LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie waterbed

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lidy1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2010 16:06

Garantie waterbed

Ongelezen bericht door Lidy1960 »

In 2004 kochten wij een waterbed, compleet met onderhoudscontract, dwz dat we ieder half jaar een conditioner toegestuurd krijgen en dat doe ik trouw in het water van de watermatras.
Vannacht werd ik wakker van een nat bed.. :S een lek in de watermatras. Meteen om 10 uur gebeld met de winkel en om 3 uur vanmiddag was er iemand om een eventuele noodreparatie te doen. Maar helaas, hij kon het lek niet vinden en ik kreeg de mededeling dat er een nieuw watermatras zou moeten komen en wel voor beide kanten (ik heb 2 losse matrassen) want het was niet duidelijk in welk van de 2 matrassen het lek zat. Dit zou gaan om een bedrag van ongeveer 800 euro.
Ik was behoorlijk geschrokken en liet het wat over me heenkomen. Mijn volwassen zoon hoorde van het lek en vroeg naar de garantie ( volgens de garantie overeenkomst zou ik 10 jaar garantie hebben, de 1e 5 jaar volledig en dan vanaf het 6e jaar 50 % en 1/5e deel per jaar in mindering. )
Mijn zoon belde naar de servicemedewerker, hij vroeg of hij enkele vragen kon stellen en de medewerker leek meteen in de verdediging te gaan, hij wilde alle vragen meteen weten en zou dan op alle vragen antwoord geven.
Dus stelde mijn zoon de volgende vragen:
- Hoe kan het zijn dat je een lek niet kan vinden en dat dan de conclusie is dat er geen reparatie mogelijk is?
- Hoe zit het met garantie?

Het antwoord was dat hij alleen de bovenste lasnaden kon controleren en dat het weg zou scheuren als hij zou gaan zoeken aan de onderkant.
Maar ook werd mijn zoon te verstaan gegeven dat hij er niet van gediend was dat er vragen gesteld werden over de garantie en de reparatie en dat de toon waarop deze vragen gesteld werden niet op prijs werden gesteld, naar mijn mening was het niet aanvallend gedaan door mijn zoon maar wel duidelijk.
De verkoper/reparateur beloofde maandag te kijken wat de mogelijkheden zouden zijn.

Dit alles zit me niet lekker, ik noem bewust geen namen en woonplaatsen in deze post, ik hoop nl dat het netjes opgelost gaat worden...

Kopie uit de garantie voorwaarden:

....... geeft 10 jaar garantie op lekkages op de lasnaden van het watermatras als gevolg van materiaal- of fabricage fouten. De eerste 5 jaar ontvangt u volledige garantie. Vanaf het 6e jaar is de garantie 50% en neemt daarna jaarlijks met 1/5 deel af.

Graag zou ik reacties krijgen van mensen hoe dit nou zit, is garantie zo betrekkelijk dat je het volledige bedrag op moet hoesten, of is het dat ik 60% betaal van de vervangende matrassen??? Is het logisch dat ik beide matrassen moet vervangen???

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kun je zelf niet even met zoonlief naar de oorzaak van het lek kijken ? Dat praat wat makkelijker. Heb je geen lek in het dak ? Of een glas water wat omgevallen is ?

MAXIEM

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lidy1960

Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat bij de genoemde 800 euro al rekening is gehouden met de garantiebepalingen.

Maxiem.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door stap50per »

hallo
begrijp het niet helemaal
wij hebben ook eens een lek gehad
wij hebben toen het advies gekregen om het leeg te halen en mee te nemen naar de winkel
en daar hebben ze toen het matras helemaal onderzocht en de lek gevonden
het is ff een werk maar wel te doen!!!
ze hebben in de winkel een vacuumpomp om het helemaal leeg te zuigen
wij hebben dit bed van atlanta waterbedden
we hebben ook eens een lek gehad bij de vuldop en dat is niet te repareren toen hebben we een nieuw moeten kopen dus ik denk dat dit inderdaad niet onder garantie valt

ook hebben we al verschillende malen een klein defect gehad
we hebben toen een gratis rep.setje ontvangen waarmee we de lek al verschillende malen hebben gemaakt

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door 16again »

Ook als reparatie onmogelijk is, heb je nog rechten.
De winkelier behoort je dan korting te geven bij vervanging.

