LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Likra
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2008 22:52

Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door Likra »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw matras. Bij de Ikea (uiteraard :-) )
Er is alleen zoveel keuze!
Ik zat aan een bedrag van ongev. E100,- te denken. Tot E150,- iig.

Ik zit te denken over Sultan Hogbo, en de Sultan Forsbacka (die als beste uit de test komt). Maar de reacties zijn ontzettend verschillend...
Een polyester heeft wel als voordeel dat ik hem in mijn autootje kan vervoeren, maar men zegt dat een binnenvering beter is.
Ik ben ook wat zwaarder (80 kg), dus daar moet ik ook rekening mee houden.

Ik hoop dat jullie tips, ideeen of meningen hebben!

Likra

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door caruso »

Eén advies;
Wil je persé een Ikea matras, geef iets meer uit en laat je voorlichten. Ga proefliggen maar laat je niets aanpraten via deze site. Een goed advies krijg je alleen door het "aan den lijve" te ondervinden!

Alcestis
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jan 2008 10:19

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door Alcestis »

Ikeamatrassen zijn in elk geval geen lange termijnsinvesteringen.

Dat wist ik ook toen ik ze een jaar of 3 terug kocht (had toen nou eenmaal geen geld voor een matras wat wél 10 jaar mee zou gaan). Ik draai ze netjes iedere twee weken om, en toch zijn ze al aan het inzakken (eigenlijk zaten er al na 2 jaar deuken in).

Inderdaad is het een kwestie van proefliggen. Maar denk ook aan een goede lattenbodem. Ikea heeft lattenbodems waar wat vering in zit, maar ook het soort welke gewoon uit rechte vuurhouten (?) planken bestaat.
Als je met het proefliggen dus een lekker liggen matras tegen komt, even optillen en kijken wat eronder ligt ;)

Likra
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2008 22:52

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door Likra »

Proefliggen is een goed idee!
Maar dan weet je verder nog vrij weinig over de kwaliteit, enzo.

Daarom was ik benieuwd naar ervaringen en tips... :-)

Dutchoutlaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:38

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door Dutchoutlaw »

Wij hebben 5 jaar geleden onze eerste Ikea matrassen gekocht.
Na 2 jaar begon er een door te zakken en ik heb Ikea klantenservice gebeld, was geen probleem kon met de bon het matras omruilen.
Heb het matras meegenomen naar Ikea en het werd zonder problemen omgeruild voor een nieuwe.

Mijn advies: vraag hoeveel jaar garantie ze op desbetreffend matras geven en bewaar altijd je aankoopbon.
(bij onze aankoop werd gezegd dat er 15 jaar garantie op het matras zat, ik weet niet of dit op alle matrassen zo is)
succes, Harry

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door tis wat »

Weet niet waar je woont maar in Rotterdam is nog een klein zaakje dat matrassen maakt en ook goed service

henriette 55
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2008 14:46

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door henriette 55 »

Hallo,

Spaar nog even door tot 200 euro en koop een goede pocket veer matras medium.Zeker niet bij Ikea.Henriette

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door caruso »

Weet niet waar je woont maar in Rotterdam is nog een klein zaakje dat matrassen maakt en ook goed service
Misschien handig om te vertellen hoe die zaak heet en waar je die kunt vinden?
Rotterdam is een beetje groot....

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door tis wat »

Wist/weet niet of dit vermeld mag worden maar het gaat om dream-world in de Blokmakersstraat Rotterdam-bospolder

marretje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2007 19:33

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door marretje1 »

Ik vind de matrassen van ikea niet al te best,misschien wel de duurdere.
maar de goedkope zak je zo tot op de bodem met een beetje duwen.

Bullyleo
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2007 08:37

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door Bullyleo »

IK ben uit nood overgestapt op een Ikea matras toen mijn waterbed lek ging en ik direct twee matrassen moest hebben van 2.20 lang. Ikea was de enige waar ik zo terecht kon, dus dat maar gedaan. Twee binnenveringsmatrassen, wat een bagger. Nu een half jaar verder en veel slaap te kort en meer rugklachten stap ik over op een traagschuimmatras.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat veel klachten eerder komen door het verkeerde type matras, of te hard/zacht, dan dat de matrassen van Ikea zo slecht zouden zijn. Je hebt ook bij Ikea verschillende types en ook hardere en zachtere matrassen. Als je (zoals veel mensen) zomaar snel even een willekeurige matras koopt bij de Ikea, dan is de kans dus groot dat die niet bevalt, omdat je het verkeerde type hebt.

Ikea matrassen komen uit tests in elk geval helemaal niet zo slecht uit de bus. Niet alleen bij de consumentenbond, maar ook in buitenlandse tests. En zeker de prijs-kwaliteit verhouding is geod. Maar dan moet je natuurlijk niet de goedkoopste matrassen nemen, zoals marrretje1 ook aangeeft, want dan is vooral op de prijs gelet en niet op de kwaliteit.

