LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

sjoegel schreef:Wat crazyme zegt, je moet de winkelier iets bieden wat een lagere marge rechtvaardigt. (zie mijn tips) Dan heb je iets in te brengen en anders moet je een kast uitzoeken die wel bij je budget past.
Die snap ik ook sjoegel.. dan blijft de vraag: wat is weinig marge tov de catalogusprijzen van de fabrikant.. blijft de vraag.. was is de inkoop of wat zijn de marges voor de niet eens high end Rauch, wiemann, wimex kasten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Het paard bepaald niet waar de kar heen getrokken wordt. :wink:

Alle experimenten (oa met CD's) waar men de consument de prijs liet bepalen, zijn geflopt, omdat de gemiddelde consument, consequent te weinig betaalde. Dit oa omdat men niet ingevoerd is in de hele productie-transport-verkoop keten, en dus kosten die wel gemaakt worden, over het hoofd ziet.

Kijk maar naar je voorbeeld van die prijs per m2 die jij gebruikt. Je vergelijkt, in een markt met veel leegstand, de aanvangsprijs nu van een winkelpand, terwijl je schrijft dat de kastenboer op een bedrijventerrein zit. Tenzij die er ook net vorige maand in is getrokken, hangt daar een ouder huurcontract aan, met mogelijk finaal andere prijzen.

Ook verschillen marges nogal per hoeveelheid die je inkoopt, en wanneer je dat doet. Ik weet dat bij bijvoorbeeld Shimano producten, de bruto marge ~50 procent is, maar dat grotere klanten daar bij bulk-inkoop ook weer tientallen procenten korting op krijgen.

Het is dus simpelweg niet te zeggen, zonder een boekhoudkundig onderzoek van het bedrijf, en gedegen kennis van de branche.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door A.niem »

Ik zou het omdraaien als ik u was. Bekijk de kast en bepaal zelf hoeveel u ervoor wilt betalen. Uiteraard dient u wel met een reëel bod te komen. Indien dit bod te laag is dan komt de winkelier wel met een tegenbod en kunt u kijken of u (en uw portemonnee) hiermee akkoord gaat. Uiteindelijk is het toch belangrijk dat er 2 tevreden partijen zijn.

Het is toch fijn als u er een vast adres voor meubels aan overhoudt?

En ik kan u aanraden om niet met de helft van de vraagprijs te beginnen: gas/water/licht/personeelskosten/inkoopkosten op een industrieterrein zijn net zo hoog als in een winkelgebied.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je dit zo leest dan zijn er kennelijk echt mensen dat iedere ondernemer bakken met winst maakt zonder er veel voor te hoeven doen. Als je denkt dat dat echt zo is, moet je gelijk dit forum verlaten en een zweefdeurgarderobekastenwinkeltje beginnen. Dan wordt je slapend rijk.

De werkelijkheid is echter dat een gemiddelde winkelier een inkomen heeft waar de gemiddelde CAO werknemer niet voor uit z'n bed komt.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door riddert »

Ik vind het zelfs ronduit onbeschoft om zomaar het inkomen van een ondernemer te bepalen, zonder enige aanleiding. Niet dat je zelf komt halen en monteren, of afziet van garantie.
Ik vind dat vergelijkbaar met dat een werkgever zijn werknemer vandaag 50 euro minder betaald. Gewoon, omdat de werknemer wel genoeg verdiend.
TS winkelt voor dat geld ook een pax van de ikea bij elkaar, daar zeg je toch ook niet dat 1100 euro wel voldoende is voor de kast, als de kast 1400 euro kost?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

Als iemand in onze winkels komt en biedt de helft wordt ie hard uitgelachen. Het werkt, uitpersende klanten zijn later de grootste zeurders, nu hanteren we bijna vaste prijzen, met goede service en hebben tevreden klanten maar geen koopjesjagers.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

prem schreef:Als iemand in onze winkels komt en biedt de helft wordt ie hard uitgelachen. Het werkt, uitpersende klanten zijn later de grootste zeurders, nu hanteren we bijna vaste prijzen, met goede service en hebben tevreden klanten maar geen koopjesjagers.
dat is toch een goed systeem prem?
en ik wil juist de marge weten omdat ik dan wel een redelijk tegenvoorstel kan doet wat juist niet belachelijk is

