LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge bijkomende kosten meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
rina1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2016 01:22

Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door rina1974 »

Denk je leuke meubels te kopen voor een leuke prijs, komen er nog een best bedrag bovenop, wil je het allemaal nog in huis willen krijgen.
Ik ben vrouw alleen en heb geen man in huis die me kan helpen. Wil ik nieuwe meubels, moet ik het zowiezo laten bezorgen.
Ik woon zo'n 3 kilometer van Profijtmeubel vandaan. Voor bezorgen betaal je 65,- euro. Een belachelijk hoog bedrag, voor elke transport die ze hebben in de buurt.
Maar dan zijn we er nog niet.
Ik woon in een appartementencomplex, waar 2 grote liften aanwezig zijn.
Ik woon op de 9e etage. [[de hoogste] , voor het vervoeren van je goederen in je "eigen" lift[en] vraagt Profijtmeubel nog even een eenmalige vergoeding van 24,- euro om het boven te krijgen. Belachelijk of niet?
Heb je eindelijk je goederen boven, wil je je eettafel graag nog even gemonteerd hebben, dan hebben we over 4 poten die er onder moeten. Waar praten we over? 5 minuutjes hooguit? En daar vraagt Profijtmeubel dan ook nog eens 50,- euro voor!!!
Dus even voor de goede orde, je hebt een nieuwe eethoek, plus er komt nog even 140,- over het bedrag heen voor transport, transport in je eigen lift en 4 poten monteren.
Wie dit ook meer dan belachelijk vind, mag nu z'n vinger opsteken?

Groetjes, Ria

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

Koop lekker ergens anders een tafel. U moet niets kopen toch ?

Of begin een bezorgservice wanneer u zo goedkoop kunt bezorgen.

5 minuutjes voor het monteren van een tafel ?
U heeft geen idee waar u het over heeft.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je geen vrienden of kennissen die je even kunnen helpen?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door thecure »

Wie dit topic belachelijk vind, moet zijn vinger opsteken.

En waarom zou een vrouw zonder man geen poten kunnen monteren? Waar is je gevoel voor emancipatie?

en verder eens met crazyme, als je het er niet mee eens bent, koop je toch ergens anders?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat laatste was nergens voor nodig.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Frantic2 »

plus 1, vond de overige reacties al stekelig, maar Riddert spant de kroon.

Ik kon bij profijt gratis een kar meekrijgen.... ( vrouw alleen) Een vriend en mijn zoon hebben de bank naar binnen gebracht.

Als je dat vangnet niet hebt, of wil inschakelen dan betaal je aan de leverancier. Die poten? Ja, die kan je er ook zelf onder krijgen. Daar zou ik nooit voor betalen, maar heb dan wel weer kosten omdat ik een schroefboormachine ooit heb gekocht....

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Moneyman »

Frantic2 schreef:plus 1, vond de overige reacties al stekelig, maar Riddert spant de kroon.

Ik kon bij profijt gratis een kar meekrijgen.... ( vrouw alleen) Een vriend en mijn zoon hebben de bank naar binnen gebracht.
Waarom is mijn advies om datgene te doen wat jij ook hebt gedaan stekelig?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kan me goed vinden in de mening van TS. Belachelijke bedragen voor transport en montage. Meestal is transport gratis, want vrijwel niemand gaat meubels zelf in zijn boedelbakje vervoeren vanaf een centraal magazijn ergens in een uithoek van ons land.
Dan het verhaal van de lift. Wat een onzin om daar extra geld voor te vragen. Dat is een kwestie van een knopje drukken en klaar ben je. Moet iemand met een oprijlaan ook extra betalen?

Voor het overige, de toon van de andere reageerders vind ik beneden elk pijl. Natuurlijk mag TS hier klagen als ze de service belachlijk duur vindt, daarvoor is dit forum. TS kan uiteraard ergens anders kopen maar daar gaat het haar niet om. Het gaat om het punt dat de bijkomende kosten absurd hoog zijn en daarmee ben ik het helemaal eens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door moederslink »

rina1974 schreef: Dus even voor de goede orde, je hebt een nieuwe eethoek, plus er komt nog even 140,- over het bedrag heen voor transport, transport in je eigen lift en 4 poten monteren.
€140 extra vind ik ook extreem veel.
Niet iedereen heeft vrienden of familie die even kunnen helpen. Ook zijn sommigen gewoon niet handig of hebben lichamelijk beperkingen ; kan allemaal immers?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef:Het gaat om het punt dat de bijkomende kosten absurd hoog zijn en daarmee ben ik het helemaal eens.
Olaf79, wat is er zo absurd aan 65,- euro bezorgkosten? Er moet een bestelbusje of vrachtwagentje voor rijden plus twee man voor het in- en uitladen. Ik heb als voorbeeld eens naar de Ikea bezorgkostenlijst gekeken en die is ietsje goedkoper (afhankelijk van het gewicht) maar absurd is de €65 zeker niet.

Een eenmalige vergoeding van 24,- euro om meubels naar de 9e verdieping te krijgen (zelfs als dat met de lift is) is ook al niet zo gek. Reken toch een klein half uurtje voor zo'n klusje, een half uurtje waarin gewoon personeelskosten doortikken.

Het enige wat misschien wat aan de hoge kant is, is de €50 voor montage van die 4 poten maar dat zal vast een standaardtarief zijn wat voor vrijwel alle meubelen geldt. Als het inderdaad een klusje van niks is, zal een handig neefje of buurman of zelfs TS dat varkentje kunnen wassen. Ik vindt het niet zo gek dat een bedrijf niet voor elk soort meubel en complexiteit van montage een ander tarief hanteert. In dit tarief zal trouwens ook het afvoeren van het verpakkingsmateriaal inbegrepen zijn.

