LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Corina Jeroense
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2020 10:34

Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Corina Jeroense »

Op 28nov koop ik op Bol bij PCinHuis een plafondlamp. Op 10 december krijg ik een hanglamp. Die wordt retour gestuurd. Op 7 januari krijg ik de 2e lamp. Wel de plafondlamp maar niet volgens de omschrijving en wordt binnen 30 dagen, de zichttermijn, retour gestuurd. Nu incassobureau die uitgaat van factuur 28 nov, en herinneringen stuurt van vóór de 7e januari. Bol geeft geen thuis en helpt niet, geeft niet aan wat het zichttermijn dan wel is en verwijst ons naar het incassobureau. Incassobureau in ons nek. Ik red het niet. Help alstublieft!
Groetjes, Corina
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mar 2020 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35
Beste antwoord
Gekozen door Corina Jeroense

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

door Kolibrie » 29 apr 2020 12:20

Retourvoorwaarden bol.com

Zowel bij artikelen van bol.com als bij artikelen van verkopers via bol.com is er altijd een retourtermijn van minstens 30 dagen. Bij artikelen die je koopt bij een particuliere verkoper geldt een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.

Afterpay staat los van de websites, deze heeft geen retourbericht van bol/PCinHuis
ontvangen en wil de rekening betaald zien.
Zien ook de omruiling niet, vandaar dat u al een aanmaning kreeg voordat u de tweede lamp ontvangen had,

Wanneer u via bol.com gekocht hebt, heeft u gewoon 30 dagen zichttermijn.
Klacht indienen
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Wanneer u de plafondlamp via bol.com teruggestuurd hebt heeft u een zichttermijn van 30 dagen.
Stuur anders de de bol.com rekening van de ontvangen (verkeerde) plafondlamp naar het incassobureau met een verwijzing naar de retourtermijn bij bol.com.
Neem aan dat de verkeerde plafondlamp ook via bol.com is gegaan.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Corina Jeroense schreef:
20 mar 2020 10:44
Op 28nov koop ik op Bol bij PCinHuis een plafondlamp. Op 10 december krijg ik een hanglamp. Die wordt retour gestuurd. Op 7 januari krijg ik de 2e lamp. Wel de plafondlamp maar niet volgens de omschrijving en wordt binnen 30 dagen, de zichttermijn, retour gestuurd. Nu incassobureau die uitgaat van factuur 28 nov, en herinneringen stuurt van vóór de 7e januari. Bol geeft geen thuis en helpt niet, geeft niet aan wat het zichttermijn dan wel is en verwijst ons naar het incassobureau. Incassobureau in ons nek. Ik red het niet. Help alstublieft!
Groetjes, Corina
De lamp die op 10 december ontvangen is, wanneer is die terug gestuurd? Er zit nogal een periode tussen 10 december en 7 januari. Had de juiste lamp zo'n lange levertijd, of hebt u het zelf lang laten liggen?
De tweede lamp, wanneer is die terug gestuurd? We zitten nu bijna eind maart, dat is ook een lange periode vanaf 7 januari. Kunt u chronologisch neerzetten wat wanneer gebeurd is.
Is de tweede lamp ook retour gekomen bij PCinHuis? Is daar bewijs van?

Overigens, en dat is mijn mening, een lamp lopen bij een bedrijf met een naam die niet lijkt op wat ze aanbieden loop ik altijd met een boog omheen. Een computerbedrijf die speelgoed, kleding en allerlei andere zaken verkoopt ga ik niet bij kopen.

Corina Jeroense
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2020 10:34

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Corina Jeroense »

dank voor de reacties. We hebben alles op tijd terug gestuurd. Vraag is alleen of de zichttermijn pas in gaat wanneer het juiste geleverd is?
Dus als ik de verkeerde lamp binnen 30 dagen terug stuur, of ik dan met de goede lamp ook nog 30 dagen heb?
De partner verwijst me naar Bol
Bol verwijst me naar het incassobureau
Het incassobureau verwijst me naar de partner
En niemand die me antwoord geeft op deze hele simpele vraag helaas.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door berndv »

