LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goossens eettafelblad doorgezakt

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mmmmmark
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2010 09:54

Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door mmmmmark »

Op 28 januari werden bij ons verschilldende meubels bezorgd die we bij Goossens wonen in de magazijnuitverkoop hadden gekocht. Tijdens deze uitverkoop koop je meubels met een leuke korting waar kleine beschadigingen op zitten. Speciaal een dag vrij genomen voor de bezorging want ik was erg blij dat de meubels eindelijk kwamen (al in dec gekocht). Helaas duurde de blijdschap niet lang, 2 lampen kwamen incompleet aan en de tafel kwam met een nieuwe beschadiging in het tafelblad aan. De eerste reactie was "u heeft dit in de uitverkoop gekocht dus dan kunt u dit verwachten". Echter, had ik van alle producten in de winkels foto's gemaakt en daar was op te zien dat alles daar nog compleet en de beschadingen op de tafel er destijds nog niet zat. Na lang wachten en veel gebel en gemail, werden uiteindelijk netjes de ontbrekende onderdelen bezorgd. Ook kwam er een monteur langs om de beschadiging die tijdens het transport waren ontstaan aan de bovenkant van het hoogglans blad te repareren (wat niet echt is gelukt). Desalniettemin was ik toch redelijk tevreden :)

Nu echter de tafel 2 maanden in onze keuken staat (en deze tot op heden 2 keer gebruikt is om te eten!, meestal eten we met zijn tweeen aan de bar of de bank) viel me vandaag ineens op dat het blad is doorgezakt. De laatste week heb ik wel aan de tafel gestudeerd maar meer dan 3 kilo gewicht aan boeken heeft er niet op gelegen. In het midden hangt het blad inmiddels al 1,5cm lager dan de zijkant. Dit valt zichtbaar op en is duidelijk aan te tonen met een waterpas! Dit was zeker niet het geval toen ik de tafel kocht. Ook niet toen de tafel werd bezorgt maar toen waren de poten ook gedcemonteerd en heeft het blad waarschijnlijk een hele poos plat gelegen.

De nieuwprijs van de tafel was zonder korting was rond de 1000 euro. Wij hebben de tafel (met wat kleine beschadigingen aande poten) ongeveer 480 euro voor betaald. Dit mag tot niet gebeuren van een tafel voor die prijs? Ik heb gegoogled en een verklaring kan zijn dat het een fabricage fout betreft (de planken niet goed gelijmd of gelegd oid). Iemand ook ervaring hiermee en/of een advies?

link naar de tafel ( Goossens Vision - Eettafel ) :https://www.bol.com/nl/p/goossens-visio ... 022872301/.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit is vrij eenvoudig op te lossen door een aluminium hoeklijn of koker midden onder het blad te schroeven.

Afhankelijk van de dikte kun je ook een of meerdere hoeklijnen verzinken in het blad, maar ik denk dat uw blad daar te dun voor is.

Het lijkt mij dat Goossens dit moet verzorgen aangezien ook een product in de uitverkoop deugdelijk moet zijn.

Goossens wonen
verified
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2016 14:31

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door Goossens wonen »

Goedemiddag Mark,

Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden over ons bedrijf bent! Zou jij het ordernummer willen geven? Dan gaan we zorgen dat er contact met jou wordt opgenomen. Als je het geen fijn idee vindt om hier je ordernummer te plaatsen, mag je ons ook altijd bellen op telefoonnummer: 0413-212855.

mmmmmark
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2010 09:54

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door mmmmmark »

Inmiddels een email naar Goossens gestuurd en de volgende reactie terug gekregen:

"Beste Mark,

U heeft uw tafel gekocht in de magazijnverkoop zonder garantie ( zie bon)
uit coulance zijn we al een keer bij u geweest. Dat de tafel is doorgehangen kan een reden zijn dat hij in het magazijnverkoop staat.
In deze kan ik verder niets voor u beteken.

Met passievolle woon- en slaapgroet"

Ik heb hierop gereageerd dat de tafel in de showroon niet doorgezakt was en ik door ook foto's van heb als bewijs. Hierop heb ik de volgende reactie ontvangen:

"Aangezien we deze producten aan u verkocht hebben zonder garantie. Kan ik verder niets voor u doen."