Wat belangrijker is: Is het lek ontstaan door fabricagefout (=aanspraak garantie) of door foutief behandelen (=geen garantie).
De bewijslast in deze ligt bij consument.

Lidy1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2010 16:06

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door Lidy1960 »

Dank jullie voor jullie reacties,
Sjoegel, het werd me afgeraden om zelf te zoeken naar het lek, als je het verkeerd aanpakt zou het kunnen scheuren en ben je verder van huis.

16again, het is een lek wat we niet gevonden hebben, ws op de lasnaden..ik heb keurig de conditioner gebruikt als onderhoud en een paar jaar geleden door hen verhuizing laten doen.....Ik heb geen idee waar het door ontstaan is.

stap50per, ik vroeg of dat kon, dat leeghalen, maar de service medewerker zag daar niets in..vuldop was inorde.

Maxiem, dat werd niet erbij gezegd dat er dan al een bedrag in mindering was berekend.

Geweldig dat jullie zo meedenken, dank je wel!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door snepke »

Wij zijn zelf aan het zoeken geweest.,
De bak waar de watermatras in lag stond vol water.
Met 2 man voorzichtig opgetild eerst het voeteneind, en daar lekte het op de naad.
Slang in de vuldop gedaan,even zuigen tot je water in je mond krijgt,toen uit het raam.Loopt het water er zo uit.
Je kan hem plakken als de matras leeg en droog is.

We hebben de matras gewoon laten liggen,dan blijft de stabilisatie op zijn plaats.
Geplakt een paar uur laten drogen en weer gevuld.

Gaat perfect.

Lidy1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2010 16:06

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door Lidy1960 »

Dank jullie wel allemaal,

Ik heb opnieuw contact gehad met de service man, inderdaad was de garantie al in mindering gebracht op het bedrag dat ik moet betalen. Hij gaf toe dat dat misschien niet duidelijk gecommuniceerd was. :?
Ik ben alleen en zie gewoon geen kans om het lek zelf op te sporen, het risico voor wegscheuren is te groot en dan heb ik nog veel meer schade.
In deze weersomstandigheden zie ik ook niet veel heil in een waterslang buiten mn raam, denk dat water/vries schade erger is.

Ik heb nu een regeling met de waterbed winkel getroffen waarin ze voor 1 bedrag mijn bed komen vervangen (ik ga er dan vanuit dat de garantie weer 5 jaar is) en ik mag in 3 maanden betalen.

Het is een rot situatie zo net voor de kerst, maar is niet anders...nogmaals bedankt,
vr groet...Lidy

adchaputri
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2011 17:13

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door adchaputri »

Volgens mij was het een stretch-top waterbed , als ik de prijs bekijk.
Ikzelf was 13 jaar aktief in dit bedrijf , en heb genoeg van deze volksverlakkerij.
Het wordt verkocht als zijnde het beste wat er op de markt is , maar de realiteit zegt iets anders.
Wie google-earth heeft , kan vanuit de ruimte de berg reclamatie-matrassen zien liggen op de fabrieksterreinen in Belgie.
Voortdurende lekkages , kapotte vuldoppen , nalatende stabilisatie , waardeloze verwarmingen , enz...
En dan , na jaren van ellende , en testen die totaal niks voorstellen, komt men met het revolutionaire 4D vinyl , dit zou het van het zijn. En inderdaad , de lekkages "verminderden" , maar nu waren het de hoeken die het begaven . En voorts had men een nog goedkopere leverancier gevonden voor de stabilisatie. Het gevolg laat zich raden. De mensen liggen voor geen meter na enkele maanden.
Ook nu weer worden de mensen afgescheept met de smoes als zouden zij de eerste zijn met zulke problemen.
Trouwens , bij de minste lekkage wordt altijd een knuppel gezocht om de mensen te slaan. Bij het minste stofje dat men vindt , krijgen de mensen een veeg uit de pan , en probeert men de kosten op hun te verhalen.
De fabriek geeft een eenmalige garantie van 5 jaar ( let op : covers en verwarmingen 2 jaar ),en sommige handelaars geven nog een extra afbouwende garantie van 5 jaar extra.
Dit is een lachertje als men weet dat 1€ inkoop 2,5€ , en soms 3€ wordt bij verkoop van dit produkt . Bij conditioner wordt 1,5€ 7€ , en soms 13€ , iedere 6 maanden , tel uit je winst.
Trouwens als je een beetje dreft , of helemaal niks in je bed kiept iedere 6 maanden , heb je hetzelfde effect , je water zal schoon blijven.
Enkel de garantie vervalt als men erachter komt , want je hebt hun produkt niet gebruikt ( ze konden niks aan je verdienen).
En mensen die een Sleepline-bed gekocht hebben prijzen zich nu wellicht gelukkig . Maar deze bedden worden in dezelfde fabriek gemaakt , met dezelfde machines , materialen en mensen. Enkel het vinyl heeft een ander kleurtje en het heeft een andere naam.
Iedere stretch-top dealer heeft de garantie dat er in een straal van 10km rondom hem niemand komt met hetzelfde produkt . Daarom heeft men het produkt een andere naam gegeven , en is het mogelijk om binnen die 10 km toch een andere dealer te zetten , zonder dat de klant hier iets van merkt.
Strategie noemt men dat. Iedereen mag het weten.

