LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goossens heeft een half jaar nodig voor leveren van een bruikbare kledingkast

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Johannat5
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2020 10:54

Goossens heeft een half jaar nodig voor leveren van een bruikbare kledingkast

Ongelezen bericht door Johannat5 »

Ik heb op 8 april 2020 bij Goossens Wonen en Slapen Rotterdam voor 2.926 euro aan meubilair aangeschaft voor mijn nieuwe woning in Zutphen, t.w. een kledingkast en ladekast. De kledingkast is in de winkel aan mijn wensen aangepast en er zijn meerkosten berekend voor het toevoegen van extra planken. Deze tekening is gescand en aan de bestelling toegevoegd door de verkoopmedewerker in Rotterdam.

Veertien weken later, op 22 juli 2020, werden de ladekast en kledingkast geleverd, echter bleken voor de kledingkast niet de juiste onderdelen aanwezig. Bij het laden van de vrachtwagen zouden er fouten zijn gemaakt. Het resultaat: een kledingkast in drie verschillende kleuren, zonder planken en met een deur teveel. De kledingkast moest volgens de heren hogerop (die mij niet te woord wilden staan aan de telefoon) opnieuw besteld worden met de daarbij behorende levertijd van 8-12 weken. Ik begreep van de bezorgers dat er wel meer leveringen mis waren gegaan die week. Dit doet vermoeden dat de juiste onderdelen van mijn kast wel ergens zouden moeten zijn, maar het was waarschijnlijk teveel moeite om deze bij elkaar te zoeken.

Op 16 september 2020 zou de tweede bezorgpoging voor de kledingkast plaatsvinden. Mijn vader heeft die dag de bezorgers toegang tot de woning verschaft, omdat ik gewoon moest werken. Helaas bleken bij deze bezorgpoging dat de plankendragers ontbraken en dat er bovendien geen gaten waren voorgeboord voor het plaatsen van de extra bestelde planken. Wederom dus geen kledingkast die ik in gebruik kon gaan nemen. Mijn vader heeft toen maar besloten het resterende bedrag niet geheel af te rekenen en een bedrag open te laten staan als motivatie voor Goossens om e.e.a. snel te regelen. Ik heb via de telefoon nog even met desbetreffende bezorger gesproken en deze zegde toe dat er de daaropvolgende zaterdag een servicemonteur langs zou komen om de kast naar wens te monteren. Later heb ik hier nog achteraan gebeld, omdat blijkt dat de schuifdeuren van de kast tegen elkaar aan schuren en elkaar dus kunnen beschadigen.

Je zou denken dat Goossens na deze twee blunders alles eraan doet om de zaak naar tevredenheid af te ronden. Helaas. Op zaterdag 19 september bleek dat de bezorger die de plankendragers kwam afleveren géén servicemonteur was en dus ook de kast niet kon af monteren én de deuren niet kon herstellen. Hij heeft geprobeerd zijn leidinggevende te bereiken, maar die bleek op zaterdag niet bereikbaar te zijn. De klantenservice gaf aan dat er op 22 oktober een servicemonteur beschikbaar is. Over 5 weken dus.

Ik heb contact opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzekering om te vragen welke opties er nu voor mij zijn. De "reis naar mijn woongeluk" via Goossens duurt inmiddels 23 weken. Als ze een reisorganisatie waren dan was dit nog niet eens een slechte deal geweest voor dit bedrag, maar helaas...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens heeft een half jaar nodig voor leveren van een bruikbare kledingkast

Ongelezen bericht door crazyme »

Fijn om eens een helder verhaal te lezen, zonder onzinnige verwijten en to the point.

Heel veel mogelijkheden heeft u niet denk ik. U kunt naar de geschillencommissie, en ontbinding eisen, maar in de praktijk zal in dit geval een laatste herstelpoging toegestaan moeten worden.

Het duurt allemaal veel te lang en een compensatie zou wel op zijn plaats zijn. U kunt voorstellen dat wanneer het goossens lukt om binnen14 dagen alle problemen op te lossen u het openstaande bedrag betaald, maar na deze periode u dit bedrag als compensatie beschouwd. (Mits dit een redelijk bedrag is) 14 dagen lijkt mij een heel redelijke termijn, 5 weken slaat nergens op. Zeker niet na dit gepruts.

U kunt ook melden dat u zelf iemand zoekt om het probleem op te lossen op hun kosten.

Gesloten