LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Dus wanneer de een de wet overtreedt dan mag de ander dat ook ?
crazyme schreef:Ik heb niet gezegd dat het tegen de wet is. Het was een analogie.
Dat is slechts een detail.
crazyme schreef:Jezelf voordoen als een nieuwe (andere) klant is misleidend en achterbaks.
Misleiding is volgens Van Dale: het opzettelijk wekken van onjuiste voorstellingen. En achterbaks niet openlijk; stiekem. Daarmee is nog steeds niet de vraag beantwoord waarom dat in dit geval zo erg is.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door adSolvendum »

crazyme schreef:Ik heb geen waardeoordeel over zowel ts als de verkoper. Hoe kom je erbij.
adSolvendum schreef:Persoonlijk vindt ik het jammer dat u met een waardeoordeel klaar staat voor TS of wie dan ook die zo iets zou doen, terwijl de verkoper bij u er zeer genadig af komt.
crazyme schreef:Jezelf voordoen als een nieuwe (andere) klant is misleidend en achterbaks.
crazyme schreef:Meestal ben je scherper.....
U bedoelt?

U velt wel degelijk een waardeoordeel over een koper (TS) die iets dergelijks zou doen als door mij gesuggereerd als behulpzame mogelijkheid.
De verkoper blijft inderdaad volledig buiten schot, terwijl deze zich inmiddels heeft schuldig gemaakt aan misleiding en bedrog, al dan niet achterbaks (te subjectief).
Dit volledig buiten schot blijven van de verkoper is nu juist wat mij bevreemdt.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door 16again »

TS kan er natuurlijk ook voor kiezen ideëel een rechtszaak in te gaan, en er verbitterd uit te komen, omdat andere mensen jokken
Primair zal het om de bank gaan. Ook zonder mondelinge toezegging van 5...7 jaar garantie heeft de consument recht op een deugdelijk product.

Vraag zal zijn wat normale levensduur is voor bank van die prijsklasse.
Tevens kan expert rapport maken of sprake is van fabrikage fout of gebruik van ondeugdelijke materialen

Carst
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:11

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door Carst »

Wat een interessante discussie. Wij hebben een prachtige Montel Bank staan die net 1,5 jaar oud is. Helaas zien we op hoekjes van het witte leer slijtage, er komt grijs leer doorheen. Tevens begint de bank aardig door de zakken en zakken de kussens wat in. De bank incl poef was ruim ruim 3800 euro, een flinke investering voor ons.

Na enig mail verkeer vandaag Montel aan de lijn gehad, er komt een monteur langs om te kijken wat er met bank is. Omdat we ons in het 2e levensjaar van de bank bevinden moeten we 1/3 van de voorrijkosten betalen (= 25 euro). Ondanks dat ik meldde dat het eigenlijk belachelijk was is er weinig aan te doen.

Via de mail liet Montell al weten dat de slijtage op de foto's gewone gebruikersslijtage was. (nice try ;-)

Wij zijn echt superzuinig op de bank en houden ons netjes aan alle onderhoudsregels, we hebben zelfs zo een gouden garantieplan afgesloten.
Over 2 weken komen ze langs om te kijken wat er mee aan de hand is. Ik zal de uitkomt op dit forum laten weten.

Mochten jullie nog tips hebben houd ik mij ten zeerste aanbevolen.

Belle500
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2011 16:36

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door Belle500 »

Ik denk dat er nog iets in overweging genomen moet worden bij de kwaliteit van een bank, en dat is het gewicht van de persoon die op de bank zit.

Ik denk dat een bank significant langer meegaat als je bijvoorbeeld alleen woont en 60 weegt, dan als je een familie hebt waarvan er een aantal 85 of meer wegen (zoals bij ons het geval). In dat geval kun je verwachten dat de bank sneller slijdt. Een levensduur van een bank is daarom afhankelijk van zoveel aspecten dat het heel moeilijk is dit vast te leggen. Wel kun je een garantie laten opstellen, bijvoorbeel dat een bank verzekerd is tegen vlekken na een behandeling hiertegen gedurende 5 jaar (dat hebben wij). En wat betreft zitgemak, dat is dus afhankelijk van meerdere factoren die moeilijker te controleren zijn.

