Grote Weggeefshow Inhuis: slimme marketing?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Charles1950

Grote Weggeefshow Inhuis: slimme marketing?

Ongelezen bericht door Charles1950 » 02 dec 2019 20:43

Wie gebruikt maakt van Facebook heeft het vast wel eens gezien; de zogenaamde 'GROTE WEGGEEFSHOW' van Inhuis/Huus Meubelen uit Enschede. Er wordt u gevraagd een getal onder de 10 te typen en dan kunt u de weergegeven meubelen winnen.
Veel mensen reageren hierop en nemen deel aan deze actie.

Is het nou slimme reclame of oplichting?

U zou kunnen zeggen dat het slimme marketing is. Er is veel bereik met deze actie en er wordt veel conversie gecreëerd met potentiële klanten.

Helaas is het is tegendeel waar. Na het controleren van hun pagina zien wij dat er veelal niet geloot wordt, of het zijn mensen die winnen en in een straal van 20 km rondom hun showroom wonen.

Berichten waarin gevraagd wordt een getal onder de 10 te kiezen, en waarin niet geloot wordt, worden meestal na twee dagen van hun pagina verwijderd.

Na verschillenden pogingen tot contact was Inhuis.nl / huus.nl helaas niet bereid om te reageren op onze conclusie.

Iemand ervaringen met dit bedrijf?

Met vriendelijke groet,

C. Manting.
Utrecht
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2019 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het topic aansluit

NeoDutchio

Re: Grote Weggeefshow Inhuis: slimme marketing?

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 03 dec 2019 10:25

Ooit een mooi filmpje gezien hoe de zoveelste bezoeker van een museum “gekozen” werd. Niet de exact zoveelste bezoeker, maar wie het beste er uit zag voor de foto. Of vrienden die gevraagd worden. Vorig jaar een fysiek lootje dat getrokken werd. Met de vuist in de kom, want het “gewonnen” lootje zat ingeklemd in de hand.

Doel van dergelijke facebookacties is reclame maken. U liked en deelt iets wat weer zichtbaar is voor uw vrienden. En zo krijg je een olievlek. Ik zie mensen meedoen aan winkelacties bij winkels aan de andere kant van het land.

Iedereen weet dat dergelijke acties echt niet altijd eerlijk verlopen. Maar zo lang er geen bewijs is kan je er niets tegen doen. Behalve dan nooit meedoen. Het klinkt allemaal leuk, maar u wordt voor het karretje gespannen om reclame te maken in ruil voor een beetje hoop. De kans dat u wint is nihil, maar ja, het gevoel dat u kunt winnen is er.

Beter is gewoon om te stoppen met Facebook, of om alle advertenties en win acties voorbij te scrollen.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 03 dec 2019 10:33

Het enige doel van dergelijke acties is bereik. Als je 1000 mensen betaald bereikt (= adverteren) en een dikke worst voorhoudt komen er vanzelf 100.000 onbetaalde kijkers bij.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 03 dec 2019 10:50

NeoDutchio schreef:
03 dec 2019 10:25
Ooit een mooi filmpje gezien hoe de zoveelste bezoeker van een museum “gekozen” werd.
Ik heb het ook meermaals meegemaakt. Jarenlang productie gedaan voor verschillende festivals, waar bij 1 festival de 10.000ste bezoeker een speciale behandeling kreeg. Natuurlijk moet je die 10.000ste bezoeker niet om 11 uur 's avonds verwelkomen, dit doe je op 1 van de drukkere momenten aan de kassa met veel bombarie. Liefst ook een ietwat herkenbaar persoon die prima valt binnen de doelgroep van het festival. Dus meestal stonden we al met een aantal mensen op een afstandje van de kassa's een voorselectie te maken, totdat de productieleider de knoop doorhakte en diegene werd dan de 10.000 ste bezoeker.
Charles1950 schreef:
02 dec 2019 20:43
Is het nou slimme reclame of oplichting?
Het is in ieder geval een stukje marketing. Oplichting is dit in ieder geval niet, als het al een juridische titel zou moeten krijgen, zou misleiding misschien passend zijn.
Charles1950 schreef:
Na het controleren van hun pagina zien wij dat er veelal niet geloot wordt, of het zijn mensen die winnen en in een straal van 20 km rondom hun showroom wonen.
Dat zou heel goed kunnen en is ook niet heel erg onlogisch. De winkel is begonnen als lokale winkel (in Hengelo, niet in Enschede), dus zullen ze de eerste kring met volgers ook hebben opgebouwd op regionaal niveau. Het is dan ook logisch dat als er geloot wordt onder reaguurders, dat het percentage uit de regio hoger ligt dan het percentage uit de rest van Nederland. De kans dat iemand uit de regio wint is dan ook statischtisch gezien groter. De meest recente winnaar die ik zie is een dame uit Echten. Wat mij wel opvalt is dat ze niet het bericht zelf aanpassen en er de winnaar in vermelden. Resultaat is dan dat mensen maar blijven reageren.

