LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubels / Eetkamerstoelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lydia2.30
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2010 15:23

Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door Lydia2.30 »

Ik heb in 2009 eetkamerstoelen gekocht bij De Ruijtermeubel in Cruquius. Naam Balloon, zwart leer, met parketwielen, zonder armsteunen.
Al gauw merkte ik dat de stoelen niet stabiel waren. De stoelen zijn gekeurd door Stichting Hout Research, een onafhankelijke keuringsinstantie. Uitslag van het rapport: voorwaartse stabiliteit voldoet niet. Met andere woorden: de stoel is onveilig. Heeft u deze stoelen ook in huis? Graag reactie.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Leuke oproep. Maar wat ik me afvraag.. heb je al contact opgenomen met de winkel op dit 'probleem' te verhelpen?

Lydia2.30
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2010 15:23

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door Lydia2.30 »

Ja, het is een lang verhaal. Ik ben nu bij de rechter omdat De Ruijter Meubel mijn geld niet wilde teruggeven. De Ruijter meubel wil alleen 70% terggeven of ik moet in de winkel iets anders kopen. Maar veel stoelen in deze winkel vertonen hetzelfde gebrek of ze zijn veel duurder. Ik wil daarom weten of er nog meer kopers zijn van deze stoelen die ook dezelfde ervaring hebben. Deze onstabiele stoelen zijn wel terggenomen, maar weer doorverkocht aan andere klanten. Er zijn trouwens veel meer van deze stoelen verkocht. Daarom ben ik benieuwd of er nog meer klanten zijn die hebben ontdekt dat deze stoelen voorwaarts kantelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Afbeelding

Het gaat om deze stoel ?

Ik begrijp de oproep ook niet. Wat wil je nu ?

De stoelen die geleverd worden zijn gelijk aan de stoelen die je in de winkel hebt gezien. Een EIGENSCHAP van deze stoel kan zijn dat wanneer je op het uiterste puntje gaat zitten de stoel iets gaat kantelen. Daar hoef je geen onderzoek naar te laten doen.

Dat is geen gebrek maar een eigenschap.

Dus nogmaals : wat wil je eigenlijk ?

(Anders dan een clubje oprichten van balloon stoel bezitters)

Lydia2.30
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2010 15:23

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door Lydia2.30 »

Een eigenschap van een stoel kan niet zijn dat je er vanaf valt als je op het puntje van de stoel gaat zitten. Juist omdat ik dit probleem objectief wilde laten bekijken heb ik de stoel laten onderzoeken. Voor mij was het onderzoek ook niet nodig, doordat ik er zelf bijna vanaf was gedonderd. Maar ik wilde voorkomen dat het een verhaal werd van mijn woord tegen dat van de winkelier. Het is nu objectief vastgesteld dat de stoel onveilig is, met een testmethode die gebruikt wordt om alle stoelen te testen. De leverancier is opgedragen om de stoel aan te passen. Dat het hier om een gebrek gaat is dus duidelijk. Dit verhaal is een waarschuwing voor kopers die de stoel zelf hebben en die ook onveilig vinden. Als je de stoel veilig vindt, dan mag je hem houden en er veel plezier aan beleven. Mijn oproep blijft staan aan kopers die dezelfde ervaring hebben als ik. Deze kopers hebben het recht op stabiele stoelen van de winkelier. De winkelier zou deze onveilge stoelen moeten terugroepen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door tennis »

Dan wacht toch eens de uitspraak van de rechter af!
Trouwens met de stoelen is blijkbaar iets mis, maar niet met het bedrijf. :mrgreen:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Deze stoelen zijn gemaakt in opdracht van de Firma Maxfurn. Maxfurn is een verkooporganisatie die hun meubelen laat maken in Roemenie en azie. De importeur is aansprakelijk voor een klacht als de uwe. Ik begrijp uw klacht echter niet. Als je hierop omvalt heb je of teveel op, of je evenwichtsorgaan is zwaar beschadigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Lydia2.30 schreef:Maar veel stoelen in deze winkel vertonen hetzelfde gebrek.
Dan zit het toch echt tussen uw oren. Die winkel heeft zo enorm veel stoelen, en daar kunt u geen andere stoelen vinden ?

