LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
yvette.van-den-essen
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2018 17:07

Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door yvette.van-den-essen »

Budget Home Store XXL Horst, Budget Home Store Heerlen, Budget home Store XXL Nijmegen, Budget Store XXL (het is 1 pot nat dus ik noem ze allemaal) ben voorzichtig als je hier wat koopt!!
Ziet er leuk uit.... maar kwaliteit? Dat krijg je niet.
Wat een kwaliteit! 🤢
Wat een service!🤕

2,5 jaar geleden een bankstel gekocht voor bijna €3000,-. Bij hoog en laag volhouden (ook nu nog 😑) "het is een leerproduct".
We lopen de winkel in Heerlen binnen met de foto's en krijgen de melding "tsja, we geven maar 2 jaar garantie", en als coulance (🤗🤔🤨) geven jullie ons €70,- korting op een (eventuele) NIEUWE bestelling van €1650,-.
En dit na bijna 16 weken aan het lijntje gehouden te zijn. In een tijd dat iedere winkel je dood gooit met 10% korting.
We konden wel een nieuw bankstel kopen met 50% korting (er zat wel een, nooit aan ons bekend gemaakt, maximum aan die korting).
Echt waar?
Ja, helaas, het was onze keus om onze nieuwe bank #niét bij jullie te kopen.
Gek hè als je de foto's ziet?

En dan nóg een verkoper/manager die zegt (tsja er stonden klanten naast hem) "het is toch echt leer mevrouw".
Leer-resten vermengd met lijm op een stof plakken is GEEN LEER!!!!

Poels Wonen en Slapen geen mooie reclame!
En de klantenservice.... die moet misschien opzoeken wat het woord service betekent en er naar gaan handelen.

Heel triest hoe dit moet gaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 dec 2018 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door rvjapio »

Gemalen leer op stof is echt een leerproduct. Alleen verwachtte u terecht wat beters als dat na 2.5 jaar problemen geeft. Helaas een pijnlijke leerschool.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Budget, dat woord zegt al genoeg. 3.000 euro is een enorm bedrag voor een winkel daar. En kwaliteit, tja, wat verwacht je daar. Je zal daar geen topproducten verwachten zoals echt leer van de hoogste kwaliteit. En zoals u nu weet is er leer in verschillende gradaties. Beter was het om dat voor aankoop te onderzoeken.

Maar mocht nu alleen de stof versleten te zijn en de bank verder nog goed, ga dan op zoek naar een stoffeerder. Wellicht is een nieuwe hoes goedkoper dan een nieuwe bank.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En bij een geschikt model kuntu bijvoorbeeld op Bader ook een nieuwe hoes kopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Pu leer wordt in alle meubelzaken als leer verkocht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door crazyme »

yvette.van-den-essen schreef:
22 dec 2018 18:53
Budget Home Store XXL Horst, Budget Home Store Heerlen, Budget home Store XXL Nijmegen, Budget Store XXL (het is 1 pot nat dus ik noem ze allemaal) ben voorzichtig als je hier wat koopt!!
Ziet er leuk uit.... maar kwaliteit? Dat krijg je niet.
Wat een kwaliteit! 🤢
Wat een service!🤕

2,5 jaar geleden een bankstel gekocht voor bijna €3000,-. Bij hoog en laag volhouden (ook nu nog 😑) "het is een leerproduct".
We lopen de winkel in Heerlen binnen met de foto's en krijgen de melding "tsja, we geven maar 2 jaar garantie", en als coulance (🤗🤔🤨) geven jullie ons €70,- korting op een (eventuele) NIEUWE bestelling van €1650,-.
En dit na bijna 16 weken aan het lijntje gehouden te zijn. In een tijd dat iedere winkel je dood gooit met 10% korting.
We konden wel een nieuw bankstel kopen met 50% korting (er zat wel een, nooit aan ons bekend gemaakt, maximum aan die korting).
Echt waar?
Ja, helaas, het was onze keus om onze nieuwe bank #niét bij jullie te kopen.
Gek hè als je de foto's ziet?

En dan nóg een verkoper/manager die zegt (tsja er stonden klanten naast hem) "het is toch echt leer mevrouw".
Leer-resten vermengd met lijm op een stof plakken is GEEN LEER!!!!

Poels Wonen en Slapen geen mooie reclame!
En de klantenservice.... die moet misschien opzoeken wat het woord service betekent en er naar gaan handelen.

Heel triest hoe dit moet gaan.
Wat een frustratie.

Het is zoals al eerder genoemd echt een leerproduct. Dus met uw conclusie slaat u de plank mis.

