LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea stelt levering zomaar een week uit

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
AJMVer
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2018 11:59

Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door AJMVer »

Ik heb op 29 juni jl 6 kasten besteld bij Ikea. De leverdatum zou vandaag zijn. Vanmiddag krijg ik een mail dat het niet lukt om morgen (?) mijn bestelling te leveren. Dat het 16 juli (8 dagen) later dan gezegd wordt. Hebben meer mensen ervaring hiermee? Blijven ze de levering uitstellen? Ik heb op FB een reactie van iemand die al weken wachten op de levering van een keuken en al 4x een monteur die de keuken zou plaatsen naar huis heeft gestuurd. Ik dacht echt dat Ikea een betrouwbare organisatie was. Waar je echt van op aan kan. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Graag reacties hierop van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit gebeurt momenteel overal, bij alle woninginrichters. Oorzaak: grensformaliteiten ivm Corona.

AJMVer
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2018 11:59

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door AJMVer »

Nee, zeker niet overal. En dan nog hadden ze dat ook wel eerder kunnen laten weten, dan op de dag zelf.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

AJMVer schreef:
08 jul 2020 17:33
Nee, zeker niet overal. En dan nog hadden ze dat ook wel eerder kunnen laten weten, dan op de dag zelf.

Mijn bestelling was een dag of 5 vertraagd. De dag NA levering door Postnl kreeg ik 'een belangrijk bericht over mijn Ikea bestelling', oftewel de mededeling dat mijn bestelling vertraagd was. :roll:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Haha, later is zeker mogelijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door crazyme »

Jablan schreef:
08 jul 2020 16:38
Dit gebeurt momenteel overal, bij alle woninginrichters. Oorzaak: grensformaliteiten ivm Corona.
Nee hoor, de afgelopen maanden was nauwelijks vertraging. De toegenomen vraag zal eerder tot vertraging zorgen, maar ook dat weet de meubel industrie goed op te vangen.

De ervaring van ts kan natuurlijk niet, op de dag zelf afbellen is een doodzonde. Afspraak is afspraak.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het kan prima dat leveringen vertraging oplopen. Dat gebeurt geregeld, bij elk bedrijf. Om vele redenen. En nu is daar nog door Corona nog meer sprake van.

Als gevolg van de Corona pandemie zijn buiten Nederland veel productiebedrijven korte of langere tijd gesloten geweest. Ook is het internationale verkeer beperkt geweest.
De eerste periode is dat niet direct te merken, omdat er nog voldoende voorraden zijn. Maar juist nu alles weer open lijkt, is te merken dat er als gevolg van de eerdere Corona sluitingen nog de nodige logistieke problemen zijn. En dat zal ook nog wel een tijd aanhouden.

Wat echter onfatsoenlijk is, is om bij een levering waarvoor een leveringsdatum is afgesproken, pas op de dag van levering te melden dat het om logistieke redenen toch niet lukt om de afspraak na te komen. Uitgezonderd natuurlijk een vrachtwagen die op de dag zelf met pech langs de weg staat. Dat het noodzakelijk is om de levering wegens voorraadproblemen uit te stellen, is immers ook de dag voor de levering al bekend (en meestal al eerder). En dus kan men de klant ook al een dag voor de geplande levering informeren over de vertraging en een nieuwe afspraak maken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door Jablan »

Ivo.w schreef:
08 jul 2020 21:28
Wat echter onfatsoenlijk is, is om bij een levering waarvoor een leveringsdatum is afgesproken, pas op de dag van levering te melden dat het om logistieke redenen toch niet lukt om de afspraak na te komen.
Dat is de automatische communicatie, waarbij het (slecht geprogrammeerde) bedrijfssysteem mails verstuurt op de beloofde datum.
AJMVer schreef:
08 jul 2020 17:33
Nee, zeker niet overal.
Hmm...
Nieuwe raambekleding: 8 in plaats van 3 weken
Vloerbedekking was op voorraad, maar om het te laten leggen ... afspraak 7 weken vooruit. Normaal 1-2 weken.
Twee bedden, het ene heeft 8 en het andere 11 weken levertijd, normaal 2 tot 4 weken
Commode zou op voorraad zijn, maar bleek incompleet, 3 weken levertijd.
Kledingkasten idem, nu met 5 weken.

Dit zijn allemaal bestellingen tussen half mei en eind juni en alles komt bij verschillende winkels vandaan. Het verschil met AMJV: of de verkopers zijn hier langs geweest of wij hebben een dag later gebeld voor een realistische inschatting van de levertijden. Tot nu toe is alles in de beloofde week aangekomen.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Jablan schreef:
09 jul 2020 08:59
Dat is de automatische communicatie, waarbij het (slecht geprogrammeerde) bedrijfssysteem mails verstuurt op de beloofde datum.


Een bedrijf mag nooit de schuld geven aan haar eigen geautomatiseerde systemen. Immers zijn de mensen binnen het bedrijf verantwoordelijk voor die systemen, dus ook voor de tekortkomingen. Wanneer het systeem tekort schiet, schiet het personeel tekort.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door Har45 »

Ons is het ook overkomen en daar gaf IKEA de schuld aan de transporteur die ook de kast in elkaar zou zetten.
Ik heb de klantenservice gebeld en was bereid om de order in zijn geheel te cancelen. Hierop bood de klantenservice een tegoedbon aan van een X bedrag wat voldoende was om mijn verloren dag te compenseren en heb de levering alsnog laten plaats vinden.
Onder het motto beter iets dan niets :)

HansdenVB

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Geen slechte ervaring met ikea had een bank besteld en 3 dagen later keurig afgeleverd.

AJMVer
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2018 11:59

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door AJMVer »

Ik heb inmiddels een reactie van Ikea (nadat ik een bericht op hun FB pagina had geplaatst, klantenservice was NIET bereikbaar) met excuses en de belofte dat de levering a.s. donderdag gaat plaatsvinden. Eerst zien, dan geloven.
Ik krijg ook compensatie voor de verloren dag. Weet nog niet wat en hoe.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ikea stelt levering zomaar een week uit

Ongelezen bericht door crazyme »

AJMVer schreef:
13 jul 2020 09:06
Ik krijg ook compensatie voor de verloren dag. Weet nog niet wat en hoe.
Gratis gehakballetjes :mrgreen: (zodra het restaurant weer open is)

Gesloten