Meubeloutlet maakt doorstart als Meubelgigant en geeft geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jolan jolan

Meubeloutlet maakt doorstart als Meubelgigant en geeft geld niet terug

Ongelezen bericht door Jolan jolan » 27 nov 2018 12:39

Zojuist is er een topic over deze zaak verwijderd. Ik wil daarom een nieuw topic starten omdat ik een gedupeerde ben van deze eigenaresse/bestuurder van deze winkels. In het kort : 10 Augustus 2017 heb ik telefonisch een kinderbed besteld en de helft aanbetaald. echter bleef daarna elke reactie uit en waren zij niet bereikbaar. Ik heb toen de opdracht binnen 14 dagen geannuleerd wat volgens de wet ALTIJD mag bij koop op afstand, waarna een langslepende periode kwam en ik het bij de rechter heb neergelegd. Deze rechter veroordeelde de meubeloutlet Limburg tot terugbetaling en betaling voor alle bijkomende kosten. Echter vlak voor de uitspraak zijn zij een nieuw bedrijf gestart, namelijk de meubelgigant Roermond en hebben het hele pand leeggetrokken in tegelen. Ook de bankrekening hebben zij leeggehaald zodat de deurwaarder mijn geld niet kon terug halen. Echter zie ik dat zij gewoon verder gaan met hun lugubere praktijken en daarbij ook geen enkel dreigement schuwen. Dit zien we ook weer terug in de Google recensie die “jan” heeft geplaatst. Ik wil de praktijken van dit bedrijf kenbaar maken voor iedereen omdat zij hardwerkende mensen pakken die geen van allen een geldboompje in de tuin hebben staan om dit soort parasiterende medebewoners van ons land te onderhouden. De wet dient voor iedereen hetzelfde te zijn en dus OOK voor [Tekst verwijderd]. Helaas laat ik me niet bedreigen door dit volk en ook laat ik me niet intimideren. Hier moet een tv programma voor worden gemaakt want ze gaan maar door met hun leugens en vreemde manier van klantvriendelijkheid !!!

IK WIL MIJN GELD TERUG !!! Dat is van MIJ en niet van jullie...
Laatst gewijzigd door Radar op 27 nov 2018 13:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd. Titel aangepast t.b.v. de duidelijkheid / leesbaarheid.

P.Caris
Beste antwoord
Gekozen door Jolan jolan

Re: Meubeloutlet maakt doorstart als Meubelgigant en geeft geld niet terug

door P.Caris » 07 dec 2018 17:47

Helaas schijnt het zich houden aan afspraken ook niet in het woordenboek van de Consumentenbond voor te komen om mij uitleg en info te geven over mijn verwijderde artikel bij Klachtenkompas waarin ik consumenten waarschuwde voor deze boeventronie. Ik zou nl. vandaag terug gebeld worden door een leiding gevende zoals de dame aan de lijn me gisteren mee deelde.

De geloofwaardigheid in-, en de achting voor deze organisatie daalt helaas steeds verder bij mij.

Maar niet getreurd........we gaan er weer vol tegen aan om Meubelgigant Roermond b.v., en vooral het eigenaarsechtpaar aan te pakken en op zoek naar nog meer waarheden over hun wanstaltige praktijken.
Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 27 nov 2018 12:48

Prima dat je dit hier opent. Blijkbaar kun je je geld terug krijgen met dit topic als onderpand. Ga je gang.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 27 nov 2018 13:02

Vergeet vervolgens niet, als je je geld terug hebt, het topic te laten verwijderen... ;)

Maar eigenlijk is dit meer iets voor het programma 'opgelicht' denk ik.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman » 27 nov 2018 13:04

@RADAR,

Belachelijk dat jullie zomaar het betreffende topic verwijderen. Censuur !!
Dat radar daar gevoelig voor is zeg....pppffffff