gaat daartna nml ook nog een flink aantal andere meubels/bedden achteraan

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

00sten schreef:
prem schreef:Als iemand in onze winkels komt en biedt de helft wordt ie hard uitgelachen. Het werkt, uitpersende klanten zijn later de grootste zeurders, nu hanteren we bijna vaste prijzen, met goede service en hebben tevreden klanten maar geen koopjesjagers.
dat is toch een goed systeem prem?
en ik wil juist de marge weten omdat ik dan wel een redelijk tegenvoorstel kan doet wat juist niet belachelijk is

gaat daartna nml ook nog een flink aantal andere meubels/bedden achteraan
Dat laatste is een goed argument, alleen heeft de verkoper daar geen garantie op. Weinig klanten zijn eerlijk zeg ik je.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door berndv »

riddert schreef:Ik vind het zelfs ronduit onbeschoft om zomaar het inkomen van een ondernemer te bepalen, zonder enige aanleiding. Niet dat je zelf komt halen en monteren, of afziet van garantie.
Ik vind dat vergelijkbaar met dat een werkgever zijn werknemer vandaag 50 euro minder betaald. Gewoon, omdat de werknemer wel genoeg verdiend.
TS winkelt voor dat geld ook een pax van de ikea bij elkaar, daar zeg je toch ook niet dat 1100 euro wel voldoende is voor de kast, als de kast 1400 euro kost?
Hier zat ik zelf ook aan te denken. Ben gelukkig zelfstandige, maar als ik in loondienst zou werken zag ik mijn baas al aan komen. Vorige maand kon je net als de maanden ervoor geld sparen hè? Dan kan je vanaf nu ook wel met 100 euro minder per maand toe, mijn klanten knijpen me zover uit :D

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door berndv »

00sten schreef:
prem schreef:Als iemand in onze winkels komt en biedt de helft wordt ie hard uitgelachen. Het werkt, uitpersende klanten zijn later de grootste zeurders, nu hanteren we bijna vaste prijzen, met goede service en hebben tevreden klanten maar geen koopjesjagers.
dat is toch een goed systeem prem?
en ik wil juist de marge weten omdat ik dan wel een redelijk tegenvoorstel kan doet wat juist niet belachelijk is

gaat daartna nml ook nog een flink aantal andere meubels/bedden achteraan
Als dit in 1x gekocht/besteld wordt, zijn er opties. De belofte alleen zegt niets. Nederlanders staan niet voor niets bekend om krenterigheid, en een leugentje om goedkoper uit te zijn wordt dan ook wel eens gebruikt.

Vraag me af hoe ts in de supermarkt loopt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

Ja bij AH...wat kosten die eieren van je eigenlijk inkoop? Ik geef je de helft voor die biefstuk, je zit hoor toch op een goedkope locatie.

Ik sta nergens meer van te kijken in dat landje, wij doen er niet aan mee, doen netjes de deur open en koop maar ergens anders....we hebben nu minder klanten maar met cachet en die kunnen rekenen op een perfecte service.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

00sten schreef:
prem schreef:Als iemand in onze winkels komt en biedt de helft wordt ie hard uitgelachen. Het werkt, uitpersende klanten zijn later de grootste zeurders, nu hanteren we bijna vaste prijzen, met goede service en hebben tevreden klanten maar geen koopjesjagers.
dat is toch een goed systeem prem?
en ik wil juist de marge weten omdat ik dan wel een redelijk tegenvoorstel kan doet wat juist niet belachelijk is
n
Mogen we jouw salaris even weten, dan graag je hypotheekkosten en gas en licht, de kosten van je koters dan kijken wij hier wel even wat je kunt besteden, goed?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door crazyme »

00sten schreef:
prem schreef:Als iemand in onze winkels komt en biedt de helft wordt ie hard uitgelachen. Het werkt, uitpersende klanten zijn later de grootste zeurders, nu hanteren we bijna vaste prijzen, met goede service en hebben tevreden klanten maar geen koopjesjagers.
dat is toch een goed systeem prem?
en ik wil juist de marge weten omdat ik dan wel een redelijk tegenvoorstel kan doet wat juist niet belachelijk is

gaat daartna nml ook nog een flink aantal andere meubels/bedden achteraan
Stel dat zo'n kast van 1400,- verkoop de ondernemer 1000,- kost.

