LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
TristanO
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2020 20:25

Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door TristanO »

Wij hebben enkele weken geleden een badkamer compleet gekocht. Aantal vierkante meters doorgenomen. En uiteindelijk een badkamer uitgezocht. Na verloop van tijd laat van de wastafel het lamineer los.
Fotos ingediend en klacht ingediend. Nu zeggen zij de klacht af te wijzen omdat het meubel te dicht op de douche voorziening zit.
Het is een speciaal op maat gemaakte meubel welke bij verkoop niet kleiner kon. Alle maten waren doorgenomen tijdens aanschaf.
Nu willen zij niets doen om het te herstellen. Wat kan ik nu aan acties ondernemen. Want het is echt heel erg. Zij zeggen omdat het niet voldoende droog is gemaakt. Is het lamineer losgegaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door Brahms »

Badkamermeubels zijn in tegenstelling tot keukens gemaakt om in zeer vochtige ruimtes te hangen. Veel vocht en stoom zijn dan niet anders dan direct water vanuit de douche.
Daar moet een badkamermeubel jaren tegen kunnen.
Laat alleen het aangepaste gedeelte van het meubel los, of is het gehele meubel op maat gemaakt ?
Dan is er misschien iets in elkaar gezet wat helemaal niet geschikt is voor vochtige ruimtes.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door Shivers »

TristanO schreef:
05 nov 2020 20:32
Wij hebben enkele weken geleden een badkamer compleet gekocht. Aantal vierkante meters doorgenomen. En uiteindelijk een badkamer uitgezocht. Na verloop van tijd laat van de wastafel het lamineer los.
Fotos ingediend en klacht ingediend. Nu zeggen zij de klacht af te wijzen omdat het meubel te dicht op de douche voorziening zit.
Het is een speciaal op maat gemaakte meubel welke bij verkoop niet kleiner kon. Alle maten waren doorgenomen tijdens aanschaf.
Nu willen zij niets doen om het te herstellen. Wat kan ik nu aan acties ondernemen. Want het is echt heel erg. Zij zeggen omdat het niet voldoende droog is gemaakt. Is het lamineer losgegaan.
Heb je ook doorgegeven hoe dicht het meubel bij de douche komt te hangen of te staan.
Ik weet nog toen ik hier de douche wilde verbouwen dat de aannemer zelf al aangaf dat de afstand tussen het bad meubel cq wastafel minimaal 1,5 meter vanaf de ingang douche moeten zijn zou er een douchewand tussen zitten hanteerde die nog 1,5 meter ivm vocht.

Met alleen een kale wasbak maakte dat niks uit daar kan niks mee gebeuren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door crazyme »

Mandemakers groep toch ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door Brahms »

Shivers schreef:
05 nov 2020 21:14
vanaf de ingang douche moeten zijn zou er een douchewand tussen zitten hanteerde die nog 1,5 meter ivm vocht.
Nou dan vallen heel wat Nederlandse douche ruimten af voor dit soort goedkope en kwalitatief matige meubeltjes.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door Shivers »

Er word toch ook niet gezegd dat dat spul in elke badkamer past of kan.

Kwalitatief zijn sommige meubels gewoon goed maar directe aanraking met water vind geen enkel meubel leuk daar is het niet voor gemaakt.
1,5 meter is niet zo gek ver vanaf de douche gerekend gisteren in een nieuwbouw pand geweest standaard badkamer afstand wasbak douche toch een kleine 2 meter dus met meubel moet dat kunnen.
Maar ja er zullen kleinere zijn en veel grotere.

Feit blijft wel heeft ts gezegd hoever ie bij de douche vandaan staat en/of er een douchewand tussen zit etc het zijn wasbak meubels geen douche meubel

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is dus gewoon beroerde kwaliteit. Is dat bedrijf bij een geschillencommissie aangesloten, of een keurmerk? Doe daar uw beklag.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door berndv »

TristanO schreef:
05 nov 2020 20:32
Het is een speciaal op maat gemaakte meubel welke bij verkoop niet kleiner kon.
Wie heeft het meubel op maat gemaakt?
TristanO schreef:
05 nov 2020 20:32
Alle maten waren doorgenomen tijdens aanschaf.
Wat zijn "alle"? Heeft u daar ter plaatse met hen de badkamer ontworpen?
TristanO schreef:
05 nov 2020 20:32
Wij hebben enkele weken geleden een badkamer compleet gekocht. Aantal vierkante meters doorgenomen. En uiteindelijk een badkamer uitgezocht.
Ik ben vooral benieuwd in wat er precies gekocht is. U heeft het over een badkamer compleet. Daarbij denk ik dat de ruimte compleet kaal is, en dat u daar op basis van een tekening alles compleet heeft (laten) ontwerpen. Dus betegeling, plaatsing van douche, plaatsing van meubel eventueel toilet en/of bad.

Ik stel deze vragen vooral om duidelijk te krijgen wie waarvoor verantwoordelijk is. Want als het gaat om een door hen ontworpen badkamer, waarbij zij dus ook weten waar welk onderdeel geplaatst is en zij het meubel voor u op maat hebben gemaakt en geinstalleerd, is het natuurlijk ook hun verantwoordelijkheid. Maar als u alleen een meubel heeft gekocht op basis van de beschikbare ruimte en dit zelf heeft aangepast om het te laten passen, liggen de verantwoordelijkheden naar mijn mening anders.

bob_e
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2018 14:09

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door bob_e »

Wat ik heel bijzonder vind, is dat de reviews op nl.trustpilot.com (waar Sanidirect op haar site naar verwijst) significant positiever is dan qasa.nl. Als je de recensie bij de laatste site leest zou je nooit wat bij Sanidirect kopen. Misschien dat Radar daar eens een onderzoek naar zou kunnen doen.
Hiermee is het voorliggend probleem natuurlijk niet opgelost. Maar de onderbouwing van de afwijzing van de klacht lijkt me op zijn minst discutabel.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Sanidirect wijst klacht af zonder feiten

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ik neem aan dat zij wisten waar het meubel kwam te hangen, dan kunnen ze nu niet zich hierachter verschuilen, bovendien moeten zij binnen 6 maanden ook werkelijk bewijzen dat dit niet door een constructiefout bijvoorbeeld komt....

Gesloten