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 27 nov 2018 13:09

Jolan jolan schreef:
27 nov 2018 12:39
Zojuist is er een topic over deze zaak verwijderd. Ik wil daarom een nieuw topic starten omdat ik een gedupeerde ben van deze eigenaresse/bestuurder van deze winkels. In het kort : 10 Augustus 2017 heb ik telefonisch een kinderbed besteld en de helft aanbetaald. echter bleef daarna elke reactie uit en waren zij niet bereikbaar. Ik heb toen de opdracht binnen 14 dagen geannuleerd wat volgens de wet ALTIJD mag bij koop op afstand, waarna een langslepende periode kwam en ik het bij de rechter heb neergelegd. Deze rechter veroordeelde de meubeloutlet Limburg tot terugbetaling en betaling voor alle bijkomende kosten. Echter vlak voor de uitspraak zijn zij een nieuw bedrijf gestart, namelijk de meubelgigant Roermond en hebben het hele pand leeggetrokken in tegelen. Ook de bankrekening hebben zij leeggehaald zodat de deurwaarder mijn geld niet kon terug halen. Echter zie ik dat zij gewoon verder gaan met hun lugubere praktijken en daarbij ook geen enkel dreigement schuwen. Dit zien we ook weer terug in de Google recensie die “jan” heeft geplaatst. Ik wil de praktijken van dit bedrijf kenbaar maken voor iedereen omdat zij hardwerkende mensen pakken die geen van allen een geldboompje in de tuin hebben staan om dit soort parasiterende medebewoners van ons land te onderhouden. De wet dient voor iedereen hetzelfde te zijn en dus OOK voor Sylvia van den Eijnden-Franssen. Helaas laat ik me niet bedreigen door dit volk en ook laat ik me niet intimideren. Hier moet een tv programma voor worden gemaakt want ze gaan maar door met hun leugens en vreemde manier van klantvriendelijkheid !!!

IK WIL MIJN GELD TERUG !!! Dat is van MIJ en niet van jullie...
Duidelijk verhaal.
Verder bijzonder vreemd dat het andere topic over dit bedrijf verwijderd is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 27 nov 2018 13:28

Er blijken nog wel meer topics over deze meubelgigant te bestaan:

viewtopic.php?f=14&t=186115&p=2642130#p2642130
meubels-f14/meubel-outlet-xl-venlo-t164 ... l#p2280209

In deze topics kom ik trouwens een bekende naam tegen...

Jolan jolan

Ongelezen bericht door Jolan jolan » 27 nov 2018 13:32

haha mijn topic wordt niet verwijderd hoor want zoals ik zei... ik laat me niet intimideren en bedreigen door de eigenaar van dit bedrijf. Zolang je de waarheid schrijft doe je volgens de wet niets verkeerd en dit soort sites zijn er juist voor gemaakt.

Ik beloof dat mijn topic blijft staan... hoe dan ook 😂😉

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 27 nov 2018 13:41

Teunbosseman schreef:
27 nov 2018 13:04
@RADAR,

Belachelijk dat jullie zomaar het betreffende topic verwijderen. Censuur !!
Dat radar daar gevoelig voor is zeg....pppffffff
Het topic van een andere gebruiker is inderdaad, op diens verzoek, verwijderd - zie toelichting: huisregels-en-mededelingen-f50/feedback ... l#p2642914

In dit topic hier graag 'on topic' blijven.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 27 nov 2018 13:52

Of topic voor genoeg geld is alles te koop (verwijderen)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 27 nov 2018 14:36

Maar als je je verhaal ook nog in een ander topic neerzet, blijft dat daar gewoon staan. Mooi.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 27 nov 2018 15:32

Ik zie in het verslag van de curator https://www.abenslag.nl/site/assets/fil ... i_2018.pdf dat er mogelijk een aangifte gaat plaatsvinden i.v.m. faillissementsfraude. Ik zou TS adviseren om contact op te nemen met de curator (Abenslag Advocaten).

Als ik het verslag goed lees staat daar het volgende:
De gefailleerde onderneming hield zich bezig met de verkoop van meubels, voor zover bekend vanuit het pand aan de Markt 41 te Helmond en vanuit het pand aan de Kerkstraat nr. 2B te Tegelen. De bestuurder gaf aan dat de winkel in Helmond sedert 15 maart 2017 gesloten is en dat de winkel in Tegelen vanaf april 2017 niet meer door de gefailleerde vennootschap werd geëxploiteerd, maar door Woonoutlet Limburg B.V. (bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer 68570414). Volgens de Kamer van Koophandel is / was op het adres Kerkstraat 2 B te Tegelen ook Meubeloutlet Helden B.V. (K.v.K. nr. 57242712) gevestigd.
De bestuurder deelde voorts mede dat Woonoutlet Limburg B.V. de winkel aan de Kerstraat te Tegelen medio april 2018 ontruimd heeft en verhuisd is naar het adres Broekhin Zuid 20 te Roermond. Op laatstgenoemd adres is sinds 9 april 2018 gevestigd de op 9
april 2018 opgerichte vennootschap Meubelgigant B.V., statutair gevestigd te Venlo, tevens handelen onder de namen: “Meubelgigant B.V.; Meubelgigantxl.nl; Meubelgigantlimburg.nl; Meubelgigantroermon.nl en Meubelgigant Roermond.
Volgens de Kamer van Koophandel is Meubeloutlet Helden B.V. noch Meubeloutlet Limburg B.V. thans gevestigd op Broekhin nr. 2 te
Roermond.

