LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lange levertijden Xenos

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lillian93
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2021 10:16

Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door Lillian93 »

Op donderdag avond 4-2-2021 heb ik twee kussens en een krabpaal besteld bij de webshop van Xenos en deze ook al betaald. Levertijd zou tussen de 4 en 10 dagen zijn. Dit vond ik eigenlijk al wat veel, want veel webshops kunnen vaak de volgende dag en anders binnen een week leveren.

Helaas kwam er tussendoor nog sneeuwval. Dus het pakket zal nog wel even op zich laten wachten. Op vrijdag 12-2-2021 kreeg ik het bericht dat de bestelling was verzonden en het de volgende dag in huis was. De track en trace van PostNL liet weten dat het pakket echter alleen was aangemeld en nog niet bij hun in ontvangst was genomen. Vandaag 17-2-2021 geeft PostNL aan dat het nog altijd niet bekend wanneer het pakket bij mij bezorgd gaat worden. Ondertussen heb ik al diverse bestellingen gedaan bij andere webshops en leveren die gemiddeld in 1-2 werkdagen (met PostNL).. Inmiddels dus bijna 2 weken verder en mijn pakket nog steeds niet ontvangen.

Ik ben erg teleurgesteld en het is een slechte zaak dat er vanuit Xenos ook weinig communicatie is over het pakket. Ik hoop dat het alsnog ergens deze maand binnenkomt? Ik lees op internet niet echt veelbelovende dingen... Bestellingen die in januari zijn gedaan en nog steeds niet geleverd zijn, dit had ik niet verwacht bij een winkel zoals Xenos.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lillian93 schreef:
17 feb 2021 11:02
Op donderdag avond 4-2-2021 heb ik twee kussens en een krabpaal besteld bij de webshop van Xenos en deze ook al betaald. Levertijd zou tussen de 4 en 10 dagen zijn. Dit vond ik eigenlijk al wat veel, want veel webshops kunnen vaak de volgende dag en anders binnen een week leveren.
Xenos kiest niet voor deze levertermijn, hoe sneller hoe duurder vaak.
Lillian93 schreef:
17 feb 2021 11:02
Ik ben erg teleurgesteld en het is een slechte zaak dat er vanuit Xenos ook weinig communicatie is over het pakket. Ik hoop dat het alsnog ergens deze maand binnenkomt? Ik lees op internet niet echt veelbelovende dingen... Bestellingen die in januari zijn gedaan en nog steeds niet geleverd zijn, dit had ik niet verwacht bij een winkel zoals Xenos.
Lees toch in je bericht dat er communicatie is maar dat PostNL nu problemen heeft met de levering. Heb je Xenos al gebeld over de status en wat hun verwachting is.

Mogelijk heb je het nieuws gemist maar Nederland zit in een lock-down de enige manier om dit soort spullen te bestellen is online, zelf een keten al Ikea kan de drukte niet aan. Daarbij kwam dan het winterse weer waarbij twee maal code rood is afgeven. Enig begrip voor Xenos zou wel op zijn plaatst zijn i.p.v. ze zwart maken op een forum.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Xenos levert later dan andere webshops. Op hun site staat duidelijk aangegeven wat de levering termijn is, waar je bij het bestellen mee akkoord bent gegaan.

Als hun vrijdag de pakket aan PostNL heeft gegeven, dan zou het maandag bezorgd moeten zijn. Echter, door sneeuw en grote drukte loopt PostNL achter. Ook was maandag code rood door ijzel, wat ook vertraging heeft opgeleverd.

Jij bent klant bij Xenos en niet bij PostNL. Ik denk dat het verstandig is om even te wachten tot vrijdag, grote kans dat je pakket dan wel hebt. Is je pakketje dan nog niet geleverd, stuur dan via het contactformulier op https://www.xenos.nl/klantenservice een bericht te verzenden dat je pakket nog niet binnen is gekomen. Hopelijk kan klantenservice ervoor verzorgen dat PostNL alsnog gaat leveren.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zelfs Bol kan de volgende dag niet altijd leveren hoor. We doen wel alsof het heel normaal is om 1 minuut voor middernacht te bestellen en de volgende dag al smachtend aan de voordeur staan, maar dat is het zeker niet.
Mocht Xenos met PostNL werken, die hebben enorme achterstanden. Het ligt er net aan wanneer het afgehaald wordt, waar de zending verzameld wordt en hoe snel ze kunnen doorsturen. En ja, ook ik krijg het ene pakket in 2 dagen binnen, maar laatst heb ik ook al 15 dagen moeten wachten. Pakket heeft al die tijd op een inlevering t gelegen. Kan gebeuren nu met drukte, Corona en weersomstandigheden.

Gewoon even geduld hebben.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
17 feb 2021 12:51
Mogelijk heb je het nieuws gemist maar Nederland zit in een lock-down de enige manier om dit soort spullen te bestellen is online....
Dat is al een tijdje zo, en ook bij Xenos bekend. Is de website daarop aangepast?

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door artilux »

Je heb nog even te gaan.
Ik wacht al bijna 4 weken :o

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
17 feb 2021 14:02
sylvesterb schreef:
17 feb 2021 12:51
Mogelijk heb je het nieuws gemist maar Nederland zit in een lock-down de enige manier om dit soort spullen te bestellen is online....
Dat is al een tijdje zo, en ook bij Xenos bekend. Is de website daarop aangepast?
Op de website staat Levertijd 10-15 werkdagen. TS is vergeten dat er werkdagen staat dus pakket hoeft er pas minimaal vandaag te zijn en uiterlijk 25 februari.

