Ervaringen met Emma matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Lowieze »

hercu1965 schreef:
06 feb 2020 12:07
Ik moet met het schaamrood op mijn gezicht melden dat onze Emma Matras na de verhuizing 6 maanden terug , op zijn KOP lag , m.a.w. we sliepen 6 maanden op de onderkant van de matras met een topper erop !
De verhuizers hebben de matras er gewoon omgekeerd op gelegd , ik moet zeggen dat het ook niet heel duidelijk is om te zien wat de boven of de onderkant is.
afgelopen nacht heerlijk geslapen ; wat een verschil, ik wilde het bovenstaande bericht verwijderen maar weet niet hoe.
Geweldige reactie 👍, kan iedereen overkomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door moederslink »

Fijn! Slaap lekker en bedankt voor deze terugkoppeling 😀

Erthanax
Berichten: 9664
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kijk, zo simpel kan het zijn. En heel sportief dat u dat zo laat weten. Hulde! Ik wens u voor vele jaren een goede nachtrust.

Corinne10!
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2020 10:52

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Corinne10! »

Gekozen voor een Emma Original, gekocht en betaald op 12 maart. Daarna pas dit forum gevonden en toen sloeg me enigszins de schrik om het hart; zoveel slechte ervaringen met de levering, klantenservice en terugbetaling! Maar hier een positief verhaal. Maandagochtend kreeg ik bericht dat de bestelling was gearriveerd in Nederland en nog voor de middag had ik mijn Emma Original in huis. Uitgepakt, uit laten dampen en werkelijk: wàt een verademing is dit matras! Nergens pijn meer bij het wakker worden, heerlijk uitgerust aan de dag beginnen. Met in het vooruitzicht dat ik vanavond weer heerlijk onder de wol kan op dit fantastische matras. De nieuwe geur verdwijnt snel, al kan ik me voorstellen dat mensen die daar gevoelig voor zijn daar last van kunnen hebben. Maar nogmaals het verdwijnt snel. Ik keek altijd naar de duurdere merken (met natuurlijke materialen en de merken met speciale gezondheids/orthopedische claims) Maar dit is voor mij echt een heel aangename verrassing. Levering en product allebei top. Wat wel een klein puntje van kritiek is is dat tijdens mijn bestelprocedure het lokkertje boven de website stond van 'nog zoveel uren geldt de kortingscode maart20'. En dat was dan 20%, een aanzienlijk verschil. Dat geeft je het gevoel van snel te moeten beslissen. Gisteren zag ik echter een nieuwe kortingscode: 'lente20'. Ook 20%, en die geldt dan ook weer voor zoveel uren/minuten. Waarbij ik dan denk dat het hele jaar door de kans op 'korting' groot is. Maar goed, dat is dan ook het enige puntje van kritiek :)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

20% ?

Dit doet een leverancier van Auto onderdelen ook vaak en daarom bestel ik vrijwel altijd op Maandag omdat we weten dat ze dan hoogste korting meestal hebben, of kom ik volgende week terug als er een slechte week tussen zit.

Jysk heeft hetzelfde, vaak om de 2 of 4 weken terug kerende reclame en dan gewoon even wachten!

Stella heeft €600,- korting het gehele jaar... en dat is tekort voor de kwaliteit, of eigenlijk die ontbreekt..... :mrgreen:

Je slaapt nu in onze Gerechtsdeurwaarder goedgekeurde matras.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

MichielFRL schreef:
11 apr 2017 21:01
Het beste matras en ook nog eens met een boodschap https://www.bett1.de/produkte/bodyguard-matratze
Geen idee wat voor matras dat is, hoogstwaarschuinlijk koudschuim.

Paar jaar terug heb ik een pocketveer verruild door de beste uit de test, een koudschuim.
Heb er spijt van als haren op mijn hoofd.
De vering van een koudschuim deugt niet. Je zakt er niet geleidelijk in weg. Je ligt òf op een hard ding, òf boven een bepaalde belasting zakt ie gelijk helemaal door.
De veerkarakteristiek van schuim is dus niet lineair zoals bij de metaalveren in een pocketveermatras.
Bovendien zit in een pocketveer veel vrije ruimte wat de ventilatie bevordert.

