LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

00sten schreef:
crazyme schreef:De verkoper betaalt ook een lagere prijs aan Apple, waarom mag ik dat niet ?
dat kan aaple doen omdat ze door hun marketing efforts zo enorm gewild zijn en dus ook met hun distributienetwork vaste vraagprijzen kan afspreken
En het is een topproduct!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door kweenie »

00sten schreef:aapl, sonos
verder zijn er niet heel veel die ermee weg komen, vooral omdat ze niet iets unieks aan kunnen bieden

en aapl verkoopt 30% hype , moet je maar willen

kast is een kast, ene kwaliteit hoger dan ander, maar kast is en blijft een kast
O, er zijn heus wel meer merken die met vaste prijzen en 'geselecteerde partners' werken, hoor. Maar mogelijk dat jij die (een die sectoren)gewoon niet goed kent of dat weinig interesse voor hebt.

Een kast is een kast, een computer is een computer, een 'radio' is een 'radio'...

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

@kweenie : per sector zijn er niet veel die ermee wegkomen, tenzij ze door design of features er compleet uitspringen

en re:aapl : ja goed product, maar je betaalt ook voor de naam, niet erg, doen we bij autos ook
en of je dan dan fair vind tov meubilair wat niet ultra exclusief is./.. tja : oop thats life

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door riddert »

@00sten,
voor hoeveel mocht de kast nu de uwe worden?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

Hij moet er nog over denken.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door encore »

ooo, gooi dit topic gewoon op slot. 00sten is vreselijk aan het spartelen en iedereen heeft commentaar op dat gedrag. Verder gaat het he-le-maal nergens meer over.

Vandaag bij de Lidl een heleboel gboodschappen proletarisch gekocht nadat ik de filiaalleider te verstaan heb gegeven dat ze met zo'n marge op de spullen met gemak een winkelwagen vol kunnen missen. :mrgreen:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

Het muntje .....ben je daar al over uit?

witte angora
Berichten: 30774
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door witte angora »

encore schreef:ooo, gooi dit topic gewoon op slot. 00sten is vreselijk aan het spartelen en iedereen heeft commentaar op dat gedrag. Verder gaat het he-le-maal nergens meer over.
En dan heb ik vandaag pas voor het eerst dit topic gelezen, en dus nog niet eerder gereageerd. En net als iedereen verbaas ik me over de brutaliteit (want dat is het gewoon) om achter informatie te komen waarop je als klant simpelweg geen recht hebt.

Onderhandelen over een prijs? Ja dat mag. Inzage in de boekhouding van het bedrijf (inclusief die marge)? Nee, dat gaat je als klant geen fluit aan. Makkelijk zat.

Net als sommige anderen zou ik zeggen: Ga je kast maar elders kopen, in dit soort klanten heb ik geen zin.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door gilas »

Koop hout en maakt zelf een kast,dan kom je er vanzelf achter hoe duur en hoeveel werk het maken van een kast is.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

iemand vraagt naar inkoop tov een adviesprijs ... en er word al over proletarisch winkelen gesproken

en maar klagen over respect van de klant, wat een zoooitje.. *** zijn sommige posters hier, en zelf kritiek ho maar.....

kijk eens in je eigen spiegel

Blijkt namelijk dat een aantal wel normaal fatsoenlijk kunnen anwoorden, of met marge opslag (dank daarvoor) .. of met een gewoon: dat houd ik voor mijzelf maar succes met onderhandelen of uitzoeken

nou verschil in fatsoen, ook op het internet, moet er zijn blijkbaar

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door riddert »

Maar hoeveel heeft de kast nu uiteindelijk gekost?

witte angora
Berichten: 30774
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door witte angora »

00sten schreef: en maar klagen over respect van de klant, wat een zoooitje..
Ik vind het van de kant van de klant niet van respect getuigen voor de winkelier dat er naar dingen gevraagd wordt die die klant niks aan gaan nee. Dan kun je dat een zooitje vinden omdat de antwoorden niet naar je zin zijn, jammer dan.

Het is heel simpel: er is een aanbod, en er is een vraag. Is het aanbod niet naar de zin, dan ga je gewoon naar elders. Er is geen enkele reden om een winkelier onder druk te zetten om lager te gaan dan die winkelier wil. De winkelier bepaalt de laagste, uiterste prijs. Niet de klant. Een discussie in de winkel over winst vs kosten en weet ik veel wat nog meer, het moet niet gekker worden.

Daarbij kan die marge voor iedere winkelier ook nog eens anders zijn, om over het kostenaspect dat vanuit die marge betaald moet worden nog maar niet te spreken.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

riddert schreef:Maar hoeveel heeft de kast nu uiteindelijk gekost?
aanbod is 20% en ander 10%
Twee winkels gewoon om een scherpe prijs gevraagd.
Eerst de rest uitzoeken en dan word er voor het geheel met winkel 1 verder gepraat.
EN zo lastig was dat gesprek helemaal niet.
Eindprijs? gaat ervanaf hangen of ik wel of niet daar nog veel ga halen

En zoals eerder gezegd: dank voor de nette anwoorden die door sommigen wel gegeven waren.
EN dank voor hen die geen antwoord wilden geven maar wel fatsoenlijk bleven.

En de rest mag zich iewat schamen, of moet nooit meer zeuren over moreel verval in dit land.