Het lijkt mij dat de deurwaarder beslag moet gaan leggen op de goederen in Roermond. Zover ik het lees is er sprake van verhuizing en niet van een faillissement van Woonoutlet Limburg B.V

Dit lijkt mij duidelijk een geval voor het programma Opgelicht.

Jolan jolan

Ongelezen bericht door Jolan jolan » 27 nov 2018 17:10

Aan hypo63: sorry ik heb geen idee hoe ik een directe reply op een bericht moet geven dus doe het even zo...

Zij hebben zich ingeschreven onder een andere naam met een ander kvk nr. Het vonnis is echter niet op de bestuurster uitgesproken maar op het bedrijf meubeloutlet Limburg aan de kerkstraat in Tegelen. Ook al is er (nog) geen faillissement, ze hebben alles leeggetrokken incl de bankrekening... zoals je ziet in dat verslag van de curator, staat er dat zij geen (gedegen) administratie aan willen leveren of hebben geleverd.en dus is dat fraude en zal er aangifte van gedaan moeten worden. Uiteraard heb ik ook contact gehad met deze curator... Echter mag mijn deurwaarder niks op een ander adres halen omdat dit een "nieuw" bedrijf is. Maar ik blijf overtuigd dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden dus ik blijf doorgaan... ben al een jaar bezig en ik geef niet op tot ik mijn geld heb... zij denken iedereen af te kunnen blaffen en te bedreigen met een grote bek en helaas lukt het ze te vaak... ik ben zelf echter totaal niet onder de indruk van deze types die alles bij elkaar liegen, bedriegen en bedreigen !!!

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 27 nov 2018 17:26

Jolan jolan schreef:
27 nov 2018 17:10
Aan hypo63: sorry ik heb geen idee hoe ik een directe reply op een bericht moet geven dus doe het even zo...

Zij hebben zich ingeschreven onder een andere naam met een ander kvk nr. Het vonnis is echter niet op de bestuurster uitgesproken maar op het bedrijf meubeloutlet Limburg aan de kerkstraat in Tegelen. Ook al is er (nog) geen faillissement, ze hebben alles leeggetrokken incl de bankrekening... zoals je ziet in dat verslag van de curator, staat er dat zij geen (gedegen) administratie aan willen leveren of hebben geleverd.en dus is dat fraude en zal er aangifte van gedaan moeten worden. Uiteraard heb ik ook contact gehad met deze curator... Echter mag mijn deurwaarder niks op een ander adres halen omdat dit een "nieuw" bedrijf is. Maar ik blijf overtuigd dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden dus ik blijf doorgaan... ben al een jaar bezig en ik geef niet op tot ik mijn geld heb... zij denken iedereen af te kunnen blaffen en te bedreigen met een grote bek en helaas lukt het ze te vaak... ik ben zelf echter totaal niet onder de indruk van deze types die alles bij elkaar liegen, bedriegen en bedreigen !!!
Ik zou toch contact opnemen met de curator en deze in kennis stellen van de vonnis. U moet zich toch al melden bij de curator als schuldeiser. Daarnaast zou ik het verslag van de curator doorsturen naar de deurwaarder. De bestuurder van de BV heeft zelf al aangegeven de goederen naar Roermond te hebben verplaatst. Dan lijkt het mij dat de deurwaarder beslag kan leggen op de goederen die van Tegelen zijn verplaatst naar Roermond. Dan moet de BV maar aantonen welke goederen bij Tegelen thuishoren en welke bij Roermond. Gezien de gebrekkige boekhouding van de BV verwacht ik niet dat zij daarin slagen. Tenslotte is een bestuurder van een BV bij wanprestatie aansprakelijk met het gehele privé vermogen, zeker als een curator al fraude vermoed en de bestuurder van een BV geen openheid van zaken geeft.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 27 nov 2018 20:34

bij onbehoorlijk bestuur is de bestuurster gewoon persoonlijk aansprakelijk.

Het zou dus handig zijn wanneer de curator dit vast stelt en aangifte doet.

Alle aandacht voor dit dossier zal helpen. Benader desnoods de rechter commissaris.

Deze controleert de curator.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 27 nov 2018 20:45

Helaas doet de curator doorgaans niet zo veel bij een lege boedel, hij krijgt dan zelfs immers niet betaalt.
(in het "verdwenen" topic tot mijn verbizing wel)

En de rol van de rechter-commissaris zou ik niet overschatten.