Lies1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2011 12:23

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door Lies1967 »

Wij hebben een waterbed dat nu 7 jaar oud is en al voor de vierde keer een lek. Tot nu toe gelukkig altijd het zelf kunnen repareren maar het blijft een toestand. Nu ligt weer alles open. Moet je weer een pomp gaan huren om hem leeg te pompen. Omdat het water onder het matras is gelopen moeten de schuimranden eruit om ze te laten drogen. Het is dat ik er zo heerlijk op slaap. Is er iemand die weet waar ik voor een redelijke prijs zelf zo'n electrische waterpomp kan kopen? Huren begint zo langzamerhand prijzig te worden.
Op de diverse waterbedverkopers-sites worden ze wel te huur aangeboden maar ik heb tot nu toe nog geen verkoper gevonden.
Is er verder iemand die ervaring heeft met Vivera waterbedden?

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door dia »

Ons waterbed staat er al bina 20 jaar,wij gebruiken gewoon niets,nog nooit problemen of een lek gehad en als ik eens wat water bijvul zie ik dat mijn water nog altijd schoon is.
Alleen gaan we binnenkort verhuizen en blijkbaar is het leeglaten en verhuizen heel slecht voor een watermatras.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door mje »

@Lies 1967

Ik zag deze advertentie langskomen, misschien iets voor U.

http://diversen.aanbodpagina.nl/electri ... pomp-nieuw

adchaputri
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2011 17:13

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door adchaputri »

