LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kuilvorming in boxspring

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
patricia.verheij
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:24

Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door patricia.verheij »

Op 17 mei 2018 hebben wij een nieuw bed aangeschaft. Een boxspring besteld bij Leen Bakker. Begin april van dit jaar hebben wij een mail verstuurd naar Leen Bakker met daarin de klacht dat wij al last ondervinden van kuilvorming aan beide kanten. Moe wakker worden, last van onze ruggen en als de 1 draait dan wiebelt de ander gewoon mee. Half april telefonisch contact gezocht met Leen Bakker hierover en er werd mij verzocht om contact op te nemen met de dichtstbijzijnde Leen Bakker ivm een online bestelling. Dus op 15 april van dit jaar weer een mail gestuurd naar Leen Bakker, maar nu naar het filiaal. Ook heb ik gevraagd om een klachtendossier hiervan op te maken. Ik werd nav de mail telefonisch benaderd en er werd mij verzocht om andere foto’s te maken, wat ik al eerder had gedaan zoals omschreven in de garantievoorwaarden. Maar dit was niet de juiste manier werd mij verteld. Ik moest een lat op het matras leggen en dan een grote overzichtsfoto maken. En er werd mij ook verteld dat hoe het in de garantievoorwaarden staat omschreven niet de juiste manier was en dat die informatie niet meer klopte. Op 1 mei van dit jaar weer via mail contact gezocht met het filiaal van Leen Bakker hoe ik nu precies de kuilvorming moest opmeten. Op 10 mei een reminder gestuurd ivm geen reactie. 18 mei een mail retour met excuses voor de late reactie. Klacht is doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Nu is het 14 juni en nog steeds geen reactie ontvangen. De foto’s toevoegen lukt niet, bestanden te groot. Op. De foto’s is te zien dat er met een touwtje van de ene kant naar de andere gespannen verschillen zijn van rond de 3cm. Voordat ik weer contact opneem met Leen Bakker zoek ik naar tips. De boxspring valt binnen de garantie en de boxspring is niet meer leverbaar bij Leen Bakker.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jun 2019 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door berndv »

patricia.verheij schreef:
14 jun 2019 08:58
De foto’s toevoegen lukt niet, bestanden te groot. Op. De foto’s is te zien dat er met een touwtje van de ene kant naar de andere gespannen verschillen zijn van rond de 3cm. Voordat ik weer contact opneem met Leen Bakker zoek ik naar tips.
Foto's verkleinen tot een formaat waarop het wel toe te voegen is, of uploaden via wetransfer en ze een linkje toesturen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

Leenbakker is cbw-erkend, dus u kunt altijd de geschillencommissie inschakelen wanneer u er niet uitkomt.

Wellicht zit de oorzaak in de vertraging dat de foto's domweg niet aankomen omdat ze te groot zijn. Verstuur desnoods meerdere mails met hetzelfde onderwerp + een volgnummer en informeer of dat wel is aangekomen.

Moe wakker worden, last van de rug, mee wiebelen hoeft op zich niets met kuilvorming te maken te hebben.

Welke type en maat matras betreft het ?

Meten jullie de kuilvorming over de breedte of over de lengte (hoofd naar voeteneinde) van de matras ?

patricia.verheij
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:24

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door patricia.verheij »

berndv schreef:
14 jun 2019 14:17
patricia.verheij schreef:
14 jun 2019 08:58
De foto’s toevoegen lukt niet, bestanden te groot. Op. De foto’s is te zien dat er met een touwtje van de ene kant naar de andere gespannen verschillen zijn van rond de 3cm. Voordat ik weer contact opneem met Leen Bakker zoek ik naar tips.
Foto's verkleinen tot een formaat waarop het wel toe te voegen is, of uploaden via wetransfer en ze een linkje toesturen.
Leen bakker heeft de foto’s wel, alleen op de site van radar lukt het niet om te uploaden, nadat ik deze al verkleind had..

patricia.verheij
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:24

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door patricia.verheij »

crazyme schreef:
14 jun 2019 14:22
Leenbakker is cbw-erkend, dus u kunt altijd de geschillencommissie inschakelen wanneer u er niet uitkomt.

