Matras Droomidee

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
babybird
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2008 15:06

Matras Droomidee

Ongelezen bericht door babybird »

Een matras kiezen is lastig al die termen e.d. Die heeft goede ervaringen en de andere weer slechte. Onze oude matrassen zijn ongeveer 10 jaar oud en de laatste tijd worden we wakker met een pijnlijke rug.

We hebben gekozen voor onderstaande en wordt begin volgende week geleverd:

Pocketvering Matras, 7 Zones, (BxLxH) 160 x 200 x 22 cm + Traagschuim / NASA / Memory

Koudschuim HR55
Traagschuimdensiteit 50kg per m3
Ruim gewatteerde tijk 300 gr m2
Waterbasis verlijmd.
Geschuimd Traagschuim
10 jaar garantie en 2 weken uitproberen

Deze is te koop bij Droomidee voor 287 euro. Als je dat vergelijkt met andere matrassen met deze specificaties een zeer aantrekkelijke prijs. Men geeft aan dat de prijs zo aantrekkelijk is omdat ze het laten maken in eigen fabriek in Polen.

Nou ben ik benieuwd wat mensen vinden van deze keuze?
Hebben mensen ervaring met Droomidee?
Er staan luiter positieve reacties op hun site. Is dat betrouwbaar?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door nibt »

Maar waarom vraag je naar de mening over een matras als je hem al besteld hebt? Orienteren doet men meestal voor de aankoop.

Het lijkt mij wel erg veel waar voor je geld, pocketvering met een koudschuimlaag en een traagschuimlaag in die maat voor 287 euro.

Een goedkoop matras hoeft niet slecht te zijn, maar het zou mij niet verbazen als hier stiekem toch een goedkoop pu schuimpje tussen geplakt zit.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 sep 2014 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

babybird
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2008 15:06

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door babybird »

nibt schreef:Maar waarom vraag je naar de mening over een matras als je hem al besteld hebt? Orienteren doet men meestal voor de aankoop.

Het lijkt mij wel erg veel waar voor je geld, pocketvering met een koudschuimlaag en een traagschuimlaag in die maat voor 287 euro.

Een goedkoop matras hoeft niet slecht te zijn, maar het zou mij niet verbazen als hier stiekem toch een goedkoop pu schuimpje tussen geplakt zit.
Klopt, beetje omgekeerde volgorde. I.v.m. rugpijn na het slapen sneller gehandeld. Je gaat dan op specificaties vergelijken en deze lijkt dan qua prijs / specificaties aantrekkelijk.

Ik was eigenlijk benieuwd of iemand ervaring had met het bedrijf en matras vandaar mijn vraag.

Swingvild
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2015 13:34

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Swingvild »

Wij staan ook op hte punt om zo'n matras te kopen. net alle matrassen geprbeerd bij de beddenzaken..
Deze lijkt me overeen komen met wat daar staat, alleen nog dikkere laag traagschuim (4.5 ipv 3 cm)
Ik ben erg benieuwd hoe het matras bevalt!

mbolela
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2015 14:37

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door mbolela »

Babybird en Swingvild, kunnen jullie al aangeven hoe de matrassen bevallen, ben me nl. ook aan het orienteren bij hetzelfde bedrijf?

stofzuigertje

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelf zou ik dit traagschuim niet nemen, vaak sneller zweterig als je er in weggezakt bent, en moeilijker omdraaien in de nacht...
Zelf ga ik voor Koud Schuim van gelijke kwaliteit maar een matras is persoonlijk dus hier is niets mis mee.
Alleen moet je wel de nadelen van het materiaal weten....

Koud of Traag schuim zijn beide goed en de prijs is best redelijk, Koud is iets goedkoper dan Traag schuim dus leuke aanbieding gevonden.

