LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Wij hebben in week 51 - 2009 ons bed gekocht, en hij moet nog gebracht worden.

We hebben in April een telefoontje gekregen dat het bed binnen was, en we waren helemaal happy. Totdat we deze gingen ophalen en het niet ons bed was.
We hebben in totaal denk al 40x met ze aan de telefoon gezeten, en ze zouden zorgen dat het allemaal geregeld zou worden.

in week 35 werden we gebeld dat ze het bed zouden komen afleveren. gelukkig EINDELIJK. maar toen ze bij ons thuis kwamen bleek het WEEER het verkeerde bed te zijn, we gaven uitleg en de mannen die dit bed kwamen afleveren vertelde ons dat het bed wat wij besteld hadden al vanaf FEBR. 2010 niet meer leverbaar was.
Dus wij hebben gelijk weer gebeld, maar dit bleek allemaal niet zo te zijn.
Tim Raab zou zorgen dat alles netjes afgeleverd zou worden zoals besteld.
We hebben gevraagd of ze ons tegemoet konden komen omdat we al bijna een jaar wachten op ons bed. ja ze konden ons € 100,- geven voor het ongemak.
Nou dit hebben we al verbeld naar ze.
Want de vraag of ze ons kunnen terugbellen begrijpen ze niet echt denk. is NOOOOOOIT gebeurd. constant moesten wij bellen.
We kregen een nieuwe orderbevestiging de zoveelste dat hij in week 46 geleverd zou worden, het bed was er al ze hadden alleen het hoofdbord nog niet binnen.
We werden vorige week(wk 45) toch nieuwschierig en hebben gebeld, Tim vertelde ons dat het hoofdbord in week 46 zou binnen komen, en in week 47 geleverd zou worden( dat is weer 1 week verder.)
nog in dezelfde week (12 nov) hadden we een voicemail bericht of we maandag even wilde terug bellen ivm met het bed, we dachten JAAAA hij is binnen... helaas ze kwamen met de mededeling dat ze onze order kwijt zijn. en ons bed is nergens meer te bekennen. Tim Raab die ons telefonisch te word heeft gestaan, naast Amanda, Marsja en nog 2 andere die er niet meer werken, is opeens niet meer bereikbaar en is tijdelijk afwezig. Het is een raar verhaal.

Nu hebben ze ons een laatste optie gegeven, we mogen naar de showroom toekomen om een ander bed uit te komen zoeken.
komen we bij meubelmarkt, dicht lopen allemaal mensen druk rond en die zeiden dat ze dicht zijn en dat we het CBW maar moesten bellen. Uiteindelijk zijn we naar mammoet gereden, aangezien wij daar ons bed besteld hebben.
Die hebben ons tot zover netjes geholpen, en nu is het afwachten of ze hun afspraken ook nakomen, we mogen een nieuw bed uitzoeken. eerst zien dan geloven......

Ik heb ook al met me rechtsbijstand gebeld, zijn er mee bezig alle orderbevestigingen facturen en orders liggen daar.....


Ben benieuwd.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door riddert »

heb je het bed al betaald dan? anders zou ik zeggen zoek een ander bed uit bij een firma die wel vlot levert.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Laat ze het toch bekijken zeg !
Heb je al veel aanbetaald ?
Je kan je aanbetaling toch terug vragen want hun komen hun afspraken
duidelijk niet naar.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

ja we hadden een aanbetaling gedaan, en toen we in april een telefoontje kregen dat het bed binnen was. Zijn we deze gaan halen, we moesten EERST betalen voordat ze het bed uit het magazijn gingen halen, en daar kwam een mooi verkeerd bed aan en het erge was, het geld was al afgegeven.
Dus een leer voor de volgende keer betaal nooit voordat je spullen uit het magazijn gehaald worden gehaald.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mariet_bijl schreef:ja we hadden een aanbetaling gedaan, en toen we in april een telefoontje kregen dat het bed binnen was. Zijn we deze gaan halen, we moesten EERST betalen voordat ze het bed uit het magazijn gingen halen, en daar kwam een mooi verkeerd bed aan en het erge was, het geld was al afgegeven.
Dus een leer voor de volgende keer betaal nooit voordat je spullen uit het magazijn gehaald worden gehaald.
Je hebt toch gewoon recht op je volledige bedrag terug !?

