LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik zou een fiets of schooter kopen dan krijg je een meubel kado , of was het andersom ?
Kringloopwinkel kun je ook goed handelen.

Als u bij mij in de winkel was geweest had ik u geantwoord dat ik geen korting verkoop en u doorgestuurd naar bovenstaande.
vrg :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door crazyme »

00sten schreef:
crazyme schreef:En de optie om jouw inkomen kenbaar te maken aan de ondernemer zodat hij kan bepalen wat jij kunt betalen, daar al over nagedacht ?
dat doet de NL overheid al
kromme vergelijkingen hier
Jij wil toch bepalen wat een ondernemer mag verdienen?

Omgekeerd mag dat niet ?

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door Kwikshit »

a
Laatst gewijzigd door Kwikshit op 28 dec 2014 08:46, 3 keer totaal gewijzigd.

Kwikshit
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:52

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door Kwikshit »

kweenie schreef:Overigens heeft een groot deel van de kritiek volgens mij ermee te maken dat het lijkt of je vooral naar korting aan het shoppen bent. In plaats van de veel relevantere vraag of het meubel zijn geld waard zou zijn.

Die manier van korting shoppen, zonder na te gaan of de prijs zelf reëel is, heeft bij bijvoorbeeld de keukenbranche de markt (en het imago) een flinke deuk gegeven. Daar zijn sommige winkels inmiddels zo ver dat ze de normale verkoopprijs drie keer over de kop doen, vervolgens 50% korting geven en de klant dan ook voor de vorm wat van de prijs af laten onderhandelen. Kom je alsnog duurder uit dan met meteen een normale prijs, maar de koper heeft toch het idee dat hij een goede deal heeft.

Maar een gevolg daarvan is ook dat er soms meer tijd wordt besteed aan de onderhandelingen dan aan de keuken zelf.
Heel goed punt. En hele slechte ontwikkeling. Helaas trekt een 50% korting winkel meer mensen dan een 0% korting winkel met veel lagere prijzen. Ik zit al lang te bedenken hoe dit probleem te keren. Maar blijkbaar willen we massaal onderhandelen en daardoor te veel betalen.

Als je als budget 1000.- voor een kast ben, ga je daar de beste koop voor zoeken. Helaas zijn er veel bedrijven die van 2000.- voor 1250.- neerzetten. Deze verkopen beter dan dezelfde Kast voor 1099.- (geen korting)

Nog een mooi voorbeeld:

Fauteuil 399.- ophalen gratis. Bezorgen 50.-,
Fauteuil 449.- en gratis bezorging. (Ophalen niet mogelijk)

"Wat een mooie fauteuil! We doen er 2 schatje"

In situatie 1: "oeeh 50.- bezorgen. We denken er even over na" of " we gaan het even op meten.."

In situatie 2: "wat fijn die "gratis" levering! We maken het gelijk in orde."

Prijs 1: 848.-
Prijs 2: 898.-

Wie is nou gek?!

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

Gezien alle (overtrokken) reacties van ondernemers die in moeilijke tijden zitten, laat ik de vraag herformuleren:

Wat is een gebruikelijk prijsniveau waar ik tevreden mee zou moeten zijn tov een fabrieks catalogusprijs van een slaapkamerkast.
(en ja.. wij consumenten kennen allemaal de "catalogus"prijzen van de keukenbranche, dus kijk eens in de spiegel (voor de heren/dames met alle gespeelde/oprechte frustratie in dit draadje)).
Denk die vraag maar gewoon even in het begintopic posting... dan snap je het ook vanuit de consument, die tenslotte bij jou iets gaat kopen en ook gewoon waar voor zijn geld wil

@kwikshit : dank voor een net en normaal (en niet gefrustreerd) antwoord

@kwikshit : ik was ook zo duidelijk als maar kan, ik vroeg naar een meet/ijkpunt tov een catalogusprijs, of ik daarna nog voor bezorge of montage extra wil betalen staat daar los van. Dat maakt het appels en peren en snap ik goed.
Wel frappant voorbeeld hierboven , denk wel dat sommige klanten zo redeneren.

