LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoofdpijn door IKEA-matras?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan verschillen we van mening, Klaas Jan. Ik geef slechts een mening weer, en dat mag. Laat die juristen maar komen.

Wel een nuance: ik heb niet gezegd dat matrassen van Ikea niet lang meegaan. Ik bedoel te zeggen: smeer een paar tientjes uit over een levensduur van een jaar of 8 tot 10, dan is de meerprijs te verwaarlozen. Dat is nét even wat anders. Een dergelijke opmerking maak ik in winkels wel vaker om een hogere prijs wat te relativeren.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door witte angora »

Even on-topic: De topicstarter stelde hoofdpijn te krijgen van die Ikea-matras. Daar had ik met de mijne dus geen last van. Uit het plastic, op bed, en geen centje pijn. Matras van 180 euro.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @witte angora, het gaat in uw geval om een bewering. Een bewering over de winkelketen Ikea en haar producten. Beweringen moet je onderbouwen. Anders zijn het losse flodders.
Overigens slaap ik ook prinsheerlijk op een Ikea matras, gekocht met een prima advies en met nu al een uitstekende levensduur. En de luchtjes verdwenen snel. Een persoonlijk prima ervaring.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klaas Jan schreef:Hallo @witte angora, het gaat in uw geval om een bewering. Een bewering over de winkelketen Ikea en haar producten. Beweringen moet je onderbouwen. Anders zijn het losse flodders.
Dag Klaas Jan... Ik ben een volhoudertje, ik weet het. :lol:

Kijk hier maar eens naar de definitie van 'bewering'. Kijk ook eens naar de laatste uitleg, punt 8, 9 en 10.

http://www.encyclo.nl/begrip/bewering

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Witte Angora , je maakt het wel spannend . Heb je nu een binnenvering matras van 180,00 euro of een polyaether matras.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door witte angora »

Binnenvering. Dat bleek in mijn geval beter te zijn dan polyether.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je hebt dus geen ervaring met een Ikea polyaether matras , maar je geeft zonder enige ervaring aan dat een Ikea matras slechter is dan van een matrasboer.

stofzuigertje

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pocket of Bonell?
Nee, Witte Angora hoeft niet alles te antwoorden.
Maar de keuze is persoonlijk afhankelijk van voorkeur en je gewicht.

Ik vermoed dat SG25 te slap is voor meeste, de SG 40 voor mij te hard en ik wil geen schuim blok.
Ook traag schuim, zweterig maar andere willen dat juist.

Daarom, naast Ikea moet je ook kijken wat je koopt en ik betwijfel of de winkel van Witte Angora ook zo duidelijk vertelde wat erin zat?
bij Ikea staat online precies wat je koopt, dus welke veren, hoeveel per meter en hard of half.... en welke materialen, dus ook het schuim laagje en de tijk.
Daar kunnen vele dure winkels die 5 tot 10x meer voor dezelfde maat en type vragen nog iets van leren!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door crazyme »

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de kwaliteit van de matrassen een ding is, maar minstens 50% van het aankoopsucces wordt bepaald door het advies wat je krijgt.

En dan stap ik bij voorkeur een speciaalzaak binnen.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door alloallo »

Het SG (sootelijk gewicht) bepaalt de densiteit (= levernsduur) niet de hardheid of zachtheid.

Kortom je kan ook een zacht matras maken met SG 40

stofzuigertje schreef:Pocket of Bonell?
Nee, Witte Angora hoeft niet alles te antwoorden.
Maar de keuze is persoonlijk afhankelijk van voorkeur en je gewicht.

Ik vermoed dat SG25 te slap is voor meeste, de SG 40 voor mij te hard en ik wil geen schuim blok.
Ook traag schuim, zweterig maar andere willen dat juist.

Daarom, naast Ikea moet je ook kijken wat je koopt en ik betwijfel of de winkel van Witte Angora ook zo duidelijk vertelde wat erin zat?
bij Ikea staat online precies wat je koopt, dus welke veren, hoeveel per meter en hard of half.... en welke materialen, dus ook het schuim laagje en de tijk.
Daar kunnen vele dure winkels die 5 tot 10x meer voor dezelfde maat en type vragen nog iets van leren!

AsadYz
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2018 10:48

Re: Hoofdpijn door IKEA-matras?

Ongelezen bericht door AsadYz »

Bwitlox1976 schreef:Beste lezer,

Wij hebben op 14 januari 2017 bij de Ikea in Amersfoort een 180cm breed Hemnes bed gekocht. Zoals het Ikea betaamd kwamen daar nog honderden euro's aan matras etc. bij.
vreemd!
Ik denk dat het is gebeurd door de slechte kwaliteit van de matrassen en het materiaal dat wordt gebruikt in de productie kan ook van slechte kwaliteit zijn, waardoor je griep en allergieën krijgt. Neem contact op met uw serviceprovider om deze door een goede te vervangen.
[Reclame verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mei 2018 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd

Gesloten