Jolan jolan

Ongelezen bericht door Jolan jolan » 27 nov 2018 21:31

De curator heb ik al gesproken en deze gaat inderdaad verdere stappen ondernemen. Wat vind ik t fijn dat mensen meedenken hierin. Zij moeten gewoon snappen dat ze dit niet nog meer mensen aan kunnen of mogen doen!! Ik ken mijn rechten wel maar als dit bijvoorbeeld wat oudere mensen overkomt die daar helemaal niet in thuis zijn, zijn deze echt de dupe... dat kan en mag gewoon niet!! Ik plaats dit namelijk niet alleen om mijn eigen geld terug te krijgen, maar ook om mensen voor dit soort bedrog te waarschuwen.

Als ik wat verder ben dan zal ik hier een update plaatsen. Tot die tijd zijn alle tips en informatie van harte welkom !!

Thanks mensen !

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 28 nov 2018 15:09

Jolan jolan schreef:
27 nov 2018 21:31
De curator heb ik al gesproken en deze gaat inderdaad verdere stappen ondernemen. Wat vind ik t fijn dat mensen meedenken hierin. Zij moeten gewoon snappen dat ze dit niet nog meer mensen aan kunnen of mogen doen!! Ik ken mijn rechten wel maar als dit bijvoorbeeld wat oudere mensen overkomt die daar helemaal niet in thuis zijn, zijn deze echt de dupe... dat kan en mag gewoon niet!! Ik plaats dit namelijk niet alleen om mijn eigen geld terug te krijgen, maar ook om mensen voor dit soort bedrog te waarschuwen.

Als ik wat verder ben dan zal ik hier een update plaatsen. Tot die tijd zijn alle tips en informatie van harte welkom !!

Thanks mensen !
Hebt u zelf al aangifte gedaan tegen de bestuurder van de BV inzake oplichting en/of fraude?. Ik denk niet dat uw geval kan "meeliften" op de aangifte van de curator, dat betreft immers een aangifte inzake faillissementsfraude.
Het lijkt mij dat de politie uw aangifte wel moet opnemen zeker in combinatie met het verslag van de curator, de uitspraak van de rechter en de bevindingen van de deurwaarder (leeg pand en lege bankrekening).
De deurwaarder kan wellicht nog bij de verhuurder informeren of de vorige huurder nog recht heeft op teruggave van een borgsom. Dan kan hierop nog beslag worden gelegd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 28 nov 2018 16:24

Hypo63 schreef:
27 nov 2018 17:26
Tenslotte is een bestuurder van een BV bij wanprestatie aansprakelijk met het gehele privé vermogen.
Dat is onjuist. Wanprestatie levert geen privé-aansprakelijkheid voor de bestuurder op. Wanbestuur mogelijk wél, maar dat is iets heel anders en voor de individuele schuldeiser vaak moeilijk bewijsbaar.
Hypo63 schreef:
28 nov 2018 15:09
De deurwaarder kan wellicht nog bij de verhuurder informeren of de vorige huurder nog recht heeft op teruggave van een borgsom. Dan kan hierop nog beslag worden gelegd.
Die huurder is failliet. Beslaglegging kan dus niet.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 28 nov 2018 16:44

Moneyman schreef:
28 nov 2018 16:24
Hypo63 schreef:
27 nov 2018 17:26
Tenslotte is een bestuurder van een BV bij wanprestatie aansprakelijk met het gehele privé vermogen.
Dat is onjuist. Wanprestatie levert geen privé-aansprakelijkheid voor de bestuurder op. Wanbestuur mogelijk wél, maar dat is iets heel anders en voor de individuele schuldeiser vaak moeilijk bewijsbaar.
Klopt inderdaad het is geen wanprestatie maar wanbestuur. Het lijkt mij in dit geval redelijk makkelijk te bewijzen aangezien de bestuurders al eerder strafrechtelijk veroordeeld zijn en er ook nu sprake is van faillissementsfraude. Ook kunnen de bestuurders geen jaarstukken overhandigen en is er grond hiervan al wanbestuur.
Moneyman schreef:
28 nov 2018 16:24
Hypo63 schreef:
28 nov 2018 15:09
Die huurder is failliet. Beslaglegging kan dus niet.
Huurder is niet failliet maar heeft de zaak leeggehaald en de goederen overgeheveld naar Roermond. De winkels in Tegelen en Roermond worden door dezelfde BV geëxploiteerd. De laatste winkel in Tegelen valt dus niet onder het faillissement.
Bestuurders hebben diverse BV's op hun naam staan waardoor het vaak de vraag is welke BV failliet is gegaan, welke is verplaatst en welke nog wel actief zijn.

Plaats reactie