LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelverkoop Ikea

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door moederslink »

Al ga je naar een super de luxe meubelboer , er staan, zover ik weet , nooit bezorgkosten vermeld op een prijskaartje bij
grote ( re ) meubels,( zelfs niet bij een Kringloop :D )
dit wordt altijd meegedeeld of het staat in de AV .

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door Brahms »

kokka schreef:ik heb een paar maanden terug een bank gekocht voor mijn moeder, die hadden ze daar gewoon op voorraad. natuurlijk paste deze niet in mijn auto, dus heb ik hem laten bezorgen.
En wat wilde u verder met deze bijdrage. Wel een kleine auto trouwens :D

Maar serieus: per afleveradres is het 45 euro, dus of dat nu in Groningen of Maastricht is, of bij de Ikea zelf in Haarlem.
Dat het voor hun handig en goedkoper is, kan wezen, maar veranderd niets aan de prijs.
Nadeel, eindtransport moet je nog zelf doen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door kokka »

Brahms schreef:En wat wilde u verder met deze bijdrage. Wel een kleine auto trouwens :D
het was een reactie op de post waarin gesteld werd dat ikea nooit een bank op voorraad heeft.
ik was ook ernstig teleurgesteld dat ik geen bankstel in mn auto kwijt kon haha
Laatst gewijzigd door kokka op 10 jul 2016 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door Brahms »

O, wel op voorraad......
Bedankt voor de terugkoppeling :D

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:Al ga je naar een super de luxe meubelboer , er staan, zover ik weet , nooit bezorgkosten vermeld op een prijskaartje bij
grote ( re ) meubels,( zelfs niet bij een Kringloop :D )
dit wordt altijd meegedeeld of het staat in de AV .
Eerste meubelboer die ik checkte heeft....gratis bezorging. Prijskaartje is dan de daadwerkelijke prijs om het product thuis te krijgen:
https://www.montel.nl/bezorging

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door kweenie »

De eerste winkel die ik bekeek, rekent tot 500 euro wel bezorgkosten...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
moederslink schreef:Al ga je naar een super de luxe meubelboer , er staan, zover ik weet , nooit bezorgkosten vermeld op een prijskaartje bij
grote ( re ) meubels,( zelfs niet bij een Kringloop :D )
dit wordt altijd meegedeeld of het staat in de AV .
Eerste meubelboer die ik checkte heeft....gratis bezorging. Prijskaartje is dan de daadwerkelijke prijs om het product thuis te krijgen:
https://www.montel.nl/bezorging
Das netjes van Montel, weet je gelijk waar je aan toe bent...duidelijk.

thijshas
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2016 11:31

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door thijshas »

Of het nu koppelverkoop is of niet en wettelijk verboden of niet, Ikea verzwijgt bewust dat de bank bezorgd moet worden om de keuze voor een bank zo gemakkelijk mogelijk te maken. Als ze op het prijskaartje zouden vermelden dat de bank altijd moet worden bezorgd, zoekt niemand die bank uit. Maar als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, ga je die niet wijzigen omdat er alsnog 45 euro bij komt. Je hebt immers een bank uitgezocht die bij je smaak past en op basis van beschikbaarheid zoek je geen bank uit.
Ikea weet dit en weet ook dat slechts een paar procent van de klanten zich genaaid voelt, die ze vervolgens compenseren om zo toch bij die overige 95% het bezorgbedrag te incasseren. Ikea heeft namelijk na een e-mail telefonisch contact opgenomen en toegegeven dat het niet handig is op deze manier en de bezorgkosten van de bestelling geschrapt.
Volgens mij doen ze daarmee exact wat ik al vermoedde: klagers geld teruggeven en de rest laten dokken. Niets bij Ikea is toevallig, achter alles zit een reden.
Immers, aandacht maakt alles mooier...

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door newmikey »

thijshas schreef:Als ze op het prijskaartje zouden vermelden dat de bank altijd moet worden bezorgd, zoekt niemand die bank uit.
Hoe komt een mens erop? Plemp het op een forum en het wordt vanzelf waar.
Ikea heeft namelijk na een e-mail telefonisch contact opgenomen en toegegeven dat het niet handig is op deze manier en de bezorgkosten van de bestelling geschrapt.
Volgens mij doen ze daarmee exact wat ik al vermoedde: klagers geld teruggeven en de rest laten dokken. Niets bij Ikea is toevallig, achter alles zit een reden.
Immers, aandacht maakt alles mooier...
Volgens mij doen ze daarmee exact wat ik al vermoedde: klagers geld teruggeven met als reden om niet meer geld uit te geven aan een klachtenprocedure van een vervelende klant. Gefeliciteerd! U heeft daarmee €45 gewonnen/bespaard.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar, thijsas, u bent nu van die 45 euro bezorgkosten af. Dus voor u is het probleem nu toch opgelost?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koppelverkoop Ikea

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Maar, thijsas, u bent nu van die 45 euro bezorgkosten af. Dus voor u is het probleem nu toch opgelost?
Mijn vraag in deze is juist: Is er nu iets veranderd bij IKEA?

Gesloten