MauriceHup
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2020 11:10

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door MauriceHup »

Ik heb de matras nog steeds niet ontvangen. Die ligt volgens track en trace al een week in het DPD depot. Ben al drie dagen aan het bellen: er is een sorteerfout gemaakt; morgen komt het alsnog. Niet dus.
DPD neemt je niet serieus en Emma matras kun je niet bellen. Alleen e-formulier en binnen twee weken reactie...
Ik wil van mijn bestelling af en mijn geld terug!
Ga gewoon naar IKEA!

ilonawelas
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2020 19:05

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door ilonawelas »

MauriceHup schreef:
26 jun 2020 11:13
Ik heb de matras nog steeds niet ontvangen. Die ligt volgens track en trace al een week in het DPD depot. Ben al drie dagen aan het bellen: er is een sorteerfout gemaakt; morgen komt het alsnog. Niet dus.
DPD neemt je niet serieus en Emma matras kun je niet bellen. Alleen e-formulier en binnen twee weken reactie...
Ik wil van mijn bestelling af en mijn geld terug!
Ga gewoon naar IKEA!
OPROEP: Ben jij net als ik gedupeerd door Emma Matras ofwel Beter Bed? Lees verder, laten we onze klachten verzamelen en hopelijk staan we dan sterk.

Op 15 Mei bestelden wij een ledikant, lattenbodems en Emma matras bij Beter Bed te Apeldoorn. Het matras moest ik direct afrekenen in de winkel. Het ledikant is netjes op de beloofde datum, 26 mei, geleverd en gemonteerd. Het Emma Matras zou een week later komen, op 2 Juni, maar wij wachten nog steeds. Ik werd noch door Beter Bed noch door Emma matras ingelicht dat ons matras later geleverd zou worden. Een week later kreeg ik een email dat er problemen waren met de transport, gek genoeg werd de mail afgesloten met “Zodra jouw product klaar is bij onze producent, ontvang je van ons een mail met de track & trace code.”met andere woorden, het matras moet nog gemaakt worden?
Op 26 juni ontving ik een mail van Emma matras dat het matras bij GLS is, maar tot op heden is de status ervan nog niet veranderd.
Ik heb hierover meerdere keren contact gezocht met Beter Bed maar zij zijn van mening dat het niet hun probleem is maar dat van Emma matras. Bijzonder want ik heb een afspraak met Beter Bed. Ik moest dan maar annuleren.

Na mijn verzoek tot annuleren is mij verteld dat dit niet meer kan omdat het matras zogezegd klar staat om gepikt te worden door GLS (jaja, al 14 dagen), en dat ik het dan maar aan de deur moet weigeren (en dan maar bidden dat ik mijn geld terug krijg zeker). En als ik dat al krijg, gaat hier dus nog weken of maanden overheen. Zo ben ik nu dus al 8 weken mijn €910 kwijt!!

Ik lig nu al 6 weken in een bed dat aan alle kanten veel groter is dan ons matras (echt superfijn) en ik ben het nu wel zat. Ik wil een ander matras bestellen want ik kan wel huilen, daar zal ik wederom weken op moeten wachten vrees ik.
Ik lees dat er veel mensen met dezelfde problemen zitten. Tevens kun je op de website van Beter bed nog altijd Emma matrassen bestellen, en die hebben dan 1 week levertijd, HAHA geloof jij het? Dit riekt naar oplichterij!
Laten we dit gewoon toe?? Stuur mij een mail met je verhaal; plak mijn forumnaam aan elkaar zonder spatie @gmail .com en laten we zorgen dat we snel ons geld terug gaan krijgen!

