Matras Droomidee

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door BL2 »

En nog een mooi logo toegevoegd bij alle posts, ze werken duidelijk aan een nieuw imago.
Maar pas op, het moet niet al te veel op reklame gaan lijken, er is toch ruim te lang gewacht met positief reageren op de klagers......

stofzuigertje

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een bedrijf regelmatig Google gebruikt vind je forums zoals Radar en Kassa en nog vele andere en als je pas na 3 jaren door een klant getipt word?

Als bedrijf kun je beter regelmatig kijken of er geen klachten of dubieuze berichten komen omdat het soms moeilijk is die weer weg te krijgen.
Geen idee hoeveel ze al verloren maar dit kan een gezond bedrijf veel kosten.

Dus oproep aan alle gezonde & eerlijke bedrijven; Google je zelf regelmatig!

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

Goedemiddag BL2 & Stofzuigertje,

We willen zeker niet de indruk wekken dat doordat Brabantsedt en Nadenhaag een klacht op dit forum hebben gezet, dat dat ons heeft wakker geschud en we nu in een keer wel onze klachten oplossen. We willen inderdaad niet door twee klachten het imago hebben dat wij een bedrijf zijn die geen goede producten heeft en geen goede service levert. We lossen onze klachten altijd op en we stonden er ook van te kijken dat Brabantsedt geen reactie had ontvangen. Ik heb dit uitgezocht en ik wil daar graag wat opheldering over geven.

Allereerst heb ik Brabantsedt een privébericht gestuurd om te vragen om welk bestelnummer het ging, zodat ik kon nakijken waar de communicatie is misgegaan. Als reactie kreeg ik dat het inmiddels was opgelost, maar (vooralsnog) hebben we geen naam of bestelnummer ontvangen. Ik heb onze emails nagekeken en er is maar één klant met deze klacht en een matras in 160x210 geweest. Deze klant heeft op 11 februari gemaild en komt uit Brabant, oftewel dat kan haast niet missen.

Op 11 februari heeft mijn collega deze klacht ontvangen en heeft deze pas op 20 februari naar mij doorgestuurd, omdat ze de mail vanaf haar telefoon wilde doorsturen en dat lukte niet en daardoor is de mail jammer genoeg een aantal dagen bij haar blijven liggen. Toen ik de klacht op 20 februari binnenkreeg, heb ik direct het matras bij de fabriek besteld (die over 1,5 week binnenkomt) en heeft mijn collega op 21 februari de klant geïnformeerd. Wij kregen een tevreden reactie, maar blijkbaar heeft de klant in de tussentijd dat ze nog geen reactie had gekregen, hier een klacht geplaatst en niet meer verwijderd.

Het is ongelukkig dat het zo lang bij mijn collega is blijven liggen en we hebben ook besproken dat dit niet meer mag en kan voorkomen en ze hier extra op moet letten.

Nogmaals, we willen niet de indruk wekken dat we nu ineens wel onze klachten oplossen door dit forum, maar we willen wel voorkomen dat mensen de indruk hebben dat wij dat in ieder geval niet doen.


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee

Afbeelding

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door BL2 »

Duidelijke en nette terugkoppeling. Dat mag ook wel gezegd worden.
Jammer inderdaad dat TS deze positive ontwikkeling alhier niet vermeld heeft.

Eduard Mangal
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Eduard Mangal »

Ik was voornemens het matras bij Droomidee in het formaat 180x200 22cm te kopen.
Maar na over snelle doorgezakte plekken te hebben gelezen ben ik wat huiveriger geworden.
Is in dit geval goedkoop duurkoop?

Overal wordt gesteld dat "NASA traagschuim" niet doorzakt. Nou, ik heb zo een matras van TotalFit en na 4 jaar nu al aan vervanging toe.
We rollen van beide kanten "the pit" in, zoals wij het midden van het matras inmiddels noemen. Ik zie het voordeel van PU tegenover traagschuim dus eigenlijk niet zo... Je rolt langzamer de kuil in?

Wat heb je aan 21 dagen proefliggen, als je kuilvorming na 30 dagen of 7 maanden pas ervaart. Of na 1 of 2 jaren? Wat dan?
Ik wil minstens 8 tot 10 jaar van mijn matras kunnen genieten en niet na enkele maanden of zelfs na enkele jaren moeten vechten om mijn recht te halen om goed te kunnen liggen of weer een nieuwe te kopen.
En wat houdt 25 jaar garantie nu precies in? Tot wanneer valt kuilvorming nog onder garantie en wanneer onder gebruikersschade? Wat wordt dan de oplossing? Krijg ik dan weer een nieuw matras? Of moet ik weken (hopelijk niet maanden) zonder matras doen terwijl ik wacht op de reparatie ervan? Hoe moet ik dat zien?