Swoosher
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:45

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Swoosher »

Goedemiddag Allemaal,

Ik ben zelf ook maar eens gaan kijken bij Droomidee, omdat ik wel erg benieuwd was. Mijn eerste indruk was erg goed en de matrassen zagen er kwalitatief bijzonder goed uit!

Ik had de vraag van stofzuigertje hierboven ook meegenomen en wat ze mij vertelden is dat dit probleem van ver wegzakken en moeilijk omdraaien juist voor komt bij matrassen met een dikke laag traagschuim. De laag bij Droomidee is 4,5cm en ik voelde dat het vormde en het lag erg comfortabel, maar ik zakte er niet ver in weg en had het idee dat het omdraaien geen problemen zal geven.

Verder gaven ze aan dat doordat de laag 4,5cm is en in combinatie met de pocketveren de ventilatie erg goed is en het verschil met koudschuim gezien de warmte wel meevalt. Het model met het traagschuim heeft aan één kant traagschuim en de andere kant koudschuim en dat vond ik wel ideaal! Op deze manier kan ik zelf proberen wat ik het lekkerste vindt.

Gezien de prijs, de kwaliteit en de goede uitleg heb ik hem in 140x200 besteld en ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen!

sjop
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2015 13:39

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door sjop »

maar wie heeft daadwerkelijk ervaring betreft deze leverancier en het slapen op deze matrassen? Ik wil onderstaand matras graag bestellen, maar heb twijfels, er is zo enorm veel aanbod in winkels en op internet1
Pocketvering Matras, 7 Zones, (BxLxH) 160 x 200 x 22 cm

Swoosher
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:45

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Swoosher »

Goedemorgen!

Ik wilde even wachten met mijn ervaring erbij te zetten. Ik slaap nu ruim een week op mijn bestelde matras [Pocketvering Matras, 7 Zones, (BxLxH) 140 x 200 x 22 cm + Traagschuim / NASA / Memory en hij slaapt erg lekker! Eindelijk weer uitgerust wakker en mijn rugpijn is met de dag minder geworden en is nu zo goed als verdwenen. Het is duidelijk dat het oude matras niet meer de ondersteuning gaf die ik nodig had!

Ik heb zowel op het traagschuim als het koudschuim gelegen en het ligt allebei lekker. Alleen mijn voorkeur gaat uit naar het traagschuim, dit omdat het wat meer vormt en daar gaat mijn voorkeur naar uit. Als je wat steviger wilt dan zou ik voor het koudschuim gaan.

Verder was het contact met Droomidee erg prettig en was mijn matras snel geleverd. Al met al een fijne ervaring en het is wel duidelijk dat je geen honderden tot duizenden euro's hoeft uit te geven aan een goed matras. Ik zal in ieder geval de komende jaren weer lekker slapen!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 feb 2015 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

jokerrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2015 13:37

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door jokerrr »

Swoosher,

Als je nu bij Droomidee werkt en hier je ervaringen deelt, moet je het iets minder opvallend doen :D

Op zich geen slecht idee om hier klanten te winnen maar zo valt het teveel op denk ik....

De tekst is nu té mooi, té netjes (zonder spelfouten), té uitgebreid en geen enkele kritische noot en dat valt op.

Desondanks denk ik wel dat het zeer mooi product is waarbij je zeer veel waar voor je geld krijgt. Ik denk dat ik er zelf 1 ga bestellen.

rik huisman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2015 12:21

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door rik huisman »

Dag,
Er wordt door matrassenverkopers nogal wat beloofd. Een gewoon traagschuim matras is overal goed voor; rugpijn, nekpijn, artrose etc. Ik denk dat je krijgt altijd waar je voor betaald. Een voordelig matras kan voor een bepaalde periode prima comfort bieden, maar is ongeschikt voor mensen met medische problemen. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de instelbare matras van Matrair. Het nadeel van de matras is dat het vrij duur is. Maar het doet wel wat het belooft.

