LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Larson matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

Ik zag op dit forum een topic over emma matrasen, maar ggeen over Larson matrassen. Ikk ben benieuwd of hier mensen zijn die deze matrassen gebruiken en wat jullie ervaringen ermee zijn. Ik kan er zelf 1 kopen met een kortingscode maar ben erst benieuwd naar wat ervaringen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al weer toe aan ern nieuwe matras dan? De vorige is pas van 2015 en die beviel toch zo goed?

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

Ik heb sinds 2015 veel onderozke gedaan naar matrassen en vanalles geprobeerd, ben nooodgedwongen een studie naar matrassen gaan doen omdat objectieve info vrijwel niet gegeven wordt. daardoor n mijn advisering en ook mijn interesse in de ervaringen van anderen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u kunt uw eigen ervaringen en situatie toch helemaal niet vergelijken met anderen?

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@lady1234: uiteraard niet. Maar zoals ik al schreef, om voor mijn eigen situatie het juiste te vinden heb ik me aan een studie over het onderwerp gewijdt omdat iedereen met verschillende info kwam. Nu weet ik dus vrijwel alles over materialen, technische specificaties, invloed van hardheid/zachtheid op bepaalde situaites, wat het best past bij welk gewicht, bij gevoelige spieren enzovoort. Ik adviseer nu al eeen jaar en dat gaat heel erg goed.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Berteman »

Dickster,

Ik heb de Stockholm: enorm dik en werkelijk loodzwaar. Maar, en daar gaat het om: het slaapt heerlijk! Maar, een matras is als een jas: heel persoonlijk. Wat voor de één heerlijk is, kan voor een ander een nachtmerrie zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Berteman .... uw uitleg: 'een matras is als een jas' ... daar kan ik me iets onder voorstellen.

Ik slaap 's winters op een 'warmere' matras dan 's zomers. De zomermatras is iets harder en daar lig je eerder òp en niet erìn!

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@berteman: de stockholm is 23cm dik, dat is een gemiddelde dikte, de oslo is 28cm dik en ik ken zlefs matrassen van 42cm dik. Je hebt gelijk matrassen zijn heel persoonlijk, maar met de stockholm en oslo kan je toch een heel groot deel van de markt bereiken.
@hans: ja dat doen wel meer mensen, of een zomer en winterkant aan een matras.
Het valt me op dat er niet zoveel ervaringen lijken te zijn met de larson matrassen. Ik kwam toevallig een kortingscode tegen voor 61% korting als men koopt via de site van larson beds zelf: SUMMERSALE2018 weeet niet of hij werkt maar zo wel dan bespaar je een hoop geld. en net als bij de meeste andere onllineshops hebben ze ook hier 100 dagen proefslapen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

toevallig een kortingscode tegen voor 61% korting als men koopt via de site van larson beds

Hahaha , dan betaal je normaal 61% teveel .

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@gosewijn: helemaal mee eens. hoewel larson matrassen ook vaak op dagaanbiedingssites voorbijkomen met vergelijkbare kortingen. Maar vandaar ook dat ik de code deel, want 61% teveel betalen vind ik zonde van het geld.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Erthanax »

De Oslo kost 789 euro in 80x210. En dan nog zo een voor mijn vrouw. In geen 789 jaar.
Wij slapen al twaalf jaar uitstekend op twee Ikea-matrassen van, dacht ik, 100 euro.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er tegenwoordig enorme verhalen worden opgehangen om bespottelijk dure matrassen te verkopen. Van mij mag iedereen zelf weten hoeveel hij/zij waar dan ook aan uitgeeft, maar ik vlieg er niet in.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef:De Oslo kost 789 euro in 80x210. En dan nog zo een voor mijn vrouw. In geen 789 jaar.
Wij slapen al twaalf jaar uitstekend op twee Ikea-matrassen van, dacht ik, 100 euro.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er tegenwoordig enorme verhalen worden opgehangen om bespottelijk dure matrassen te verkopen. Van mij mag iedereen zelf weten hoeveel hij/zij waar dan ook aan uitgeeft, maar ik vlieg er niet in.
In 1992 kocht mijn wederhelft het bed waar we nu nog steeds in slapen. Een Hästens boxspring voor fl 15000,- Ligt nog steeds geweldig. Dat jij goedkoper wil liggen, daar lig ik niet wakker van. :wink:

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk zou ik juist huiverig zijn om een matras te kopen die op dagaanbiedingssites verschijnen. Waarom wordt daar zo (zogenaamd) mee gestunt?

