LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hästens bedden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:05

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Kijk »

@dickdawson

Arm en rijk, communistisch China, zo'n Hastens bed laat jouw s'nachts in ieder geval niet op des duivels oorkussen rusten.

De jaloerse armen zitten je dwars. Hoe durven die jaloerse armen te gaan kijken naar het door 'Commercie hallo' aangeprezen bed. Laat ze lekker wegzweten op een rubber matje, liefst in China of Noord Korea, dat zijn ze immers 'gewoon'.

Enfin, deze website is prima om informatie over een eventuele aankoop te verzamelen. Of je nu veel of weinig geld hebt, hier kun je ervaringen lezen over het zogenaamde godenbed dat je in gedachten had. Producten worden getoetst door de praktijk.

PS Die vacature in Noord Korea op het ministerie van handel, staat die nog open?

dickdawson
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2008 15:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dickdawson »

@kijk:

zie je wel dat we het eens zijn!
dus het is een klasse kwestie. kwijlen voor de etalage, wetende dat je het niet kunt betalen. zwelgen in je eigen zelfmedelijden. self fullfilling profecy. ik ben niks en zal ook nooit iets worden. ik zal nooit zo'n bed kunnen betalen.... jank jank.
luister: je hebt een pot met geld, daar kun je dingen van doen. in de een zijn pot zit meer, in die van een ander minder. heb je minder, dan kun je niet zo veel uitgeven als die ander. c'est la vie. de een rijdt porsche, de ander lada. de een eet biefstuk, de ander speklappen. moeten we daar ook even over klagen?

wat betreft die vacature: als je een schip met graan meeneemt, is die baan van jou!
en by the way: als ze ergens de kunst van reclame kennen is het in noord-korea en china :wink:

fijne gozer/dame

harry_spider
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2008 17:56

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door harry_spider »

Nou nou nou.
Lijkt me duidelijk op wat voor blaaskaken en egotrippers hastens zich richt. Alleen zo opvallend dat die mensen zo hard moeten zeggen dat ze zoo gelukkig zijn.
Rust zacht.

Harry

Aleichem
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2005 09:25

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Aleichem »

Ik kom hier omdat ik op google zocht op hästens en prijs - maar wat een vreemde discussie hier (op de man en niet op de bal).
Vannacht heb ik in een hotel op een Hästens-bed geslapen - en dat beviel prima. Maar als de prijs écht 13.500 euro is, dan hou ik nog een aantal jaar m'n oude bed, vrees ik.

rozekatenmuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:47

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rozekatenmuis »

Ik heb zojuist een Hastensbed gekocht en ben dolgelukkig. Dat kuilen liggen kan voorkomen worden door elke 2 dagen de bovenmatras "op te schudden". Dit zorgt ervoor dat de haren niet plat en hard worden. Een beetje onderhoud is nodig, dan gaat de bovenmatras tot zeker 10 jaar mee!

melemans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2008 19:36

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door melemans »

Hallo

Ik ben een ongelukkige gebruiker van een hastens bed
We hebben een adjustable met alles er op en er aan
een investering van 14000 euro

Vanaf het begin hadden we last van stank
Dit hebben we meerdere malen gemeld maar elke keer kwamen ze langs met de mededeling dat dit zo hoort
We moesten maar goed stoken in de kamer (de verwarming goed hoog) dan zou het wel weg gaan.
Na een jaar van stoken is het iets minder geworden maar als we in bed liggen dan ruik je de matrassen heel erg.
Hastens wil hier niets aan doen omdat dit blijbaar zo hoort
Ook de stikkers die op het bed zitten (op de matrassen en bovendek) zijn los gelaten en we hebben nu gele plekken op de matrassen van de lijm.
Simpele oplossing van Hastens is: we zullen wel een paar nieuwe stickers sturen :evil:

Als ik een nieuw bed ga kopen dan nooit meer een Hastens.
Slechte service
Aragant
en veeeeeeel te duur voor wat je krijgt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja sorry hoor maar als je 14000 euro betaald voor een bed vraag je er ook om om in de maling genomen te worden :lol:

melemans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2008 19:36

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door melemans »

Als je zoveel betaald verwacht je top kwaliteit met bijbehorende service
En niet van die boeven die je geld innen en als er iets is niet thuis zijn
Ze sturen wel vertegenwoordigers langs om te kijken in dikke audi's maar die dan niks voor je kunnen betekenen.
Ze sturen dan een brief met de melding dat je de slaapkamer in een constante temperatuur moet houden en niet steeds de ramen moet open zetten want dan vraag je er om dat het bed gaat stinken, want het zijn natuurlijke stoffen die ze gebruiken die daar waarschijnlijk niet zo goed tegen kunnen.

