LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
PaulRobert
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018 17:10

Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door PaulRobert »

Begin 2018 twee banken gekocht bij LB. Met lichtgrijze bekleding. Om aanspraak te maken op evt. garantie moesten we de banken inspuiten met een vuil en vlekkwerend middel dat LB tegen betaling leverde.
Dit middel geheel volgens voorschrift toegepast. ( op verpakking stond na behandeling enkele uren laten drogen)
Direct na aflevering in de namiddag banken ingespoten en pas de avond erop ( dus na meer dan 24 uur!!!) in gebruik genomen. Na 2 a 3 weken onstonden spontaan op de plekken waar we zaten grote donkere plekken.
De filiaalmanager is zelf komen kijken en bevestigde dat dit niet kon en heeft dit als klacht doorgegeven aan het hoofdkantoor. Ook heeft hij een schoonmaakbedrijf ingeschakeld maar tevergeefs de vlekken waren even nagenoeg weg maar kwamen al snel weer in alle hevigheid terug. Nu na twee keer de klacht weer opnieuw te hebben moeten melden is deze zonder opgaaf van redenen ongegrond verklaard. Verder moeten we het maar uitzoeken.
De klachten afdeling van LB is volledig afgeschermd en het is onmogelijk om iemand daar te spreken.
Mogelijk dat dit een item is voor Radar om hier eens in te springen. Onze conclusie is" koop nooit iets bij LB
Want bij een klacht zijn ze niet thuis.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leen Bakker verkoopt volgens CBW voorwaarden, dien daar een klacht in.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door crazyme »

Is het geen shading ? Dat zal leenbakker u zeker gemeld hebben.

En inderdaad naar de geschillencommissie stappen voor een onafhankelijk en bindende uitspraak.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door chrisd1 »

PaulRobert schreef:
26 okt 2018 17:40
Begin 2018 twee banken gekocht bij LB. Met lichtgrijze bekleding. Om aanspraak te maken op evt. garantie moesten we de banken inspuiten met een vuil en vlekkenwerend middel dat LB tegen betaling leverde.
??; Staat zoiets ook ergens op papier??

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door BreejKC »

Een firma, ook een grote, die eigen adresgegevens van de hoofdvestiging matig te vinden op de website vermeldt heeft iets te verbergen. Inderdaad zijn de adresgegevens van Het hoofdkantoor van Leen Bakker op hun website moeilijk te vinden te vinden, althans ik vond het niet. Een slechte zaak en weliswaar een teken aan de wand. Opvallend ook gezien de klachten over deze club, van hetzelfde soort als de uwe, die ook hier regelmatig langskomen.

Maar internet is geduldig. Even zoeken op "adresgegevens Leen Bakker" leidt je o.a. Naar telefoonboek.nl. Daar staat: Leen bakker Hoofdkantoor Raamsdonkveer, Karperweg 3, 4941 SH. Raamsdonkveer. Zo, dat adres hebben we. Wat nu?

Stop met telefoneren of mondeling reageren naar die club! U bewijst achteraf daarmee niets van eventueel gemaakte afspraken of wat iemand van Leen Bakker er van vindt. Schrijf een klachtbrief naar de "Klachtafdeling" van Leen Bakker, met de inhoud van uw openingspost hier. Geef ze een redelijke termijn, bijvoorbeeld 14 dagen na dagtekening van uw brief, om schriftelijk (!) met een aanvaardbare oplossing te komen. Reageert Leen Bakker daarop niet, stap dan inderdaad naar genoemde Geschillencommissie. Vermeldt dat ook even fijntjes in uw klachtbrief aan Leen Bakker.

Nog even geduld, want Leen Bakker weet echt wel dat als zij niet normaal reageren op een klacht zij ook bij de geschillencommissie niets te vertellen hebben.

Veel succes!
Laatst gewijzigd door BreejKC op 28 okt 2018 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door 16again »

Op kvk.nl zoeken op "Leen Bakker" geeft 128 resultaten. Dit suggereert dat vestigingen op zich zelf staande bedrijven zijn (franchise)

TS heeft mogelijk geen overeenkomst met hoofdkantoor, maar met een van de nevenvestigingen. (zie kvk nummer overeenkomst).
Op kvk.nl kun je ook adres bijbehorende vestiging opzoeken, en daar de brief aan richten

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door BreejKC »

Flauwekul 16again. Geen zand in een machine strooien a.u.b. De zaak is al lastig genoeg, dus het niet moeilijker maken als het al is. Doen we graag hier.