Wellicht zit de oorzaak in de vertraging dat de foto's domweg niet aankomen omdat ze te groot zijn. Verstuur desnoods meerdere mails met hetzelfde onderwerp + een volgnummer en informeer of dat wel is aangekomen.

Moe wakker worden, last van de rug, mee wiebelen hoeft op zich niets met kuilvorming te maken te hebben.

Welke type en maat matras betreft het ?

Meten jullie de kuilvorming over de breedte of over de lengte (hoofd naar voeteneinde) van de matras ?
Ik ga eerst nog eens mailen, als er niets uitkomt idd naar de geschillencommissie.

Leen bakker heeft de foto’s wel, alleen op het forum lukte het niet om te uploaden.

Wij slapen gemiddeld 8/9 uur per nacht, voordat er een kuil in het matras ontstond sliepen wij prima en geen last van onze lijven..

Binnenvering matras maat 180x200
Kern: 4-slags Bonnell veren, 116 veren per m2
met een draaddikte van 2,2 mm
Afdekking: 2cm polyether SG25
Hoes: polyester/katoen, doorstikt, niet wasbaar
Hoogte: ca 18 cm
Maximaal gewicht: 100 kg
Ligcomfort: medium

Gemeten van hoofd naar voeteneind.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat gewiebel komt omdat u voor Bonell vering gekozen hebt. In uw situatie zouden pocket veren verstandiger geweest zijn.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lady1234 schreef:
15 jun 2019 09:11
Dat gewiebel komt omdat u voor Bonell vering gekozen hebt. In uw situatie zouden pocket veren verstandiger geweest zijn.

Het gaat hier om een klacht over een bepaald product. Niet over de keuze voor een product.
De bal ligt bij Leen Bakker, daar waar deze hoort.

@patricia.verheij, kijk eens naar de informatie op Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten
Succes ermee!

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Klaas Jan schreef:
15 jun 2019 09:48
Lady1234 schreef:
15 jun 2019 09:11
Dat gewiebel komt omdat u voor Bonell vering gekozen hebt. In uw situatie zouden pocket veren verstandiger geweest zijn.

Het gaat hier om een klacht over een bepaald product. Niet over de keuze voor een product.
De bal ligt bij Leen Bakker, daar waar deze hoort.

@patricia.verheij, kijk eens naar de informatie op Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten
Succes ermee!

Pardon?
De klacht is kuilvorming en gewiebel. En gewiebel komt door de gekozen vering in dat formaat matras.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vreemd, de SG 25 is vrij zacht schuim, leuk voor kinderen tot 50 Kg.
En 180x200 2 persoons en tot 100Kg... hoeveel weeg je zelf en hoe slaap je?
Als ik recht en plat over gehele matras ga zal een kindermatras niet indeuken!
Maar opgerold als onze Kat komt alles op 1 plek en is zelfs een stevig matras nog plaatselijk overbelast.

Kun je de veren voelen of is de toplaag dik genoeg?

En doe je wel eens dingen samen? Als je op elkaar gaat liggen kom je meestal ruim boven de 100Kg...
Naast elkaar dezelfde dingen doen heb je daar geen last van!

Ja, ik weet niet welk matras dit is maar niet meer leverbaar kan ook door vele klachten komen.
Zelf kies ik voor Ikea, bon bewaren, eventueel Scan maken en tot 25 jaren.......

Verder, hoe is het onder het matras? Een verstelbare bodem onder een Bonell mag alleen als je deze vlak liet!
Als de veren los komen door het knikken?

Zelf denk ik dat je onder een goedkope Box hebt en daar een Bonell matras op... niet zo duur....
liever een Pocket veer matras, duurder en betere ondersteuning en minder problemen van los latende vering en knikken....

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De beschrijving van de samenstelling die u geeft, is die van de box, of van het daarop liggende matras?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

patricia.verheij schreef:
15 jun 2019 08:58
Wij slapen gemiddeld 8/9 uur per nacht, voordat er een kuil in het matras ontstond sliepen wij prima en geen last van onze lijven..