En dat heeft niks met in de maling genomen te worden
Als je een rols onder de auto's koopt wordt je ook niet in de maling genomen

Ik wil alleen maar waarschuwen voor mensen die op het punt staan een hastens te kopen

Doe het niet

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je zegt het zelf :lol: ze komen voorrijden in dikke audi's :lol: Ze maken even veel reclame als Albert Heijn en wie denk je dat dat allemaal betaald :lol: Dat bedje van je kost een paar honderd euro inkoop de rest is theater :lol: Ik blijf erbij als je dit niet ziet vraag je erom :lol:

melemans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2008 19:36

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door melemans »

ook wel dat ik dat mee betaal
maar dan verwacht ik ook de bij passende service maar die blijft uit
en daar heb ik de meeste problemen mee

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 26 Jul 2008 10:55 door dickdawson

@kijk:

zie je wel dat we het eens zijn!
dus het is een klasse kwestie. kwijlen voor de etalage, wetende dat je het niet kunt betalen. zwelgen in je eigen zelfmedelijden. self fullfilling profecy. ik ben niks en zal ook nooit iets worden. ik zal nooit zo'n bed kunnen betalen.... jank jank.
luister: je hebt een pot met geld, daar kun je dingen van doen
Niks mis met veel geld hebben, dit soort patsers heb je overal en zijn eigenlijk diep te betreuren. Naar eigen zeggen 20 Rooie ( duizend ) uitgeven voor een bed maar een beetje normaal reageren behoort niet tot hun mogelijkheden.

Jos Struker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008 15:07

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Jos Struker »

Ik las dat er behoefte was aan reakties van mensen die net een Hastens hebben gekocht.
Wij hebben een Superia boxspring (210 x 220) sinds februari van dit jaar. Een heerlijk bed. Ook ik heb geen rugklachten meer en slaap in 1 ruk door totdat de wekker (helaas) afgaat. Het is inderdaad heel veel geld voor een bed en ik denk dat je ook voor minder geld een goed bed kunt kopen. Maar ik zie het ook als een extraatje, een stukje status. (voor het harde werken)
Als je zo'n bed wilt kopen neem er dan rustig de tijd voor. Hiermee bedoel ik een aantal maanden. Als ik alles van tevoren had geweten (ben zeer tevreden over het bed) dan had ik er nog langer over gedaan en was ik voor een nog luxere uitvoering gegaan.
Voor de mensen waarvan het bed stinkt zou ik er zeker werk van maken. Het bed kan en mag niet stinken. Bel het hoofdkantoor in Nederland of anders in Zweden en laat je niet afschepen door het lokale incapabele dealer.

En wat die dikke Audi's betreft van de vertegenwoordiger: zolang er mensen zijn die zoveel geld voor een bed neertellen zullen er adviseurs rondrijden in een iets bovenmodale Audi A4. Dus niet zeuren.

dindan
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:12

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dindan »

Nieuws over Hästens;Angelina Jolie heeft nu ook een Hästens gekocht.Weliswaar het duurste uit de reeks,maar ja,haar loon ligt dan ook iets hoger dan het mijne.Ik ben nog steeds supertevreden,ook wat betreft de service.Vermits ik in het grensgebied woon heb ik mijn bed in Belgie gekocht,en ik werd daar ten allen tijde goed op de hoogte gehouden.Service kennen die Belgen wel.

alexvd
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 08:31

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door alexvd »

Die heeft er geen cent voor betaald hoor :wink:

sjuja
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2008 11:47

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door sjuja »

Ik heb mijn bed gekocht bij de Hastens winkel in Doetinchem en
ook daar kennen ze het begrip service daar hoeft je echt niet voor naar Belgie. :D

harry_spider
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2008 17:56

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door harry_spider »

Veel succes met de service de komende tijd!
Hastens dealers vallen om als dominostenen, 2 maanden 'kredietcrisis' en al die betrouwbare dealers kunnen de broek niet meer omhoog houden.
Echte kwaliteit van product en dealer komen in deze tijd boven drijven!!
Laat je niets wijs maken.

Rust zacht.