Wat stel je dan voor ?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

Dat kan natuurlijk niet eens 1400 ex BTW is 1157,00. Daar kun je moeilijk je bed voor uit komen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door trail46 »

Edit = was offtopic.
Laatst gewijzigd door trail46 op 26 jul 2014 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door kweenie »

00sten schreef:
maar toch geen gekke vraag om de marges to horen wanneer iemand dat weet?
Dat pand/personeel etc ook kosten met zich meebrengt snap ik helemaal.
Maar dat wil toch niet zeggen dat ik bij ieder product de maximale marge zou moeten/willen betalen?

en pand waar ik geweest ben is bedrijventerrein van een op online verkocht gerichte formule.
Toch niet raar dat ik hem dan ook scherp wil proberen in te kopen?
Dan zal een reële prijs natuurlijk lager kunnen zijn dan de catalogusprijs. Tenzij de fabrikant strikte regels aan zijn winkeliers heeft opgelegd en ze tegen een bepaalde prijs 'moeten' verkopen. Wat sommige elektronicamerken wel doen.

Maar anders komt de marge na inkoop, btw, transport, kosten bedrijfspand, voorraadrisico, it, alle personeelskosten, verzekeringen, bankkosten, afschrijving op bedrijfsmiddelen, winst, reservering voor toekomstige investeringen, promotie en koffie voor de klant uiteindelijk uit op precies 0 euro.

Ik sluit me verder aan bij a.niem. Bekijk de kast goed en bedenk dan wat die jou waard is. Vergelijk de kast eventueel met wat je bij bijvoorbeeld een ikea of meubeldiscounter kunt krijgen en bekijk hoeveel meerwaarde voor jou de kast heeft. Als dat minder is dan wat de winkelier ervoor wil hebben, dan ben je snel uitgepraat en kun je je kast bij de ikea of meubeldiscounter gaan ophalen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

trail46 schreef::mrgreen: Na een beetje vreemde start ( althans in mijn ogen ) zijn je reacties behoorlijk sterk en To The Point, hier maar ook in de andere draadjes prem.
Dank je trail. Ja we hadden een meningsverschil, maar maakt niet uit. Dat hoort er bij.
In dit geval gaat het er mij om dat alles maar moet kunnen in Nederland. Het is gewoon respectloos achter de marge proberen te komen, die trouwens de winkelier vaak niet eens kent, want dat is niet altijd, 2 min 1.
Ik denk ook dat dat komt door sommige van de consumentenprogramma's. Gisteren weer eens over de leverworst, bij de keuringsdienst van waren. Dan nog niet te spreken over Trosradar, met hun chantagetas. Moeten ze in mijn winkels niet proberen, ik zou ze er gelijk uit gooien.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door trail46 »

Die Trostas zou ook voor mij aanleiding zijn iemand uit mijn zaak ( die ik niet meer heb) te zetten, met kop en kont. Ik zei vroeger altijd ''De klant is Koning'' maar het mijn tent en ik ben Keizer. :lol:

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

Marge meubelzaken is niet te vergelijken met marge supermarketen, dat zou prem heel goed moeten weten.
En wat is er respectloos aan marge weten?

Jij zal ook bij inkoop een grof idee hebben van productiekosten en verschillende leveranciers bekijken voordat jij over jouw inkoopprijs gaat.. JUIST>> ONDERHANDELEN.
Want dat doe jij met jouw inkoop ook.

Maw , omdat je een zaak hebt en spullen verkoopt mag je WEL onderhandelen.
Maar als een klant bij jouw komt NIET volgens jou?... Dat is geen probleem, maar dan moet JIJ het niet over respectloos hebben, maar meer over een pet voor jezelf en eentje voor je klanten.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

en het gaat mij niet om die ene kast

ik heb een groot deel in te richten, dus scherp inkopen een must
en dat betekent NIET dat ik een lokale ondernemer het vel over de oren wil trekken, als hij nog net happy is en ik ook net niet ontevreden ove de prijs dan heb je een mooie balans

Gesloten