Home24: ervaringen?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Sebastianjc
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2014 10:57

Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Sebastianjc »

[Titel en bericht aangepast door de Moderator. Redenen: niet voldoende onderbouwd, niet aangegeven wat de eigen ervaring of het eventuele probleem met dit bedrijf is.]

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die waarborg certificaten en keurmerken blijken in praktijk niets voor te stellen. beter kun je afgaan op je gezonde verstand en googelen voordat je tot aanschaf overgaat.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Wat heb ik een hekel aan dit soort antwoorden hier:
sjoegel schreef:Die waarborg certificaten en keurmerken blijken in praktijk niets voor te stellen.
De firma is volgens de site lid van Thuiswinkel Waarborg, dat is een garantie waarvan je zekerheid mag verwachten.
Als ik op dat logo klik kom ik inderdaad terecht op de site van die organisatie.
het enige wat me wel opvalt is dat ik zo snel geen adres/telefoongegevens kan vinden.
Op de site van Thuiswinkel waarborg staan die echter wel.
sjoegel schreef:beter kun je afgaan op je gezonde verstand en googelen voordat je tot aanschaf overgaat.
ook weer zo'n dooddoener,..dat weet TS nu ook.

ik ben wel van mening dat TS duidelijker mag zijn in de klachtomschrijving.
Nu kunnen we geen adviezen geven omdat we niet weten wat er aan de hand is.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door riddert »

Sebastianjc schreef:Als je Home24 googled stuit je op honderden klachten. Mensen die al maanden op hun meubels zitten te wachten, die hun geld nog terug krijgen of zelfs te horen krijgen dat de bestelling is kwijtgeraakt tijdens het transport en dus bij de bezorger moet worden aangeklopt.

Van deze schandalige praktijken zijn ook wij slachtoffer geworden. Er moet snel actie ondernomen worden om alle gedupeerden te compenseren en hun waarborgcertificaat mag ze ook wel afgenomen worden!
Zelf afgelopen maand een Rauch kledingkast via Home24 besteld, prima verlopen, 5 weken levertijd en stipt geleverd. Home24 is een Duitse firma, en doet wat ze zeggen, althans in ons geval.
Beetje jammer dat mailcontact lang duurt voordat er antwoord komt, soms een week later pas. Vind ik zelf te lang, maar verder prima spullen voor goedkoper-dan-Ikea-prijs.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door tenormin »

riddert schreef: Zelf afgelopen maand een Rauch kledingkast via Home24 besteld, prima verlopen, 5 weken levertijd en stipt geleverd. Home24 is een Duitse firma, en doet wat ze zeggen, althans in ons geval.
Beetje jammer dat mailcontact lang duurt voordat er antwoord komt, soms een week later pas. Vind ik zelf te lang, maar verder prima spullen voor goedkoper-dan-Ikea-prijs.
Heeft u in ieder geval een heel goed, degelijk stuk werk gekocht; Rauch heeft al vreselijk lang een zeer goede naam in de meubelbranche. Ben zelfs verrast te lezen dat ze nog bestaan.

Sebastianjc
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2014 10:57

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Sebastianjc »

Sorry dat ik mijn klacht niet had omschreven. Dus bij deze hier mijn klacht:

Een aantal weken geleden hebben wij een tv-meubel besteld bij Home24. Na 2 weken was deze geleverd, alleen helaas wel beschadigd. Voor beschadigde artikelen moet je op de site aangeven dat het beschadigd is. Echter kon ik het tv-meubel niet aanvinken als beschadigd artikel, omdat het nog de status 'wordt geleverd' had (na 2 dagen!). Ik heb daarom telefonisch contact met ze opgenomen, maar ook dit ging niet gemakkelijk. Ik heb een paar keer gebeld, maar de lijn was steeds bezet. Uiteindelijk kreeg ik toch verbinding, maar heb langer dan een half uur in de wacht gestaan voor ik iemand aan de lijn kreeg. Ik kreeg een aardige dame aan de lijn die mij, na overleg met de supervisor, het volgende email-adres: [email protected] had gegeven voor het sturen van de schadefoto's, zodat ze een passende oplossing konden bedenken. Diezelfde dag heb ik de mail verstuurd, maar heb tot heden nog geen bericht terug gekregen. Ik heb ze iedere dag nog geprobeerd te bellen, maar krijg ten aller tijden een bezettoon.