Binnenvering matras maat 180x200
Kern: 4-slags Bonnell veren, 116 veren per m2
met een draaddikte van 2,2 mm
Afdekking: 2cm polyether SG25
Hoes: polyester/katoen, doorstikt, niet wasbaar
Hoogte: ca 18 cm
Maximaal gewicht: 100 kg
Ligcomfort: medium

Gemeten van hoofd naar voeteneind.
Dan voor de terugkoppeling. Zoals lady1234 al zegt : bonellveren zijn aan elkaar gekoppeld en geven bewegingen door. Het was beter geweest om voor pocketvering te kiezen of twee losse matrassen.

De specificaties zijn redelijk, een afdekking van SG25 is acceptabel, de veerkracht komt immers van de veren.

3 centimeter lijkt mij in deze opzet wat veel en ik kan mij goed voorstellen dat de rugklachten ontstaan omdat de veerkracht uit de veren is. Een topper gaat dat in elk geval niet oplossen. Nieuwe matrassen (of een nieuwe kern) wel.

Wellicht kunt u met wat bijbetalen een pocketvering aanschaffen of twee losse matrassen.

patricia.verheij
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:24

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door patricia.verheij »

Lady1234 schreef:
15 jun 2019 14:17
De beschrijving van de samenstelling die u geeft, is die van de box, of van het daarop liggende matras?
Matras alleen, hier de complete lijst.


Spaanplaat houten box (15 cm hoog) waarin een interieur met 116 Bonnellveren per m2 geplaatst is.
De 4-slags veren hebben een draaddikte van 2,2 mm.
Afgedekt met een drukverdeler en 1 cm SG25 polyether.
Bekleding met meubelstof van polyester/katoen.
Per box 6 stuks zilverkleurige poten.
Hoogte inclusief poten ca 31 cm.
Maximaal gewicht: elk gewicht

Hoofdbord
Houten frame, recht model.
Bekleed in zelfde stof als de box.
Dikte 8 cm.
Inclusief 2 glijders voor montage aan de box.
Hoogte (vanaf de grond): ca. 91 cm
Breedte: gelijk aan de boxspring

Binnenvering matras
Kern: 4-slags Bonnell veren, 116 veren per m2
met een draaddikte van 2,2 mm
Afdekking: 2cm polyether SG25
Hoes: polyester/katoen, doorstikt, niet wasbaar
Hoogte: ca 18 cm
Maximaal gewicht: 100 kg
Ligcomfort: medium
Vochtregulatie: medium

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is de kale box ook al wiebelig?
Als ik dit lees 2x zelfde op elkaar......
Probeer eens tijdelijk een karton van doos er tussen, als minder wiebelde is hardboard plaat met gaatjes er tussen leggen een oplossing...
Het is iets te verende lijkt mijn idee....
Ook kan het veren staal slapper worden, maar een tussen plaat lijkt me goede proef....
Ik lees nergens defect aan veren en als de Box vlak en heel is... matras ook niets aan de hand....

116 veren per meter is vrij grove, en kan wiebelen... pocket was vermoedelijk beter...
En denk eens aan opleg matras, die verdeelde ook de druk over de grote Bonell vering beter.....

En probeer eens de regionale Ikea, diverse boxen en matrassen en de goedkoopste voel je de veren er doorheen!
Vooral de Husvika proberen....
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90318867/
Kost niet veel, vroeger voordeliger en gevoelige mensen voelen hoeveel veren erin zitten.. Ikea laat tenminste binnenkant mooi zien en als je deze op een gelijkwaardige Box leg... ik heb bewust deze uitgezocht en ik hoef deze op proefliggen na nooit te hebben!


Hoewel reclame maken niet mag, is het niet uitgesloten dat je met deze ruim 2x duurdere naar huis wilde....
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70244410/
Geen Bonell maar krijg je Pokken vering! :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik u was zou ik dat binnenveringmatras vervangen door bijvoorbeeld twee koudschuimmatrassen.

U ligt nu op twee pakketten veren die geschikt zijn voor een kind.

Een mens zou er zeeziek van worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mag ik nu met Lady 1234 naar bed?

ja, bij Ikea proef liggen.

De koudschuim is wel erg stevig.....
Zelf twijfel ik van Pocket vering of opleg matras tegen wiebelen en kuilen....
als boven matras nog vlak is bij niet gebruik en niet doorgezakte slappe veren heeft?