Corina Jeroense schreef:
28 apr 2020 10:43
En niemand die me antwoord geeft op deze hele simpele vraag helaas.
Excuses, wellicht komt het ook door de, voor mij in ieder geval, onduidelijke info. Ik heb daarom ook bewust niet gereageerd toen ik het bericht voorbij zag komen. Ik zag weggelaten informatie en meestal betekent dit, dat er bewust info wordt weggelaten, die vaak cruciaal is voor het antwoord. Maar ik zal proberen aan te geven waar mijn onduidelijkheden zitten, als ik daar antwoord op zie, zal ik op basis daarvan reageren.
Corina Jeroense schreef:
20 mar 2020 10:44
Op 10 december krijg ik een hanglamp. Die wordt retour gestuurd.
Wat was de reden dat deze retour gestuurd werd? Hoe heeft u aangegeven dat u deze retour wilde sturen? Wanneer is deze retour gestuurd? In welke staat is de lamp retour gestuurd?
Corina Jeroense schreef:
20 mar 2020 10:44
Op 7 januari krijg ik de 2e lamp. Wel de plafondlamp maar niet volgens de omschrijving en wordt binnen 30 dagen, de zichttermijn, retour gestuurd.
U geeft aan dat het wel de plafondlamp is maar niet volgens de omschrijving. Dat vind ik wat vreemd, het is dus wel de lamp, maar die lamp komt niet overeen met de omschrijving? Als die niet overeenkomt, dan is die toch niet conform? En wanneer heeft u gemeld dat de lamp retour zou gaan? En wanneer heeft u deze daadwerkelijk retour gestuurd?

Ik probeer voor mij zelf duidelijk te krijgen waarom er kosten worden gerekend en er inmiddels een incassobureau op gezet is, want ik mis voor mijn gevoel gewoon cruciale informatie.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Kennelijk de lamp niet vooraf betaald maar met afterpay?
Nadat je het betaaloverzicht hebt gekregen moet binnen 14 dagen betaald worden.
De verkeerde lamp is waarschijnlijk niet als retour gezien maar als omruiling.
Ik ga ervan uit dat u van PCinHuis bericht hebt gekregen dat ook de laatste lamp retour is gekomen.
Of een zichttermijn bij omruiling weer opnieuw start voor het nieuwe product, lijkt me wel, u moet het product toch kunnen beoordelen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door omega19 »

Het is volstrekt logisch dat de zichttermijn pas ingaat als de lamp bij is aangekomen. Je hoeft geen reden op te geven, gewoon terugsturen.

Als je een hanglamp geleverd krijgt terwijl je een plafondlamp hebt besteld is er duidelijk iets mis gegaan en daar hoe je niet de dupe van te worden. De datum van 10 december is daarom totaal niet relevant.

Wat wel een dingetje bij BOL.com is, is of het via een aangesloten wederverkoper (PCinhuis?) is gekocht of via BOL. com direct.
Is het via een wederverkoper gekocht dan beweert BOL.com dat ze alleen de afhandeling doen, maar dat de overeenkomst niet met BOL.com maar met de wederverkoper tot stand is gekomen. De klantensevice gaat dan echt helemaal niks voor je doen, maar geeft alleen het bericht van de wederverkoper onveranderd aan jouw door. Gezien jouw bericht kan dat hier wel eens het geval zijn

Je gaat een aantal e-mails en brieven van Accountor krijgen het incassoburo van BOL.com. Trek je daar niks van aan en reageer niet anders dan dat je op de dagvaarding wacht. Grote kans dat je die nooit ontvangt. Zoals je het verhaal vertelt valt je niks te verwijten en hoef je niet in paniek te raken. Nadeel is wel dat BOL.com geen aankopen van je meer accepteert, maar swoi , wie zit daar nu nog op te wachten.

Ik ga er wel vanuit dat de retourzending in goede staat door BOL.Com is ontvangen en bevestigd zodat daar geen discussie over ontstaat
Laatst gewijzigd door omega19 op 28 apr 2020 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stuur het incassobureau simpel een mailtje met de precieze gang van zaken, met data, dus foute lamp ontvangen, teruggestuurd, weer foute lamp ontvangen, enzovoort.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door omega19 »

Je kunt het incassoburo van BOL.com helemaal geen e-mails sturen.
Ze sturen alle aanmaningen via een NoReply@com e-mail adres.

