LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten pronto wonen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mallefred
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:13

klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door mallefred »

:twisted:

Ik heb een aantal klachten over pronto wonen, dit betreft pronto wonen in Emmen. Ik wacht nu al bijna een 1 jaar erop totdat ze mijn vloer komen repareren. Toen wij nieuwe meubels hadden gekocht bij deze zaak moesten wij extra betalen om speciale wieltjes eronder te krijgen, bij aflevering hebben wij (bij later inziens) verkeerde wieltjes eronder gekregen het gevolg hiervan was dat er op onze splinternieuwe laminaatvloer onder de krassen zat. Er is al een expert van pronto bij geweest, maar dit is nu al een half jaar geleden en ik bel er steeds achteraan. Nu blijkt ook nog eens dat onze eetkamertafel doorhangt, er is ins een nieuwe tafel belooft maar dit is ook al 4 maand geleden, wwet er mischien iemand wat voor gerechtelijke stappen ik kan ondernemen tegen deze onnoemelijke slechte winkel, alvast bedankt. :twisted:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door crazyme »

Mallefred

Gewoon een schadeclaim indienen en deze laten incasseren door een incassobureau.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door 16again »

Een incassoburo kan zonder rechterlijke uitspraak alleen maar intimideren, en daar is een bedrijf minder gevoelig voor dan een consument.
Was pronto aangesloten bij het CBW bij het sluiten van de overeenkomst? Zoja dan kun je naar de geschillencommissie.

mallefred
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:13

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door mallefred »

dankjewel voor jullie reacties, pronto is aangesloten bij het cbw, ik ga deze week nog een keer naar die k t zaak heen willen ze echt niet mee werken dan stap ik naar de geschillencommisie

Ken80
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2010 10:54

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door Ken80 »

Hallo,

Leuk de gooie reacties over Pronto Naaldwijk, maar volgens mij hebben ze inmiddels een nieuwe bedrijfsleider....


Wij hebben afgelopen zomer voor veel geld aan meubels aangeschaft bij Pronto Naaldwijk. Tevens hebben mijn ouders en mijn neefje ook voor behoorlijk wat geld aan meubels besteld. Op het moment van aanschaf was iedereen super vriendelijk en was er een o zo goeie service. Maar toen ging het mis.

Het begon allemaal bij de eetstoelen van mijn ouders, deze gingen kapot. Aangezien dit altijd kan gebeuren brengen wij de stoelen braaf terug om opgestuurd te worden. Maar het begon wel erg lang te duren voor ze een keer terug kwamen. Na een paar maanden nog maar eens bellen.........uiteindelijk is er flink wat tijd verstrekken en zijn mijn ouders niet meer zo geduldig, pronto naaldwijk gaat het uitzoeken. Worden ze terug gebeld blijken de stoelen nog in hun magazijn te staan. Ook hier kunnen de verkopers niets aan doen...wat je hen wel kwalijk mag nemen is dat er bij hun na een aantal maanden niet een belletje gaat rinkelen. Neem aan dat zij toch wel moeten weten hoe lang ergens voor staat.

In de tussentijd krijgt mijn neef ook een telefoontje dat zijn meubels er zijn, een week later zijn wij ook aan de beurt. Komen we bij Pronto zijn niet al mijn meubels gearriveerd, eetstoelen en bank zijn achter gebleven in het magazijn. Andere meubels nemen we mee en gaan we in elkaar zetten. De eettafel blijkt niet goed te zijn, 1 poot wijkt en er zijn beschadigingen. Aangezien ze prima service beloofden gaan we dus bellen. Ik moet maar even een foto maken en opsturen. Nadat ik boos ben geworden kan het ineens zonder foto. Ze bestellen een nieuwe tafel en die zal bij mij in elkaar gezet gaan worden. Ik blij....tot ik zojuist wederom met Pronto bel om te vragen waar mijn tafel blijft, 4 weken geleden zouden ze hem namelijk al binnen krijgen. Wat krijg je als antwoord? Bel vanmiddag even terug we zijn aan het balansen.....ik vraag of ze het na willen kijken en mij willen bellen....hebben ze geen tijd voor...u moet zelf even bellen....ik wordt boos en ze hangen de telefoon op. Vanmiddag maar even langs gaan.

De meubels van mijn neef blijken bij het in elkaar zetten ook niet in orde...dressoir mist een plankdrager en bij een bijzettafel kan een poot niet gemonteerd worden. Hij heeft inmiddels een nieuwe bijzettafel en kan voor zijn plankdrager een bedrag retour ontvangen....