Nadenhaag
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2017 09:10

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Nadenhaag »

Helaas een slechte ervaring met een droomidee matras.
Eerste maand slaap je als een roosje dat klopt, maar na de eerste maand gaat het matras inzakken en blijft een diepe kuil achter.
Ik heb het matras bijna elke week gedraaid (wat niet nodig hoort te zijn) maar de kuil zit er eenmaal en gaat helaas niet meer weg.
Rugklachten die ik had zijn alleen naar erger geworden.
Ik nam hem voor de beloftes en de prijs was natuurlijk erg gunstig (blijf toch een Hollander ;) ) ben er nu wel achter dat je beter wat meer voor je matras kan uitgeven

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door BL2 »

Traagschuim (zoals bv bij M-line) heeft het grote nadeel dat het zacht wordt bij hogere temperaturen. Niet alleen in de zomer, maar ook als je onder een dekbed ligt. Goed uitproberen van een traagschuimmatras is dan ook eigenlijk niet mogelijk in een winkel, je ligt er compleet "verkeerd" op: aangekleed en zonder deken of dekbed in een relatief koele omgeving.
Hoe een traagschuimmatras zich gaat gedragen is vaak pas thuis te beoordelen. Ze zijn vaak erg warm, ventileren matig waardoor je gauw zweterig wordt. Verder kom je vast te liggen in je eigen figuur in de matras, even omkeren is er niet bij, je moet dan echt uit een diepte omhoog komen, waardoor je wakker wordt.
Voor mij nooit meer traagschuim na mijn bijzonder slechte ervaringen met M-Line.

Brabantsedt
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:37

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Brabantsedt »

Ik heb een Pocketvering Matras, 7 Zones, (BxLxH) 160 x 210 x 22 cm Model: 7 Zone Pocketvering Matras: in Juni besteld en in Augustus geleverd gekregen. De eerste maand heb ik geen klagen gehad. Ik gebruik het matras voor mij alleen.
Nu na 7 maanden is het matras aan vervanging toe. De zijkant (waar ik in- en uit stap) is doorgezakt. Ook is het op diverse plekken doorgezakt.
De enigste plek waar het matras nog op sterkte is, is aan de muurzijde waar ik nooit lig.

Ik heb op 9 februari een email gestuurd met daarin mijn klacht. Op 12 februari kreeg ik een email terug of ik foto's wilde sturen naar [email protected]. Dit heb ik gedaan en tot op heden niets meer gehoord. Ook heb ik diverse malen een voicemail ingesproken op 0639464537. Tot op heden niet terug gebeld.

Ik baal ontzettend dat de klantenservice niet best is van Droomidee. Het was voor mij een rib uit mijn lijf om het matras aan te schaffen. Maar nu doen mijn ribben (rug)pijn van de slechte ondersteuning die het matras geeft.

Dus voor mij geldt matras va Droomidee "GOEDKOOP is DUURKOOP"

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

Nadenhaag schreef:Helaas een slechte ervaring met een droomidee matras.
Eerste maand slaap je als een roosje dat klopt, maar na de eerste maand gaat het matras inzakken en blijft een diepe kuil achter.
Ik heb het matras bijna elke week gedraaid (wat niet nodig hoort te zijn) maar de kuil zit er eenmaal en gaat helaas niet meer weg.
Rugklachten die ik had zijn alleen naar erger geworden.
Ik nam hem voor de beloftes en de prijs was natuurlijk erg gunstig (blijf toch een Hollander ;) ) ben er nu wel achter dat je beter wat meer voor je matras kan uitgeven
Goedenavond Nadenhaag!

Vervelend te horen dat je matras een kuil heeft, dat is absoluut niet de bedoeling en mag zeker niet voorkomen! Dit is iets wat procentueel erg weinig bij ons voor komt en lossen we uiteraard met je op. We geven 10 jaar uitgebreide garantie op onze matrassen en uiteraard ook op kuilvorming.