TS heeft weliswaar iets in een vestiging van Leen Bakker gekocht. Overal staat echter de firmanaam van Leen Bakker boven, ook op de rekening. TS heeft dus gewoon met de firma Leen Bakker te maken.

Uiteraard probeer je de klacht eerst op te lossen bij de vestiging waar je het artikel gekocht hebt. Dat heeft TS ook netjes gedaan. Maar uiteindelijk blijft Leen Bakker eindverantwoordelijk voor de artikelen die zij verkopen. Kom je er met een vestiging niet uit dan moet je wel degelijk je klacht richten aan het hoofdkantoor van zo'n firma. Ook een geschillencommissie, als het zo ver komt, laat zich niet in met al die verschillende vestigingen, maar spreekt daar de hoofdvestiging op aan.

Dat Leen Bakker liever niet heeft dat particulieren met het hoofdkantoor schriftelijk contact opnemen, omdat sommige vestigingen in de garantieafhandeling er een zooitje van maken, blijkt uit het moeilijk vinden van de adresgegevens op hun website. Maar er zijn andere manieren om daar achter te komen. Zo slim zijn ze daar bij Leen Bakker ook weer niet in Raamsdonkveer.

Tot slot, zo'n brief kun / moet je gewoon richten aan het hoofdkantoor. Een kopie van zo'n brief kun je altijd nog afgeven of onder de deur van de desbetreffende vestiging schuiven. Dan weet zo'n vestiging alvast dat ze op een later tijdstip het hoofdkantoor over zich heen krijgen.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 28 okt 2018 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door 16again »

@BreejKC
Het idee om de brief zowel aan de vestiging als aan hoofdkantoor te adresseren is OK.

Doorgaans regelt hoofdkantoor weinig meer dan gezamenlijke inkoop, en merknaam, maar is niet aansprakelijk voor reilen en zeilen van individuele franchisenemer.
Overigens lijkt Leen Bakker slechts op zeer beperkte schaal te werken met franchisenemers:
https://www.intofranchise.nl/nieuws/201 ... en-bakker/
Bij Leen Bakker zijn, volgens de laatst bekende cijfers, 2.360 mensen werkzaam en bestaat uit 170 eigen winkels en 8 franchisevestigingen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
28 okt 2018 09:00
Een firma, ook een grote, die eigen adresgegevens van de hoofdvestiging niet op de website vermeldt heeft iets te verbergen. Inderdaad zijn de adresgegevens van Het hoofdkantoor van Leen Bakker op hun website nergens te vinden. Een slechte zaak en een teken aan de wand. Opvallend ook gezien de klachten over deze club, van hetzelfde soort als de uwe, die ook hier regelmatig langskomen.
:roll: dat jij niet kan zoeken, moet je niet aan Leen Bakker verwijten. Binnen 30 seconden vind ik dit op hun site...
Contactgegevens

Leen Bakker Nederland B.V.

Karperweg 3

4941 SH Raamsdonksveer

KvK-nummer: 18118971
Misschien moet je je posts en conclusies even herzien...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door BreejKC »

Geef even aan waar u dat zo snel gevonden hebt op de website van Leen Bakker? Vanmorgen ben ik best even serieus aan het zoeken geweest daar, maar ik kon het niet vinden. Kennelijk is het dan toch goed verborgen geweest. Och, zal wel aan de leeftijd of aan de wintertijd liggen. Maakt verder niks uit, want het adres dat ik vond is exact hetzelfde als wat u kopieerde en plakte in uw reactie.

Wat uw reactie overigens toevoegt aan het probleem van TS ontgaat me derhalve even. Maar het is altijd leuk om anderen even af te katten hier, daar zijn we goed in. Kijk uit, anders krijgt u straks weer een verbanning als u zo doorgaat naar andere forumleden. Zou niet de 1e keer zijn. Ik wens u een prettige zondag verder.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
28 okt 2018 17:13
Geef even aan waar u dat zo snel gevonden hebt op de website van Leen Bakker? Vanmorgen ben ik best even serieus aan het zoeken geweest daar, maar ik kon het niet vinden. Kennelijk is het dan toch goed verborgen geweest. Och, zal wel aan de leeftijd of aan de wintertijd liggen. Maakt verder niks uit, want het adres dat ik vond is exact hetzelfde als wat u kopieerde en plakte in uw reactie.

