb er nog geen spijt van. Als ik de reviews lees (en dan bedoel ik niet de verduidelijk gesponsorde), zijn die best vaak negatief. Stank, niet lekker liggen, slechte service en communicatie, problemen met geld retour krijgen...niet mijn ding.

Bedankt voor je tip van Morgana. Dat houd ik in mijn achterhoofd. Ik heb nog geen ander matras gekocht, omdat ik me realiseerde dat ik nog een vrijwel nieuw matras had liggen (uit een ander huis waar ik tijdelijk gewoond heb).

Overigens zegt het “als beste getest”-predikaat bij kritische beschouwing inderdaad niet zoveel. Vooral de onvolledigheid van het testpalet is natuurlijk behoorlijk beïnvloedend voor het resultaat.

Melis62
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:12

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Melis62 »

Wat doen ze eigenlijk met een matras die terug gebracht wordt en die 100 dagen gebruikt is?

stofzuigertje

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vergeleken met Ikea prijzen heb ik gelijk een Rugje als klacht.

Voor die prijs verwacht ik optimale service en bij dit doorlezen is dat niet het geval.
Hoewel mijn Soft IJs leverancier wel service geeft en 90 proberen... die worden later gebruikt verkocht tegen korting....

Maar Emma, bij de prijs hoef ik al niet meer.
De Emma veiligheidsschoenen zijn wel goed of is dat een totaal ander bedrijf??????

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Melis62 schreef:Wat doen ze eigenlijk met een matras die terug gebracht wordt en die 100 dagen gebruikt is?
Er zijn meerdere alternatieven:

1 - Er zijn regionale matrassen-schredderbedrijven die recyclen en de vlokken bij voorbeeld voor isolatie kunnen aanbieden
2 - Eén van de online-aanbieders reinigt de matrassen en stelt ze het Leger des Heils ter beschikking

http://www.retourmatras.nl/

Voor de verkoop zijn de matrassen niet meer geschikt, daar er gebruikssporen kunnen zijn.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Melis62 schreef:Wat doen ze eigenlijk met een matras die terug gebracht wordt en die 100 dagen gebruikt is?
Die worden net als Apple producten straks ergens "refurbished" aangeboden. :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door bprosman »

Nou ja, alles wat ik verder zou schrijven staat ook gewoon op hun site. Mijn vraag hier is: heeft er iemand ervaring met de matrassen van Emma of er anderzins iets zinnigs over te zeggen? Reacties worden gewaardeerd!
Mijn ex vrouw heeft een Emma matras gekocht (via Beter Bed) , sliep hiervoor ca 10 jaar op een Ikea matras.
Haar 100 dagen heeft ze er nog niet op zitten (ca 30) , ze is er heel enthousiast over en slaapt langer en is uitgeruster.
Allemaal heel relatief natuurlijk maar wel een praktijkervaring.

Wieger023
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2018 16:06

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Wieger023 »

De buurvrouw heeft onlangs een Emma aangeschaft. Ze slaapt er nu ongeveer 4 weken op en is erg tevreden. Nu zijn we zelf ook op zoek naar ene nieuw matras, dus ik volg dit topic met interesse. Misschien als er een mooie kortingsactie voorbij komt dat ik de gok ook wel waag.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door crazyme »

hänschen klein schreef:
Melis62 schreef:Wat doen ze eigenlijk met een matras die terug gebracht wordt en die 100 dagen gebruikt is?
Er zijn meerdere alternatieven:

1 - Er zijn regionale matrassen-schredderbedrijven die recyclen en de vlokken bij voorbeeld voor isolatie kunnen aanbieden
2 - Eén van de online-aanbieders reinigt de matrassen en stelt ze het Leger des Heils ter beschikking

http://www.retourmatras.nl/

Voor de verkoop zijn de matrassen niet meer geschikt, daar er gebruikssporen kunnen zijn.
Daar wordt gewoon een nieuwe tijk omheen getrokken. En weer aan de volgende (test)klant aangeboden. Een beetje stank toevoegen en hij is weer als nieuw.

Je denkt toch niet dat een matras van een paar honderd euro de schredder in gaat ?

Wieger023
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2018 16:06

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Wieger023 »

Wieger023 schreef:De buurvrouw heeft onlangs een Emma aangeschaft. Ze slaapt er nu ongeveer 4 weken op en is erg tevreden. Nu zijn we zelf ook op zoek naar ene nieuw matras, dus ik volg dit topic met interesse. Misschien als er een mooie kortingsactie voorbij komt dat ik de gok ook wel waag.
Ik heb vandaag besteld. In de nieuwsbrief heb ik een code gekregen: Vrolijkpasen waarmee ik 20% korting kreeg op alle producten (dus niet zoals de code op de site alleen het matras). Levertijd is 2-5 werkdagen, dus ik hoop stiekem dat ze er nog voor pasen zijn (Ik vrees het erste :| :| )

Wieger023
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2018 16:06

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Wieger023 »

We hebben het matras gister binnen gekregen, en er vannacht voor het eerst op geslapen. Een beetje wennen wel :roll: .