U allen begrijpt dat wij bij Pronto Wonen nooit meer iets zullen kopen.

peekhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2013 20:44

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door peekhout »

3 januari 2013 heb ik een 4 zits bank besteld in Naaldwijk. Er is mij hier verteld dat de bank uit 2 x kussens voor zitgedeelte bestond en 2 x kussens voor de rugleuning. Ook bestelde ik poten van 8 cm. Uiteindelijk kreeg ik een bankstel (begin februari) die uit 4 x kussens voor zitgedeelte en 4 x kussens voor rugleuning bestond. Ook kreeg ik poten die 6 cm zouden moeten zijn maar in de praktijk nogal van maat verschilden (5,5 tot 6,5 cm). Beide heb ik aangegeven, vwb de kussens kreeg ik als antwoord dat ik niet moest zeuren. Het stond nl niet zo op de bon en de leverancier levert helemaal niet zoals de verkoopster had beloofd. Vwb de poten, ze zouden nieuwe bestellen, nu de beloofde 8 cm. We zijn nu 2,5 maand verder en ik heb er al meerdere malen telefonisch contact over gehad, maar de poten zijn nog niet binnen en ze kunnen me ng steeds niet aangeven wanneer wel. De bank staat bij thuis nog steeds op karton zonder poten. Het antwoord van de verkoopster, Margo, die de eigenaar heeft gebeld was als volgt: dien maar een klacht in bij de geschillencommissie wij kunnen niets voor u betekenen. Ik heb gevraagd of hij dat mij zelf wilde vertellen. Het antwoord was nee, hier moet u het mee doen. Werkelijk waar schandalig. Pronto biedt dus geen oplossing en laat de klant in de stront zakken. Ik kan een ieder aan raden nooit iets bij deze toko te kopen. Dramatischer is in mijn optiek niet mogelijk

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer u wint bij de geschillencommissie kost de winkel dat veel geld. Ze zijn dus zeker van hun zaak.

Wellicht moet u toch maar eens nadenken of u niet teveel vraagt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Enige maatverschillen in poten of onderdelen zijn in het lagere segment niet ongewoon. Ik begrijp dat er een misverstand is met betrekking tot de kussens. U zult moeten bewijzen dat de juffrouw van de Pronto dat gezegd heeft. Ik geloof U echter wel dat ze dat gezegd zou hebben. U had echter op de bon moeten laten aantekenen "met 2 rug en zitkussens". Hoe stond de bank in de showroom ?

Maar op zo'n moment geloof je dat de juffrouw van de Pronto haar vak verstaat en uit zichzelf dat vermeld op de bon om misverstanden te voorkomen. Het is U niet aan te rekenen maar bewijs het maar eens.
Pronto had karakter laten getoond wanneer ze gezegd hadden, sorry de bank zoals door U gewenst kan niet geleverd worden.

Jadon
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2014 14:09

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door Jadon »

Hallo,

Ergens in augustus bij pronto naaldwijk heb ik een bank besteld. Ik ben tot drie keer aan toe naar de pronto geweest om goed geïnformeerd te worden voordatbeslissing zou nemen en heb uiteindelijk de bank besteld. Ik heb uiteraard alles nagevraagd hoe en wat met de stof of het een goede kwaliteit is en of mankementen had, nee hoor alle slechte kwaliteit stoffen zijn er al uitgehaald werd mij verteld. Ook niks over de geweven stof en pilling gezegd, want als ze dat had had verteld had ik wel een een andere stof gekozen! Wel aangeraden om de protexx behandeling te doen ivm kinderen, heb ik dus ook laten doen want je hebt vijf jaar garantie op als de vlek niet uit gaat.
We hadden de bank maar een week en t begon te pillen. De bank is van een geweven stof.
Nu ben ik twee weken na dat ik de bank had terug gegaan naar pronto, daar medewerker gesproken mn klacht verteld em foto's laten zien, nou ze schrok er wel van en dat zo snel al. Vervolgens vertelt ze mij dat ik een mail moet sturen met mn klacht en foto's.
Nu heb ik dat gedaan en twee dagen later had ik mail van pronto ontvangen, behandeld door de wel bekende Margo. Daarin werd mijn klacht afgewezen, want bij een geweven stof kan dat gebeuren. De pilling zou afkomstig zijn van externe items omdat de pilling een andere kleur heeft. Ik kan bij hun in de winkel een scheerapparaat ophalen op vertoon van hun mail. Nu heb ik weer een mail terug gestuurd dat ik mij niet laat afschepen met een scheerapparaat! En dat ze met een gepaste oplossing moeten komen. Vandaag weer een mail gehad van pronto dat ze serieus naar de klacht hebben gekeken en dat hun bod nog steeds geld om de scheerapparaat op te halen.
ik heb de bank niet eens een maand! Nu moet ik dus iedere week mn bank gaan scheren om geen pilling te hebben, want de gehele bank zit onder pilling. Dan heb ik over een paar maanden gaten in mn bank omdat de stof dan dun is geworden!!! Ik neem geen genoegen met dit antwoord van MARGO van pronto Naaldwijk!! Ze zijn niet eens nar de bank komen kijken! Wat zijn de verdere stappen die ik kan ondernemen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door crazyme »