Ik woon in een klein appartement en zit nu met een gigantische doos die ik niet weg kan gooien, want misschien moet het terug worden gestuurd. Toen ik op internet (met name op Facebook) ben gaan kijken voor vergelijkbare klachten over Home24, zag ik dat dit er echt honderden zijn, die na maanden nog niet zijn opgelost.
Ik ben hier erg van geschrokken en ben nu ten einde raad! Ik hoop dat ik via dit kanaal een oplossing kan vinden

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door nibt »

Ik heb een paar maanden terug een bed ledikant bij ze besteld.Werd keurig op tijd geleverd en de bezorgers hebben het loodzware pakket voor mij de trap op getild.

Het pakket was blijkbaar wel erg ruw behandeld want de onderdelen schoven er los doorheen, niets zat meer op zijn vaste plek en de piepschuimpjes waren gebroken. Wonder boven wonder was er niets beschadigd, maar ik kan me voorstellen dat de volgende klant minder geluk heeft.

Sebastianjc
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2014 10:57

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Sebastianjc »

nibt schreef:Ik heb een paar maanden terug een bed ledikant bij ze besteld.Werd keurig op tijd geleverd en de bezorgers hebben het loodzware pakket voor mij de trap op getild.

Het pakket was blijkbaar wel erg ruw behandeld want de onderdelen schoven er los doorheen, niets zat meer op zijn vaste plek en de piepschuimpjes waren gebroken. Wonder boven wonder was er niets beschadigd, maar ik kan me voorstellen dat de volgende klant minder geluk heeft.
Ik geloof wel dat het ook goed kan gaan, maar als het dat niet goed gaat, dan zijn ze op geen enkele manier bereikbaar. En dit is dus bij velen het geval. Ik had deze slechte service niet verwacht bij een dochterbedrijf van Rocket-Internet, het moederbedrijf van o.a. Zalando en Groupon.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik had deze slechte service niet verwacht bij een dochterbedrijf van Rocket-Internet, het moederbedrijf van o.a. Zalando en Groupon.
Zalando heeft nog nooit winst gemaakt en Groupon, tja :lol: Dat is allemaal absoluut geen aanbeveling. Het is inmiddels wel bewezen dat online meubelen verkopen uit het goedkoopste en laagste segment met haar ingewikkelde en kostbare logistiek niet eenvoudig is. Daar hebben heel veel bedrijven zich aardig in vergist.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door 00sten »

riddert schreef:
Sebastianjc schreef:Als je Home24 googled stuit je op honderden klachten. Mensen die al maanden op hun meubels zitten te wachten, die hun geld nog terug krijgen of zelfs te horen krijgen dat de bestelling is kwijtgeraakt tijdens het transport en dus bij de bezorger moet worden aangeklopt.

Van deze schandalige praktijken zijn ook wij slachtoffer geworden. Er moet snel actie ondernomen worden om alle gedupeerden te compenseren en hun waarborgcertificaat mag ze ook wel afgenomen worden!
Zelf afgelopen maand een Rauch kledingkast via Home24 besteld, prima verlopen, 5 weken levertijd en stipt geleverd. Home24 is een Duitse firma, en doet wat ze zeggen, althans in ons geval.
Beetje jammer dat mailcontact lang duurt voordat er antwoord komt, soms een week later pas. Vind ik zelf te lang, maar verder prima spullen voor goedkoper-dan-Ikea-prijs.
Voor nederlandse verkoper Rauch
Rauch kast = Bedden kampioen zeer goed adres voor.
Zeer goede en prettige service = nml onderdeel van Janssen totaal wonen te huissen.
En dat laatste bedrijf bestaat al lang, vrij groot en goede service.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door encore »