Jill79
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2020 07:31

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Jill79 »

Beste Mensen,

Let op dit bedrijf is niet zuiver- eerlijk naar ons klanten toe!
Laat jullie niet vangen door hun reclame. Ik wacht al 2 maanden op het matras! Ze nemen wel direct het geld van de rekening! Na 2 maanden geduldig te wachten stuur ik een mail naar de klantenservice. In de mail die ik ontvang van hun staat duidelijk dat ze niet weten wanneer de matras in productie! gaat wegens problemen met de grondstoffen. Dan vraag ik mijn geld terug en meld hun dat ik het niet netjes vind dat ze wel het geld afnemen van de rekening maar niks kunnen leveren. Andere webshops nemen het geld af bij verzending of levering. Deze Emma matras is jullie geld niet waard. Geef het uit aan een ander bedrijf het bespaart jullie veel ellende!!! Eerste keer en nooit meer. Ook straf dat Test Aankoop hun naam hieraan durft te linken! Die moeten toch de consument beschermen. Want voor mij is het bedrijf Emma Een oplichter. Geen eerlijk bedrijf. Niet kopen mensen niet doen.

AnneLamers
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2020 17:43

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door AnneLamers »

KOOP GEEN MATRAS/BED BIJ EMMA MATRAS! HELP! Ik wacht sinds 9 weken op mijn matras besteld op www.Emma-matras.nl Dit bedrijf levert niet, communiceert niet en geeft ook geen geld terug. Radar doe hier wat aan! Via hun website die bovenaan de Google resultaten staat (betaalde advertentie) blijven ze gewoon reclame maken en verkopen terwijl je op allerlei forums (trustpilote, hun eigen Facebook account, Instagram account etc.) allemaal mensen tegenkomt die ook zijn opgelicht in de afgelopen 6 maanden. DIT MOET STOPPEN! ik ga zelf mijn rechtsbijstand inschakelen want naar die 700,- kan ik fluiten.

Egli
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:10

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Egli »

Ik heb 2 maanden geleden een matras bij Emma besteld en vooruit betaald. Er zou binnen enkele dagen worden geleverd. Tot op heden wel veel leugens en smoesjes gehoord (Corona problemen, grondstof problemen, transport problemen). Toezeggingen zijn gedaan: "we verzenden volgende week, vandaag nog een update".

Helaas komt Emma geen van de beloftes waar. Daarbij is Emma onbereikbaar (telefoonnummer is afgesloten, email wordt niet op gereageerd). In Duitsland nemen ze de telefoon nog wel op, maar kunnen geen toezeggingen voor hun Nederlandse partner.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dat een bedrijf zo onbehoorlijk is naar hun klanten.

Vanwege de leugens, het niet nakomen van toezeggingen en de onbereikbaarheid, is voor ons Emma een oplichter, een dief van ons geld. Ik ga dan ook aangifte doen van internetoplichting bij de politie (artikel 326).

Echt ongelofelijk. Wees gewaarschuwd!

Daniel G
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2020 00:29

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Daniel G »

Bestel niet bij Emma!!

Vorig jaar juli een matras besteld bij Emma. Bestelling was binnen enkele dagen binnen. Tot op de dag van vandaag een uitstekende koop geweest. Na deze goede ervaring besloten om een tweede matras te bestellen, zo gezegd zo gedaan. Op 6 juni 2020 een bestelling geplaatst en direct betaald. Wij wachten nu al 7 weken op onze bestelling. Ik heb alle begrip dat er vertraging kan optreden in deze 'corona' periode, maar dit gaat helemaal nergens over. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en e-mail beantwoorden ze ook alleen maar wanneer ze er zin in hebben. De ene smoes naar de andere. De vakantie komt er nu eerst aan, mocht er na de vakantie geen (goed) bericht zijn van Emma dan gaan wij aangifte doen van internetoplichting.