We hebben het expres nog even uit de tijk gehaald, om te kijken of ons matras ook een toffe vorm had. Ons matras had gelukkig meer de vorm van een kaasblokje :D

rutger1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2018 22:05

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door rutger1986 »

Volgens de Duitse consumentenbond ' De 1 stiftung warentest' is het bodyguard matras het beste.
www.bett1.de
In Nederland niet te koop en ook niet via de site via bett1.de
Alleen via de website www.amazon.de is hij te bestellen en kan hij ook geleverd worden in Nederland.
Volgens de Duitse consumentenbond het beste matras. Voordeel ten opzichte van Emma Matras is dat het een stuk goedkoper is.
een 90*200 bodyguard matras heb je voor 200 euro. emma vraagt 499 euro.

Wil jullie dit niet onthouden... ben zelf super blij met mijn bodyguard matras. er zijn 2 versies. Hardheidsgraad 2 en hardheidsgraad 3/4. Alleen 3/4 is getest door de Duitse consumentenbond en scoort het best.

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss? ... d+matratze+

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Slobberbone »

rutger1986 schreef:Volgens de Duitse consumentenbond ' De 1 stiftung warentest' is het bodyguard matras het beste.
http://www.bett1.de
In Nederland niet te koop en ook niet via de site via bett1.de
Alleen via de website http://www.amazon.de is hij te bestellen en kan hij ook geleverd worden in Nederland.
Volgens de Duitse consumentenbond het beste matras. Voordeel ten opzichte van Emma Matras is dat het een stuk goedkoper is.
een 90*200 bodyguard matras heb je voor 200 euro. emma vraagt 499 euro.

Wil jullie dit niet onthouden... ben zelf super blij met mijn bodyguard matras. er zijn 2 versies. Hardheidsgraad 2 en hardheidsgraad 3/4. Alleen 3/4 is getest door de Duitse consumentenbond en scoort het best.

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss? ... d+matratze+
Zeker een zeer goed matras vergeleken met aantal types van Badenia is iets beter verkrijgbaar in Nederland. Ben daar voor gegaan matras is ook iets steviger. Ik denk ook waar je na een aantal jaren de Emma bij grofvuil heb gezet deze matrassen net ingeslapen zijn en veel en veel langer meegaan.

pletse1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2018 08:49

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door pletse1981 »

Ik heb dit forum heel graag nagelezen toen ik twijfelde om een EMMA-matras aan te schaffen. Vooral de 100-dagen proef hebben me overtuigd om het te proberen, en ik deel heel graag mijn bevindingen, voor zij die ook nog twijfelen:
De matras zelf is in één woord: fantastisch. In het boekje staat dat je 3-6 weken moet wennen, maar reeds na de eerste nacht ervaarde ik reeds de voordelen van deze matras. Mijn vorige was wel al oud, en niet van de duurste (lees: betere). Ik slaap voornamelijk op mijn zij, en weeg toch 90 kg, maar dit lukt zonder probleem. De matras is zacht, en ondersteunt toch voldoende, je voelt de onderdruk als het ware.
Qua service mag ik zeker niet klagen: op drie dagen was ze geleverd, waarbij er trouwens helemaal geen geurhinder was bij het openen. Ik heb de matras dus niet speciaal gelucht, en heb ze de eerste nacht gewoon gebruikt.
Verder zag ik de dag na bestelling dat er extra korting was (korting in het kader van het WK voetbal, waar Belgie speelde). Na een eenvoudig telefoontje kreeg ik een vriendelijk antwoord dat het geld me zou worden teruggestuurd. Dit kon 14 dagen duren, maar na vijf dagen had ik het reeds terug.

Conclusie: ik kan de matras en de firma alleen maar aanraden, ik heb geen enkel van de negatieve punten ervaren die hier werden aangehaald. Ik ben voor de duidelijkheid geen werknemer van Emma, alleen een overtuigd gebruiker!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2018 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de aankopers die hun emma matras al langer hebben nu vinden. Is er geen kuilvorming opgetreden, geeft het matras nog dezelfde steun als eerst?
De kwaliteit van de gebruikte materialen is niet bijzoonder. als je een soortgelijke combi zou willen opbouwen van kwalitatief goede materialen zou je de struktura hr60 met 9cm traagschuim topper van ravensberger samen moeten bestellen. als je toch liever iets soortgeliks als emma wil is matt sleeps een veel betere optie, door de configuratieopties en betere materialen. voor wie van pocketvering houdt is de larson stockholm en oslo ideaal. emma is eigenlijk geen goed idee als het om kwaliteit gaat.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@jasper1988: klopt ja. maar helaas id de kwalitiet van het emma matras niet zo bijzonder. zoek maar eeens op youtube naar het unboxing filmpje van matras.info. de larson oslo is een stuk beter en qua ligcomfort vergelijkbaar met emma(beter maar vergelijkbaar qua zachte bovenlaag). [Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jul 2018 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het delen van kortingscodes (neigend naar reclame)

Plaats reactie