Matras Droomidee

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Kapen van de topic ...

@Edje55 weet klaarblijkelijk (nog) niet, dat je beter niet met een eigen zaak op een lopende topic 'inbreekt', maar misschien kan deze discussie door Edje via de knop privé-mail verder afgehandeld worden. @Behrend alvast bedankt voor uw reactie!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 13 mei 2017 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Edje55
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2017 20:43

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Edje55 »

Goededag,

Ik heb een mail gestuurd naar droom idee met mijn problemen met het matras, ik zal mijn ervaring hier plaatsen zodat iedereen kan lezen, eerlijkheid duurt het langst,
Het was een tijdje geleden dat ik een review over de matras wou plaatsen op de site van droomidee, ze konden met mijn contact opnemen maar dat hebben ze niet gedaan, kan aan heel veel dingen liggen waarom ze niet contact hebben gezocht, dat kan ik niet weten, of misschien was ik te snel af, maar we gaan het proberen goed te maken.

Edje55
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2017 20:43

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Edje55 »

Ik heb contact gehad met droomidee,
Ze gaan de matras omruilen voor een nieuwe, eerlijk gezegd ben ik netjes behandeld en snel naar een oplossing gezocht, ik krijg binnen nu en twee weken een nieuwe matras hoop dat deze beter gaat liggen.

sh.marr
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:07
Contacteer:

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door sh.marr »

Een goedemiddag,

Mijn eerste ervaring met Droomidee...
Er is mij gisteren 30-08-2017 verteld dat als ik voor 1800 uur bestel, dan zou mijn bestelling binnen 48 uur geleverd worden. Ook staat er op de website van droomidee dat je bestelling binnen 48 uur wordt geleverd (bestelling was gewoon in voorraad). De snelle levertijd is een van de redenen waarom ik voor droomidee heb gekozen.

Ik heb gisteren rond 17:15 besteld, dus ruim op tijd. Dan verwacht ik dat mijn bestelling uiterlijk vrijdag aanstaande binnenkrijg. Tot mijn verbazing krijg ik van hun bezorgservice de melding dat dinsdag 5 september de eerstvolgende leverdatum is. Dit is niet volgens de afspraak en i k vind het vreemd dat ze ook geen reden opgeven waarom de levertijd verdubbeld is (ipv binnen 48 uur is het 96 uur geworden) ....


Mijn tweede ervaring met Droomidee....
Op 31-08-2017 gebeld en bovenstaande klacht over de leverafspraken met hen besproken. Er werd mij beloofd dat zij dezelfde dag nog contact met mij zouden opnemen. Ik heb verder helemaal niks meer van hen gehoord. Het is nu 01-09-2017 om 11:17... nog steeds niks van hen gehoord. Het is nu al duidelijk dat zij zich niet eens aan de simpelste afspraken kunnen houden
Laatst gewijzigd door sh.marr op 01 sep 2017 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

ERGO: Droomidee is nog steeds een 'lerende' matrassenleverancier ... geef ze de kans, als ze het maar niet op úw kosten doen!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De Consumentenbond legt e.e.a. uit over koudschuim en traagschuim: https://www.consumentenbond.nl/matras/soorten-matrassen

Als ervaringsdeskundige wil ik hieraan toevoegen, dat voor patiënten met gewrichtsproblemen zoals reuma e.a. het testen in een winkel niet werkelijk realistisch is. Het traagschuim neemt namelijk pas na langere warmteoverdraging de lichaamsvorm aan (tijdfactor en kleding aan). Ten tweede zakt de patiënt na de warmteoverdraging zó diep in het matras, dat het kunnen omdraaien niet zonder meer mogelijk is en er met behulp van handen en armen moet worden gesteund/afgezet, wat nu juist bij gewrichtspijnen niet erg comfortabel is. Het 'in de slaap kunnen omdraaien' is zo goed als niet mogelijk. Uitgerust wakker worden op een te hoog traagschuimverhouding ... vergeet het maar!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door gosewijn »

Uh Hans , we hebben het toch over leverings problemen en niet over wegzakken in een matras. :(

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:Uh Hans , we hebben het toch over leverings problemen en niet over wegzakken in een matras. :(
De bezorgdienst lag zo diep in de matrassen dat ze het weekend nodig hebben om daar uit te komen....

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

Goedenavond!

We hebben inderdaad van meerdere klanten vernomen dat ons transportbedrijf zich niet aan de 48 uur houdt die wij met ze hebben afgesproken, onze welgemeende excuses hiervoor!

We zijn druk bezig om dit met ze strak te trekken en ervoor te zorgen dat dit opgelost wordt, want afspraak is afspraak, zowel vanaf ons transportbedrijf naar ons als van ons naar de klant!

De klanten die hier momenteel ernstige hinder van ondervinden kunnen ons een bericht naar [email protected] sturen zodat we kunnen zorgen dat het toch nog een positieve ervaring wordt.


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

gosewijn schreef:Uh Hans , we hebben het toch over leverings problemen en niet over wegzakken in een matras. :(
Klopt, ik was begonnen aan het begin van deze topic met lezen ... en dáár wordt (nog wèl) gediscussieerd over de verschillen.