Verder ben ik nog geen verhalen gelezen van klanten waarbij het wel goed is. Begrijpelijk, die zoeken minder het internet op.
Jullie zijn nu een maand verder. Hoe is het gesteld met jullie Droomidee matrassen?

Educate me.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door gosewijn »

Die goedkope prijs moet ergens vandaan komen , lees nergens hoeveel en welke veren er in zitten.
Lijkt mij goedkope reklame .

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

Eduard Mangal schreef:Ik was voornemens het matras bij Droomidee in het formaat 180x200 22cm te kopen.
Maar na over snelle doorgezakte plekken te hebben gelezen ben ik wat huiveriger geworden.
Is in dit geval goedkoop duurkoop?

Overal wordt gesteld dat "NASA traagschuim" niet doorzakt. Nou, ik heb zo een matras van TotalFit en na 4 jaar nu al aan vervanging toe.
We rollen van beide kanten "the pit" in, zoals wij het midden van het matras inmiddels noemen. Ik zie het voordeel van PU tegenover traagschuim dus eigenlijk niet zo... Je rolt langzamer de kuil in?

Wat heb je aan 21 dagen proefliggen, als je kuilvorming na 30 dagen of 7 maanden pas ervaart. Of na 1 of 2 jaren? Wat dan?
Ik wil minstens 8 tot 10 jaar van mijn matras kunnen genieten en niet na enkele maanden of zelfs na enkele jaren moeten vechten om mijn recht te halen om goed te kunnen liggen of weer een nieuwe te kopen.
En wat houdt 25 jaar garantie nu precies in? Tot wanneer valt kuilvorming nog onder garantie en wanneer onder gebruikersschade? Wat wordt dan de oplossing? Krijg ik dan weer een nieuw matras? Of moet ik weken (hopelijk niet maanden) zonder matras doen terwijl ik wacht op de reparatie ervan? Hoe moet ik dat zien?

Verder ben ik nog geen verhalen gelezen van klanten waarbij het wel goed is. Begrijpelijk, die zoeken minder het internet op.
Jullie zijn nu een maand verder. Hoe is het gesteld met jullie Droomidee matrassen?

Educate me.

Goedemiddag Eduard,

Graag wil ik je bij deze onze reactie op je bericht sturen.

We begrijpen dat je na je vorige aankoop wat huiverig bent om een nieuw matras aan te schaffen. Wat ik je kan meegeven, is dat het percentage aan matrassen dat bij ons "kuilvorming" vertoont echt heel laag is. Van de matrassen waar dit bij gebeurt is het niet eens altijd te wijten aan het matras, maar ook weleens aan het gebruik. Zoals hiervoor aangegeven, komt het niet vaak voor, maar bij elk matras van elke leverancier kan dit voorkomen. Wat denk ik belangrijk voor je is: wat als het toch wel bij mij gebeurt?

Wij geven 10 jaar garantie op onze matrassen en noemen dit een uitgebreide garantie. Als er iets met het matras is, vragen wij om wat foto's en in eigenlijk 100 van de 100 gevallen ruilen wij hem (bij normaal) gebruik om voor een nieuw exemplaar. Dan is het probleem opgelost en is de kans praktisch nihil dat het nog een keer voorkomt. Als het matras voorradig is dan is hij doorgaans binnen een week geruild en als het een speciale maat is dan kan het, zoals je zal begrijpen, wat langer duren.

Indien je nog vragen hebt dan horen we het graag!


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee


Afbeelding

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dromen zijn bedrog ...

Een link wordt door de reactie verwijderd, dat is te commercieel. Opvallend echter hoeveel ruimte een bedrijf hier krijgt om zichzelf bestens aan te prijzen ... en dan nog een vraagsteller die eerst een matras bestelt en dan al voor de levering vragen gaat stellen ... ?

Het stinkt op deze topic geweldig naar SPAM !!

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

gosewijn schreef:Die goedkope prijs moet ergens vandaan komen , lees nergens hoeveel en welke veren er in zitten.
Lijkt mij goedkope reklame .