Het is belachelijk voor woorden dat een bedrijf zoals Emma zo met hun klanten kan omgaan.

sabienverhulst
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2020 17:17

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door sabienverhulst »

Goeiedag
Ook hier hetzelfde verhaal, maar dan x2.
Ik bestelde 2 matrassen en betaalde via Mastercard. Kort hierop ontving ik een mail waarin stond dat de betaling niet was doorgekomen en dat de bestelling geannuleerd was. Ik heb het opnieuw geprobeerd, maar u raadt het al: het bedrag is nu twee maal van onze rekening. De dag erop 2 mails (a ja, want 2 bestellingen) dat de verzending in voorbereiding is.
Onmiddellijk laten weten aan de klantendienst, met de vraag om 1 zending te annuleren. Dit is niet mogelijk zeggen ze. Gewoon weigeren aan de deur en dan wordt het bedrag terug gestort. Ik ben het niet eens met deze werkwijze. Hun systeem heeft mij verkeerde info gegeven, ik heb betaald voor vier matrassen en er is nog niets onderweg. Het pakket is ingegeven in het GLS systeem, maar nog niet aan GLS overhandigd. Morgen contacteer ik Test-Aankoop. Dit is niet heus, en hier moet iets aan gedaan worden. Het is duidelijk dat wij niet de enige zijn die ons gedupeerd voelen.
Wie krachten/klachten wil bundelen, geef gerust een seintje.
groetjes uit Gent (B)

nicknam
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2015 15:38

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door nicknam »

@Moneyman
Primair. Als je niet de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces start dan je eigen topic (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Subsidiair. Als je wel de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces, maar een tekstregel/alinea niet begrijpt, stel dan een vraag (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gemeld.
nicknam schreef:
19 aug 2020 13:51
@Moneyman
Primair. Als je niet de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces start dan je eigen topic (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Subsidiair. Als je wel de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces, maar een tekstregel/alinea niet begrijpt, stel dan een vraag (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Kijk eerst even in welk topic je reageert (en als je dat in het juiste topic gaat doen, vul dan je reactie even aan met wat meer inhoud). Bijvoorbeeld wat er voorbarig of onjuist is, en wat dan wél het juiste uitgangspunt zou moeten zijn. Een korte en krachtige weergave zonder gemaakt formeel taalgebruik helpt ook.

nicknam
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2015 15:38

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door nicknam »

Moneyman schreef:
19 aug 2020 14:10
Gemeld.
nicknam schreef:
19 aug 2020 13:51
@Moneyman
Primair. Als je niet de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces start dan je eigen topic (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Subsidiair. Als je wel de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces, maar een tekstregel/alinea niet begrijpt, stel dan een vraag (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Kijk eerst even in welk topic je reageert (en als je dat in het juiste topic gaat doen, vul dan je reactie even aan met wat meer inhoud). Bijvoorbeeld wat er voorbarig of onjuist is, en wat dan wél het juiste uitgangspunt zou moeten zijn. Een korte en krachtige weergave zonder gemaakt formeel taalgebruik helpt ook.
@Moneyman
Primair. Als je niet de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces start dan je eigen topic (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).

Voorgaand is schijnbaar niet duidelijk genoeg. Dus hierbij, u hebt geen ervaring met een oneerlijk proces. Dus start uw eigen topic.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Radar »

nicknam schreef:
19 aug 2020 14:23
Moneyman schreef:
19 aug 2020 14:10
Gemeld.
nicknam schreef:
19 aug 2020 13:51
@Moneyman
Primair. Als je niet de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces start dan je eigen topic (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Subsidiair. Als je wel de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces, maar een tekstregel/alinea niet begrijpt, stel dan een vraag (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).
Kijk eerst even in welk topic je reageert (en als je dat in het juiste topic gaat doen, vul dan je reactie even aan met wat meer inhoud). Bijvoorbeeld wat er voorbarig of onjuist is, en wat dan wél het juiste uitgangspunt zou moeten zijn. Een korte en krachtige weergave zonder gemaakt formeel taalgebruik helpt ook.
@Moneyman
Primair. Als je niet de gevraagde ervaring hebt met een oneerlijk proces start dan je eigen topic (, i.p.v. een voorbarige/onjuiste interpretatie).

Voorgaand is schijnbaar niet duidelijk genoeg. Dus hierbij, u hebt geen ervaring met een oneerlijk proces. Dus start uw eigen topic.
Hoi, het wordt al vrij snel behoorlijk irritant om reacties van vergelijkbare strekking in meerdere topics aan te treffen, bij dezen dan ook het vriendelijke doch dringende verzoek om daarmee op te houden.

