Problemen Swiss Sense boxspring

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Hallo,

Wij hebben eind vorig jaar een boxspring (2 onderstellen, 1 matras, 1 topper) aangeschaft bij Swiss Sense, in februari geleverd
De eerste week was even wennen, zeker omdat ons het hardste matras was aangeraden, na iets meer dan een week sliepen we perfect.
Nu, ongevaar 6 maanden later, beginnen we wat problemen te ondervinden.
1. Als we in het midden van het bed liggen is het onderstel duidelijk te voelen, draaien we dan daar iets vanaf vallen we als het ware in een kuil. Dit is op 1 onderstel wat erger dan het andere. Gezellig samen tegen elkaar in bed liggen is dus uiterst oncomfortabel
2. Als gevolg van van punt 1 zijn op de topper 2 duidelijke kuilen te zien.

Dit alles lijkt me toch wel een beetje apart, zeker na 6 maanden gebruik. Hiervoor hadden we een bed van Beterbed, bijna de helft van de prijs en deze had al deze problemen niet. Zelfs niet na 10 jaar gebruik.

Hebben jullie hier tips voor of ook ervaringen mee.

Heb reeds al contact gehad met Swiss Sense zelf, nog aan het afwachten op antwoord.
Willen een beetje pijlen wat normaal is en wat wel mag en wat niet.

Gr. Bojan

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U mag zeker niet in een kuil vallen na zo’n korte tijd.

Maar wat is de maat? En hoe dik is die topper en van welk materiaal?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

Eerst maar eens afwachten wat Swiss Sense zegt.

Misschien zijn de veren in het midden van de box verschoven.

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wel materiaal het is. Afmeting is 180x200, ca 10cm dik.
Het gaat mij er ook meer om dat het volgens mij niet hoort dat het onderstel voelbaar is door het matras heen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dat hoort zeker niet, want er is die bak met veren, daarop ligt een matras en daar bovenop die topper. Dus alleen als u de Prinses op de erwt bent, mag u die bak voelen. Anders niet.

Ik heb zelf ook een boxspring waarvan de bak uit twee delen bestaat, maar er is geen verschil of ik nu in het midden lig, of meer naar één kant. Hij komt wel van Beter Bed. :lol:

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door dickster »

Hoe weet je dat je de vering in de onderbak voelt? In feite kan dat niet, tenzij je matrassen niet tegen elkaar aanliggen en je dus op de topper tussen de 2 matrassen in ligt in het midden. zijn het niet de pocketveren van het matras die je voelt? haal de topper er eens af, zit die kuil ook in de daaronder liggende matrassen, zijn ze wel goed aangeschoven, kan je de veren in die onderliggende matras inderdaad voeeln?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door BL2 »

Matrasexpert, volgens mij hebben we het hier over één (1) grote matras voor twee personen. Aanschuiven gaat dus niet lukken en de rest van je bericht klopt dus ook niet.

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Hebben inderdaad 1 matras. Het is dan ook niet de vering die we voelen, maar echt de houten bak. Precies in het midden ligt het een stuk hoger en harder. Inmiddels is dit op het matras ook te zien.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dus U heeft1 bed ombouw van 180 br met houten bodem , Daarop ligt het matras van 10 cm dik met binnenvering en daar boven op een topper van ???? dik.

Heb ik het zo goed begrepen ?. Kijk eens op de rekening welke matras u heeft en hoeveel veren zijn er in verwerkt .. Wat is de naam van het bed ,matras en topper . Welke veren zijn gebruikt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

bojanvwijk schreef:Hebben inderdaad 1 matras. Het is dan ook niet de vering die we voelen, maar echt de houten bak. Precies in het midden ligt het een stuk hoger en harder. Inmiddels is dit op het matras ook te zien.
Het aantal veren is niet heel erg relevant. Een (onder) box moet over de hele oppervlakte evenveel veerkracht hebben.

Wat zegt swiss sense ?

Komt er een monteur kijken ?
Heeft u foto,s gemaild ?

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door gosewijn »

Okee ,prima opmerking , er zitten 6 veren in ja dan lig je in een kuil. :D

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Tot op heden heeft Seiss Sense nog niet op mijn mail gereageerd. Wacht nog 1 dag en wordt het bellen ben ik bang

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Zojuist is na een tijdje wachten een monteur geweest. Die constateerde dat er een rij veren mist aan de zijkant van het matras, hiervoor krijgen we dus een nieuw matras. Niet het probleem maar iig iets opgelost.
Na aangeven dat we het onderstel door het matras heen voelde gaf deze aan dat ze deze combinatie nooit hadden kunnen verkopen. Het onderstel is alleen geschikt voor 2 losse matrassen omdat de veren in de bak liggen.
Hierna heeft hij gebeld om te kijken wat mogelijk is maar hij gaf aan dat ze niks kunnen of willen doen omdat we het binnen 3 maanden hadden moeten voelen, wat dus niet het geval was.
Nu dus helaas terug naar de winkel voor een oplossing.
Lijkt mij dan ook dat hier ons niks te verwijten valt aangezien de verkoper dit had moeten weten.
Wat vinden jullie?
Gr. Bojan

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als dit nooit verkocht had mogen worden lijkt het mij dat het ontbonden moet worden. Als ik zelf even logisch nadenk en je zet 2 bakken onder, dan moet je ook 2 matrassen bovenop hebben. Heb je wel last van een naad, maar juist de randen van de bak veert niet mee.
Sowieso is het altijd verstandig om losse matrassen te nemen. Niemand is gelijk, dus een matras wat voor de een heerlijk ligt kan voor een ander vreselijk liggen. Ook bij het veel bewegen 's nachts kan de partner daar last van hebben.
U kunt het beste opnieuw (en rustig) met de verkoper in gesprek gaan. Geeft hierbij aan dat wat er verkocht is simpelweg niet toepasbaar is. U hebt recht op garantie en in de eerste 6 maanden na aankoop zal de verkoper moeten aantonen dat het euvel uw eigen schuld is. Dit gaat nooit lukken. Uw matras willen ze nu gaan aanpassen, maar overleg of er geen mogelijkheid is om om te ruilen voor 2 1 persoons. De klacht blijft anders terug komen.

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

De monteur van vandaag gaf aan dat we er juist verstandig aan hebben gedaan om 1 matras te nemen. Dit type onderstel dat wij hebben is daar niet geschikt voor gaf hij aan. Ze hadden ons dan ook een ander onderstel moeten aanbevelen en verkopen. Dit komt van de verkoper zelf.
Nou gaan we dit weekend even langs bij de winkel om dit hopelijk op te laten lossen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

Elke verkoper zal snappen dat dit niet gaat werken zo. Er zal een andere box moeten komen. Eigenlijk zijn er twee eenpersoons boxen geleverd welke niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden.

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Dat is mijn insteek ook. Echter kregen we van die monteur te horen dat ze er niets mee willen doen omdat we het niet binnen de eerste 3 maanden hebben aangegeven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

Die termijn van drie maanden is niet relevant. Het product is niet te gebruiken waarvoor het bedoeld is. Maar ik denk dat je niet teveel moet aantrekken wat een monteur vertelt. Die beslist daar toch niet over.

bojanvwijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:39

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door bojanvwijk »

Even een kleine update.
Bij de winkel hebben ze het probleem nog niet eerder gehoord, zeggen ze.
Toch wederom een afspraak kunnen maken voor opnieuw een monteur. Deze keer voor het onderstel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen Swiss Sense boxspring

Ongelezen bericht door crazyme »

Mooi. Hopen dat deze monteur iets verder kijkt.

Gesloten