Verhuizen of leeglaten kan voor een waterbed absoluut geen kwaad.
Als handelaar probeert men om er zelf aan te verdienen ( verkoop nieuwe matras is kassa ) , en men maakt de mensen nodeloos bang.
Er zijn een paar zaken waar je absoluut op moet letten . Ik zal ze hierna uitleggen .
Als handelaar hoopt men dat het fout zal gaan , en in 95% van de verhuizen gaat het ook fout. Daarom geeft men maar een halve of soms geen uitleg.
Let op ;je huurt een pomp in een winkel ( is soms gratis )-eerst meet je met een meetlat door de open vuldop tot op de bodem , hoeveel cm water er in de matras zit , en noteert dit-je draait een koppeling op de vuldop van de matras - je sluit er de pomp op aan en start de pomp - je laat ze net zolang trekken tot er geen druppel meer uit de slang komt op het uiteinde - TERWIJL de pomp nog draait , neemt men het kleine dopje om de vuldop terug af te sluiten - men draait ( TERWIJL DE POMP BLIJFT DRAAIEN ) de koppeling aan de vuldop los met een hand , en doet snel het kleine dopje met andere hand in de vuldop , zodat de matras vacuum blijft - draai grote dop erop -men plooit voeteinde naar binnen , dan hoofdeinde naar binnen , en vervolgens nog eens over elkaar ( zoals men een zakdoek plooit )- nu kun je naar Kazakstan wandelen zonder dat er iets gebeurt.
Op nieuwe locatie legt men matras in de bedbak - open de vuldopjes en laat ze minstens 30 min vol lucht zuigen - dan legt men de hoeken in de hoeken , en verdeelt de matras netjes in de bedbak VOOR het vullen - je vult met lauw water tot het niveau (MEETLAT!!!)bereikt is - men ontlucht , en klaar.
Klinkt misschien ingewikkeld (maar is het niet) , maar bedenk wel dat je 150€ verdient hebt.
Waarom gaat het meestal fout ? Wel hier de geheimen. -Men trekt ze niet helemaal leeg ( vacuum) , waardoor de stabilisatie gaat verschuiven bij verhuis. -Men weet niet meer hoeveel water erin moet ( daarom meetlat ). -Men laat VOOR het vullen niet genoeg lucht in de matrassen , en begint te sleuren als ze al gevuld zijn.Je krijgt ze dan nooit meer goed en zal vlug met lekkages geconfronteerd worden. -Men vult met koud water ipv LAUW water, en je krijgt het niet ontlucht achteraf ( kunt er bovendien ook 3 dagen niet op slapen ).-Men gebruikt vulslangen die ergens de hele winter in een schuurtje gelegen hebben ( zijn vanbinnen al groen van de algen ), pompt die vervolgens in de matras en men krijgt stinkmatras. Daarom steeds VOOR het vullen beetje gloeiend heet water door de slangen laten lopen.
Oppassen , bij duo-systemen gebruikt men een T-stuk OM LEEG TE ZUIGEN EN OM TE VULLEN . SAMEN LEEG EN SAMEN VOL. Anders ligt de 1st gevulde matras als een worst , en heeft de 2de geen plaats meer.Dit krijgt men nooit meer goed.
Voor meer uitleg allerhande ben ik steeds ter beschikking.
Jos.

adchaputri
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2011 17:13

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door adchaputri »

Misschien nog enkele tips:
De verwarming ligt steeds aan de kant van diegene die het snelst koud heeft in
bed , zo dicht mogelijk langs de zijkant , en NOOIT dwars , en zover mogelijk van diegene die het snel warm heeft in bed.
Dit om 2 redenen .Bij plaatsing aan foute kant zal diegene die het snel warm heeft (meestal mannen , maar soms ook vrouwen in de menopause ) ze altijd lager proberen te zetten , dit tot grote ergernis van diegene die het snel koud heeft.
Water cirkuleert .Aan de kant van de verwarming is het 1 graad warmer dan aan de andere kant . Als het dan fout geplaatst is kan dit na veel ergernis uitdraaien op een echtscheiding die te vermijden was.
Ook bij eventuele panne van de verwarming kan deze op 2 minuten vervangen worden ( omdat ze aan de zijkant ligt ) zonder het bed te moeten leegpompen.
Bij eventuele aankoop van een waterbed en eventuele twijfeling , kan men aan de hand van voorgaande tips ook de handelaar controleren in zijn vakbekwaamheid.
En let vooral op bij aankoop dat je de herkomst van je produkt kan traceren. Er zijn zoveel graaiers op deze markt.
Kies liefst voor een produkt in eigen land gemaakt . Waar je de fabrikant van kent. Maar let op , er zijn maar een handvol echte fabrikanten in Europa , die eerlijk opkomen voor hun klanten en hun klachten.
Maar er zijn honderden handelaars, samenstellers. Men koopt de verschillende onderdelen over de hele wereld , liefst zo goedkoop mogelijk , en begint te stunten om op korte tijd zoveel mogelijk te kasseren. Hun opzet is echter overduidelijk .Tegen dat de 1ste klachten aankomen , zijn zij allang met de noorderzon verdwenen . Dit is spijtig genoeg regelmatig in Nederland het geval.
Dit tot nadeel en ergernis van de eerlijke fabrikanten.Men heeft het waterbed in een negatief daglicht geplaatst.
Wat dat betreft heb ik ook zo mijn bedenkingen over VIVERA waterbedden. Men kan tegenwoordig geen webside meer opendoen of er hangt een boodschap van VIVERA aanvast . Tot voor kort nog nooit van hem gehoort , en ik zit al 13 jaar in deze branche . Toch eigenaardig , maar het was me toch vlug duidelijk. Volgens mijn gegevens heeft hij ergens een magazijn in de achterhoek ( samensteller ),maar zijn kantoortje is op een fiscaal paradijsje ( je kent ze wel ).
Ik ben daarom ook bang voor de mensen die zich ook hier weer door zullen laten naaien. Voor de zoveelste keer weer tenkoste van de eerlijke handelaar , en die bestaan ook echt in Nederland , geloof me , ik reed er alles samen 30 jaar rond in de meubelsektor.