Carst
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:11

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door Carst »

We hebben inmiddels bezoek gehad van iemand van Montel die ons direct op alle punten gelijk gaf. Het doorzitten mag absoluut nog niet doorzitten na zo een korte periode. Hetzelfde geldt voor de slijtage van het leer en het inzakken van de kussens.

Montel zou binnen 2 weken contact opnemen om de zaak verder te bespreken. Waarschijnlijk verwachten ze dat we 1/3 van de kosten voor onze rekening nemen, lijkt mij echter erg onredelijk na zo een korte periode. Voor de zekerheid heb ik alvast wat informatie ingewonnen via ARAG Rechtsbijstand. Erg jammer dat een service zo stroef moet verlopen. (Blijkt uit mijn ervaring met de klantenservice)

Wellicht een idee voor hen om een voorbeeld te nemen aan service verlenende berdrijven die door goede service waarschijnlijk een stuk meer omzet maken.

(Babydump, Ikea, 'echt' Hema, Amazingkids.com, etc...)

pgielen
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2010 13:24

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door pgielen »

Carst schreef:Erg jammer dat een service zo stroef moet verlopen. (Blijkt uit mijn ervaring met de klantenservice)
Haha, wat dat betreft kan Montel zelf ook nog wel wat leren. Kijk maar eens naar hun website: klantreacties die gestileerde/verzonnen testimonials blijken te zijn, geen enkele online reactiemogelijkheid, avondservice waar je eerst (overdag) een verkoper in de winkel toestemming voor moet vragen... Een toonbeeld van de plank precies misslaan als het gaat om klantenservice.

Maar goed, ik ben dan ook niet zo heel tevreden met mijn veel te dure 5 jaar oude 'kwaliteitsbank' van Montel die na 3 jaar door Vestia waarschijnlijk ook total loss was verklaard. Moraal van het verhaal: probeer niet 'op zeker te spelen' door te veel geld uit te geven voor een bank die geen steek beter is dan die van de goedkopere concurrent. Dat je er te veel voor hebt betaald, kun je je verzekeraar namelijk niet kwalijk nemen.

Pierre

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Tja, tot nu heb ik geen zogenaamde kwaliteitsbank gekocht. Doe nu al zo;n zeven, bijna acht jaar met mijn Karlstad Ikea bank (ook uit klapbaar tot slaapbank). Die heeft mij zo;n 900euro gekost met wollen (duurste)bekleding en alles nog perfect. Geen doorzakken en zo. Hoezen zijn nog te koop. Ach en denk ik maar de volgende maar weer Ikea voordat geld. Hij zit stevig lekkere kussens. Enne garantie bij Ikea is ook een stuk beter.
Die Montel's en dergelijke is allemaal opgeklopte marketing waar je voor betaald. Lijkt leuk maar als je aan de onderkant gaat kijken heb je eigenlijk niks.

johan66
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 17:28

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door johan66 »

Banken van het merk HAVECO zitten perfect, gaan ook 10 tallen jaren mee. Zelfs na jaren, een nieuwe bank erbij genomen, geen enkel verschil te bekennen!
Deze kwaliteits bank zou ik zeker aanbevelen.
heb hem zelf uit tolbert gehaald, ik woon zelf in groningen.

Carst
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:11

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door Carst »

Inmiddels is een extern (duits) bedrijf langsgeweest en heeft onze bank onderhanden genomen. Helemaal perfect gelopen en top service.

Helaas kan ik dat van Montel zelf niet zeggen, ze bleven dwarspissen.

