LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld retour, maar bank staat er nog

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door witte angora »

Doet me denken aan de dag na het overlijden van mijn moeder. Het bed zou 's middags opgehaald worden, tegen de tijd dat de chauffeur zou komen, ging mijn vader met mijn broer een stuk lopen. Die kon dat even niet aan.

Komt die vent, blijkt dat er twee thuiszorgverenigingen of zoiets samen waren gegaan. Deze mocht hij niet meenemen uit angst voor beschadigingen. Dus ik zeg zo: 'Mijn vader is nu net de deur uit, als je hem niet meeneemt pleur ik hem verderop zo de sloot in'. Vervolgens belde de man zijn chef, uiteindelijk mocht het ding toch mee. Helaas heeft het allemaal zo lang geduurd dat mijn vader terug was terwijl we het ding naar buiten brachten, maar dat terzijde.

Oftewel: de volgende chauffeur die komt neemt het ding gewoon mee, of hij nu wel of niet in die bus past. En anders kan hij hem bij het grofvuil vandaan halen. Zo simpel is het.

Woutje90
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2020 12:00

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door Woutje90 »

witte angora schreef:
19 okt 2020 08:14
Doet me denken aan de dag na het overlijden van mijn moeder. Het bed zou 's middags opgehaald worden, tegen de tijd dat de chauffeur zou komen, ging mijn vader met mijn broer een stuk lopen. Die kon dat even niet aan.

Komt die vent, blijkt dat er twee thuiszorgverenigingen of zoiets samen waren gegaan. Deze mocht hij niet meenemen uit angst voor beschadigingen. Dus ik zeg zo: 'Mijn vader is nu net de deur uit, als je hem niet meeneemt pleur ik hem verderop zo de sloot in'. Vervolgens belde de man zijn chef, uiteindelijk mocht het ding toch mee. Helaas heeft het allemaal zo lang geduurd dat mijn vader terug was terwijl we het ding naar buiten brachten, maar dat terzijde.

Oftewel: de volgende chauffeur die komt neemt het ding gewoon mee, of hij nu wel of niet in die bus past. En anders kan hij hem bij het grofvuil vandaan halen. Zo simpel is het.
Wat een verhaal man! Ik kan mij voorstellen dat daar veel emoties bij komen kijken.

Woutje90
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2020 12:00

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door Woutje90 »

Update:
Vanmorgen SasaStore gebeld.
In hun systeem staat weer dat de bank is opgehaald. Als ik dus niet had gebeld, hadden ze de bank dus ook niet gemist.

Wat blijkt: hun vervoersbedrijf is niet handig bezig. Wanneer ik afbel (omdat ze laat melden dat ze op ongelegen tijdstip komen) of als ze met een te kleine wagen komen, melden ze het product toch aan als opgehaald.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door hebra98 »

Woutje90 schreef:
19 okt 2020 10:27
Update:
Vanmorgen SasaStore gebeld.
In hun systeem staat weer dat de bank is opgehaald. Als ik dus niet had gebeld, hadden ze de bank dus ook niet gemist.

Wat blijkt: hun vervoersbedrijf is niet handig bezig. Wanneer ik afbel (omdat ze laat melden dat ze op ongelegen tijdstip komen) of als ze met een te kleine wagen komen, melden ze het product toch aan als opgehaald.
>>
Als u volgende keer belt vraagt u... Is de bank helemaal goed aangekomen :evil:
En vraag het even te bevestigen in een email.. :D

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door hebra98 »

PietertjeTwee schreef:
19 okt 2020 16:06
.....


En dan de bank houden, bedoel je?

