LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie service beter bed

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
martin198421
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2008 19:17

garantie service beter bed

Ongelezen bericht door martin198421 »

Hallo,

Ik heb 2.5 jaar een boxspring bed bij beter bed gekocht van 3000 euro.

Nu zit er in 1 matras een kuil. Volgens de verkoper is die garantie werk, Deze verkoper heeft toen het service team ingeschakelt. Hierdoor werd ik gebeld. zij gaven aan dat er 40 euro voorrij kosten betaald moeten worden, Hierop heb ik de vraag gesteld dat als het werkelijk garantie is deze kosten vervallen, dit was niet het geval waarop ik aangaf dat ik dit belachelijk vond en ik het niet nodig vond dat ik de garantie zelf moet betalen. Ook komt er 2 derde deel voor mijn rekening als de matras vervangen moet worden. Ik vind dit erg vreemd,
op de eerste plaats denk ik dat ik mag verwachten dat een bed zoals deze langer dan 2.5 jaar mee kan, (volgens de verkoper 10 a 15 jaar.)

Blijkbaar is dit de service van beter bed, Hebben mensen hier ervaring mee, zoja hoe kan ik dit het beste oplossen.
1 oplossing heb ik zelf al, ik kom nooit meer bij beter bed.

met vriendelijke groet,

Martin

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: garantie service beter bed

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens CBW voorwaarden art 15.2 behoort de ondernemer sowieso 1/3 van de voorrijkosten te vergoeden, en valt schade echter maar voor 1/3 onder garantie.

Echter, wijs Beter bed ook op art 15.1 ! Als de te verwachten levensduur van een bed 10 jaar is, dan heb je recht op vergoeding van 75% van de reparatie. Uiteraard proberen CBW winkels alleen art 15.2 uit te voeren, dat pakt goedkoper uit......

anton76
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2008 13:42

Re: garantie service beter bed

Ongelezen bericht door anton76 »

2.5 jaar, wees blij.

Mijn matras is binnen 3 weken ingezakt en zelfs dan doet Beter Bed erg moeilijk!

Dus als jij na 2.5 jaar de kosten vergoed krijgt mag je erg blij zijn!

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: garantie service beter bed

Ongelezen bericht door Secoro »

Een matras kan niet binnen 3 weken inzakken. Dat kun je testen door het matras gewoon op de vloer te leggen en de tijk eraf te ritsen. Inzakken is anders dan zacht aanvoelen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: garantie service beter bed

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ga niet in een kuil slapen en als bij open snijden bleek dat het een fabrieksfout is heb je recht op een nieuwe....
Bij bepaalde producten op het lichaam die niet in bed thuis horen kan het aangetast worden zoals gassen uit spuitbussen met deodorant...
Dus wat is de oorzaak van deuk.

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: garantie service beter bed

Ongelezen bericht door Secoro »

In een matras kan geen deuk ontstaan, alleen een kuil. Maar dit kan nooit binnen drie weken.

anton76
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2008 13:42

Re: garantie service beter bed

Ongelezen bericht door anton76 »

@Secoro


Bij mij is er een servicemonteur geweest en die heeft exact gedaan wat jij aangeeft en hij gaf aan dat het ingezakt was!

Dus ga jij maar beterbed (of de belgische fabrikant) uitleggen dat een matras niet binnen 3 weken mag inzakken ;)

harriejet
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2008 21:20

Re: garantie service beter bed

Ongelezen bericht door harriejet »

Ik lag na 3 weken ook in een kuil op mijn een pocketvering royale III standaard, de monteur die langs kwam heeft ook een aantal testjes gedaan (waar ik overigens zelf niet bij was) en geconstateerd dat er niets mis was met de matras!. Mijn man heeft ook nog 1 nacht op mijn matras geslapen en voelde ook duidelijk een kuil. Ze willen de matras niet omruilen.

Gesloten