Het probleem is inderdaad dat de meubelbranche verdomd ondoorzichtig is , met nette partijen en ook cowboys. En alles wat ertusseninzit.

mh73

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door mh73 »

Gezien alle reacties op jouw manier van aankopen doen, moet je misschien eens bedenken dat dat niet de juiste manier is? In plaats van iedereen te beschuldigen van gefrustreerde en overtrokken reacties.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

mh73 schreef:Gezien alle reacties op jouw manier van aankopen doen, moet je misschien eens bedenken dat dat niet de juiste manier is? In plaats van iedereen te beschuldigen van gefrustreerde en overtrokken reacties.
objectieve observatie , doe of laat ermee wat je wilt

Geen enkel moment ook maar gezegd hoe ik in een winkel communiceer, slechts acthergrond informatie op een forum gevraagd
En daar word door 3-4 personen een beeld bijgedroomd van een bepaald klantcontact.

En daar zit blijkbaar een en ander aan zuurs, zal ook met crisis te maken hebben. Maar dit is in veel branches zo op het moment. Bouw is ook niet echt lekker.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

Haha je probeert op een subtiele manier ondernemers te beledigen en in een crisis hoekje te stoppen, die kennen we ook al hoor.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door kweenie »

De "objectieve observatie" is dat je uit het niets op het forum vraagt
wat zou er van de prijs af te krijgne moeten zijn tov de boek prijzen?
Dit zonder enige redenen aan te geven waarom er überhaupt korting gegeven zou moeten worden. Daarbij geef je dus impliciet aan dat op de catalogusprijs per definitie korting gegeven zou moeten (kunnen) worden. En wek je de suggestie dat het per definitie zou gaan om overdreven hoge catalogusprijzen.

Er kunnen natuurlijk legitieme redenen zijn om korting te kunnen krijgen in specifieke situaties. Daar is op zich weinig mee mis. Maar door de vraagstelling in je opening strijk je veel mensen tegen de haren in. En lijkt het alsof je de korting zelf belangrijker lijkt te vinden dan een reële prijs. Het is de toon die de muziek maakt, zouden de Fransen zeggen.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

kweenie schreef:De "objectieve observatie" is dat je uit het niets op het forum vraagt
wat zou er van de prijs af te krijgne moeten zijn tov de boek prijzen?
Dit zonder enige redenen aan te geven waarom er überhaupt korting gegeven zou moeten worden. Daarbij geef je dus impliciet aan dat op de catalogusprijs per definitie korting gegeven zou moeten (kunnen) worden. En wek je de suggestie dat het per definitie zou gaan om overdreven hoge catalogusprijzen.

Er kunnen natuurlijk legitieme redenen zijn om korting te kunnen krijgen in specifieke situaties. Daar is op zich weinig mee mis. Maar door de vraagstelling in je opening strijk je veel mensen tegen de haren in. En lijkt het alsof je de korting zelf belangrijker lijkt te vinden dan een reële prijs. Het is de toon die de muziek maakt, zouden de Fransen zeggen.
begrip adviesprijs fabrikant , enige herkenning daarin?
precies, die is NOOIT normale retail prijs en zelden tot nooit redelijk voor klant

ik heb het dus geen enkel moment over jouw winkelprijs gehad

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door crazyme »

Wie kan mij vertellen wat de inkoopprijs is van een ipad air 16 gb wifi ?

Even kijken of ik met die informatie bij de mediamarkt er nog wat af kan l u_ l l e n....

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

crazyme schreef:Wie kan mij vertellen wat de inkoopprijs is van een ipad air 16 gb wifi ?

Even kijken of ik met die informatie bij de mediamarkt er nog wat af kan l u_ l l e n....
wil jij nu express dingen verkeerd voorstellen ?
eerst een andere poster met als voorbeeld supermarkten, waar marges heel klein zijn en wat dus verkeerd voorbeeld was
nu jij met aapl , vergelijkbaar met sonos etc.. die werken met vaste prijzen EN een mega adverteerdersbudget waardoor ze zichzelf als premium wegzetten.
Voor aapl producten betaal je altijd teveel tov vergelijkbare productspecificaties niet van aapl.

En vinden veel mensen dat prettig? ja, aantal wel.. want straalt luxe uit, gemakkelijk te bedienen en maakt niet uit dat ze teveel betalen... statussymbooltje dus voor een deel, gebruiksgemak voor een ander (technofoben)

electronica an sich: 10-15% tov internetprijzen indien je aantal apparaten tegelijk koopt.