Lillian93
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2021 10:16

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door Lillian93 »

Ik begrijp dat we in een lockdown zitten en de weersomstandigheden de afgelopen week niet best waren en ik daarom wat langer op een pakketje zal moeten wachten. Echter heb ik inmiddels diverse bestellingen al reeds binnen, terwijl ik ze later heb besteld, lees afgelopen week.

In mijn track and trace code staat dat het pakket nog niet ontvangen is door PostNL het is dus alleen aangemeld. Ik lees veel berichten op het internet hierover. Vandaar dat ik denk dat het probleem bij Xenos ligt en niet bij PostNL ,die bezorgen over het algemeen vrij snel als ze het pakketje tenminste ontvangen.

Inmiddels staat inderdaad een levertijd van 10-15 werkdagen aangegeven op de website. In mijn bestelbevestiging was dit nog 4-10 werkdagen. In de laatste mail van 12 januari stond dat het pakket verzonden was, terwijl dit dus niet zo is.

Mijn bedoeling is helemaal niet om Xenos zwart te maken, het is een van mijn favoriete woonwinkels. Als ik de berichten die ik lees op het internet en op de eigen Facebookpagina van Xenos staan ben ik niet de enige met dit probleem. Zoals @artilux ook al aangeeft dat ze al bijna 4 weken op een bestelling wacht.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lillian93 schreef:
17 feb 2021 15:26
Ik begrijp dat we in een lockdown zitten en de weersomstandigheden de afgelopen week niet best waren en ik daarom wat langer op een pakketje zal moeten wachten. Echter heb ik inmiddels diverse bestellingen al reeds binnen, terwijl ik ze later heb besteld, lees afgelopen week.

In mijn track and trace code staat dat het pakket nog niet ontvangen is door PostNL het is dus alleen aangemeld. Ik lees veel berichten op het internet hierover. Vandaar dat ik denk dat het probleem bij Xenos ligt en niet bij PostNL ,die bezorgen over het algemeen vrij snel als ze het pakketje tenminste ontvangen.
Nogmaals, het is niet abnormaal dat het ene pakket eerder binnen komt als een ander. Alles hangt af van de locatie en afspraken. Het pakket is aangemeld bij PostNL, dan is het wachten tot zij het opgehaald hebben. En vaak wordt er niet gescand bij het ophalen, maar bij het uitladen op een depot. Het kan dus best zijn dat uw bestelling in een overvol depot staat te wachten om uitgeladen te worden.

En nee, PostNL bezorgd is het algemeen niet meer snel. Als er afspraken liggen tussen verkoper en PostNL kan het snel gaan, maar de reguliere bezorgers gaat op dit moment dagen tot zelfs weken overheen. Ik heb laatst heel lang moeten wachten op meerdere particuliere zendingen. Al lang afgegeven, maar de track en trace gaf dat ook nog niet aan. Uiteindelijk na veel geduld is alles aangekomen.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door rvjapio »

het is nog heeeel lang covratijd. Wen eraan en stel u niet aan over een week meer of minder.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

NeoDutchio schreef:
17 feb 2021 15:39
Lillian93 schreef:
17 feb 2021 15:26
Ik begrijp dat we in een lockdown zitten en de weersomstandigheden de afgelopen week niet best waren en ik daarom wat langer op een pakketje zal moeten wachten. Echter heb ik inmiddels diverse bestellingen al reeds binnen, terwijl ik ze later heb besteld, lees afgelopen week.

In mijn track and trace code staat dat het pakket nog niet ontvangen is door PostNL het is dus alleen aangemeld. Ik lees veel berichten op het internet hierover. Vandaar dat ik denk dat het probleem bij Xenos ligt en niet bij PostNL ,die bezorgen over het algemeen vrij snel als ze het pakketje tenminste ontvangen.
Nogmaals, het is niet abnormaal dat het ene pakket eerder binnen komt als een ander. Alles hangt af van de locatie en afspraken. Het pakket is aangemeld bij PostNL, dan is het wachten tot zij het opgehaald hebben. En vaak wordt er niet gescand bij het ophalen, maar bij het uitladen op een depot. Het kan dus best zijn dat uw bestelling in een overvol depot staat te wachten om uitgeladen te worden.

En nee, PostNL bezorgd is het algemeen niet meer snel. Als er afspraken liggen tussen verkoper en PostNL kan het snel gaan, maar de reguliere bezorgers gaat op dit moment dagen tot zelfs weken overheen. Ik heb laatst heel lang moeten wachten op meerdere particuliere zendingen. Al lang afgegeven, maar de track en trace gaf dat ook nog niet aan. Uiteindelijk na veel geduld is alles aangekomen.
Plus dat we mogen aannemen dat PostNL contracten en SLA met bestaande klanten die al voor corona een online winkel hadden respecteert en nieuwe klanten een serviceniveau krijgen dat bij de beschikbare capaciteit past. Als de PostNL vrachtwagen moet kiezen tussen het bol.com of xenon magazijn, zullen ze eerst naar bol.com rijden.

lisgem
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2021 10:33

Re: Lange levertijden Xenos

Ongelezen bericht door lisgem »

Mijn ervaring met XENOS eind 2020, ik ben HEEL TEVREDEN.

- Bestelling op 7 november werd bezorgd op 9 november.
- Bestelling op 28 november werd bezorgd op 30 november

Bovendien was het zeer zorgvuldig ingepakt, bv de glazen flesjes met wokolie. Echt TOP

Ik denk dus dat het echt aan het weer gelegen heeft! Over POSTNL ben ik trouwens ook tevreden.

Gesloten