Het is ook niet per definitie zo dat binnenvering beter is (of beter bij je past!) dan polyester. Dat hangt meer met je eigen bouw en voorkeur af. Tenslotte, er is ook een binnenveringsmatras die ze opgerold verkopen, dus die kun je zo in je auto'tje gooien. En ik zou de keuze daar sowieso niet op baseren, dan zou ik eerder de matras van jou voorkeur voor een klein beetje extra geld laten bezorgen.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door een »

1 van de IKEA matrassen is winnaar geworden bij de Consumentbond test. Scoorde gelijk met Hastens...Je kunt dus niet zeggen dat ze slecht zijn. Het eerder aangekaarte "langetermijninvestering"dat voor IKEA neit zou gelden is echt onzin: een matras moet je regelmatig vernieuwen (om de 8-10 jaar). Maar om de kwaliteit te ondersteunen geeft IKEA op de meeste matrassen 25 jaar garantie!! Zegt wel iets. En je kunt 90 dagen proefliggen om het dus voldoende uit te proberen op je eigen bed. IKEA is gewoon top, betere prijs-kwaliteitsverhouding zul je nergens anders vinden.

yust
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:01

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door yust »

Onze matras (met traagschuim, ja van de IKEA) ligt super en 25 jaar garantie! Wat wil je nog meer!
:P slapen nu al een half jaar zonder rugklachten!

SabineVN
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:32

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door SabineVN »

@yust

Ik ben heel benieuwd welk matras je hebt gekozen bij Ikea. Ik ga van de week proef liggen en wil wel extra aandacht aan die van jou besteden :D

Groet,
Sabine

peterbrn
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 16:01

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door peterbrn »

ik heb geen goede ervaring met ikea matrassen
na 1 jaar had ik al een kuil er inzitten en ze veerden totaal niet meer zoals toen in de showroom

erg slecht

jotje1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 15:38

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door jotje1969 »

Wij hebben 2 sultan latex matrassen gekocht (bij elkaar 510 euro). Na 3 maanden al kuilen! Contact gehad met klantenservice. We mogen de matrassen terugbrengen en dan wordt ter plekke beoordeeld of we voor vervanging in aanmerking komen.
Heel gedoe natuurlijk, want hoe vervoer je 2 matrassen in een auto?! Helaas is de proefperiode van 90 dagen afgelopen, dus we krijgen ook geen geld terug.
Wel spijt als haren op ons hoofd dat we voor een ikea matras hebben gekozen. Had nooit de positieve beoordeling van de consumentenbond moeten geloven ...

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door D1RK »

Latex, prima materiaal voor mensen die minder zweten dan gemiddeld, want daar kan het maar moeilijk tegen.

Of was U te zwaar gezien het matras?

U moet natuurlijk wel iets kopen wat bij U paste en er zijn ook verschillende soorten Latex en de betere kunnen meer hebben.

Als het zweet is zou ik liever binnenvering als Bonell of Pocket kopen!

Lila1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2009 23:14

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door Lila1981 »

Ik heb begin 2007 een IKEA sultan matras gekocht, een van de goedkopere. Ik had er meer van verwacht. Nu, 2 jaar laten, zitten er kuilen in waardoor het niet meer lekker liggen is.

Ik snap het niet, ik heb vroeger heel lang op een matras (ook geen dure waarschijnlijk) gelegen zonder last te krijgen van kuilen.

Misschien heb ik niet goed op die tabellen met gewicht en slaaphouding in de IKEA gekeken... Of ik had de matras vaker om moeten draaien.. Desondanks ben ik best teleurgesteld.

IKEA test de matrassen, wat komt er dan uit die tests? Wordt er net zolang getest totdat er geen kuiltje te vinden is? Of worden kuilen met bepaalde diepte wel geaccepteerd door de test? Beetje vaag.

Testen consumentenbond ben ik sceptisch over. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat zij de kuilvorming kunnen meenemen in de testen. Moeten ze een jaarlang op een matras gaan liggen..

Binnenkort maar een wat duurdere matras kopen.

Timheij
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:56

Re: Ik wil een nieuw Ikea matras... Maar welke?

Ongelezen bericht door Timheij »

Heb helaas ook een Ikea matras gekocht. Na 3 maanden kuilen en vooral de randen werden rond.
Er is iemand van Ikea langs geweest, maar die vertelde mij dat dit normaal is bij een matras uit deze prijs categorie.
Ik heb een sultan boxspring met het duurdere type matras aangeschaft. Na 1 jaar heb ik het nu maar weggegooid. De eerste maand lag het wel goed. De duurzaamheid laat zeker te wensen over. Ik raad iedereen aan GEEN IKEA matras te kopen!!!!

Gesloten