Goedemiddag Gosewijn,

We doen het inderdaad op een aantal vlakken anders dan anderen, waardoor we een voordeligere prijs hebben. We verkopen 97% online, hebben een eigen productielijn, kleine marges, efficiënte processen, een voordelige showroom locatie en geen overbodige kosten. Dit zorgt ervoor dat we lage prijzen hebben en lage prijzen houden. Een lage prijs is interessant, maar we vinden het nog veel belangrijker dat we goede producten hebben en een goede service leveren! Dit zijn absoluut de belangrijkste punten naast de prijs.

We kunnen in dit bericht geen URL's vermelden, maar het antwoord op je vraag staat op de productpagina onder het tabblad "Specificaties" en op onze "Meest Gestelde Vragen" pagina.

- Hoeveel pocketveren hebben deze matrassen per m2


Indien je nog vragen hebt dan horen we het graag.


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee


Afbeelding

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

hänschen klein schreef:Dromen zijn bedrog ...

Een link wordt door de reactie verwijderd, dat is te commercieel. Opvallend echter hoeveel ruimte een bedrijf hier krijgt om zichzelf bestens aan te prijzen ... en dan nog een vraagsteller die eerst een matras bestelt en dan al voor de levering vragen gaat stellen ... ?

Het stinkt op deze topic geweldig naar SPAM !!


Goedemiddag Hänschen Klein,

Wat moeten wij dan precies doen volgens u? Er zijn klanten met vragen en klachten in deze topic en wij willen deze klanten niet het idee geven dat wij niet op de juiste manier hiermee omgaan, dat wij geen goede producten hebben en geen goede service leveren.

Als wij er niet op reageren dan is het uiterst kwalijk, maar nu we er wel op reageren is het SPAM? We doen ons best om in ieder geval onze klanten en eventuele toekomstige klanten een goed beeld van ons te geven, is dat in uw ogen verkeerd? We mogen toch wel verdedigen waar wij voor staan?

PS: ik begrijp niet wat u met de eerste zin bedoelt?


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee


Afbeelding

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door gosewijn »

Prima allemaal ,de garantie , maar als zij naar 9 jaar kuilen krijgt , krijg je gratis voorniets een kompleet nieuwe ?.

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

gosewijn schreef:Prima allemaal ,de garantie , maar als zij naar 9 jaar kuilen krijgt , krijg je gratis voorniets een kompleet nieuwe ?.
Beste Gosewijn,

De uitgebreide garantie is 10 jaar. Of het nu in jaar 1, jaar 3, jaar 5 of zelfs in jaar 9 gebeurt, je hebt altijd dezelfde garantie. En zoals ik hierboven heb uitgelegd, betekent dit eigenlijk in alle gevallen een nieuw exemplaar!


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee


Afbeelding

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Droomidee schreef:
hänschen klein schreef:Dromen zijn bedrog ...

Een link wordt door de reactie verwijderd, dat is te commercieel. Opvallend echter hoeveel ruimte een bedrijf hier krijgt om zichzelf bestens aan te prijzen ... en dan nog een vraagsteller die eerst een matras bestelt en dan al voor de levering vragen gaat stellen ... ?

Het stinkt op deze topic geweldig naar SPAM !!


Goedemiddag Hänschen Klein,

Wat moeten wij dan precies doen volgens u? Er zijn klanten met vragen en klachten in deze topic en wij willen deze klanten niet het idee geven dat wij niet op de juiste manier hiermee omgaan, dat wij geen goede producten hebben en geen goede service leveren.

Als wij er niet op reageren dan is het uiterst kwalijk, maar nu we er wel op reageren is het SPAM? We doen ons best om in ieder geval onze klanten en eventuele toekomstige klanten een goed beeld van ons te geven, is dat in uw ogen verkeerd? We mogen toch wel verdedigen waar wij voor staan?

PS: ik begrijp niet wat u met de eerste zin bedoelt?


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee


Afbeelding
Hallo Berend,

Met de eerst zin wordt bedoelt, dat de redactie een websitelink volgens eigen regels weghaalt.

Vervolgens: Minder opvallende reactie is m.i. juist méér service ...

De neutrale oplossing is eerst kort uw spijt betuigen en dan aangeven dat u zich om een oplossing m.b.t. het geschilderde probleem gaat bemoeien. Vraag vervolgens om een separate contactopname via uw 'contact'- gegevens onder vermelding van topic Radar evtl. t.a.v. XXX. Na een oplossing kunt u de TS verzoeken! de topic positief of negatief af te ronden, waardoor er indirect toch 'reclame' voor uw bedrijf en uw handelen gemaakt wordt. Wat mij vooal stoorde is uw overgrote handtekening met uw opvallende logo erin. Onbegrijpelijk dat dit niet als promotie is verwijderd door de redactie.