Wat uw reactie overigens toevoegt aan het probleem van TS ontgaat me derhalve even. Maar het is altijd leuk om anderen even af te katten hier, daar zijn we goed in. Kijk uit, anders krijgt u straks weer een verbanning als u zo doorgaat naar andere forumleden. Zou niet de 1e keer zijn. Ik wens u een prettige zondag verder.
Je mist overduidelijk het punt, terwijl ik dat toch duidelijk aangaf. Het punt is dat jij op basis van onjuiste stellingen allerlei even onjuiste conclusies trekt over een bedrijf. Dat ik dat even rechtzet, lijkt me behoorlijk in het lang van een juiste weergave van feiten in dit topic. Dat het tevens mogelijk een les voor jou is, is bijzaak.

Het zou je sieren je onjuiste reacties te rectificeren in plaats van een slachtofferrol te kruipen en onterecht te klagen over “afgekat worden”.

De adresgegevens staan overigens zelfs op verschillende plaatsen op de site...
Laatst gewijzigd door Moneyman op 28 okt 2018 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door moederslink »

BreejKC schreef:
28 okt 2018 17:13
Geef even aan waar u dat zo snel gevonden hebt op de website van Leen Bakker? Vanmorgen ben ik best even serieus aan het zoeken geweest daar, maar ik kon het niet vinden. Kennelijk is het dan toch goed verborgen geweest. Och, zal wel aan de leeftijd of aan de wintertijd liggen. Maakt verder niks uit, want het adres dat ik vond is exact hetzelfde als wat u kopieerde en plakte in uw reactie.

Wat uw reactie overigens toevoegt aan het probleem van TS ontgaat me derhalve even. Maar het is altijd leuk om anderen even af te katten hier, daar zijn we goed in. Kijk uit, anders krijgt u straks weer een verbanning als u zo doorgaat naar andere forumleden. Zou niet de 1e keer zijn. Ik wens u een prettige zondag verder.
Ook ik vond binnen 30 sec de adresgegevens , niet verborgen, gewoon klantenservice bovenin de balk aanklikken , , naar beneden scrollen , weer klantenservice aanklikken , dan contactformulier aanklikken en voila : tel nr, adres, kvk nr, email , FB en twitter :D

Verder vind ik uw reactie nu richting MM onnodig en onder de gordel en heeft net zo min ook maar iets met de vraagstelling te maken .
U hoeft niet te lopen sneren en persoonlijk te worden en te waarschuwen voor een eventuele ban :x
Daarvoor sneerde u ook al richting 16again.
U schreef dat een bedrijf waarvan de adresgegevens slecht te vinden zijn wel iets te verbergen heeft.
Wel...de gegevens zijn snel te vinden en u plaatst LB hiermee onterecht in een slecht daglicht en daarmee is uw conclusie dus onjuist .

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door BreejKC »

gewoon
- klantenservice bovenin de balk aanklikken;
- naar beneden scrollen;
- weer klantenservice aanklikken;
- dan contactformulier aanklikken;
en voila : tel nr, adres, kvk nr, email , FB en twitter

Hartelijk dank moederslink voor het antwoord op mijn laatst gestelde vraag. Echter, noem dat maar "de adresgegevens eenvoudig te vinden" of "niet verborgen". Bij veruit de meeste websites waar ik adresgegevens zoek vindt ik die gewoon onder het item: Contact.

Dat item is ook bij Leen Bakker op de website te vinden en daar heb ik voornamelijk gezocht. Ook in Klantenservice heb ik gekeken, maar dat je nog dieper moet doorklikken met nogmaals klantenservice etc. etc. vindt ik toch wel het verbergen van je adresgegevens.

Overigens heb ik mijn reacties inmiddels, na uw aller aanbevelingen, enigszins aangepast.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door moederslink »

ik vind het niet moeilijk te vinden, ik ga meestal direct nd klantenservice ( ervaring misschien? ) .
U heeft idd uw reacties enigszins aangepast , echter de sneren staan er nog ... :(
Niet meer doen....komt de sfeer niet ten goede en is echt niet nodig. Bovendien was uw conclusie over LB dus idd onjuist.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dan hebben we het er nog niets eens over gehad dat, zelfs áls die adresgegevens daadwerkelijk moeilijk vindbaar zouden zijn, de daaraan verbonden conclusies onzinnig zijn. Het slaat nergens op om een bedrijf weg te zetten in de louche hoek, omdat hun adresgegevens van het hoofdkantoor (waar een consument niets te zoeken heeft) niet met één muisklik door een willekeurig internetter gevonden kunnen worden. Een consument heeft iets te zoeken bij de vestigingen, niet bij het hoofdkantoor.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
28 okt 2018 20:39
Hartelijk dank moederslink voor het antwoord op mijn laatst gestelde vraag. Echter, noem dat maar "de adresgegevens eenvoudig te vinden" of "niet verborgen". Bij veruit de meeste websites waar ik adresgegevens zoek vindt ik die gewoon onder het item: Contact
:mrgreen: :mrgreen:
https://www.leenbakker.nl/contact
Klik er eens op...