Lijkt er op of ik van Goossens niks hoef te evrwachten...

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, als je uitdrukkelijk goederen zonder garantie koopt, kan je achteraf niet klagen dat je geen garantie krijgt. Blijkbaar is er dan iets mis met het betreffende meubel, want het wordt niet voor niets zonder garantie verkocht. Dat jij datgene wat er is was blijkbaar niet vooraf hebt herkend of onderkend, maakt dat niet anders.

In je openingspost sprak je uitsluitend over een uitverkoopmeubel. Dat je er uitdrukkelijk geen garantie bij had gekregen, was natuurlijk wel cruciale informatie die je gewoon had moeten vermelden. Daar draait deze discussie namelijk om...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je er mee bekend was dat je geen garantie krijgt, moet je natuurlijk niet achteraf gaan klagen.
Dat is het risico wat je zelf hebt genomen.

Door een topic aan te maken op dit forum heb je wel een beetje boter op je hoofd.

Ik heb geschreven hoe je het doorhangen kunt oplossen zonder veel kosten, dus hop, aan de slag :D :D
(gebruik liever staal ipv aluminium, is goedkoper en stijver)

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Wanneer je er mee bekend was dat je geen garantie krijgt, moet je natuurlijk niet achteraf gaan klagen.
Dat is het risico wat je zelf hebt genomen.
Volgens onderstaande link van eigen branche vereniging is wettelijke garantie niet uit te sluiten.
https://www.inretail.nl/vraag-en-antwoo ... -garantie/
Op herstel van beschadigingen die in showroom al aanwezig waren kan TS natuurlijk geen aanspraak doen.
Wel was het tafelblad in de showroom normaal vlak, op dat punt dient product gewoon aan conformiteitseis te voldoen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
crazyme schreef:Wanneer je er mee bekend was dat je geen garantie krijgt, moet je natuurlijk niet achteraf gaan klagen.
Dat is het risico wat je zelf hebt genomen.
Volgens onderstaande link van eigen branche vereniging is wettelijke garantie niet uit te sluiten.
https://www.inretail.nl/vraag-en-antwoo ... -garantie/
Op herstel van beschadigingen die in showroom al aanwezig waren kan TS natuurlijk geen aanspraak doen.
Wel was het tafelblad in de showroom normaal vlak, op dat punt dient product gewoon aan conformiteitseis te voldoen.
Wettelijke garantie (beter: het conformiteitsbeginsel) is inderdaad niet uit te sluiten. Ieder product moet conform zijn, dus aan redelijke verwachtingen voldoen. Probleem is alleen dat je, als je een product in de outlet expliciet met de melding "zonder garantie" koopt, niet al te veel mag verwachten. Je mag van een outletproduct simpelweg niet hetzelfde verwachten als een normaal model uit de showroom.

En dat is ook nogal logisch, zou ik zeggen: je betaalt immers ook maar een klein deel van de werkelijke waarde.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef: je betaalt immers ook maar een klein deel van de werkelijke waarde.
Een uitverkoop, en dan nog 480 euro ipv 1000 euro voor een tafel met beschadiging...... voor dat geld zou ik toch een normale kwaliteit van het blad verwachten

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is heel simpel. Garantie is niet uit te sluiten bij een consumentenkoop. Een showroommodel is daar geen uitzondering op. De winkel dient dus te bewijzen dat het defect door de klant is veroorzaakt, of dat de klant bij verkoop expliciet met dit defect akkoord is gegaan. Aangezien TS foto's heeft van de spullen zoals die tijdens de koop in de showroom stonden, gaat de verkoper nog een zware dobber krijgen hieraan.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door riddert »

Ik denk dat er een onderdeel mist aan de tafel. Het kan niet zo zijn dat de tafel maandenlang, of misschien zelfs een jaar lang zich goed houdt in een winkel, en bij de klant thuis niet.
Na verkoop komt de tafel in onderdelen en gedemonteerd aan, wordt in elkaar gezet, en in een tijdsbestek van 2 maanden, en 2 x aan tafel eten, zakt het tafelblad door.
Het kan toch haast niet anders dan dat er een steun mist? Ik zou daar eerst eens naar kijken.
Als dat het geval is, heeft het niet zozeer wat met garantie te maken, maar meer met een incomplete levering, en zou de meubelzaak dat moeten oplossen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een eerder gegeven verklaring, namelijk dat de planken niet goed bevestigd zijn, klinkt ook plausibel en kan na een aantal maanden optreden. Dat zou tevens verklaren waarom de tafel in de ramsh ging...