Heb je contact met ons gezocht? Zo niet, stuur dan even een mailtje met de foto's van het matras en de bodem naar [email protected].

We lossen onze klachten ALTIJD op en willen het uiteraard ook graag met jou oplossen!

We zien je reactie graag tegemoet.


Met een vriendelijke groet,

Het Klantenservice Team van Droomidee

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Droomidee op 15 mar 2017 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

Brabantsedt schreef:Ik heb een Pocketvering Matras, 7 Zones, (BxLxH) 160 x 210 x 22 cm Model: 7 Zone Pocketvering Matras: in Juni besteld en in Augustus geleverd gekregen. De eerste maand heb ik geen klagen gehad. Ik gebruik het matras voor mij alleen.
Nu na 7 maanden is het matras aan vervanging toe. De zijkant (waar ik in- en uit stap) is doorgezakt. Ook is het op diverse plekken doorgezakt.
De enigste plek waar het matras nog op sterkte is, is aan de muurzijde waar ik nooit lig.

Ik heb op 9 februari een email gestuurd met daarin mijn klacht. Op 12 februari kreeg ik een email terug of ik foto's wilde sturen naar [email protected]. Dit heb ik gedaan en tot op heden niets meer gehoord. Ook heb ik diverse malen een voicemail ingesproken op 0639464537. Tot op heden niet terug gebeld.

Ik baal ontzettend dat de klantenservice niet best is van Droomidee. Het was voor mij een rib uit mijn lijf om het matras aan te schaffen. Maar nu doen mijn ribben (rug)pijn van de slechte ondersteuning die het matras geeft.

Dus voor mij geldt matras va Droomidee "GOEDKOOP is DUURKOOP"

Goedenavond Brabantsedt!

Onder welke naam en of bestelnummer heb je ons een bericht gestuurd? Uiteraard is dit niet de normale gang van zaken dat je geen reactie hebt ontvangen en wil ik graag uitzoeken waar dit is misgegaan, want doorgaans geven we binnen 24 uur een reactie en komen we met een oplossing!

Zie je een mogelijkheid om ons je gegevens te sturen zodat we het met je kunnen oplossen? Want we lossen onze klachten ALTIJD op en wat je nu met je matras ervaart, mag uiteraard niet gebeuren! We geven 10 jaar uitgebreide garantie en dit valt daar natuurlijk ook onder. Wat je aangeeft komt procentueel erg weinig voor en ik vermoed dat dit om een productiefout gaat.

We zien je reactie graag tegemoet zodat we het met je kunnen oplossen!


Met een vriendelijke groet,

Het Klantenservice Team van Droomidee

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Droomidee op 15 mar 2017 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

BL2 schreef:Traagschuim (zoals bv bij M-line) heeft het grote nadeel dat het zacht wordt bij hogere temperaturen. Niet alleen in de zomer, maar ook als je onder een dekbed ligt. Goed uitproberen van een traagschuimmatras is dan ook eigenlijk niet mogelijk in een winkel, je ligt er compleet "verkeerd" op: aangekleed en zonder deken of dekbed in een relatief koele omgeving.
Hoe een traagschuimmatras zich gaat gedragen is vaak pas thuis te beoordelen. Ze zijn vaak erg warm, ventileren matig waardoor je gauw zweterig wordt. Verder kom je vast te liggen in je eigen figuur in de matras, even omkeren is er niet bij, je moet dan echt uit een diepte omhoog komen, waardoor je wakker wordt.
Voor mij nooit meer traagschuim na mijn bijzonder slechte ervaringen met M-Line.

Goedenavond BL2!

Wat je aangeeft over warmte / transpireren en "vast liggen" bij een dikke laag traagschuim zonder (pocket)vering) klopt helemaal!