Groet !

@witte angora: enige wat ik met winkelier totnutoe gedaan heb is gewoon om een scherpe prijs vragen en verteld dat ik wel ga vergelijken. Zo akelig is dat niet en artikellijstje had ik zelf al.
Dus wil je dan met minimale tijd aanbesteden voor een order ja of nee. Komt geen druk bij kijken.
En de opslag wil ik weten of ik dan niet zoals met keuken uiteindelijk eeen oor aangenaaid word. is allemaal niet zo moeiljk hoor vanuit beleving klant

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door encore »

Zie je wel? Je wil alleen maar een goedkope kast. Verder haal je er niets. Dus al je blah blah blah is alleen blah blah blah en het zoveelste smoesje om maar zoveel mogelijk korting te kunnen krijgen. Foei foei foei. Zo gaan we niet met elkaar om hier.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

encore schreef:Zie je wel? Je wil alleen maar een goedkope kast. Verder haal je er niets. Dus al je blah blah blah is alleen blah blah blah en het zoveelste smoesje om maar zoveel mogelijk korting te kunnen krijgen. Foei foei foei. Zo gaan we niet met elkaar om hier.
nee, ik wil een goede prijs , niet maximaal spotgoedkoop
en jij wilt graag winstmaximalisatie

laat de balans daarin voor jou en jouw klant nu net in een mooi evenwicht zijn

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door encore »

En zonder winst geen brood op de plank voor de verkoper. Je bent een krent, bah. Niks mis met onderhandelen, maar met alle geweld het onderste uit de kan willen halen slaat echt nergens op. En maar blijven klagen. En als je het produkt eenmaal hebt ben ji jer ook zo een die constant aan de telefoon hangt omdat er iets scheef is, of een schroef mist, of de kleur is links anders dan rechts...pffff, ben blij dat ik geen klanten als jij heb.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door gilas »

00sten schreef:aanbod is 20% en ander 10%
Twee winkels gewoon om een scherpe prijs gevraagd.
Eerst de rest uitzoeken en dan word er voor het geheel met winkel 1 verder gepraat.
EN zo lastig was dat gesprek helemaal niet.
Eindprijs? gaat ervanaf hangen of ik wel of niet daar nog veel ga halen
Totdat alle 2 de winkeliers een stopzetten achter de transactie omdat je het onderste uit de kan wil en dan kom je hier weer klagen dat de winkeliers niet mee willen werken.
00sten schreef: of moet nooit meer zeuren over moreel verval in dit land.
Moreel verval is het onderste uit de kan willen,zoals jij.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door 00sten »

Daar doe jij het weer Gilas... die spiegel, houd hem jezelf eens voor.
Jij maakt ook geen ruzie met je leveranciers wanneer je niet krijgt wat je wilt.
Waarom projecteer jij dat dan wel op een ander?

(en wanneer jij een kritische consument moreel verval noemt, dan heb jij een erg verdraaid wereldbeeld gekregen, maar misschien ben je gewoon geirriteerd over tig klanten in het verleden en heb je moeite om dat los te laten en op een forum neutraal te reageren. Ook dan is het tijd voor zelfreflectie)

mh73

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door mh73 »

00sten schreef:aanbod is 20% en ander 10%
Twee winkels gewoon om een scherpe prijs gevraagd.
Eerst de rest uitzoeken en dan word er voor het geheel met winkel 1 verder gepraat.
EN zo lastig was dat gesprek helemaal niet.
Eindprijs? gaat ervanaf hangen of ik wel of niet daar nog veel ga halen
De eindprijs gaat er vanaf hangen of je wel of niet daar nog veel gaat halen? Dus je belooft de winkel nog een lekkere order in het vooruitzicht, de prijs gaat nog wat omlaag en vervolgens moet de winkel maar afwachten of die lekkere order nog komt? (En koop je de rest toch lekker elders.)
Of verwacht je niet alleen de kast voor de laagste prijs, maar de rest van de meubels dan ook, omdat het een grote order is? Het volgende topic is 'marge op bankstel' of 'marge op dressoirs'?

Jouw manier van 'voorbereiden' roept hier veel kritiek op. En daarom moet jij niet diegenen bekritiseren, maar jezelf eens achter de oren krabben of jouw denkwijze wel juist is. Je hebt in de winkel gewoon om een scherpe prijs gevraagd. Je vroeg daar niet naar de marge zeker? Niet gevraagd of je de administratie mocht inzien, om te kijken of ze niet teveel overhielden? Nee, want dan was je de winkel uitgeschopt. Dus je snapt wel hoe het werkt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marge op zweefdeurgarderobe kasten ?

Ongelezen bericht door prem »

00sten schreef:
riddert schreef:Maar hoeveel heeft de kast nu uiteindelijk gekost?
aanbod is 20% en ander 10%
Twee winkels gewoon om een scherpe prijs gevraagd.
Eerst de rest uitzoeken en dan word er voor het geheel met winkel 1 verder gepraat.
EN zo lastig was dat gesprek helemaal niet.
Eindprijs? gaat ervanaf hangen of ik wel of niet daar nog veel ga halen.
Om hoeveel geld gaat het nou eigenlijk, was dat niet iets van 1200 euro of zo, en dan ga je zo moeilijk doen over 10 of 20%? Ik vind het ongelooflijk hoor.

Gesloten