Meubels SeatSofa niet geleverd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
messias
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2021 07:38

Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door messias »

Ik kom op voor een goede Afghaanse vriend van mij die de Nederlandse taal goed spreekt, maar in schrift niet bij machte is om goed uit te leggen omtrent dit debacle.
Op 3 September 2020 heeft hij een Bankstel besteld bij SeatSofa in Amersfoort ter waarde van €1857,75,
Bij de 1e afhaal levering begin December 2020 bleek de bestelde kleur niet juist, hij heeft toen na overleg dit terug gebracht, en hem werd beloofd binnen 8 tot 10 weken het nieuwe bankstel te komen halen.
Inmiddels zitten we nu diep in Maart 2021 en hij heeft het bankstel nog steeds niet.
Ik heb samen met hem al tig emails gestuurd en geprobeerd te bellen, maar er wordt niet op gereageerd.
Dus dit komt er op neer dat hij in principe al bijna 6 maanden wacht op zijn Bankstel, hij is de wanhoop nabij!
Hij vreest nu dat hij zijn geld kwijt is omdat ze nergens op reageren.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de K.V.K. verwittigen over het niet nakomen van een contract en hun daar mee confronteren.
En als laatste redmiddel heb ik in samenspraak met hem dus nu gekozen om contact op te nemen met RADAR in de hoop dat u dit bedrijf kunt uitlichten om hun negatieve reactie wereldkundig te maken, want het is gewoon schandalig voor woorden!
Hij wil graag zijn geld terug, maar ook daar wordt tot op heden niet op gereageerd!
Hij hoopt dat u hem kunt helpen zodat hij gerechtvaardigd zijn geld terug krijgt, want hij gaat er niet meer van uit dat dit bankstel ooit nog komt!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2021 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

sake1987

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wat zeggen ze in de fysieke winkel?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat uw vriend dit bedrijf uitgekozen heeft om een bankstel te kopen. Er zijn al jaren en jaren niets anders dan klachten over hen.

sake1987

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
24 mar 2021 09:58
Jammer dat uw vriend dit bedrijf uitgekozen heeft om een bankstel te kopen. Er zijn al jaren en jaren niets anders dan klachten over hen.
Goh, het bedrijf bestaat al meer dan 25 jaar en heeft heel veel klanten, zullen die allemaal klachten hebben?
Vertel eens wat uw ervaringen zijn met dit bedrijf?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat hebt u aan mijn ervaringen?

meubels-f14/seats-and-sofas-t122580-s40.html

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Kvk doet helemaal niks met uw klacht.

Als je vriend een rechtsbijstandverzekering heeft, kunnen hun een hoop gedoe uit handen nemen. Als betaald is met de creditcard, doe dan een beroep op aflevering garantie.
Zo niet, dan moet je zelf het geld terug eisen.

Je kunt mogelijk de koop ontbinden. Stuur eerst een mail dat ze 14 dagen de tijd hebben om de bank te leveren, zo niet dat je de koop gaat ontbinden en je geld terug eis.

Op https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen en https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ staat hoe je de koop kan ontbinden

Als je je geld niet terug krijgt, dan zou je naar de kantonrechter moeten gaan, en een deurwaarder moeten inschakelen.

sake1987

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
24 mar 2021 10:56
Wat hebt u aan mijn ervaringen?
Vind het wel prettig als mensen bedrijven afkraken dat ze uit eigen ervaring spreken.
Je krijgt nu, het bedrijf is slecht want ik lees op een forum klachten ( klopt positief wordt hier niet gemeld.
Dus als u zo kijkt koopt u niet meer bij Coolblue, Medimarkt enz en zit u niet meer bij Ziggo of KPN.
Allemaal bedrijven die hier vrij frequent voorbij komen.

Het probleem wat TS heeft, komt niet alleen bij dit bedrijf voor.
Daarom mijn vraag wat heeft u tegen dit bedrijf, eigen ervaring?

Zelf ben ik ook geen fan van dit bedrijf, maar moet ook eerlijk toegeven dat ik er 2 goede bankstellen heb gekocht.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door Smartje »

TS lees ook de voorgaande Topics, zijn al zoveel berichten over geweest.
Als de kleur niet goed is neem je de bank toch niet mee.
En betalen voor een bank die niet is besteld.

En als TS niet zelf een datum stelt ( binnen de leveringsvoorwaarden) ben je aan de verkoper overgeleverd!
Ik laat het altijd op de bon erbij schrijven!
Niet binnen de afgesproken datum leveren is koop ontbinden,
gaat alleen moeilijker als je al betaald hebt.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@sake

Niets mis met Coolblue, Ziggo of KPN. Bij Mediamarkt heb ik nog nooit iets gekocht.

En over S&S gaat het niet over een klacht, maar het barst van de klachten over hen.

sake1987

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
24 mar 2021 11:19
@sake

Niets mis met Coolblue, Ziggo of KPN. Bij Mediamarkt heb ik nog nooit iets gekocht.

En over S&S gaat het niet over een klacht, maar het barst van de klachten over hen.
Maar het barst ook van de klanten en dan kan je in 25 jaar veel klachten opbouwen.
Maar aan deze discussie heeft TS totaal niks.
TS ga eens naar de fysieke winkel, levert dit niks op, volg het advies van Seinhuis op.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meubels SeatSofa niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

messias schreef:
24 mar 2021 08:07
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de K.V.K. verwittigen over het niet nakomen van een contract en hun daar mee confronteren.
Dit heeft totaal geen nut. De KVK is daar niet voor.

Het enige wat wél nut heeft, is al door Seinhuis aangegeven. Gewoon druk zetten en doorgaan, er is -als je zou gaan dagvaarden- verhaal genoeg.

Gesloten