Ben nog steeds erg blij met de bank, maar zal echt niemand aanraden ooit naar Montel of aanverwanten te gaan; kortweg een ruk toko ;-)

Ymko
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2012 16:06

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door Ymko »

Als je een kwaliteitsbank koopt heb je 10 jaar garantie op romp en constructie, 5 jaar op het binnenwerk (kussens vering etc) en 3 jaar aflopend op de stof.
Maar een kwaliteits bank met een harhouten romp (beuken) kan je niet kopen voor 1000euro.
Ik heb zelf mijn bank bij DEM gekocht en heb daar ook een keer gebruik moeten maken van de service omdat het kussen al na 1 jaar zacht werd maar aan 1 kant.
Dit is kostenloos opgelost, het kan dus wel!!!Alleen was mijn bank 2500 euro en geen 1000

Carst
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:11

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door Carst »

Helaas was onze bank ook na de reparatie snel weer teurg bij het oude: je gleed er bijna vanaf en de kussens hingen er ernstig droevig bij... wederom iemand van Montel geweest (dezelfde als de vorige keer) en dit keer was het geen productiefout, dus moesten we het er maar mee doen.

Uitgebreid en langdurig contact gehad met Montel, uiteindelijk hebben we een redelijk goede schikking getroffen en a.s. dinsdag wordt onze oud ebank opgehaald en krijgen we onze nieuwe bank. Onze oude bank bleek ook al erg snel uit de collectie gehaald te izjn, wellicht zegt dat ook iets over de bank. Nu fingers crossed dat de nieuwe bank goed blijft.

Tip voor iedereen die een dergelijk probleem heeft: ik heb mijn huiswerk gemaakt bij onze rechtsbijstand verzekering, zij adviseren concreet en duidelijk wat je rechten zijn. Als ik geen oplossing met Montell had gevonden, had ik echt doorgezet en het aan hun uit handen gegeven.

-zwart-wit-
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2012 22:14

Re: hoe lang mag een kwaliteitsbank "meegaan"

Ongelezen bericht door -zwart-wit- »

Het valt mij op dat veel "adviezen" niet gaan over de vraag die is gesteld, maar over onderwerpen die lukraak uit de tekst zijn geplukt en uit verband gehaald.

Ik weet niet of je een "kwaliteits"bank kunt herleiden naar het bedrag wat ervoor betaald is, ik heb zelf een bank gekocht bij een "outlet" voor toen 2650 gulden, een leren bank 2 en 3 zits combinatie. Hier heb ik ruim 13 jaar mee gedaan zonder problemen, niet doorzakken, verkleuren helemaal gaaf, na 13 jaar begon het leer op de naden te scheuren dus met pijn in mijn hart de bank weggedaan en een nieuwe gekocht bij een bekende amerikaanse bankendiscounter, bedrag 5500 gulden na 2 jaar al kuilvorming en leer wat duidelijk slijtage vertoonde contact opgenomen met de winkel, tegen volledige betaling wilde ze wel komen kijken/repareren. Deze woonwinkel geeft geen krimp op welke actie dan ook, wij raden iedereen af om hier een bank te kopen, maar verder kom je hier niet.

Uiteindelijk na 5 jaar de bank weggedaan hij was meer dan op en zitten ging echt niet meer, en de bank vervangen door een exemplaar uit de kringloopwinkel voor € 90,00 2+3 zits vergelijkbaar met het 1e bankstel, hier zitten wij inmiddels alweer 5 jaar op, en deze bank zit nog steeds prima.

Als je in de winkel is verteld dat je 5-7 jaar met deze bank kunt doen (bij normaal gebruik) dan kan het niet zo zijn dat met dit gemiddelde gewicht en normale gebruik je al deze klachten krijgt. Ik zou een klacht indienen bij de geschillencommissie, € 1000 is toch een flinke aanschaf daar mag je een redelijke kwaliteit van verwachten en de verkoper heeft deze verwachting versterkt. Daarnaast moet een bank gewoon langer meegaan dan 2 jaar op een manier zodat je er volledig gebruik van kunt maken.

Sterkte, een lange adem is hierbij nodig

Gesloten