Dus nogmaals, wat is er absurd aan deze kosten? Overigens zijn ze vooraf bekend dus de keuze is aan de consument.

Ter vergelijk, Ikea rekent voor verzamelen en afleveren:
Tot 100 kg = € 44.95 per bestelling
100 tot 300kg = € 54.95 per bestelling
300 tot 500kg = € 74.- per bestelling
500 tot 1000kg = € 94.- per bestelling
1000kg of meer = € 114.- per bestelling

En voor montage €49 + 20% van de prijs van het meubel!

Zo bezien is TS er met een koopje vanaf gekomen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Normaal gesproken zeg ik in de afrondende fase van het verkoopgesprek: Okee, ik wil deze eethoek wel van u kopen, maar dan moet ze gratis bezorgd worden. In 9 van de 10 gevallen is dat akkoord.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door moederslink »

newmikey schreef: Ter vergelijk, Ikea rekent voor verzamelen en afleveren:
Tot 100 kg = € 44.95 per bestelling
Zo.n tafel weegt ws niet meer dan 100 kg
En voor montage €49 + 20% van de prijs van het meubel!
Bij Ikea_____ montage van een heel meubel, bv ladekastjes, en niet slechts 4 poten.
Zo bezien is TS er met een koopje vanaf gekomen.
Ik vind van niet.
PS : het sjouwen naar en uit de lift duurt vast geen half uur :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:Kan me goed vinden in de mening van TS. Belachelijke bedragen voor transport en montage. Meestal is transport gratis, want vrijwel niemand gaat meubels zelf in zijn boedelbakje vervoeren vanaf een centraal magazijn ergens in een uithoek van ons land.
Dan het verhaal van de lift. Wat een onzin om daar extra geld voor te vragen. Dat is een kwestie van een knopje drukken en klaar ben je. Moet iemand met een oprijlaan ook extra betalen?

Voor het overige, de toon van de andere reageerders vind ik beneden elk pijl. Natuurlijk mag TS hier klagen als ze de service belachlijk duur vindt, daarvoor is dit forum. TS kan uiteraard ergens anders kopen maar daar gaat het haar niet om. Het gaat om het punt dat de bijkomende kosten absurd hoog zijn en daarmee ben ik het helemaal eens.
Iedereen mag een mening hebben, maar ik ben een beetje klaar met al die gasten die vinden dat iets te duur is maar geen idee hebben waar ze het over hebben. Marktwerking is simpel: vindt je het te duur dan koop je ergens anders.
Ga niet lopen zeuren wat een ander voor prijzen zou moeten berekenen.
En al helemaal niet wanneer je geen flauw benul hebt hoeveel tijd iets kost.

Om een tafel te monteren zal deze uitgepakt moeten worden, soms zitten er wel 3 lagen verpakking omheen. Die verpakking moet ook wegens heen.

Wanneer je met een lift omhoog moet is dat verbazingwekkend genoeg vaak in een flat. Daar kun je vaak niet voor de deur parkeren zoals bij een normale woning wel het geval is, ook is het appartement niet altijd direct achter de lift. Dus nog meer loopafstanden. Liften zijn niet altijd even groot, vaak passen en meten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

moederslink schreef: PS : het sjouwen naar en uit de lift duurt vast geen half uur :wink:
Een half uur met 2 man is ook een manuur.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door langste adem »

Er wordt natuurlijk gewerkt met standaardprijzen, er wrodt niet gekeken naar afstand of de montagetijd per artikel. En ja dan krijg je weleens opmerkelijke dingen.
Ik wilde eens een simpele kledingkast bestellen bij leenbakker,maar die rekenden 45 euro bezorgkosten. Wij hebben een auto dus ik ben hem zelf maar gaan halen 10 kilometer verderop ,want bezorgen was wel erg duur. Ik had ook nog een opzetkast nodig voor erbovenop. Deze was echter niet op voorraad, maar die kon thuis bezorgd worden voor slechts 3 euro.. Wat ik wwer enorm voordelig vond...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar het gaat toch over een ( eet) tafel? Dat is toch slechts 1 blad met 4 losse poten dan? Zo zwaar is dat niet hoor vlg mij.
En vlg TS zijn hun 2 liften groot.
(PS: ter vergelijking : Wehkamp.....eenmalig lage bezorgkosten en het wordt tot in huis gebracht , (als je dit vriendelijk vraagt :D )
crazyme schreef:
moederslink schreef: PS : het sjouwen naar en uit de lift duurt vast geen half uur :wink:
Een half uur met 2 man is ook een manuur.
Geen speld tussen te krijgen :) maar was het wel een half uur ? :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar het gaat toch over een ( eet) tafel? Dat is toch slechts 1 blad met 4 losse poten dan? Zo zwaar is dat niet hoor vlg mij.
Nee maar wel te groot voor 1 persoon.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja, misschien of waarschijnlijk wel :P

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door thecure »

Moneyman schreef:
Frantic2 schreef:plus 1, vond de overige reacties al stekelig, maar Riddert spant de kroon.

Ik kon bij profijt gratis een kar meekrijgen.... ( vrouw alleen) Een vriend en mijn zoon hebben de bank naar binnen gebracht.
Waarom is mijn advies om datgene te doen wat jij ook hebt gedaan stekelig?
scherp!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoge bijkomende kosten meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

bprosman schreef:
Maar het gaat toch over een ( eet) tafel? Dat is toch slechts 1 blad met 4 losse poten dan? Zo zwaar is dat niet hoor vlg mij.
Nee maar wel te groot voor 1 persoon.
Sommige tafels zijn zo zwaar dat je ze met 4 man amper kunt tillen.
Zoals gezegd: op papier is alles gemakkelijk.

Gesloten