00sten schreef:
Voor nederlandse verkoper Rauch
Rauch kast = Bedden kampioen zeer goed adres voor.
Zeer goede en prettige service = nml onderdeel van Janssen totaal wonen te huissen.
En dat laatste bedrijf bestaat al lang, vrij groot en goede service.
Ohja? Hebben ze ook een goede marge?
Overigens is Rauch niet van een meubelzaak uut Huussen, dus hoe je daar nou weer bijkomt is mij ook een raadsel.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 sep 2014 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Contactgegevens verwijderd

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door nibt »

Het is inmiddels wel bewezen dat online meubelen verkopen uit het goedkoopste en laagste segment met haar ingewikkelde en kostbare logistiek niet eenvoudig is. Daar hebben heel veel bedrijven zich aardig in vergist.
Dat is een kwestie van organisatie, online goedkope meubels verkopen kan prima. Ik heb bij twee andere bedrijven online meubels gekocht en dat is uitstekend verlopen.

Als de organisatie niet goed is kan het verkopen van paperclips nog verkeerd gaan, het gaat niet zozeer om het product.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door tenormin »

@encore, commentaar op @ 00sten heeft geen zin; duimzuig 'forumlid' :mrgreen: . Rauch is een Duitse meubelfabriek meer dan 100 jaar oud; prima kwaliteit. Wij deden er 60 jaar geleden al zaken mee; daarom was ik aangenaam verrast dat ze nog bestaan.

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door nibt »

@Encore,

Met die marge zal het wel goed zitten, Janssen is een erg prijzige toko 8)

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door encore »

Janssen in Huissen een prijzige toko? Welnee, ik heb daar in het verleden ook wat meubilair vandaan gehaald. Viel me reuze mee. Wel hadden ze bevooroordeelde verkopers. Ik kwam namelijk op de brommer omdat mijn auto in de garage stond. En een klant die op een brommer komt kan blijkbaar niet veel spenderen. een keertje wapperen met geld ( in de jaren negentig kon dat nog ) en ze hadden allemaal haast om mijn order te noteren. Slijmjurken.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door 00sten »

@encore: Janssen in Huissen = nederlandse winkel met goede service en als je wilt gewoon nette prijzen. Hebben meerdere formules in de markt.

Home24.nl = .nl poot van duits bedrijf

Dat is de reden dat ik janssen noemde, net nederlands bedrijf met goede prijzen en service.
ALs je dan toch bestelt.... koop ik liever in de regio en bij nederlandse tussenhandel dan.
Rauch=fabrikant , doen geen direct sales. Dus snap je opmerking niet.

Ging mij om verschil home24 bestellen (duits) of een andere winkel(nederlands) met zeker goede service en ook nette prijzen.

Sebastianjc
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2014 10:57

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door Sebastianjc »

Dus laten we het nu weer over Home24 en een oplossing hebben a.u.b.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door encore »

00sten schreef:... Dus snap je opmerking niet...
Da's dan geheel wederzijds. Ik begrijp geen snars van wat je typt. Er is geen touw aan vast te knopen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door tenormin »

@00sten; jij snapt het niet: de Nederlandse zaak bestelt en laat de meubelen bij Rauch maken, wat zij in hun assortiment hebben. De winkel is tussenpersoon in de meubelbranche. Als je dat niet logisch in de oren klinkt?? Je denkt toch niet dat alles wat men bestelt in de winkel gemaakt word? D O M, als je dat idee hebt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Home24: ervaringen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

. een keertje wapperen met geld
ha, ha, zo fout ! En dat op de brommer..

Gesloten