Ik denk dat de originele prijs helemaal nergens op slaat.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar een boxspring is natuurlijk meer dan alleen een matras. :lol:

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@erthanax: maar met de kortingscode van 61% kost dat matras ineens 308 per stuk, dat is al interessanter. Maar waarom zou je het doen als je ikea matras nu nog lekker ligt, als je aan een niewue toe bent is zo'n matras wel leuk omdat je het gewoon terug mag sturen en dan je geld terugkrijgt, dat kan bij ikea niet.
@revoked: volledig mee eens, er wordt een hoop onizn verteld. ik zou die larson matrassen ook nooit kopen of zelfs adviseren voor de originele prijs. hastens is nu overigens ook niet meer het voorbeeld van betaalbare kwaliteit, is bepaald duur tegenwoordig.
@lady1234: toch zou de larson matras wel bij jouw filosofie over matrassen passen "geen oznin met zone-indeling enzo". Ben ik overigens 100% met je eens want die zones merk je vaker niet dan wel en als je ze wel merkt zitten ze soms nog op de verkeeerde plekken ook omdat niemand hetzelfde gebouwd is. Wat betreft die aanbiedingensites: toevallig zijn de larson producten erg hoog van kwaliteit. het is lang geleden dat ik zo positief verrast was na het uitpakken van een matras. maar op dat soort sites zie je som ook echt aanbiedingen die te treurig zijn voor woorden. Waarom zo goedkoop? larson zelf beweert om zo een naam op te bouwen en bekendheid te krijgen. Maar het lijkt me sterk dat ze al die aanbiedingen met verlies verkopen en aangezien ze onder andere in china produceren denk k dat de inkoop niet al e duur zal zijn. Ik zou ze echt ook nooit adviseren voor de originele prijs, mar voor die kortingsprijs heb je heel veel voor weinig. tenminste dat denk ik nu na een week reviewen, ik sluit de reviewperiode pas op 10 september en dan ga ik heel kritisch kijken of ik sporen van verminderde tegendruk, kuilvormign of andere slijtage ga aantreffen. met mijn 150kg wil dat meestal wel lukken bij de over het algemeen matige kwalitiet die je in het lagere segment tegenkomt(gelukkig zijn er absoluut enkele uitzonderingen, goedkoop kan echt hoogwardig zijn). tot nu toe vermeod ik dat de larson collectie ook zoiets is, heel dikke veren(2,1mm) en afdeklagen die heel goed aanvoeeln(qua rekbaarheid en kwaliteit), de praktijk gaat het uitwijzen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sorrie . Dit lijkt mij dus een consument die korting koopt en een matras gratis krijgt . Hoe heet die meubelzaak ook alweer waar je een bromfiets krijgt
.
met alle respect , ik lees van u een heel veel dingen die echt niet kloppen , ondanks uw goede bedoelingen.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@gosewijn: nee hoor, ik koop absoluut geen korting. Ik adviseer mensen matrassen en ik heb larson duidelik gemaakt dat ik hen wel wilde adviseren maar enkle als ik in de gelegenheid was zelf een oordeel te vormen over de matrassen. Tevens wilde ik de matrassen enkel adviseren als men het dan voor dezelfde prijzen kon kopen als op de aanbiedinensites. daarmee zijn ze accoord gegaan. Ik ontvang van niemand geld, dat zou de objectiviteit schaden. in mijn andere topic, het matras advies topic, kan je meer lezen ovver de manier waarop ik adviseer. Maar vertel: wat klopt er volgens jou niet wat ik zeg? En hoe zit het dan wel en waarom?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nogmaals ,met alle respect.