En grappig dat je nu mediamarkt noemt.. zelfde als BCC... geven ze laagste prijsgarantie.. MAAR tegelijkertijd laten ze fabrikanten specieke modellen omnummeren (ja, gewoon ander frontje en typenummer) zodat deze voor klanten niet 1 op1 met elders te vergelijken zijn. Ja.. nee.. laagste prijs wel, maar kijk maar dit is een ander type :p. Toevallig ook alleen bij ons te krijgen.

en als ondernemer hier allemaal naar de consument wijzen, die boeven toch die bij jou iets willen kopen en net zoals jij met jouw inkoop toch echt nog een redelijke prijs willen... HOE DURVEN ZE ! mgen blij zijn dat jij ze iets wilt verkopen toch.... .... Of is dat eigenlijk de omgekeerde wereld ?

blijft nog altijd en tweerichtingen iets waar beiden beter van zouden moeten worden, ondernemer met een redelijk gezonde marge en een klant met een product die hij wil voor een redelijke prijs , diezelfde consument kent ook de 8.4% werkloosheid en kent ook de crisis , pensieoenkortingen etc hoor.. niet klagen dat marges dunner zijn dan vroeger

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

Ik zou lekker niks meer kopen als ik jou was en leven als Frans, je kunt nou nog lekker gratis met vakantie..
http://www.manbijthond.nl/fragmenten/fr ... ls-ontbijt

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door crazyme »

00sten schreef:
crazyme schreef:Wie kan mij vertellen wat de inkoopprijs is van een ipad air 16 gb wifi ?

Even kijken of ik met die informatie bij de mediamarkt er nog wat af kan l u_ l l e n....
wil jij nu express dingen verkeerd voorstellen ?
Nee. Hoezo ?

Het liefste koop ik zo'n apparaat rechtstreeks bij Apple tegen inkoopsprijs. De winkel biedt geen toegevoegde waarde. Info haal ik wel uit reviews en specs van de website van Apple.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

00sten schreef:, ondernemer met een redelijk gezonde marge en een klant met een product die hij wil voor een redelijke prijs , diezelfde consument kent ook de 8.4% werkloosheid en kent ook de crisis , pensieoenkortingen etc hoor.. niet klagen dat marges dunner zijn dan vroeger
Ik zal je Jan Marge gaan noemen, dat woord marge ligt in je mond bestorven. Ik zou lekker een zaak beginnen, beetje marge hier, beetje marge daar.
Op verjaardagen heb je ook zeker je mond vol bitterballen brabbelend over zaken doen, en maandag weer met je broodtrommeltje onder de snelbinders van je Gazelle naar de fabriek of kantoor.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

crazyme schreef:
00sten schreef:
crazyme schreef:Wie kan mij vertellen wat de inkoopprijs is van een ipad air 16 gb wifi ?

Even kijken of ik met die informatie bij de mediamarkt er nog wat af kan l u_ l l e n....
wil jij nu express dingen verkeerd voorstellen ?
Nee. Hoezo ?

Het liefste koop ik zo'n apparaat rechtstreeks bij Apple tegen inkoopsprijs. De winkel biedt geen toegevoegde waarde. Info haal ik wel uit reviews en specs van de website van Apple.
aapl heeft een vaste prijs principe, daarom vind je bij kleine aanschaffingen online ook steeds dezelfde prijs range voor hun producten
en dat kunnen ze doen door hun marketing

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door crazyme »

De verkoper betaalt ook een lagere prijs aan Apple, waarom mag ik dat niet ?

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

crazyme schreef:De verkoper betaalt ook een lagere prijs aan Apple, waarom mag ik dat niet ?
dat kan aaple doen omdat ze door hun marketing efforts zo enorm gewild zijn en dus ook met hun distributienetwork vaste vraagprijzen kan afspreken

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door kweenie »

En waarom zou dat voor jouw kast niet kunnen gelden?

Een idee achter die vaste prijzen van bijvoorbeeld Apple, maar ook van veel andere merken, is dat ze willen dat er een redelijk dekkend netwerk van leveranciers komt, waarbij je als klant niet naar de goedkoopste prijsstunter hoeft te gaan, maar naar de beste leverancier. Als de prijzen vast zijn, moet je als verkoper immers op andere punten concurreren en word je verleid om het beter te doen dan andere winkels.

Bovendien geldt dat als die marge voldoende is, er ook in gebieden met minder klandizie een winkel kan voortbestaan.

Dit heeft allemaal weinig met specifiek Apple te maken, maar vooral met merken die goed te boek willen staan en zich op kwaliteit willen onderscheiden. Iets wat wellicht ook bij jouw kast kan spelen.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

aapl, sonos
verder zijn er niet heel veel die ermee weg komen, vooral omdat ze niet iets unieks aan kunnen bieden

en aapl verkoopt 30% hype , moet je maar willen

kast is een kast, ene kwaliteit hoger dan ander, maar kast is en blijft een kast

Gesloten