Wat een onzin. Succes bij de rechter.

Wanneer u wint heeft Maxfurn overigens een flink probleem. Ik kan mij echter niet voorstellen dat de winkel het tot een rechtzaak laat komen, voor die paar goedkope rotstoelen.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door 16again »

Een EIGENSCHAP van deze stoel kan zijn dat wanneer je op het uiterste puntje gaat zitten de stoel iets gaat kantelen
Door het model kan de stoel inderdaad gaan kantelen, bedenk echter dat er ook nog zwenkwielen onder de stoel zitten! Zodra de stoel kantelt rijdt de stoel ook achterwaarts, en lig je direct op je snufferd.
De combinatie instabiliteit/zwenkwielen lijkt mij geen EIGENSCHAP die je van een stoel verwacht, dat dit niet direct in de showroom opvalt is TS niet te verwijten.
Wanneer de stoel die u in de winkel heeft getest hetzelfde is heeft u geen poot om op te staan.
Alsof het bedrijf zomaar aanbiedt om 70% van aankoopbedrag terug te storten, of je in de gelegenheid stelt om gehele aankoopbedrag te gebruiken voor een nieuwe aankoop: Is dat service of een verkapte vorm van aangeven dat het originele product niet deugt?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door riddert »

Door het model kan de stoel inderdaad gaan kantelen, bedenk echter dat er ook nog zwenkwielen onder de stoel zitten! Zodra de stoel kantelt rijdt de stoel ook achterwaarts, en lig je direct op je snufferd.
De combinatie instabiliteit/zwenkwielen lijkt mij geen EIGENSCHAP die je van een stoel verwacht, dat dit niet direct in de showroom opvalt is TS niet te verwijten.
Wij hebben niet dezelfde, maar soortgelijke stoelen. Ook met 4 zwenkwieltjes.

Deze hebben inderdaad dezelfde eigenschap: als je op het puntje van de stoel gaat zitten, om bijvoorbeeld je veters te strikken, kun je onderuit gaan met deze stoelen.
Als je dit weet is de oplossing heel simpel, namelijk niet op de punt van je stoel gaan zitten.
Ik zie dit als een eigenschap van dit model stoel, en denk ook niet dat je hier iets tegen kunt doen. Behalve dan de wielen eronderweg halen en vervangen door korte pootjes, dan is het "probleem' oplgelost, voor zover dat er een probleem is. Ik schat de kansen voor het winnen van de meubelzaak tijdens een rechtzaak zeer gering.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door poespas »

Ik heb een dure bureaustoel, afkomstig uit een kantoor van de gemeente, prima stoel niks mis mee.

De leuning is flexibel zodat je af en toe even een stukje achterover kan leunen. Doe je dit echter niet met beleid dan buig je door naar achter en donder je dus achterover.

Ga ik op het puntje van de stoel zitten en wil ik bv bukken om iets van de grond te pakken of mijn denkbeeldige veters te strikken, dan sodex ik voorover op de grond.

Conclusie, de stoelen die jij hebt zijn echt niet de enige stoelen met deze eigenschap. Een stoel is gemaakt om met je gat op het zitvlak te zitten en niet op het puntje.
Anders zou mijn bureaustoel ook gevaarlijk/niet goed zijn.
Laatst gewijzigd door poespas op 06 nov 2010 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wanneer je op de leuning gaat zitten en je buigt naar achteren val je ook. Ik zou ze daar ook voor aansprakelijk stellen.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Prima spul van Maxfurn, niet al te duur en goede kwaliteit. Als ik op het puntje van mijn ultra strakke relaxtfauteuil in een veel hogere prijsklasse ga zitten valt hij ook voorover. Moet je ook niet doen! Beetje hetzelfde verhaal als je kat in de magnetron stoppen dus. Onnodige aktie om hiermee naar de rechter te gaan, werkt in Amerika wel goed maar hier..

stofzuigertje

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat een stoel is om normaal in te zitten en niet alleen een puntje!

Ik ga op mijn bureau stoel ook niet zo zitten, zelfs de veters strikken niet!
Dus het is niet normaal gebruik die het gevaar veroorzaken.