Nog een vraag;

Is de box of matras doorgezakt of beide?
Dan zijn het slappe veren en garantie claim die Leen Bakker moet vergoeden.
Bij te zachte veren en te zwaar persoon is het zelf aanpassen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door gosewijn »

Alle waar heeft zijn prijs.

4 slagsveren 18 cm hoog , die geven geen steun en vliegen alle kanten op. 2 cm polyaether sg 25 is ook niet best , na 3 tot mnd verliest minimaal 10 % van zijn veerkracht .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij de Ikea matrassen muur zie je de dikke en dunne veren, zowel Bonell als Pocket en met veel slagen en dikke met minder!

Omdat Been Lakker onduidelijker is wat ze nu verkopen.... Ikea laat alles zien en op de computers daar na te lezen welke materialen ze leveren.....

maar probeer eerst eens een grote doos!
Die tussen Box en matras en de dubbele wiebel moet dan minder worden!
Als dat voldoende is bij bouwmarkt een plaat gaatjes hardboard kopen en voordelig opgelost.
Ik ga er vanuit dat een Leen Stakker koper niet voldoende geld heeft voor Pocket vering van €150 per stuk en/of niet gratis opleg
matras....
Gaatjes hardboard ventileerde voldoende en een leuke tussen oplossing.
Zelf gedaan voor kleinkinderen die Box met planken had... noemen ze latten maar niet gelaagde!
Nu ook beter geworden en matras heeft ventilatie en veerde voldoende!

Maar mijn kleinkinderen van 8 zijn iets anders in gewicht dan Patricia....
Wel adviseer ik het hardboard tot 10/15 cm van de randen te houden, en afronde hoeken te maken om de box niet te beschadigen!
Anders prikt deze de stof kapot en moet wel vering over blijven.

Kosten Opleg matrassen;
Deze vind ik te dun €79 voor maat Patricia 180x200.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70244410/

Beter maar niet mijn voorkeur; €119,-
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/00298185

Mijn voorkeur; €109 voor 2 met naad of €219,- uit een stuk!
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/40298211

Als je een Pocket matras wilde; €299 of 2x €149,-
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/30244389

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door jls630430 »

Tjee wat een geklaag. Een normale standaard 1 pers. matras kost gemiddeld 300.= tot 400.=. En een goede boxspring bestaat uit 4 matrassen. Dus simpel rekensommetje 4x 300.= is al 1200.= aan matrassen. En dan poten en hoofdbord er ook nog bij. Zekers zo'n setje van 399 of 499 gekocht. En nu klagen.. Deze rommel setjes kosten niets en is 3x niets. Gewoon naar een echte beddenspeciaalzaak gaan en een echte boxspring kopen.

jan.geeroms
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2020 12:39

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door jan.geeroms »

Beste, ik heb dit ook al reeds voorgehad. Ik koop NOOIT meer een boxspring bij Leenbakker. Al na een paar weken al een kuil in het midden over het hele bed. Er is ook wat stof losgekomen en nadien nader onderzocht te hebben, zag ik dat de basis van het bed gewoon gemaakt is uit geperst hout en gewoon afbrokkelde. Dit bewijst dat hun bouwmaterialen uit schrijnende kwaliteit is en het kostenplaatje bedroeg + 1000€

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kuilvorming in boxspring

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jan.geeroms schreef:
15 jan 2020 12:47
Beste, ik heb dit ook al reeds voorgehad. Ik koop NOOIT meer een boxspring bij Leenbakker. Al na een paar weken al een kuil in het midden over het hele bed. Er is ook wat stof losgekomen en nadien nader onderzocht te hebben, zag ik dat de basis van het bed gewoon gemaakt is uit geperst hout en gewoon afbrokkelde. Dit bewijst dat hun bouwmaterialen uit schrijnende kwaliteit is en het kostenplaatje bedroeg + 1000€
Zoals al genoemd is, alle waar heeft zijn prijs. En geperst hout hoeft echt geen probleem te zijn, tenzij het beschadigd raakt of vochtig wordt.
Verder valt er vrij weinig te zeggen over uw probleem. Zonder het type matras, bedbak, gewicht en materialen te kennen valt dus niet te zeggen of het een productklacht is, of dat er gewoon verkeerd gekocht is.

Gesloten