Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Estherverbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2021 17:44

Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Estherverbeek »

Op 22 januari jl. heb ik online een loungeset gekocht bij Exterioo tuinmeubelen. De loungeset zou op 3 mei jl. worden bezorgd. De aankoop is netjes per mail bevestigd en een dag van te voren zou ik een mailtje/sms krijgen waarin het tijdslot van de levering zou worden aangekondigd.

3 mei had ik geen mailtje/sms ontvangen daarom zelf even gebeld. Tot mijn grote verrassing kreeg ik te horen dat de levering was uitgesteld tot juli/augustus aangezien 1 onderdeel van de bestelling niet voorradig was. Uiteindelijk overeengekomen dat de beschikbare onderdelen (de loungeset) binnen 2 weken zou worden geleverd, het ontbrekende onderdeel (beschermhoes) zou dan in juli/augustus worden geleverd. Nog geen uur later krijg ik een telefoontje dat er een fout is gemaakt, ook de loungeset is niet voorradig, het laatste exemplaar was net verkocht. Ik moest wachten tot juli/augustus.

Aangegeven dat ik het daar niet mee eens was en de bestelling. Exterioo tuinmeubelen gaf aan dat ik mijn geld kon terugkrijgen, aangegeven dat ik dat inderdaad wilde. Binnen 10 werkdagen zou het geldbedrag worden teruggestort, ik heb dit zelfs schriftelijk toegezegd gekregen. Vandaag is het 20 mei en nog steeds heb ik het geldbedrag niet terug. Er wordt niet gereageerd op mails en sinds vandaag wordt ook de telefoon niet meer opgenomen. Ik ben bang dat ik het geld kwijt ben. Waardeloos!!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je bent niet bepaald de enige, zo te zien: https://nl.trustpilot.com/review/exterioo.nl

Stel ze in gebreke en dreig met een rechtszaak. Blijven soebatten heeft geen nut. Wellicht heb je een rechtsbijstandsverzekeraar, of loop eens langs bij het Juridisch Loket.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Als ze een lounge set/bankstel komen brengen en het is beschadigd meteen mee terug laten nemen en niet accepteren.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je kunt ze aanschrijven, per mail en brief, daarin kun je je geld eisen zoals toegezegd binnen 15 dagen heb je het dan nog niet zet je dit door naar een deurwaarder....

romypen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2022 15:13

Re: Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door romypen »

GEEN SERVICE! ONBEREIKBAAR.


Drie weken geleden heb ik een loungeset twv 1000 euro bij exterioo in de winkel in Enschede gekocht. Twee dagen later werd deze geleverd met meerdere beschadigingen en deuken etc. Ik heb foto's gemaakt en dit opgestuurd naar hen en zij gaven aan dat er binnen 5-10 dagen contact opgenomen zou worden en jullie het pakket ophalen.
Tot op heden niets gehoord!
De winkel verwijst mij naar de klantenservice en de klantenservice is ONBEREIKBAAR! 20x gebeld waarvan 18 keer de haak erop gegooid is en niet door mij!
Ook de winkel heeft zojuist de haak erop gegooid. Wat is dit voor een service!??? Ook twee keer over gevraagd naar de manager, maar helaas ook deze persoon neemt niet de moeite om mij te woord te staan.

Als het pakket opgehaald zou worden en ik een nieuwe kreeg was het geen probleem, maar nu wil ik mijn geld terug en raad ik iedereen af om hier je tuinset te kopen! In de winkel erg behulpzaam maar zodra je betaald hebt is er 0,0 service meer! Wat zijn dit voor een praktijken?

Hoe ga ik ze te pakken krijgen? Ik heb twee grote beschadigde dozen in de tuin staan!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je niet gelijk bij aflevering bezwaar gemaakt? Als de boel beschadigd was, waarom heb je het dan geaccepteerd?

Als ik naar de Google Reviews kijk, ben je helaas niet de enige. Als bellen niet werkt, kan je mailen of ouderwets een brief gebruiken. Stel ze in gebreke, als vriendelijkheid niet werkt. Of ga eens langs in de winkel voor een goed gesprek, wellicht werkt dat wel.

Moest overigens wel lachen om dat "de haak erop gooien" - die heb ik al héél lang niet gehoord :wink:

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op https://customerservice.exterioo.nl/hc/ ... -bereiken- staat een chatbox (alleen tijdens kantooruren) en een mailadres.

Indien hun niet tot een oplossing komt, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Exterioo is lid van thuiswinkel waarborg. Ook hun kunnen bemiddelen. Vul daarvoor het formulier in op www.thuiswinkel.org/helpcenter/klachtenformulier/. Door deze lidmaatschap kan je ook naar www.degeschillencommissie.nl, hun uitspraak is bindend.

Colinh
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2022 14:54

Re: Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Colinh »

Hier ook het zelfde .
Vorige week dinsdag 5-4 een tuintafel en stoelen en lounge set ontvangen.
Alles is beschadigd deuken krassen en mis ook een kussen.
Geprobeerd te bellen maar geen gehoor of de verbinding wordt verbroken.
dossier aangemaakt en meerdere keren een email gestuurd.
Maar nergens krijg je een reactie op.
Laatst gewijzigd door Colinh op 12 apr 2022 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jantine67
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2022 13:45

Re: Klacht over Exterioo Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door jantine67 »

Teleurgesteld in Exterioo

Vorige week Nano Tuintafel ontvangen. Levering was op de juiste dag.
Met uitpakken kwam ik er achter dat aluminium is gescheurd en krom is. Gelijk gebeld alleen men is telefonisch niet bereikbaar. Chatten lukt ook niet.
Gisteren een email met alle foto's gestuurd. Na alle review begin ik mij best zorgen te maken of men nog gaat reageren.

Plaats reactie