caroliendewit
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2011 22:37

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door caroliendewit »

Mijn stretch top waterbed mist sinds enige tijd de stabilisatie van de fibermatten. Ik heb het bijna 9 jaar, vervanging is toch nog een kostbare zaak, bijna 1300 euro met installatie, nieuwe tijk (180x200 cm mono softside) en veiligheidsvoering.
Wat is een goed alternatief merk, op internetwinkels ben ik voor 600 euro of minder klaar. Inderdaad Vivera prijst zich veelvuldig aan, is er iemand die hier al een waterzak of -bed van heeft gekocht?

adchaputri
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2011 17:13

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door adchaputri »

caroliendewit schreef:Mijn stretch top waterbed mist sinds enige tijd de stabilisatie van de fibermatten. Ik heb het bijna 9 jaar, vervanging is toch nog een kostbare zaak, bijna 1300 euro met installatie, nieuwe tijk (180x200 cm mono softside) en veiligheidsvoering.
Wat is een goed alternatief merk, op internetwinkels ben ik voor 600 euro of minder klaar. Inderdaad Vivera prijst zich veelvuldig aan, is er iemand die hier al een waterzak of -bed van heeft gekocht?
Ik weet niet waar je precies woont in Nederland , anders zou ik je een betrouwbare handelaar in je buurt kunnen aanwijzen , die je aan een eerlijke prijs zou kunnen verderhelpen.

caroliendewit
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2011 22:37

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door caroliendewit »

Goirle.
Enig idee of eurowaterbed iets is? Kan nl. weinig negatieve berichten over hen.

adchaputri
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2011 17:13

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door adchaputri »

caroliendewit schreef:Goirle.
Enig idee of eurowaterbed iets is? Kan nl. weinig negatieve berichten over hen.

Ah , Goirle , niet zo ver van hier.
Heb nog nooit gehoord van Eurowaterbed . Bestaat volgens mij nog niet zolang . Misschien daarom dat je nog weinig van je gehoord heb.
Maar ik heb een tip .
Ga naar Waterslaper in Veldhoven , heuvelstraat 5.
Zeg tegen Bart dat je gestuurd bent door mij , Jos , ex-chauffeur-monteur van TTI . Hij zal zeker iets speciaals voor je doen.
Hij heeft vele alternatieven , en bestaat al meer dan 25 jaar.
Groetjes.

PS; ik heb hier geen enkel voordeel van . Is ook niet mijn bedoeling.
TTI is een goed produkt , maar er zijn vele andere aanbiedingen , die kwalitatief even goed zijn , maar niet niet met zulke woekerwinsten verkocht worden als de produkten van TTI.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door crazyme »

adchaputri schreef: Ga naar Waterslaper in Veldhoven , heuvelstraat 5.
Zeg tegen Bart dat je gestuurd bent door mij , Jos , ex-chauffeur-monteur van TTI . Hij zal zeker iets speciaals voor je doen.
Dus Bart gaat iets "speciaals" doen met je in een waterbeddenwinkel....

spannend !!! :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Garantie waterbed

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:
adchaputri schreef: Ga naar Waterslaper in Veldhoven , heuvelstraat 5.
Zeg tegen Bart dat je gestuurd bent door mij , Jos , ex-chauffeur-monteur van TTI . Hij zal zeker iets speciaals voor je doen.
Dus Bart gaat iets "speciaals" doen met je in een waterbeddenwinkel....

spannend !!! :mrgreen:

Is ook geen spam/reclame, maar een vriendendienst :lol:

Gesloten