Het zou me verbazen als deze manier van handelen niet binnen een strafbepaling zou vallen. Los daarvan is het natuurlijk zeer verwerpelijk. Je hebt echt de integriteit van een komkommer als je op deze manier handelt.
>>>
Het is nu al twee keer voorgekomen dat TS geeft gebeld en dat het bedrijf dacht dat de bank al terug was...
Met de mail kunt je ieder geval aantonen dat ze zelf aangeven de bank weer terug te hebben.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door hebra98 »

PietertjeTwee schreef:
19 okt 2020 16:18
Ja, dat was me wel duidelijk. En dat vind je dus moreel gezien dus door de beugel kunnen? Okido. Duidelijk.
>>
Natuurlijk... Als ze je al 6 weken laten zitten met een bankstel en je maar laten bellen met elke keer andere afspraken en niet nakomen van afspraken. Zelfs komen ze wel even op Zondag... Wat moet je wel accepteren, volgens jou?

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door jonis »

hebra98 schreef:
19 okt 2020 16:20
PietertjeTwee schreef:
19 okt 2020 16:18
Ja, dat was me wel duidelijk. En dat vind je dus moreel gezien dus door de beugel kunnen? Okido. Duidelijk.
>>
Natuurlijk... Als ze je al 6 weken laten zitten met een bankstel en je maar laten bellen met elke keer andere afspraken en niet nakomen van afspraken. Zelfs komen ze wel even op Zondag... Wat moet je wel accepteren, volgens jou?
Wat zou je doen als je het geld nog niet had ontvangen?......

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door hebra98 »

jonis schreef:
19 okt 2020 16:28
hebra98 schreef:
19 okt 2020 16:20
PietertjeTwee schreef:
19 okt 2020 16:18
Ja, dat was me wel duidelijk. En dat vind je dus moreel gezien dus door de beugel kunnen? Okido. Duidelijk.
>>
Natuurlijk... Als ze je al 6 weken laten zitten met een bankstel en je maar laten bellen met elke keer andere afspraken en niet nakomen van afspraken. Zelfs komen ze wel even op Zondag... Wat moet je wel accepteren, volgens jou?
Wat zou je doen als je het geld nog niet had ontvangen?......
>>
Natuurlijk is dat wel netjes geregeld, maar moet de bank dan een huisornament worden?
Een vulling voor die lege hoek?

En TS geeft aan:
Update:
Vanmorgen SasaStore gebeld.
In hun systeem staat weer dat de bank is opgehaald. Als ik dus niet had gebeld, hadden ze de bank dus ook niet gemist.
Voor de TWEEDE KEER !

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door 16again »

PietertjeTwee schreef:
19 okt 2020 15:54
En wat je ook doet, zet dat ding niet onbeheerd buiten, tenzij de wederpartij daar expliciet om verzoekt.
Mailen dat je dat gaat doen is iets anders, dan het daadwerkelijk doen. Stok achter de deur.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
19 okt 2020 16:06
hebra98 schreef:
19 okt 2020 16:02
Als u volgende keer belt vraagt u... Is de bank helemaal goed aangekomen :evil:
En vraag het even te bevestigen in een email.. :D
En dan de bank houden, bedoel je?

Het zou me verbazen als deze manier van handelen niet binnen een strafbepaling zou vallen. Los daarvan is het natuurlijk zeer verwerpelijk. Je hebt echt de integriteit van een komkommer als je op deze manier handelt.
Dat is bedrog maar m.i. civiel.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
20 okt 2020 11:55
PietertjeTwee schreef:
19 okt 2020 16:06
hebra98 schreef:
19 okt 2020 16:02
Als u volgende keer belt vraagt u... Is de bank helemaal goed aangekomen :evil:
En vraag het even te bevestigen in een email.. :D
En dan de bank houden, bedoel je?

Het zou me verbazen als deze manier van handelen niet binnen een strafbepaling zou vallen. Los daarvan is het natuurlijk zeer verwerpelijk. Je hebt echt de integriteit van een komkommer als je op deze manier handelt.
Dat is bedrog maar m.i. civiel.
>>
Mijn "voorbeeld" was een beetje als de man die de poitie belt:
Er wordt bij mij ingebroken...
P >> Sorry, we hebben geen auto beschikbaar.

2 min later weer bellen...
De inbreker ligt hier zwaar bloedend in mijn gang, wat moet ik nu..
2 minuten later staan er 3 politieauto's voor je deur.