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Chocomelk schreef:
mariet_bijl schreef:ja we hadden een aanbetaling gedaan, en toen we in april een telefoontje kregen dat het bed binnen was. Zijn we deze gaan halen, we moesten EERST betalen voordat ze het bed uit het magazijn gingen halen, en daar kwam een mooi verkeerd bed aan en het erge was, het geld was al afgegeven.
Dus een leer voor de volgende keer betaal nooit voordat je spullen uit het magazijn gehaald worden gehaald.
Je hebt toch gewoon recht op je volledige bedrag terug !?

Helaas hebben we het bed vorig jaar al gekocht toen bleek(achteraf) dat ze nog geen lid waren van CBW. dus als we de koop ontbinden moeten we 30% van ons aankoop bedrag inleveren.
en dat geld ga ik niet weg gooien, en vooral niet na 46 weken wachten...

Jullie mogen weten we zijn het zo ZAT, als het voor het weekend niet geregeld is zullen we alles op alles zetten via wat dan ook al moet de camera erbij te pas komen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je die 30% niet gaat weggooien, dat zou ik dus ook niet doen.

Begrijp dat je het naar 46 weken heeeel beu bent, is ook werkelijk niet normaal meer.

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door YMSR »

dit is een koude douche waard!!!

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door 16again »

Helaas hebben we het bed vorig jaar al gekocht toen bleek(achteraf) dat ze nog geen lid waren van CBW. dus als we de koop ontbinden moeten we 30% van ons aankoop bedrag inleveren.
Hoezo achteraf?? Als je uit de aankoopbon wel kon opmaken dat het bedrijf wel was aangesloten bij het CBW, dan heb je een flinke stok om mee te slaan!

De afgesproken levertijd is met ruim een half jaar verstreken, CBW aangesloten of niet, dit is gewoon wanprestatie, en dan heb je gewoon recht op je geld terug.
Lijkt mij niet al te moeilijk voor rechtsbijstand.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Was het allemaal maar zo makkelijk het bedrijf zelf is ook niet dom Maar naar aanleiding van gisteren gaan we zeker wel even onze nieuwe klachten neerleggen en kijken of ze al wat voor ons kunnen doen.

Ook kwamen we er niet via de bon achter dat ze geen CBW hadden maar via internet, toen hadden we het bed al gekocht.


We hebben al van alles geprobeerd, het is nu afwachten tot morgen kijken of ze echt terug bellen
Laatst gewijzigd door mariet_bijl op 17 nov 2010 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door riddert »

eigenlijk zou je ze dit onderwerp op dit forum even moeten mailen, dat wil nog wel eens helpen om de zaken te bespoedigen, in ieder geval veel succes gewenst met een passende oplossing.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door 16again »

ze hebben ons een half jr geleden een alternatief aangeboden en als je dat accepteert of niet wat wij niet hebben gedaan, kan de rechtsbijstand nog niks

Volgens mij moet de winkel gewoon de overeenkomst nakomen, en ben je niet verplicht om welk alternatief dan ook te accepteren.
Ook kwamen we er niet via de bon achter dat ze geen CBW hadden maar via internet

Kon je uit de bon of andere uitingen (CBW sticker bij deur) er dan wel vanuit gaan dat ze bij CBW aangesloten zijn? Kan een reden zijn tot ontbinden van de koop op grond van dwaling/misleiding/verkeerde voorstelling van zaken
....kan de rechtsbijstand nog niks
Ik heb nooit zo'n hoge pet op van die verzekeringen. Uit kosten oogpunt minimaliseren ze inspanningen , uiteraard ten koste van verzekeringnemer.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door mihoen »

volgens mij moet je ze in een aangetekende brief in gebreke stellen en dan een termijn stellen zodat ze hun afspraken kunnen nakomen.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Ja we zijn daar nooit meer terug geweest, dus eigenlijk nooit opgelet dat er stickers op de deur zitten, maar gisteren zijn we daar geweest en toen zat er een sticker 2010 CBW op die kon je niet ontlopen zo groot :shock:

Net nog even de rechtsbijstand gebeld, ik heb vanaf nu omdat ze hun afspraken niet zijn nagekomen, en het bed niet meer leverbaar is recht op een jurist die alles voor me gaat uitzoeken, gelukkig hadden ze alle stukken al, dus hij gaat er gelijk mee aan de slag.
Hopend op een snelle afwerking.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

En dan hoor je dit :S vandaar dat al die mensen er dinsdag zo druk liepen te doen dat was de Fiscus !!!!!!

