LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goossens Meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
WalterVos
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2011 10:37

Goossens Meubelen

Ongelezen bericht door WalterVos »

Wie heeft dezelfde ervaring met Goossens Meubelen?
Wij kochten er een teak houten tafel, die er, zowel op internet als in de showroom in Amsterdam, netjes en onbeschadigd uitzag. Er werd echter een tafel bezorgd die een tiental scheuren vertoonde (in lengte verschillend van 30 tot 10 cm, en in breedte van 1 tot 3cm) en die scheuren waren ook nog eens heel slordig (deels) opgevuld met een soort stopverf. Bij de productbeschrijving staat nergens dat een geleverde tafel er zo uit kan/mag zien dan wel zo kan afwijken van de tafels waar Goossens mee adverteert. De monteur haastte zich te zeggen dat we vooral de klantenservice moesten bellen als we niet tevreden waren. Na nogmaals te zijn gaan kijken in de showroom hebben we inderdaad de klantenservice gebeld en Goossens zou een andere tafel bezorgen. Die kwam inderdaad, waarbij deze monteur zei dat hij de tafel die wij al hadden staan zelf ook nooit geaccepteerd zou hebben. De nieuwe tafel was beschadigd (gevallen of ergens tegen aan gebotst) en die accepteerden wij uiteraard niet, waar de monteur het volledig mee eens was. Beide tafels retour Goossens, en Goossens boekte het aankoopbedrag (€700,-) terug, minus €75,- retourkosten. Het kan toch niet zo zijn dat een klant twee ondeugdelijke tafels geleverd krijgt, die begrijpelijkerwijs niet accepteert en vervolgens als dank een rekening krijgt van €75,-. Goossens is niet bereid om de €75,- alsnog te vergoeden. Argument: al die beschadigingen horen nu eenmaal bij zo'n tafel. Ook al staat dat nergens in hun advertenties / productbeschrijving. Nogal misleidend lijkt mij. Wat verder te doen?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Goossens Meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wie heeft dezelfde ervaring met Goossens Meubelen?
Wij kochten er een teak houten tafel, die er, zowel op internet als in de showroom in Amsterdam, netjes en onbeschadigd uitzag. Er werd echter een tafel bezorgd die een tiental scheuren vertoonde (in lengte verschillend van 30 tot 10 cm, en in breedte van 1 tot 3cm) en die scheuren waren ook nog eens heel slordig (deels) opgevuld met een soort stopverf. Bij de productbeschrijving staat nergens dat een geleverde tafel er zo uit kan/mag zien dan wel zo kan afwijken van de tafels waar Goossens mee adverteert. De monteur haastte zich te zeggen dat we vooral de klantenservice moesten bellen als we niet tevreden waren. Na nogmaals te zijn gaan kijken in de showroom hebben we inderdaad de klantenservice gebeld en Goossens zou een andere tafel bezorgen. Die kwam inderdaad, waarbij deze monteur zei dat hij de tafel die wij al hadden staan zelf ook nooit geaccepteerd zou hebben. De nieuwe tafel was beschadigd (gevallen of ergens tegen aan gebotst) en die accepteerden wij uiteraard niet, waar de monteur het volledig mee eens was. Beide tafels retour Goossens, en Goossens boekte het aankoopbedrag (€700,-) terug, minus €75,- retourkosten. Het kan toch niet zo zijn dat een klant twee ondeugdelijke tafels geleverd krijgt, die begrijpelijkerwijs niet accepteert en vervolgens als dank een rekening krijgt van €75,-. Goossens is niet bereid om de €75,- alsnog te vergoeden. Argument: al die beschadigingen horen nu eenmaal bij zo'n tafel. Ook al staat dat nergens in hun advertenties / productbeschrijving. Nogal misleidend lijkt mij. Wat verder te doen?
Ze hopen dat je het erbij laat zitten. Dat je 75 euro niet de moeite waard vind om herrie voor te schoppen.

Teakhout scheurt nog wel eens. Mogelijk had je een tafel die al eens retour is gekomen en die gerepareerd is.

16again
Berichten: 16091
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Goossens Meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

Goossens is aangesloten bij CBW, dus je kan naar geschillencommissie.

Mogelijk helpt een brief al waar je vraagt om volledige terugbetaling, of anders dit wil laten toetsen bij die commissie

Het helpt als je fotos van tafel hebt, zodat je kan aantonen dat product ondeugdelijk was.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Goossens Meubelen

Ongelezen bericht door tenormin »

16again schreef:Goossens is aangesloten bij CBW, dus je kan naar geschillencommissie.

Mogelijk helpt een brief al waar je vraagt om volledige terugbetaling, of anders dit wil laten toetsen bij die commissie

Het helpt als je fotos van tafel hebt, zodat je kan aantonen dat product ondeugdelijk was.
Volgens mij zijn die tafels allebei terug, dus misschien dat er foto's gemaakt zijn. Maar mij lijkt het toch wel onredelijk om €75,00 te moeten betalen voor iets wat beschadigd was. Heb zelf niet zo'n hoge pet op van CBW, gaat hier eigenlijk om verzendkosten terug te krijgen. Ik zou, als ik de TS was, toch eens bij http://www.juridischloket.nl vragen of één en ander zomaar kan.

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Goossens Meubelen

Ongelezen bericht door Kwikshit »

Wordt steeds gekker bij Goossens! Nu ook al retourkosten om hun eigen rotzooi op te kunnen halen.
Na de grote ontslag ronde van vorig jaar nu maar de klanten uitknijpen.

Ik denk dat de volgende stap order/bestel kosten zijn. Is allemaal lastig die klanten.

WalterVos
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2011 10:37

Re: Goossens Meubelen

Ongelezen bericht door WalterVos »

Ik heb mijn klacht geëscaleerd naar de CEO van Goossens. En eerlijk is eerlijk, die heeft persoonlijk gereageerd, mij volledig gelijk gegeven en toegezegd de ten onrechte ingehouden 75 euro alsnog te zullen retourneren. Dossier wat mij betreft gesloten.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Goossens Meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ceo en Goossens op Google en je hebt hem ! Mooi man ! Gaat sneller dan via al die nee zeggers in de lagere regionen.

Gesloten