Er zit geen druk achter de winkel om de bank op te halen, ze hebben niet eens genoeg interesse en denken tot 2 keer toe dat de bank al terug is. Ze laten jou met de problemen zitten, 6 WEKEN lang en blijkbaar voor TS de problemen niet inzien.

Dan moet je ze wakker schudden..
Natuurlijk gaat het dan wel om het zeggen, niet direct om het doen. (tenzij ze een loopje met je blijven nemen).
Zeker als ze meerdere keren je ook voor piet snot hebben laten wachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door crazyme »

hebra98 schreef:
20 okt 2020 12:07
Dan moet je ze wakker schudden..
Natuurlijk gaat het dan wel om het zeggen, niet direct om het doen. (tenzij ze een loopje met je blijven nemen).
Zeker als ze meerdere keren je ook voor piet snot hebben laten wachten.
Stuur een aangetekend schrijven waarin ze nu nog 14 dagen de tijd krijgen om de bank op te halen, en je jezelf na die periode vrij voelt om van de bank af te komen op jouw manier. De eventuele opbrengst is dan de vergoeding voor het ongemak en ruimte welke de bank inneemt.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gewoon even bellen of het misschien makkelijker is als je zelf transport regelt en de kosten naar hen doorschuift. Aangezien het schijnbaar zo'n groot probleem is om dat goed te regelen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten verwijderd. ^YB

Woutje90
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2020 12:00

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door Woutje90 »

Ik heb inderdaad een mail gestuurd met het verzoek om binnen twee dagen contact op te nemen over een moment waarop zij de bank komen ophalen. Ik heb ook gebeld dat ik die mail heb verstuurd. De man aan de telefoon is telkens de dupe. Hij is niet van te planning en kan mij dus niets toezeggen...
In de mail heb ik ze momenten voorgesteld tot drie weken vooruit. Over twee weken ben ik namelijk zelf een week weg. (hopelijk)
Ik heb ook nogmaals aangegeven dat het belangrijk is om een afspraak te maken omdat ik vaak niet thuis ben.
Ook heb ik aangegeven dat als het niet lukt om binnen twee dagen een afspraak te maken, of een afspraak te maken op één van die voorgestelde dagen, ik de bank laat transporteren en de factuur naar hun stuur.
Bijlagen
brief aan SASAstore.docx
(13.59 KiB) 40 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan geen docx openen, maar als dat in de brief staat dan is dat helemaal prima en een goede oplossing.

Let je er wel op dat je hier geen persoonsgegevens plaats, ook niet via die brief?

Woutje90
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2020 12:00

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door Woutje90 »

Hėhė! De bank is weg!

Ik stond vrijdag op het punt om naar een vriend in Twente te vertrekken, (beide zijn we coronavrij verklaard) krijg ik 's avonds om 20:00 een sms'je: "uw bank wordt morgen tussen 10:00 en 11:00 bezorgd". Toch maar thuis gebleven en inderdaad stond er 10.50 een geschikte wagen voor de deur.
Ik ben blij! SASAstore vind ik netjes handelen, maar de koerierdienst snapt het duidelijk niet...

Bedankt voor het meedenken allen!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door crazyme »

Corona vrij verklaard ?

U had klachten ?

Had dat er niet mee te maken dat ze bank niet direct hebben opgehaald ?

Woutje90
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2020 12:00

Re: Geld retour, maar bank staat er nog

Ongelezen bericht door Woutje90 »

Nee, ik had geen klachten.
Door een vorm van spasme en een verminderd gevoel, voel ik niet altijd goed aan of ik ziek ben. Ik heb een hoge pijngrens en ontwikkel wat meer speeksel waardoor ik ook wekelijks last van mijn keel heb. ( ook zonder corona) Omdat de symtomen van beginnende corona, passen mijn normale welzijn ėn Leiden en omgeving een hoge besmettinggraad heeft, laat ik mij voor de zekerheid eens in de maand testen

Gesloten