Ook met dit topic slaat u de plank mis want op geen enkele manier geeft u aan wat nu echt het probleem is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een winkel met Budget, met die naam kun je problemen verwachten, en ze hebben naast genoemde nog veel meer winkels in Nederland helaas.....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer het gaat niet om budget, maar om het begrip up leather. Dit Kom je ook tegen waar geen budget in de naam is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Budget Leder kun je daar verwachten!

Ik zou niet graag bij een dergelijke winkel kopen, liever een Marktplaatje dat nog goed is dan en nieuwe die binnen enkele jaren huisvuil is, bepaald niet milieu vriendelijk om elke 3 jaren een nieuwe te moeten kopen.

Verder Theo, er bestaat geen Up leder, wel PU wat poly Urethaan betekende dus plastic leder is!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door berndv »

yvette.van-den-essen schreef:
22 dec 2018 18:53

En de klantenservice.... die moet misschien opzoeken wat het woord service betekent en er naar gaan handelen.
Tja, een gemiddelde klant moet ook leren om zich als een klant te gedragen. Klanten vinden dat ze als koning behandeld moeten worden, maar vertonen nauwelijks koninklijk gedrag. Zoiets werkt 2 kanten op. En als ik uw verhaal zo lees, gok ik op eenrichtingsverkeer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer, ik heb het inderdaad omgedraaid. Sorry. Maar met pu Leder wordt bedoeld rest Leder wat op een plastic laagje wordt geplakt. Dit wordt in het algemeen in meubelzaken als leder verkocht. Het is ook niet mijn bankstel. Voordat je iets van Leder gaat kopen moet je nagaan wat het allemaal precies is. En een lederen bankstel van € 3000. Dan zou ik toch willen weten waarom dat zo goedkoop kan.

Coskun1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2019 01:37

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door Coskun1990 »

Ik heb eind juni een klerenkast gekocht in Heerlen en in augustus had ik deze ontvangen. Bij het bezorgen ging de bezorger de pakketten tellen en gaf aan dat alles compleet was. Toen we week later eenmaal begonnen met monteren, kwamen we er al snel achter dat we een pakketje met schroeven missen. Toen gebeld en bleek inderdaad dat ze deze waren vergeten. Eenmaal aangekomen gingrn we verder monteren. Toen bleek weer dat we onderdelen misten. Nogmaals gebeld en toen gaven zij aan dat het mijn schuld was dat ik de pakketen moest tellen en dat op elk pakket een nummer opstaat. Maar goed op de doos van de schroeven stond geen nummer op. Deze onderdelen hebben ze nogmaals besteld bij leverancier daarna hoor je niks meer van hun. Hierna gebeld en gemaild zonder een fatsoenlijke reactie. Zeer slechte service en voor mij echt nooit meer budget store eerste en laatste keer. Dit noem ik geen service en als er wat verkeerd gaat kan gebeuren maar doe dan alles om het op te lossen

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Had u beter bij Ikea kunnen kopen. Als daar al iets zou ontbreken, aan schroeven of beleg, kan je het zo bij de servicebalie ophalen.

alinssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2020 12:51

Re: Ervaringen met Budget XXL, of Budget Home

Ongelezen bericht door alinssen »

De meubels voldoen aan de prijs kwaliteitsverhouding en zien er goed uit. Ik ben in de winkel goed geholpen maar de service achteraf is om te janken! Er was mij een maximale levertijd van 12 weken doorgegeven, wat al langer was dan de standaard levertijd van 10 weken maar dit is begrijpelijk in de zomervakantie. Uiteindelijk heb ik 16 weken moeten wachten! Vanuit het bedrijf kwam hier geen terugkoppeling over en heb ik zelf vaak terug moeten bellen terwijl ze mij zouden bellen. Uiteindelijk na veel gebeld te hebben zijn de meubels die al weken klaar bleken te staan al bezorgd. De bezorging was top en de bezorgers waren beide keren ontzettend beleefd en behulpzaam. Helaas is de administratieve afdeling en de financiële afdeling niet goed in hun werk. Bij beide bezittingen klopte de meegegeven rekening niet... toen ik mijn verhaal aan een medewerker achteraf vertelde werd ik voor leugenaar uitgemaakt. Absoluut niet klantvriendelijk. Toen ik hem hier op attendeerde durfde hij nog te vertellen dat hij mij niet voor leugenaar uit heeft gemaakt. Ik heb hem gezegd waar hij de besproken dingen terug kon vinden en kreeg een mail terug dat hij niet meer zou gaan reageren op mijn mails. Ik raad deze winkel niemand meer aan. Je bent een nummer en zodra er betaalt is behandelen ze je als grof vuil. De volgende keer koop ik ergens anders mijn spullen.

Gesloten