Maten zitdiepte bank kloppen niet

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Rissie678
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2023 14:12

Maten zitdiepte bank kloppen niet

Ongelezen bericht door Rissie678 »

Hallo,

Wij hebben een bank gekocht bij Sanders wonen en heel specifiek gezocht naar een bank met een zitdiepte van 55 cm. Bij andere woonwinkels was de zitdiepte van de banken altijd meer, dus waren we blij die 55 cm bij Sanders wel te kunnen krijgen. Maar toen de bank na enige tijd thuis bezorgd werd bleek de zitdiepte maar 49 cm te zijn, een verschil van 6 cm!
Het gevolg is dat ik er niet op kan liggen terwijl dit voor mij dagelijks noodzakelijk is ivm lichamelijke klachten..
Ik heb gelijk de volgende dag gebeld me de klantenservice en kreeg te horen dat er nou eenmaal een marge op de maten zit. Ik snap dat t een centimeter kan verschillen, maar 6 cm op de zitdiepte is echt te veel. Daarna meerdere keren gebeld en gemaild dat we niet tevreden zijn met de bank en tot een oplossing willen komen, maar Sanders wonen komt steeds met hetzelfde antwoord.
Nu komt er over anderhalve week een monteur nameten en rapport opmaken omdat ze zeggen dat ik niet goed gemeten heb.
Weet iemand hoeveel marge er op de maten van de zitdiepte mag zitten? Toch zeker niet meer dan 10%??..
Ik wil eigenlijk mijn geld terug, want het vertrouwen is helemaal weg, ben zo gefrustreerd na alle zinloze belletjes en mailtjes..

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door Rissie678

Re: Maten zitdiepte bank kloppen niet

door Seinhuis » 16 jan 2023 14:51

Afwijkingen van 6 CM is te veel.

Tip: maak print screens van de afmetingen welke op internet staan, en/of ga naar de showroom (of iemand anders) om daar alles nogmaals op te meten en zet de meterstanden vast op foto.

Neem vervolgens contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor verdere advies.


Sanders wonen is lid van CBW waardoor u kunt bemiddelen en daarna naar de geschillencommissie kunt voor een bindend uitspraak. Lees www.cbw-erkend.nl/uitgesprokenzaak voor alle details.
Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Maten zitdiepte bank kloppen niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u die bank ook getest in de winkel?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Maten zitdiepte bank kloppen niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Afwijkingen van 6 CM is te veel.

Tip: maak print screens van de afmetingen welke op internet staan, en/of ga naar de showroom (of iemand anders) om daar alles nogmaals op te meten en zet de meterstanden vast op foto.

Neem vervolgens contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor verdere advies.


Sanders wonen is lid van CBW waardoor u kunt bemiddelen en daarna naar de geschillencommissie kunt voor een bindend uitspraak. Lees www.cbw-erkend.nl/uitgesprokenzaak voor alle details.

rwolters
Berichten: 1530
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Maten zitdiepte bank kloppen niet

Ongelezen bericht door rwolters »

Hoe staan de maten in de folder of tekening aangegeven? Voorkant tot onderkant rugleuning, voorkanf tot bovenkant rugleuning en zoals anderen al gevraagd hebben: hoe was het in de showroom? Maten zeggen bij banken nooit zoveel. Het zit goed of het zit minder goed. Er zijn een hoop factoren die meespelen in het comfort.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maten zitdiepte bank kloppen niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je de bank in de winkel geprobeerd? Wellicht waren de rugkussens van de bank in de winkel al wat verder "ingedeukt", waardoor een grotere diepte ontstaat. Ik weet natuurlijk niet waar je vanuit gaat: zelf gemeten maten, of foldermaten?

Rissie678
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2023 14:12

Re: Maten zitdiepte bank kloppen niet

Ongelezen bericht door Rissie678 »

We hebben de bank uitgeprobeerd in de winkel en opgemeten en dat klopte allemaal. Op de factuur staat ook de goede maten maar wel met circa erbij.

Plaats reactie