... dan snap je misschien zelf ook dat je hele verhaal gewoon écht nergens op slaat.
:mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moneyman op 28 okt 2018 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste MM. Nu begrijp ik het even niet meer. De pagina waar u in uw vorige reactie naar verwijst was de eerste die ik vanmorgen bezocht nadat ik dit topic gelezen had. Serieus dit overdrijf ik niet. Juist omdat ik verwachte daar de adresgegevens te vinden heb ik deze pagina goed bekeken. Daar ik op die pagina de adresgegevens niet vond ben ik vervolgens naar de pagina Klantenservice gegaan. Maar inderdaad zo ver doorgeklikt als moederslink en wellicht u gedaan hebben, heb ik niet. Vervolgens heb ik ook nog gezocht op de zakelijke pagina van Leen Bakker waar ik ook de adresgegevens in Raamsdonkveer niet gevonden heb. Tot slot heb ik het via Google geprobeerd en via telefoonboek.nl in luttele seconden de adresgegevens wel gevonden en in mijn eerste reactie geplaatst.

Niet geheel kan ik mij aan de indruk onttrekken dat er iemand van de firma Leen Bakker mee zit te lezen, zich rot is geschrokken van de sneren die ik inderdaad heb uitgedeeld, en spoorslags de adresgegevens vandaag alsnog snel te vinden op hun website heeft geplaatst. Ooit ben ik moderator van een website geweest en weet, als je er een beetje handig in bent, heel snel een update daarvan op het internet kan zetten.

Desondanks vindt ik dat de door mij uitgedeelde sneren wel zin hebben. Zeker naar een groot bedrijf als Leen Bakker, althans een filiaal daarvan, nu bij TS toch op een beroerde manier de garantiebepalingen uitgevoerd zijn. TS moet zich nu tot het hoofdkantoor wenden en wellicht nog te rade moeten bij de Geschillencommissie. Een groot bedrijf als Leen Bakker vindt ik dat niet waardig. En ja, als je zo makkelijk onder je garantie probeert uit te komen, dan kun je verwachten dat er hier en daar wat schamper op je bedrijf afgegeven wordt.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
28 okt 2018 21:29
Niet geheel kan ik mij aan de indruk onttrekken dat er iemand van de firma Leen Bakker mee zit te lezen, zich rot is geschrokken van de sneren die ik inderdaad heb uitgedeeld, en spoorslags de adresgegevens vandaag alsnog snel te vinden op hun website heeft geplaatst. Ooit ben ik moderator van een website geweest en weet, als je er een beetje handig in bent, heel snel een update daarvan op het internet kan zetten.
:lol:
:lol:
:lol:
Sorry, maar dit slaat nergens op. Vanochtend, op zondag(!)ochtend, plaats jij onterechte verwijten en onjuiste statements. Diezelfde ochtend, een uurtje later, heb ik dezelfde website bezocht en binnen een minuut op drie plekken op de site de adresgegevens gevonden. En ja, óók op de zakelijke pagina, waarvan jij nu stelt dat het daar ook niet te vinden zou zijn.

Neem jezelf serieus en geef gewoon toe dat je er faliekant naast zit.

En ja, dit is relevant voor dit topic, want als jouw onterechte standpunten niet in het juiste kader worden geplaatst, krijgt dit topic een onjuiste afdronk voor de gemiddelde bezoeker.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 28 okt 2018 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee Bree, natuurlijk heeft niet iemand van LB nu net vandaag a la minute dit op de website aangepast 8) en dat ze de TS niet adequaat helpen vind ik ook een zeer slechte zaak.
De TS moet er ook mee doorgaan uiteraard.

PS : de laatste link van MM ging nog sneller naar de contactgegevens van LB :lol:

BTW : de sneren waar ik op doelde waren de sneren naar MM en 16again :x

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Slechte service Leenbakker na aankoop banken

Ongelezen bericht door JvandeW »

Moneyman schreef:
28 okt 2018 21:41
En ja, dit is relevant voor dit topic, want als jouw onterechte standpunten niet in het juiste kader worden geplaatst, krijgt dit topic een onjuiste afdronk voor de gemiddelde bezoeker.
Interessant argument!

Gesloten