Harry

(Ja, ik verkoop bedden)

T W Tien
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2007 14:51

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door T W Tien »

Wij hebben ook een Superia van Hastens nadat we eerst een ander model hadden. Het eerste model beviel helemaal niet. We hadden allebei pijn in onze rug tijdens het wakker worden en werden helemaal niet uitgerust wakker. Eerder uitgeput.
Met tussenkomst van Hastens Zweden, de dealer hier in Zwolle was 1 en al ellende, hebben we met bijbetaling een Superia genomen.
Dit bed bevalt ook helemaal niet. Het begint nu zelfs door te zakken. Volgens Hastens komt dit door het inklinken van het materiaal. Ook moeten we het bed masseren (heeft u er wel eens van gehoord? Wij nog nooit!).
Ook nu weer dezelfde klachten pijn in de rug en niet uitgerust wakker worden.
We hebben het gevoel dat Hastens onze klacht niet serieus neemt.

We gaan op zoek naar een persoon die het bed kan beoordelen want dit kan gewoon niet goed zijn. Helemaal niet voor een bed in deze prijsklasse.

Mocht iemand dezelfde ervaring hebben dan vernemen we het graag. Ook eventuele oplossingen.

hk2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:26

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door hk2008 »

De bedden opzich zijn gewoon erg goed...
Er worden natuurlijke producten in verwerkt (geen foam!!!)wat erg belangrijk is (goede ventilatie)
Dat de bedden duur zijn is ok...maar zo duur is erg overdreven..!!
De consument betaalt idd veel extra geld voor de reclames van hastens
Ik ben zelf in het bezit van een hastens (2000T)
Ik heb een beetje zitten googlen... er is een ander merk die dezelfde bedden/materialen als hastens maakt/gebruikt...
Het is een nederlands product en het heet LAVITAL
Hetzelfde bed(materialen), alleen voor de helft van de prijs als een hastens bed!!!!

Een goed bed kopen is gewoon erg moeilijk...(smaken verschillen)
Veel succes allemaal, kijk is op de lavital site(kost niks) zou ik zeggen (en bespaart je uiteindelijk een hoop poen!!)

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door jls630430 »

Hastens, bestaat dat nog wel eigenlijk. Of begint het een Van Dam story te worden. Het is wel erg stil rond Hastens het laatste half jaar. En meer als de helft van de dealers zijn er ook al niet meer.....

Tja, en dan Lavital en al die merken met natuurprodukten en materialen. Ruim 60 jaar geleden zijn we er al achter gekomen dat synthetische materialen vaker beter zijn. Het plet niet zo erg als natuurmateriaal. Maar tja, dan is het niet meer zo duur he...Hastens en dergelijke is volgens mij en vele collega´s niet anders als een hoop gebakken lucht. Heel dure lucht. O ja, ik werk nog maar 35 jaar in de bedden branche op midden tot hoog niveau, dus enige verstand van zaken heb ik wel.

lkf
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2009 13:37

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door lkf »

Men kan zich inderdaad afvragen hoe lang Hastens nog bestaat. Er zijn inmiddels al 9 winkels failliet. Hoe zit het dan met de 25 jarige garantie, moet men dan naar Zweden om iets gedaan te krijgen.

Als men vandaag de dag een Hastens bed wil aan kopen dan worden er enorme kortingen verstrekt. 20% tot 25% is geen uitzondering en dan hebben wij het niet over showroommodellen. Even wat extra druk op de verkoper en het levert een extra ( gratis) linnenpakket op. Kassa!

Maar, je zult toch maar een paar maanden geleden een Hastens bed gekocht hebben voor de volle pond of met een minimale korting.

Klaarblijkelijk is bij Hastens nu de prijs "belangrijker". Tot voor kort had men het alleen maar over de hoogwaardige kwaliteit, natuurlijke materialen, handmade etc en dat dat één van de redenen was dat er zo'n hoog prijskaartje aan vast zat.

Hastens maakt zichzelf, met die enorme stuntprijzen, dus nu wel erg ongeloofwaardig.

Er zijn gelijkwaardige en/of betere alternatieven, te denken valt aan
VI-SPRING, LAVITAL, NILSON en SWENSEN. Waren en zijn sowieso al goedkoper en werken met dezelfde natuurlijke materialen, alleen zijn stukken goedkoper. Zitten niet in van die extreem dure winkelpanden, hebben niet tig- verkopers rondlopen, want uiteindelijk moeten wij als consumenten dat toch betalen.

Slaap er dus nog maar eens een nachtje over en ga niet over één nacht ijs.

Gesloten