LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Draaifauteuil (dry cleaning)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
a.mereto
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:11

Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door a.mereto »

Ik ben nogal gehecht aan een oudere draaifauteuil deze is in de loop der jaren
nogal vervuild geraakt. Heeft iemand ervaring met chemisch reinigen (dry cleaning)
zo ja is dat het geld waard circa 150,00 euro of weggegooid geld.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door crazyme »

Welke bekleding is het ?

Welk bedrijf wil je inschakelen ?

Reinigen kan een mooi resultaat opleveren

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zou eerder de fauteuil opnieuw laten bekleden of zelf reinigen met een schuimreiniger en daar goed de tijd voor nemen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Of deze te reinigen is hangt van leeftijd ook af.

Oude stof kan stuk gaan, wat was nieuwprijs en wat is de leeftijd van deze?
Zelf even proberen met spuitbus meubelstof reiniger en stofzuiger lijkt me betere dan vakman voor oudere stoel.
Naast de stof kan ook de vulling eronder beschadigen dus voorzichtig behandelen als meer als 10 jaren oude.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Opnieuw laten bekleden is waarschijnlijk een dure oplossing. Goede stof plus vakmanuren en je bent honderden euro's verder. Laat je goed informeren door de stoffeerder, laat de stoel (of goede foto's) zien en ga in het atelier/werkplaats kijken naar zijn "onderhanden werk". Sommige stoffeerders leveren matig werk, sommige meubels zijn heel moeilijk te bekleden.

Als de stoel kunststof bekleding heeft, zou u een stoomreiniger of tapijtreiniger (met meubel-mondstuk) kunnen huren. Kost maar een paar tientjes en is zeer effectief. Autopoetsers ("detailers") maken daarmee ranzige interieurs als nieuw. Wel goed laten drogen.

Op wollen bekleding zou ik een schuimreiniger gebruiken.

Zelf heb ik een aantal malen op deze manier meubelbekleding schoongemaakt. Het kost meer tijd dan wegbrengen en laten doen, maar het geeft veel meer voldoening. Neem de tijd voor een mooi resultaat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door crazyme »

Herstofferen is meestal niet interessant. Vaak moeten ook schuimen en singels worden vervangen, en dan ben je met een nieuw model vaak goedkoper uit.

En dan heb je ook weer iets in een actuele vormgeving staan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door crazyme »

Herstofferen is meestal niet interessant. Vaak moeten ook schuimen en singels worden vervangen, en dan ben je met een nieuw model vaak goedkoper uit.

En dan heb je ook weer iets in een actuele vormgeving staan.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door gosewijn »

Herstofferen is meestal niet interessant.


Dat is heel interessant. :lol:

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Draaifauteuil (dry cleaning)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of herstofferen interessant is hangt toch echt van de stoel of bank af. Daarbij is een "actuele vormgeving" niet altijd een aanbeveling, wat mij betreft. (Als ik "stoer en industrieel" hoor, krijg ik al jeuk.)

De Martin Visser-bank die mijn ouders ooit kochten, staat al jaren bij ons. Keurig hergestoffeerd. Die kan met gemak nóg eens zestig jaar mee en raakt nooit uit de tijd.

Gesloten