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door riddert »

Probleem is dat de tafel op wat beschadigingen na 100% in orde was, pas na de- en montage treden de problemen op.
TS heeft het inderdaad over planken, maar het blad is één geheel, één plaat MDF. TS zal in het algemeen op kromtrekkende (houten) tafelbladen gezocht hebben, niet specifiek dit model of materiaal.

Overigens is het een uitlopende serie, vandaar dat deze in de uitverkoop is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door moederslink »

mmmmmark schreef:De nieuwprijs van de tafel was zonder korting was rond de 1000 euro. Wij hebben de tafel (met wat kleine beschadigingen aande poten) ongeveer 480 euro voor betaald. Dit mag tot niet gebeuren van een tafel voor die prijs? Ik heb gegoogled en een verklaring kan zijn dat het een fabricage fout betreft (de planken niet goed gelijmd of gelegd oid). Iemand ook ervaring hiermee en/of een advies?
U heeft het over planken: wat ik zie op het plaatje is een tafelblad , uit een stuk.
En dat bij een lengte, of breedte, van 2.20 m lijkt mij dat het risico op doorzakken wel groot is.
Zat er onder het blad niet kruislings extra steun? Zoals je dat wel ziet bij bv lattenbodems?
Als dat erbij hoort en het niet geleverd is heeft u een punt.
Ik vind bijna €500 voor zo.n tafel behoorlijk aan de prijs moet ik zeggen, ( nieuw zelfs € 1000 )
riddert schreef:Probleem is dat de tafel op wat beschadigingen na 100% in orde was, pas na de- en montage treden de problemen op.
TS heeft het inderdaad over planken, maar het blad is één geheel, één plaat MDF.

mmmmmark
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2010 09:54

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door mmmmmark »

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb gisteren onder de tafel gekeken en er lijkt niks te ontbreken. Er zit ook geen extra steun oid onder het tafelblad. Het lijkt mij inderdaad deze tafel niet van voldoende kwaliteit is..

Overigens was de tafel volgens de verkoper afgeprijst omdat er beschadigingen aan de bovenkant van de tafelpoten zaten. Gezien mijn eerdere ervaring met goossens heb ik daar namelijk specifiek naar gevraagd..

Is een logische volgende stap nu een klacht bij de geschillencomissie?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door crazyme »

De geschillencommissie is inderdaad een optie. Er zal een deskundige komen om te tafel te beoordelen en een (technische) oplossing te bedenken.
De commissie zal beoordelen of de klacht gegrond is. De kosten zijn niet zo hoog.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou inderdaad eerder de geschillencommissie proberen dan een gerechtelijke procedure starten. Je staat niet heel sterk, als je verliest zijn de kosten bij de geschillencommissie veel lager dan bij een procedure.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hier is duidelijk sprake van een ontwerpfout. Dit is een zogenaamd vrijdragend blad zonder onderregel. dat is geen probleem bij een tafel van 160 cm lang maar bij 220 cm gaat dat doorhangen wanneer het blad niet voldoende dikte heeft.
vandaar dat ze hem in de uitverkoop gedaan hebben.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door sjoegel »

Oplossing (wanneer Goosens zijn verantwoordelijkheid niet neemt en dus niet kiest voor de koninklijke weg) zoals eerder aangegeven; naar de ijzerhandel gaan en een stalen hoeklijn van 50x50x2000 mm kopen. Tafel op zn kop, hoeklijn met gaatjes erin er in het midden onder schroeven, tafel weer op zn poten zetten en hij kan jaren mee.

M32
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2016 14:31

Re: Goossens eettafelblad doorgezakt

Ongelezen bericht door M32 »

Beste mmmmmark, aangezien ik zelf ook nu problemen heb bij bestelling met Goossens, ben ik erg benieuwd of dit alsnog voor je is opgelost of niet? Ik denk er nu aan om rechtsbijstand maar in te schakelen. (zie mijn andere topic in Meubels over afgeleverde stoelen.)

Gesloten