Wat je wel kan doen is met de meegestuurde inlog-gegevens inloggen op hun debitorweb. Dat zou ik zelf dus nooit doen

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, stel je voor, dat je de zaak uitlegt en dat het dan duidelijk is waar de fout wordt gemaakt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door berndv »

omega19 schreef:
28 apr 2020 12:36
Het is volstrekt logisch dat de zichttermijn pas ingaat als de lamp bij is aangekomen. Je hoeft geen reden op te geven, gewoon terugsturen.

Als je een hanglamp geleverd krijgt terwijl je een plafondlamp hebt besteld is er duidelijk iets mis gegaan en daar hoe je niet de dupe van te worden. De datum van 10 december is daarom totaal niet relevant.
Als je het foutieve artikel ontvangt is het wellicht beter om bij het retour sturen aan te geven dat je de verkeerde lamp hebt ontvangen. Ik lees nergens of ts iets heeft aangegeven bij het retour sturen, alleen dat ts op 7 januari een nieuwe lamp ontvangt. Er wordt dan maar ingevuld dat deze gestuurd wordt omdat ts aangegeven heeft dat ze de eerste lamp terug heeft gestuurd en aan heeft gegeven dat de lamp niet de juiste was, maar het staat er niet.

Corina Jeroense
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2020 10:34

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Corina Jeroense »

Dank voor jullie medewerking.
De lamp is inderdaad gekocht met Afterpay en is gezien als omruiling (Kolibrie). De 2e lamp is na 14 dagen maar voor 30 dagen teruggestuurd maar niet meer door de partner geaccepteerd. Vervolgens nog twee keer retour gestuurd en vervolgens weer twee keer geweigerd. Zonder opgave van redenen van Accountor, Bol of PCinHuis. De lamp is dus hier nog in de doos. Waar kan ik dan zien dat de zichttermijn ineens 14 dagen wordt? Niemand van Accountor, Bol of de partner die dat communiceert. Wordt alleen maar steeds over 30 dagen gesproken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door berndv »

Maar ze hebben niet aangegeven waarom de retour niet wordt geaccepteerd?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

U moet binnen de opgegeven termijn de overeenkomst ondubbelzinnig herroepen. Terugzenden is hiervoor onvoldoende. Heeft u een modelformulier voor opzegging ontvangen en teruggezonden?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door omega19 »

De reden van de weigering van de retourzending zal wel op jouw ordergegevens in je account van BOL. com staan

Als ik je redenatie goed volg, is de reden van de weigering de late terugzending, en wel langer dan 14 dagen. Ook voor de 2e lamp heb je echer gewoon 30 dagen zichttermijn en hoef je niet met 14 dagen genoegen te nemen.

Je moet wel zorgen dat je de bezorgdatum bij PCinhuis en hun weigering goed op papier heb staan.
Ik zou PCinhuis ( per directe email) de zaak nog een keer per e-mailuitleggen en dat ze gezien hun dubbele weigering nu de zending kunnen afhalen. Verder niet betalen en aangeven dat je de dagvaarding rustig afwacht.

Ik zou niet met Accountor in discussie gaan, en ook niet inloggen op hun website

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Retourvoorwaarden bol.com

Zowel bij artikelen van bol.com als bij artikelen van verkopers via bol.com is er altijd een retourtermijn van minstens 30 dagen. Bij artikelen die je koopt bij een particuliere verkoper geldt een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.

Afterpay staat los van de websites, deze heeft geen retourbericht van bol/PCinHuis
ontvangen en wil de rekening betaald zien.
Zien ook de omruiling niet, vandaar dat u al een aanmaning kreeg voordat u de tweede lamp ontvangen had,

Wanneer u via bol.com gekocht hebt, heeft u gewoon 30 dagen zichttermijn.
Klacht indienen
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

De termijn is ook bij PCinHuis 30 dagen. Herroepingvoorwaarden zijn op punten in strijd met de wet.
https://www.bol.com/nl/v/PCinHuis-Nederland/1001170/

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Plafondlamp bij PCinHuis via bol.com

Ongelezen bericht door Sira »

Heeft u AfterPay dan niet geïnformeerd?

U hebt een betalingsverplichting aan AfterPay, maar als AfterPay niets van de retouren of omruilingen weet,
Waarschijnlijk heeft AfterPay inmiddels al Bol.com betaald en Bol verrekend het op zijn beurt weer met PCinHuis, maar AfterPay zit nog steeds op uw betaling te wachten. En alles werkt daardoor langs elkaar heen.

Gesloten