Verder heeft mijn Ikea bureau stoel een rem, waardoor zelf op de voorkant zittend deze voorkant wel los komen maar achter blijft deze nu nog steeds remmen!

Een stoel op wielen is gewoon gevaarlijker en ik ging ook boven in de kast.... en helaas heb ik hier geen foto of filmpje van want ik zou op You Tube dan hoog scoren!

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door 16again »

zijn gekeurd door Stichting Hout Research, een onafhankelijke keuringsinstantie. Uitslag van het rapport: voorwaartse stabiliteit voldoet niet
waaraan? norm, wettelijke eis , verwachting ....?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef: Alsof het bedrijf zomaar aanbiedt om 70% van aankoopbedrag terug te storten, of je in de gelegenheid stelt om gehele aankoopbedrag te gebruiken voor een nieuwe aankoop: Is dat service of een verkapte vorm van aangeven dat het originele product niet deugt?
TS stelde :
De Ruijter meubel wil alleen 70% terggeven of ik moet in de winkel iets anders kopen.
Ik denk dat het hier gaat om 30% annuleringskosten. Het artikel moet dan gewoon terug. Lijkt mij overigens terecht.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens CBW voorwaarden bedragen annuleringskosten inderdaad 30% , echter dit geldt als vroegtijdig geannuleerd wordt: voordat het product klaar staat bij de winkelier om geleverd te worden (dan geldt al 50%).
In dit geval was de overeenkomst zelfs al geheel uitgevoerd, en moet de winkelier een reeds uitgepakt/gebruikt product terugnemen.
Door bijkomende kosten (2x transport, product kan niet meer als nieuw verkocht) kan m.i. nooit meer het "begin" tarief van 30% annuleringskosten gelden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Correct, wie informeert deze firma even over onze conclusie ? :mrgreen:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Tjemig zeg, het wemelt ook van die `klachten`over de meest idiote dingen.
Heb hier godpotter eetkamerstoelen van 660 euri per stuk en één piept er een beetje :roll: :mrgreen: Dus ga de leverancier terstond het leven zuur maken :lol:
NOT dus want die holt bij een klein klachtje al, al is dat onnodig.

Stoeltjes van 129 euri zijn op zich niks minder hoor als je ze koopt maar mogen ze kiepen als iemand op het puntje gaat zitten, of je 50 kilo ben of 130 kilo :wink:
Ik ga terstond eens kijken of mijn stoelen ook kiepen als ik op het puntje ga hangen. Geloof me, die kiepen dan ook een beetje.

Maar ja, die goedkope zooi mag niet kiepen, zeker niet als de gemiddelde koper met zijn-haar gewicht daarop gaat zitten :roll: :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubels / Eetkamerstoelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Backup: openingspost :
Lydia2.30 schreef:Ik heb in 2009 eetkamerstoelen gekocht bij De Ruijtermeubel in Cruquius. Naam Balloon, zwart leer, met parketwielen, zonder armsteunen.
Al gauw merkte ik dat de stoelen niet stabiel waren. De stoelen zijn gekeurd door Stichting Hout Research, een onafhankelijke keuringsinstantie. Uitslag van het rapport: voorwaartse stabiliteit voldoet niet. Met andere woorden: de stoel is onveilig. Heeft u deze stoelen ook in huis? Graag reactie.
Backup : reactie :
Lydia2.30 schreef:Ja, het is een lang verhaal. Ik ben nu bij de rechter omdat De Ruijter Meubel mijn geld niet wilde teruggeven. De Ruijter meubel wil alleen 70% terggeven of ik moet in de winkel iets anders kopen. Maar veel stoelen in deze winkel vertonen hetzelfde gebrek of ze zijn veel duurder. Ik wil daarom weten of er nog meer kopers zijn van deze stoelen die ook dezelfde ervaring hebben. Deze onstabiele stoelen zijn wel terggenomen, maar weer doorverkocht aan andere klanten. Er zijn trouwens veel meer van deze stoelen verkocht. Daarom ben ik benieuwd of er nog meer klanten zijn die hebben ontdekt dat deze stoelen voorwaarts kantelen.
Info: het komt vaak voor dat na kritiek op de TS de OP wordt verwijderd.

Gesloten