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

hänschen klein schreef:
Droomidee schreef:
hänschen klein schreef:Dromen zijn bedrog ...

Een link wordt door de reactie verwijderd, dat is te commercieel. Opvallend echter hoeveel ruimte een bedrijf hier krijgt om zichzelf bestens aan te prijzen ... en dan nog een vraagsteller die eerst een matras bestelt en dan al voor de levering vragen gaat stellen ... ?

Het stinkt op deze topic geweldig naar SPAM !!


Goedemiddag Hänschen Klein,

Wat moeten wij dan precies doen volgens u? Er zijn klanten met vragen en klachten in deze topic en wij willen deze klanten niet het idee geven dat wij niet op de juiste manier hiermee omgaan, dat wij geen goede producten hebben en geen goede service leveren.

Als wij er niet op reageren dan is het uiterst kwalijk, maar nu we er wel op reageren is het SPAM? We doen ons best om in ieder geval onze klanten en eventuele toekomstige klanten een goed beeld van ons te geven, is dat in uw ogen verkeerd? We mogen toch wel verdedigen waar wij voor staan?

PS: ik begrijp niet wat u met de eerste zin bedoelt?


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee


Afbeelding
Hallo Berend,

Met de eerst zin wordt bedoelt, dat de redactie een websitelink volgens eigen regels weghaalt.

Vervolgens: Minder opvallende reactie is m.i. juist méér service ...

De neutrale oplossing is eerst kort uw spijt betuigen en dan aangeven dat u zich om een oplossing m.b.t. het geschilderde probleem gaat bemoeien. Vraag vervolgens om een separate contactopname via uw 'contact'- gegevens onder vermelding van topic Radar evtl. t.a.v. XXX. Na een oplossing kunt u de TS verzoeken! de topic positief of negatief af te ronden, waardoor er indirect toch 'reclame' voor uw bedrijf en uw handelen gemaakt wordt. Wat mij vooal stoorde is uw overgrote handtekening met uw opvallende logo erin. Onbegrijpelijk dat dit niet als promotie is verwijderd door de redactie.


Beste Hänschen Klein,

Naar aanleiding van de eerste klacht hadden we ook eerst direct contact gezocht, waarop we een reactie kregen dat het al voor elkaar was. Vervolgens geen reactie meer in dit topic, waardoor we wel genoodzaakt waren om het een en ander op te helderen.

In ieder geval bedankt voor je feedback, uiterst waardevol.


Berend | Droomidee

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

26690 keer bekeken ... ? en nog steeds per uur oplopend!

Heeft iemand van dit forum, Berend van Droomidee, de forum-beheerder of een ICT-er enig idee, waarom deze topic zo buitengewoon vaak bekeken wordt, of is er technisch iets fout gegaan?

Ter vergelijking haalt de Emma-matrassen-topic enkele dagen geleden de 600 kijkers niet eens: viewtopic.php?f=14&t=170525

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

hänschen klein schreef:26690 keer bekeken ... ? en nog steeds per uur oplopend!

Heeft iemand van dit forum, Berend van Droomidee, de forum-beheerder of een ICT-er enig idee, waarom deze topic zo buitengewoon vaak bekeken wordt, of is er technisch iets fout gegaan?

Ter vergelijking haalt de Emma-matrassen-topic enkele dagen geleden de 600 kijkers niet eens: viewtopic.php?f=14&t=170525

Beste Hänschen,

De redenen die ik hiervoor kan bedenken is dat klanten via Google verder zoeken naar ervaringen en dit topic tegenkomen. Daarnaast zijn de Emma matrassen pas relatief kort actief op de Nederlandse markt, waardoor hun topic waarschijnlijk minder bekeken is en bekeken wordt.

Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Berend, ik zou het niet weten. Mij valt op, dat zèlfs wanneer ik 'matras droomidee' op Google intyp, vele (betaalde) matras-aanbiedingen zelfs nog boven uw eigen webwinkel staan. Emma-matrassen staat helemaal bovenaan, maar die hadden we hier al eerder afgehaakt wegens chemische luchtjes die maar niet willen weggaan. Inmiddels kreeg ik nog de tip van een profi, dat het aangegeven SG (soortelijk gewicht) bij hen helemaal niet klopt.

In ieder geval is het een goed idee om in de discussie hier op het forum uw opvallende logo niet meer (en zo dominant) te tonen.