Jadon schreef: Ik neem geen genoegen met dit antwoord van MARGO van pronto Naaldwijk!! Ze zijn niet eens nar de bank komen kijken! Wat zijn de verdere stappen die ik kan ondernemen?
Het scheerapparaat ophalen en die oplossing proberen komt helemaal niet in u op ?

Nogal logisch dat ze niet komen kijken. U heeft foto's gemaild. Die zijn kennelijk voldoende duidelijk.

Scheren is een goede oplossing. Pilling is een eigenschap die nooit helemaal valt te voorspellen, de ene stof is er gevoeliger voor dan de andere stof. Daarbij speelt luchtvochtigheid en wrijving (manier van gebruik) een rol.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door evie01 »

Wij hebben dus hetzelfde probleem. Vorig jaar eetkamerstoelen gekocht op wieltjes en deze krassen ook ontzettend op het laminaat zodat de toplaag beschadigd is. Pronto vind dat allemaal maar moet kunnen en na veel soebatten andere wieltjes meegekregen.
Mijn vloer is op sommige plaatsen helemaal wit uitgeslagen door de beschadigde toplaag. De wieltjes die ik nu heb geven 0 verbetering.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door crazyme »

evie01 schreef:Wij hebben dus hetzelfde probleem. Vorig jaar eetkamerstoelen gekocht op wieltjes en deze krassen ook ontzettend op het laminaat zodat de toplaag beschadigd is. Pronto vind dat allemaal maar moet kunnen en na veel soebatten andere wieltjes meegekregen.
Mijn vloer is op sommige plaatsen helemaal wit uitgeslagen door de beschadigde toplaag. De wieltjes die ik nu heb geven 0 verbetering.
Krassen komen (meestal) niet door de wieltjes maar door zand/troep op de vloer.
Vaker vegen / stofzuigen had veel ellende kunnen voorkomen.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door evie01 »

Sorry dat ik nu pas reageer, maar wat er onder onze wieltjes hangt is echt de toplaag van de laminaatvloer! Dit komt omdat het geen wieltjes met een zachte laag zijn (zoals belooft)

Door de wrijving van de wielen beschadigt de toplaag van de vloer, omdat het dus niet de beloofde wieltjes zijn!

hier word trouwens elke dag gestofzuigd, dus van zand en troep kan geen sprake zijn. We lopen ook niet op schoenen binnen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door crazyme »

evie01 schreef:Sorry dat ik nu pas reageer, maar wat er onder onze wieltjes hangt is echt de toplaag van de laminaatvloer! Dit komt omdat het geen wieltjes met een zachte laag zijn (zoals belooft)

Door de wrijving van de wielen beschadigt de toplaag van de vloer, omdat het dus niet de beloofde wieltjes zijn!

hier word trouwens elke dag gestofzuigd, dus van zand en troep kan geen sprake zijn. We lopen ook niet op schoenen binnen
De toplaag compleet losrijden ? Dan denk ik eerder dat er sprake is van inferieur laminaat. Of een ondervloer welke onvoldoende hard is. Met harde wielen krijg je hooguit krassen, maar de toplaag wegrijden is onmogelijk.

Is de winkel aangesloten bij de geschillencommissie ?

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door 53078 »

de toplaag kun je heel goed wegrijden hoor. Met die harde wielen en een stoel die eigenlijk maar binnen een vierkante meter rond zijn bureautje rondslingert. Je moet er dan wel wat moeite voor doen, maar het kan wel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door crazyme »

53078 schreef:de toplaag kun je heel goed wegrijden hoor. Met die harde wielen en een stoel die eigenlijk maar binnen een vierkante meter rond zijn bureautje rondslingert. Je moet er dan wel wat moeite voor doen, maar het kan wel.
Als de toplaag inferieur is ja. Bij (bijvoorbeeld) Quickstep zal dat niet lukken.
En wanneer er sprake is van een kantoor moet je natuurlijk ook een project-kwaliteit hebben.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: klachten pronto wonen

Ongelezen bericht door prem »

Wie neemt er dan ook stoelen met wielen. De enige stoel die wielen hoort te hebben is een rolstoel.

Gesloten