LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld kwijt en bedombouw niet geleverd bij failliete Førn

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld kwijt en bedombouw niet geleverd bij failliete Førn

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
05 jul 2019 11:26
Moneyman schreef:
05 jul 2019 11:16
Ja, als je in een stenen winkel had gekocht... en dat is nu juist niet het geval.
Ik zie het staan inderdaad. Vreemde uitsluiting. Tot enkele jaren terug, toen ik nog in de woninginrichting zat, was deze uitsluiting er nog niet.
Die webshops vertrouwt Inretail zelf blijkbaar nog minder dan de keukenboeren. Met respectievelijke percentages dekking aanbetalingsgarantie van 25 , 15 en 0 %.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geld kwijt en bedombouw niet geleverd bij failliete Førn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welke winkelier gaat gratis werken voor een collega die failliet is .

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld kwijt en bedombouw niet geleverd bij failliete Førn

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bij een garantiefonds zou het moeten zijn dat ieder lid een klein percentage van de omzet als premie betaald zodat er bij problemen de klant van een lid gecompenseerd kan worden (waarbij het lid dat de opdracht uiteindelijk uitvoert voor een deel door het garantiefonds wordt betaald. Dus ze hoeven niet voor niks te werken .

Thea64
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2019 21:23

Re: Geld kwijt en bedombouw niet geleverd bij failliete Førn

Ongelezen bericht door Thea64 »

Nog een reactie van mij. Inmiddels bericht gekregen van een toeleverancier die veel problemen heeft gehad met Førn. Hij heeft van een medewerker vernomen, dat orders, die vooruit betaald waren, willens en wetens meteen geannuleerd werden in het systeem. Dus we gaan maandag aangifte doen van oplichting. En waarom ik het bed vooruit had betaald? Omdat het maatwerk was, had ik een link gekregen, waarin ik niet kon kiezen. Door de zeer goede recensies op de pagina, ben ik overstag gegaan. Dat gaf mij een bepaald gevoel van vertrouwen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld kwijt en bedombouw niet geleverd bij failliete Førn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je dat gerucht k7 t bewijzen, heeft de directie een probleem. Alleen schiet jij daar nog steeds niets mee op, tenzij die directie privé veel verhaal biedt. Maar dat is vrijwel nooit het geval.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geld kwijt en bedombouw niet geleverd bij failliete Førn

Ongelezen bericht door crazyme »

Theotrucker schreef:
05 jul 2019 14:50
Die hele bescherming van Inretail is alleen maar bedoeld om de winkelier te beschermen tegen lastige consumenten. Daar heb je geen voordeel van.
Leg eens uit ?

Volgens mij werkt dit garantiesysteem beter voor consumenten dan bijvoorbeeld voor de klanten van koopjedeal ?

Gesloten