Groeten, Radar^SK

Sander Vosje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2020 09:17

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Sander Vosje »

Helaas hebben wij ook een slechte ervaring.

2 matrastoppers aangeschaft. Een onduidelijk proces omdat we 2x een order kregen met hetzelfde nummer. Na veel weken wachten (zonder update van de levering te hebben ontvangen ) toch de toppers geleverd gekregen. Na enkele testweken concludeerden wij dat de kwaliteit niet was wat we hadden gehoopt.

Retourmelding gemaakt. Een erg verwarrend proces. We moesten de toppers individueel aanmelden voor het retourproces. Per topper kregen we 2x een retourprocedure gemaild met retourlabels. We hadden dus nu 4 labels voor 2 toppers.
Op kleine cijfers na (serienummer) waren de labels identiek en moesten we goed oppassen de juiste labels te plakken. Er stond duidelijk in de mail dat het via DHL verliep, maar op de labels stond Post.nl....ook verwarrend.

Beide ingeleverd bij post.nl dat ging goed. Vervolgens zien we bij 2 labels dat het op 29 juli is aangekomen en bij 2 staat het nog in behandeling. Maar goed, de 2 waar het dus om gaat zijn aangekomen.

We hebben niets vernomen van Emma Matras. Dit ondanks meerdere mails en het invullen van het contactformulier. We zijn bang dat we naar ons geld kunnen fluiten. Gezien de vele reacties wellicht een onderwerp voor Radar??

NynkevdHam
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2020 01:13

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door NynkevdHam »

Hier nog een slechte ervaring

Omdat Emma door de Consumentenbond word aangeraden, hebben wij online een matras besteld.
We hadden nooit verwacht dat we na betaling geen product zouden ontvangen en ook met geen mogelijkheid in contact komen met ze. We worden gewoon genegeerd terwijl ze ons geld als 3 maanden op hun rekening hebben staan. Dat een bedrijf dat door de Consumentenbond (die onze belangen zou moeten behartigen) word aangeraden, klanten zo kan behandelen vind ik echt stuitend.

Ons verhaal: al 3 maanden wachten wij op ons matras. In het begin kregen we nog reactie van de klantenservice op onze mails. Ons matras kwam eraan, het was onderweg, het stond in een Duits warenhuis, we zouden compensatie krijgen voor het lange wachten. Toen wij vorige maand aangaven niet meer te willen wachten maar ons geld terug wilden bleef het stil. Sindsdien is het niet mogelijk om contact te krijgen. Op mails horen we niks meer, telefoonnummer is niet te bereiken. Via hun LinkedIn pagina heb ik berichten achtergelaten, nul reactie. Het voelt aan alle kanten of we belazerd zijn. Ik lees nu dat er veel meer gedupeerden zijn en zou heel graag snappen wat er aan de hand is bij Emma? Hoe kan een winstgevend, groeiend bedrijf dat schijnbaar goede matrassen maakt zo slecht met haar klanten omgaan?

Ik sluit me graag aan bij anderen gedupeerden om hier tegen op te treden. Dit is gewoon diefstal!

Smits18
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2020 23:20

Re: Ervaringen met Emma matrassen

Ongelezen bericht door Smits18 »

De slechtste klantenservice ooit!
Eerst krijgen we bijzonder slecht materiaal opgestuurd dat letterlijk in elkaar was geflanst in de fabriek. Het tijk scheurde volledig in bij de eerste oppakken. Vervolgens het bed weer afgebroken en het nieuw beloofde bed laat al 6 maanden(!) inmiddels op zich wachten.

Telkens wordt deze datum opgeschoven en ondertussen slapen we al deze tijd op de grond met ons matras. Daar komt ook nog eens bij dat Emma niet telefonisch bereikbaar is en we bij elke mailwisseling minstens een maand moeten wachten op een reactie. Met telkens nul op rekest.
Dit kan echt niet meer anno 2020!

Ik herken me maar al te goed in reviews van andere gebruikers en ben bang dat dit nog een héél lang vervolg gaat krijgen. Hopelijk wordt het een keer behandeld in het programma.

Plaats reactie