Dat is ook de reden dat wij zelf een dunnere traagschuimlaag en altijd met pocketvering werken. Onze matrassen zullen (mits op een ventilerende bodem) nooit warm aanvoelen en je zal er niet in vast komen te liggen. Bij ons matras met traagschuim zal je ervaren dat het matras wel de vorm van je lichaam aanneemt, maar je zal er nooit ver in wegzakken.

Zelf ervaren? We geven altijd 30 dagen proefslapen!


Met een vriendelijke groet,

Het Klantenservice Team van Droomidee

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Droomidee op 15 mar 2017 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

Goedemiddag leden en bezoekers!

We werden door een klant geattendeerd op de bovenstaande berichten en willen dit graag oppakken!

We doen ons uiterste best om de beste service te leveren en wij weten zeker dat wij onze klachten ALTIJD oplossen! We doen ook ons uiterste best om de beste producten te leveren, desalniettemin is het niet onvermijdelijk dat het kan voorkomen dat een product niet helemaal in orde is door bijvoorbeeld een productiefout of een beschadiging door transport.

Als we kijken naar het percentage van matrassen waar bovengenoemde klachten voorkomen dan kunnen we gelukkig zeggen dat het echt weinig voorkomt dat onze matrassen kuilvorming of andere klachten vertonen. We geven altijd 10 jaar uitgebreide garantie en uiteraard valt kuilvorming daar onder. Of dit nu in jaar 1 of in jaar 9 gebeurt, je hebt altijd dezelfde uitgebreide garantie!

Op het moment dat wij een klacht binnenkrijgen dan wordt deze altijd binnen 24 uur in behandeling genomen en krijg je een antwoord en een oplossing. Op het moment dat het zoals in bovenstaande situatie om kuilvorming gaat en het matras normaal gebruikt is, dan ruilen we hem praktisch in 100% van de gevallen om voor een nieuw matras.

Waarom de bovenstaande klacht niet goed is doorgekomen is zeker iets waar wij naar moeten kijken, want dit is absoluut niet hoe dit doorgaans bij ons gaat! Wellicht is de mail niet aangekomen, heeft een collega ergens een foutje gemaakt of is het ergens anders niet goed gegaan, maar dit is zeker niet de normale gang van zaken.

Uiteraard lossen we het met de bovenstaande klanten op en zullen we kijken waar de communicatie is misgegaan.

We blijven de beste service geven en zullen zorgen dat deze alleen maar beter wordt!


Met een vriendelijke groet,

Het Klantenservice Team van Droomidee

Afbeelding

Brabantsedt
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:37

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Brabantsedt »

Beste Droomidee,

Fouten maken is menselijk en daar leer je van. Ik ben idd benadert door een medewerkster en heeft mij toegezegd een nieuw matras te krijgen.
Omdat het om een speciale maat matras gaat is de levertijd alleen wat langer dan gebruikelijk, nl 2 maanden. Dat is wel wat minder, maar goed ik ben allang blij dat het matras vervangen wordt.

stofzuigertje

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De 200 en 220 lang is tegenwoordig standaard.
Maar een 210 moet vermoedelijk hand gemaakt of aangepast worden.
Dit is naast duurder ook niet door iedereen te maken en daarom de levertijd.

Jammer dat je geen 220 hebt gekozen met nieuwe ombouw, vermoedelijk op lagere duur omdat ombouw vaak meerdere matrassen mee gaat voordeliger en je koopt voordeliger en sneller leverbare.

Dat het een keer mis gaat, ja, dat is de reden dat niet iedereen het even snel voor jou mag maken.
Ik ga er vanuit dat ze nu dus nieuwe maken en dus verlies maken.

Wel jammer dat ze zo traag reageren, traag maken mag maar niet reageren wat heel Nederland kan lezen kan omzet kosten.
Nu enkele jaren later, zie eerste bericht komen ze er blijkbaar achter dat klachten online steeds meer geld kosten!
Hopelijk gaat het nu wel goed.

Succes en nog even geduld.

Plaats reactie