Edje55
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2017 20:43

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Edje55 »

Goedenavond heren,

Ik heb bij droomidee een matras gekocht van 160x200 op 13-7-2014, naar een maand liggen vond ik hem al niet meer goed liggen, naar een aantal keren de matras gedraaid te hebben vonden wij hem nog steeds niet goed liggen, toen hebben we besloten contact op te nemen met droomidee na een hoop vragen en foto's nieuwe matras aangeboden gekregen, ik vond het best goed geregeld, ik kreeg al snel het idee dat het alleen bij deze matras lag wat wij besteld hadden, de nieuwe matras (de 2e) lag eerste 3 a 4 maanden goed en daarna kregen we weer kuilen en veel rugpijn, en nu nog steeds veel pijn dit kan geen toeval zijn dat de tweede matras die ze naar mijn hebben gestuurd zo kuil vormingen krijgt denk ik dan, ik ben echt zwaar ontevreden,en wij wegen zelf ook niet echt heel zwaar, en ik wou een review plaatsen op hun site hierover maar die hebben ze nooit op de site gezet.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Edje55 schreef:Goedenavond heren,

Ik heb bij droomidee een matras gekocht van 160x200 op 13-7-2014, naar een maand liggen vond ik hem al niet meer goed liggen, naar een aantal keren de matras gedraaid te hebben vonden wij hem nog steeds niet goed liggen, toen hebben we besloten contact op te nemen met droomidee na een hoop vragen en foto's nieuwe matras aangeboden gekregen, ik vond het best goed geregeld, ik kreeg al snel het idee dat het alleen bij deze matras lag wat wij besteld hadden, de nieuwe matras (de 2e) lag eerste 3 a 4 maanden goed en daarna kregen we weer kuilen en veel rugpijn, en nu nog steeds veel pijn dit kan geen toeval zijn dat de tweede matras die ze naar mijn hebben gestuurd zo kuil vormingen krijgt denk ik dan, ik ben echt zwaar ontevreden,en wij wegen zelf ook niet echt heel zwaar, en ik wou een review plaatsen op hun site hierover maar die hebben ze nooit op de site gezet.
Berend van Droomidee vroeg ooit eerder op dit topic hoe ze hadden moeten reageren, nu, in ieder geval nooit censuur uitoefenen wanneer iemand een review wil plaatsen zonder eerst contact te hebben opgenomen met de klant. @Edje55 heeft zijn review nooit terugevonden op de website ... (?).

Droomidee
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2017 22:19

Re: Matras Droomidee

Ongelezen bericht door Droomidee »

Edje55 schreef:Goedenavond heren,

Ik heb bij droomidee een matras gekocht van 160x200 op 13-7-2014, naar een maand liggen vond ik hem al niet meer goed liggen, naar een aantal keren de matras gedraaid te hebben vonden wij hem nog steeds niet goed liggen, toen hebben we besloten contact op te nemen met droomidee na een hoop vragen en foto's nieuwe matras aangeboden gekregen, ik vond het best goed geregeld, ik kreeg al snel het idee dat het alleen bij deze matras lag wat wij besteld hadden, de nieuwe matras (de 2e) lag eerste 3 a 4 maanden goed en daarna kregen we weer kuilen en veel rugpijn, en nu nog steeds veel pijn dit kan geen toeval zijn dat de tweede matras die ze naar mijn hebben gestuurd zo kuil vormingen krijgt denk ik dan, ik ben echt zwaar ontevreden,en wij wegen zelf ook niet echt heel zwaar, en ik wou een review plaatsen op hun site hierover maar die hebben ze nooit op de site gezet.

Goedemiddag Edje,

Op het moment dat wij een review met een onvoldoende krijgen dan nemen wij eerst contact op met de klant om tot een oplossing te komen. Zodra het is opgelost, vragen wij de klant om nog een review te schrijven en hierdoor wordt een negatieve review een positieve. Het kan zijn dat er er een naam onder de review gebruikt is, die wij niet konden terugvinden, waardoor we geen contact konden leggen. Natuurlijk willen we dit soort dingen niet in de "doofpot" stoppen en niet oplossen, maar we moeten wel de kans krijgen om het op te lossen.

Zie je een mogelijkheid om een bericht te sturen naar [email protected], zodat we deze negatieve ervaring alsnog kunnen proberen om te zetten in iets positiefs?

We zien je reactie graag tegemoet.


Met een vriendelijke groet,

Berend | Droomidee

Plaats reactie