Ik zie dat ze met enige regelmaat wel loten. Of en hoe lang ze berichten laten staan danwel verwijderen weet ik niet, hou ik ook niet bij. Ik vermoed ook dat de loting niet plaatsvindt onder het toeziend oog van een notaris. Maar goed, zoals ik al aangaf, als er al iets zou zijn, zou het misleiding zijn, en zelfs dat zie ik niet eens signalen van.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2019 11:25

Mijn dochter was met 2 leuke kinderen de 100.000ste bezoeker.....

Alleen klopte de kaartjes niet wat dat aantal betreft.
Ze ziet er goed uit, lieve moeder met kinderen en bewust deze uit de rij gekozen.
Mijn kleinkinderen zagen dit gelijk, en deze fraude was leuke gratis entre + mooi boek en foto in de krant.

Een loterij zonder Notaris.... vaak is de winnaar al van te voren bekend, die journalist + fotograaf hebben een leuk gezinnetje uitgekozen!

Vooral als je weet dat als je niet als Man maar je Vrouw tijdens een actie een auto laat kopen... wie wint er dan een gratis reisje naar Ibiza bij aankoop van een Seat Ibiza?
Ik weet dat 99% van de voertuigen op naam van de man komen dus als een vrouw wint....
pleeg dus vaker Fraude met jou Vrouw!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 03 dec 2019 11:47

Bingo!

Martijn Geerdink

Ongelezen bericht door Martijn Geerdink » 09 dec 2019 23:54

Beste Charles,

Graag reageer ik even op het bericht dat u op dit forum hebt geplaatst.

Allereerst ben ik nooit door u benaderd om mij te verdedigen, vandaar dat ik het graag nog even via deze weg doe.

Wij geven elke week 4 tot 5 producten weg op onze Facebook pagina en deze worden random gekozen. De winnaars komen uit alle windstreken van Nederland en zeker niet alleen uit de regio waarin wij zitten. Let wel, verhoudingsgewijs hebben wij veel volgers uit onze omgeving waardoor de kans groter is dat zij winnen. Je mag onze timeline doorscrollen en per winactie nakijken waar de winnaars vandaan komen.

Wij gebruiken bij de meeste winacties meerdere posts alvorens we iets weggeven. Dit geven we ook regelmatig aan in de posts zelf.

Verder verwijderen wij slechts sporadisch berichten als bepaalde winkelaanbiedingen voorbij zijn. Dit doen wij NIET met winacties.

Tot slot zie ik onder uw naam geen berichten op onze Facebook pagina en staat u tevens niet in ons klantenbestand.

Mocht u vragen hebben, dan mag u mij bellen op het nummer van de webshop.

Met vriendelijke groeten,

Martijn Geerdink
Inhuis.nl

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 12 dec 2019 16:09

Een getal onder de tien typen. Elf? Past wel goed bij het niveau van Facebook. Dus daarvoor verdienen ze alvast een pluim.

breien

Ongelezen bericht door breien » 12 dec 2019 19:47

-6543257885533211
Getal onder de tien

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 12 dec 2019 20:31

Dat is veel te veel!

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 12 dec 2019 21:41

Hoe denk je te kunnen winnen als je niet in het klantenbestand staat?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 12 dec 2019 21:46

Charles1950 schreef:
Wie gebruikt maakt van Facebook heeft het vast wel eens gezien; de zogenaamde 'GROTE WEGGEEFSHOW' van Inhuis/Huus Meubelen uit Enschede.
Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gezien.

breien

Ongelezen bericht door breien » 12 dec 2019 22:01

Bob Schurkjens schreef:
12 dec 2019 20:31
Dat is veel te veel!
Nietes. Er staat een minteken voor. Volgens mij wordt er onderscheid gemaakt tussen positieve en negatieve getallen.

Plaats reactie