Ik heb er een hard hoofd is..... het is te schandalig voor woorden gewoon.

Ook al is het bedrijf net overgenomen, gaat de nieuwe eigenaar het ZWAAR krijgen.....

Nou ik weet meer dan GENOEG !!!!!!!

Gisteren kranten knipsel trouw gelijk doorgestuurd naar me jurist, en kopie van kvk waarin vermeld zijn dat ze dus idd via een curator lopen.

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door LTDDevil »

Er is geen nieuwe eigenaar. Het zijn allemaal vriendjes van elkaar.
De BV's waren ook verdeeld over een hoop mensen.

Er zijn waarschijnlijk wat BV's overgenomen door iemand anders waarvan hun zeggen dat het de nieuwe eigenaar is.

Garantie Meubel en Mammoet zijn ook overgenomen. Maar ondertussen liepen de mensen die bij die winkels hoorde ook bij de andere winkels, chauffeurs bezorgden ook spullen van alle winkels. Het mannetje hierachter Dhr. Lans had nog alles te vertellen.

Dus trap er niet in als er gezegd wordt dat er een nieuwe eigenaar is.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

we willen het eerst zien en dan geloven .....

Maar we zijn vanmiddag bij mammoet langs geweest we zijn tot nu toe erg netjes geholpen, er liep een vrouw die we bijna wekelijks aan de tel hadden gehad een aantal weken terug.... en bijna al het personeel van alle filialen liepen er..... zo ook iemand van meubel direct die ons meer als n jaar geleden even snel een bed (direct meenemen voor 300 euro) wou aansmeren er zat toen al zowat een strikje om heen ahahahaha.... we wisten niet dat het dezelfde organisatie was......

We hebben een nieuw bed uitgezocht, met een korte levertijd( veel langer als onze 1e 46weken kan denk ook niet)

Ze zetten er spoed bij, en dit zal ong in januari binnen komen, dan zijn we al meer als een jaar bezig om het bed bij ons thuis te krijgen....




Nu ooknog even: niets ten nadelen van het personeel waardoor we vandaag zijn geholpen... we zijn goed geholpen, het vertrouwen is en blijft zwaar en zwaar beschadigd maar we proberen er weer in te geloven
Laatst gewijzigd door mariet_bijl op 19 nov 2010 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Denk dat ik je teleur moet stellen :( Mammoet haalt Januari niet. Wat denk je zelf ?, ze krijgen nu een boekenonderzoek van de fiscus, daar komt genoeg uit om ook deze tent op slot te doen.

Medewerker MM
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:17

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door Medewerker MM »

@ sjoegel

dat onderzoek is al geweest, zonder problemen.....

u kunt denken wat u wilt, maar ik zou u wel is irl willen spreken, u schijnt namelijk
meer te weten over onze organisatie dan wijzelf ??!!??

graag reactie van uw kant voor een afspraak......ik hoop dat u het gesprek aangaat. Zo niet....dan graag GEEN reactie meer van uw zijde op dit forum...

mvg
Laatst gewijzigd door Medewerker MM op 18 nov 2010 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: meubelmarkt : 46 weken op je bed en nog niks ontvangen

Ongelezen bericht door LTDDevil »

sjoegel schreef:Denk dat ik je teleur moet stellen :( Mammoet haalt Januari niet. Wat denk je zelf ?, ze krijgen nu een boekenonderzoek van de fiscus, daar komt genoeg uit om ook deze tent op slot te doen.
Weet wel zeker dat deze ook kan sluiten. Vindt het nog steeds jammer dat ik bij die stel oplichters heb gewerkt. Heb mezelf de kl0te gewerkt voor uiteindelijk een rechtzaak. Gelukkig heeft de curator daarna een onderzoek gestart, hadden ze maar normaal met personeel om moeten gaan.

Gesloten