Ik geloof het hele verhaal niet wat u verteld . Hoe kunt u matrassen testen met uw boven gemiddelde gewicht van 150 kg ?.

met mijn 150kg wil dat meestal wel lukken bij de over het algemeen matige kwalitiet die je in het lagere segment tegenkomt(

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door Berteman »

Een vergissing: ik heb de Larson Oslo matras: ik ben een paar dagen naar Stockholm geweest (vandaar de verwarring maar dat geheel terzijde).

Ik heb met de Larson matras kennis gemaakt, toen ik bij vrienden logeerde. Het bed in de logeerkamer was voorzien van een Larson. Toen ik ging liggen, voelde het als een blok beton (koud en hard) maar binnen een paar minuten voel je dat het matras zich naar je lichaam vormt. Dat is even wennen, maar ik was meteen verkocht.

Ik heb de matras nu bijna twee jaar en het slaapt nog steeds geweldig. Ondanks dat het matras zich naar het lichaam vormt, is kuilvorming nog geheel afwezig.

De matrassen van Larson komen inderdaad af en toe voorbij op aanbiedingensites. Ik heb het matras rechtstreeks gekocht bij Larson. Voor aankoop wilde ik nog iets weten en toen ik door liet schemeren dat ik de matras wel aan de dure kant vond, kreeg ik een zeer aantrekkelijke korting en een dekbed 'gratis' .

Maar nogmaals: een matras is iets heel persoonlijks en of een 'adviseur' je daarin kan bijstaan? Lijkt me niet, het lijkt me niet dat de 'adviseur' van Hästens een klant adviseert een matras bij Lidl te bestellen.
Laatst gewijzigd door Berteman op 18 jul 2018 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Ervaringen met Larson matrassen

Ongelezen bericht door dickster »

@gosewijn: als een product matig van kwalitiet is verliest het snle zijn vorm/veerkracht bij mijn gewicht. Bij bedoeld gebruik zou dat een paar jaar duren, maar zeker geen 10. Ik adviseer enkel matrassen die dermate sterk zijn dat ze bij gebruik zoals bedoeld 10 jaar meegaan.
voorbeeldje: stel dat een matras niet voor mijn gewicht bedoeld is. dan zou het te zacht kunnen zijn, waardoor het voor mij oncomfortabel ligt. Dat komt dan door mij gewicht maar niet door de kwaliteit. blijft het matras bij 2 maanden gebruik volledig in nieuwstaat, dan is het kwalitatief ok, vind ik kuiling dan valt het buiten mijn advies-lijstje. bij geveerde matrassen kunnen de toplagen te zacht zijn voor 150kg, zodat het niet comfortabel is. maar als een verenpaket geen 150kg kan dragen is het een waardeloos verenpakket dat ook bij normaal gebruik binnen enkele jaren gebreken gaat vertonen.
Overigens: ik doe dit al een hele tijd, en heb me pas 1 keer vergist in een bedrijf dat veel slechtere kwaliteit leverde dan ik had ingeschat. Ik adviseer 9 bedrijven zeer regelmatig, een jaar geleden waren dat er 3. het lijstje breidt zich dus langzaam uit, en ik sta ook altijd open voor suggesties van bedrijven die ik nog niet ken maar die uitzonderlijk hoge kwalitiet voor een interessante prijs leveren.
Een bedirjf geeft niet zomaar 2 reviewmatrassen weg, ze heben mijn advisering en mijn plan eerst beoordeeld. NOrmaal zijn dit soort dingen enkel weggelegd voor testpannels van consumentenorganisaties dus ik was zeer vereerd dat ze mijn kennis goed genoeg vonden om me dit te laten doen. maar: weet jij zelf vanuit vakgebied of anderszinds iets van matrassen af(gewoon uit interesse)?
@berteman: mag ik vragen hoeveel je weegt? Dat is om te weten aan welke belastign het matras is blootgesteld de afgelopen 2 jaar. 2 jaar zonder kul blijven met 100 kilo is een grotere prestatie dan bij 50kg. Maar soweiso 2 jaar zonder enig spoor van kuilvorming vind ik veeelbelovend, erg bedankt voor je ervaring.

Gesloten