Robwi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2018 10:38

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Robwi »

Na een aantal jaar kampt mijn matras nu ook met kuilen. Ik heb vanochtend een mail gestuurd, ik zal hier de manier van afhandeling met jullie delen
Betreft het 22cm dikke matras met koudschuim 140x200x22cm

Robwi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2018 10:38

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Robwi »

Na vanochtend een mail gestuurd te hebben werd ik doorverwezen naar het klachrenformulier. Hier wat foto's van de kuil en bedbodem toegevoegd en klachtomachrijving. Daarna kreeg ik nog wat vragen per mail en hebben we een omruildatum ingepland. Het lijkt nu allemaal binnen een dag netjes en zonder teveel moeite opgelost.

Robwi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2018 10:38

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Robwi »

Afgelopen dinsdag zou het matras omgeruild worden, alleen ging er een klein dingetje mis. Ik ben verhuisd binnen mijn woonplaats, mijn nieuwe adres had ik op het klachtenformulier goed ingevuld maar ik had er niet bij vermeld dat ik verhuisd ben. Dus ze stonden op mijn oude adres :lol: voor zowel mij als droomidee even een leermoment om dubbel te checken :P . Vandaag poging 2 :D

Robwi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2018 10:38

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Robwi »

Vorige week is alles netjes afgehandeld. Ze waren mooi op tijd en belden netjes een half uur van tevoren.
Ik vind dat het wel gezegd mag worden dat droomidee het keurig heeft afgehandeld. Ondanks een formulierfoutje, wat waarschijnlijk niet weer zal gebeuren :p van fouten leert men :)

Dikke duim, 5 reeten!

robbie_2
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:34

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door robbie_2 »

Nou Berend Droomidee ik hoop dat je doorkrijgt dat ik dit forum heb ontdekt, misschien ga je dan wat serieuzer op mijn klacht reageren in plaats van nonsens aanbiedingen doen zoals 2 gratis kussens als ik een klacht indien over een matras waarvan de tijk kapot is (zo afgeleverd) en ook nog eens op antieke manier geleverd is!
Dus niet opgerold en vacuüm getrokken in een stevige verpakking maar enkel een plastiekje eromheen dat ook nog eens stinkend smerig was!
Ik krijg het idee dat dat matras al een aantal jaren lag weg te rotten in een of andere bouwvallige loods! Wordt vervolgd!

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door dickster »

@robbie_2: die "antieke manier' is wel de manier waarop een leverancier zeker weet dat in voorraad liggende matrassen goed blijven. Als een leverancier gerolde matrassen langer dan een maand in voorraad houdt loopt hij de kans dat het schuim is aangetast en het matras de juiste vorm niet meer krijgt. Als matras-expert heb ik droomidee regelmatig geadviseerd en de garantieafwikkeling van Berend is keurig. Ik zal hem even op dit berichtje wijzen en dan wordt het vast wel voor je opgelost. Maar iets vriendelijker mag ook wel;-)

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door kuklos »

dickster schreef:Als matras-expert heb ik droomidee regelmatig geadviseerd en de garantieafwikkeling van Berend is keurig.
Kunnen we beide beweringen ergens controleren?

robbie_2
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:34

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door robbie_2 »

@ dickster. Ik heb bij mijn klacht aangegeven dat ik het matras wil omruilen, die mogelijkheid staat aangegeven op het klachtenformulier.
Maar ik krijg alleen maar aanbiedingen van Berend op gratis artikelen die ik niet nodig heb, dus ja, ik raak een beetje geagiteerd.
En als die garantieafwikkeling van Berend zo keurig is waarom probeert hij me dan te paaien met dit soort aanbiedingen?

De verpakking was stinkend smerig, wat zegt dat? 't Is in ieder geval slechte reclame voor je zaak!

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door dickster »

@robbie_2: daar kan droomidee niets aan doen, de voorraad wordt beheerd door de transporteur TSn in houten.
Een omruiling van het matras lijkt me in dit stadium ook niet zo zinnig. namelijk: je zit nog in de 100 dagen proefslapen, als je dus nu het matras omruilt en het bevalt je binnen de proefslaapperiode niet dan kost dat 2 matrasssen in plaats van 1. Ik zou asl ik jou was(als dat mogelijk is met de huidige tijk) eerst maar eens kijken of je er goed op slaapt. als dat niet zo is kan je hem terugsturen. Ik vind dat je sowieso recht hebt op een nieuwe tijk, matras is onnodig want daar is niets mee enkel de tijk is kapot/vies.

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

Goedemiddag Robbie,

In ieder geval mijn excuses als ik je het idee heb gegeven dat ik je wil "afschepen", want dat is natuurlijk niet de bedoeling geweest. Ik was aan het zoeken naar een oplossing waar je tevreden mee was. Je begon over €100 korting wat voor ons niet toereikend is en daarna heb ik je een aangegeven dat we een nieuwe matrashoes konden opsturen en vervolgens komen deze berichten op dit forum.

Zoals Dickster weet, lossen we altijd alle klachten op. Vanaf mij de excuses dat ik je het idee heb gegeven dat dat niet het geval was, maar ik vind het wat overdreven om gelijk deze weg in te slaan terwijl we naar mijn idee nog naar een oplossing aan het zoeken waren. Als ik had gezegd "zoek het uit" dan had ik je groot gelijk gegeven, maar deze manier vind ik niet passend.

Ik reageer op je mailtje en we komen er vast wel uit.


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee

Plaats reactie