Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Moztan
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2021 17:06

Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door Moztan »

Beste mensen,

Ik begrijp werkelijk niet hoe een bedrijf als woonsquare nog kan bestaan? Wat ben ik hard opgelicht door deze mensen! Sorry ik noem ze mensen, maar deze wezens kan ik niet eens mens noemen. 21-11 was ik in de winkel en twijfelde tussen 2 banken. De verkoper, de zogenaamde rayonmanager die alles kon regelen deed aanbieding van €2100 naar €1400 voor de wat grotere bank en van €1600 naar €1000 voor de wat kleinere bank.

Wij konden niet kiezen tussen de banken en twijfelden heel erg. De verkoper gaf aan dat we gewoon eentje moesten kiezen, zodat we sowieso een deal hadden en aan elkaar verbonden waren en zo zouden wij ook de korting veilig stellen. Wij neigden naar de wat grotere bank en de verkoper gaf aan als we toch de kleinere wouden dat het nog binnen week geregeld kon worden voor de prijs van €1000. Dus afgesproken voor de grotere bank van €1400 en blij naar huis vertrokken. De komende dagen toch besloten om voor de wat kleinere bank te gaan van €1000 en terug geweest naar de winkel. De rayon manager was er zelf niet, dus afspraak gemaakt met verkoopster. De kleinere bank voor €1000 en het zou allemaal goed verwerkt worden in het systeem.

Ik heb alles blindelings getekend, omdat ik ze vertrouwde ( Dom van mij!! ik weet het) maar de verkoopster heeft het dus niet goed verwerkt in het systeem. Nu zijn we in maart en is de bank er en wordt er aangegeven dat de kleinere bank €1400 kost. Mijn schoonvader is de eerste keer geweest om de bank op te halen en er brak een discussie uit tussen de filiaalmanager en mijn schoonvader. De filiaalmanager gaf mijn schoonvader een duw, waarop mijn schoonvader de politie heeft laten bellen.

Mijn vriendin is 2 dagen later gegaan, maar de verkoopster deed alsof ze haar niet eens kende. Zo kan je echt niet zijn!! Er is 0 empathie, 0 klantvriendelijkheid. Dit kan je niet maken als bedrijf. De verkoopster die de bestelling had aangepast deed alsof ze mijn vriendin niet eens kende in de winkel. Zo kan je echt niet zijn. Echt niet gewoon. Snappen jullie nu waarom ik deze wezens niet eens mens wil noemen?

Hoofdkantoor belt mij en wijst mij op de kleine lettertjes. 0 meegedacht. De rayonmanager heeft mij gebeld en gaf aan dat hij zijn best zou doen en met het hoofdkantoor zou praten. Ik bel met hoofdkantoor en ze zeggen dat rayonmanager zegt dat ik alles met hem heb uitgepraat en dat ik het accepteer. WTF? Dat meen je toch niet? Zo kan je echt niet zijn als bedrijf. Ik lees nu overal slechte reviews van ze en ik snap oprecht niet hoe dit bedrijf nog bestaat? Maar ja, ik laat dit niet erbij zitten. We doen onderzoek of we aangifte kunnen doen tegen de filiaalmanager van Eindhoven. Ook is er reeds contact geweest met rechtsbijstand. Mensen vertrouw ze niet. Ze doen allemaal leuk en aardig wanneer je er bent, maar je wordt genaaid waar je bij staat.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door artilux »

Duwen,en dan gelijk de politie bellen?
Oei, niet zo handig toch?

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat een zootje daar bij woonsquare Eindhoven. Als ik een bank nodig heb ga ik zeker niet naar woonsquare Eindhoven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door crazyme »

Moztan schreef:
02 apr 2021 21:59
De verkoper, de zogenaamde rayonmanager die alles kon regelen deed aanbieding van €2100 naar €1400 voor de wat grotere bank en van €1600 naar €1000 voor de wat kleinere bank.
Hier haal ik af.

Wanneer je dit bedrijf nog serieus neemt na zo’n prijscorrectie heb je de rest ook aan jezelf te danken.

Het enige juiste actie is dan : bedank voor de aanbieding en koop elders.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

crazyme schreef:
02 apr 2021 22:37
Moztan schreef:
02 apr 2021 21:59
De verkoper, de zogenaamde rayonmanager die alles kon regelen deed aanbieding van €2100 naar €1400 voor de wat grotere bank en van €1600 naar €1000 voor de wat kleinere bank.
Hier haal ik af.

Wanneer je dit bedrijf nog serieus neemt na zo’n prijscorrectie heb je de rest ook aan jezelf te danken.

Het enige juiste actie is dan : bedank voor de aanbieding en koop elders.
Inderdaad. Dus ook u raad aan om geen bank te kopen bij woonsquare Eindhoven...Wat een oplichterszootje

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wees blij dat u geen twee banken hebt gekocht. Blindelings getekend.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De reden dat dit bedrijf nog bestaat is omdat er nog steeds mensen binnen gaan en iets kopen. Als men vooraf zou kijken wat voor bedrijf het is, sterft het vanzelf wel uit. Dat achteraf waarschuwen heeft geen enkele zin. Woonsquare, Seats&Sofa, dropshippers, ticketdoorverkoopsites, ze blijven allemaal bestaan ondanks alle waarschuwingen.

Het is heel simpel, een product heeft een prijs. Die prijs is opgebouwd uit de inkoopprijs, alle kosten die nodig zijn om dat product te verkopen en een extra marge. Als er zomaar al 1/3 van de prijs af kan, dan weet je al dat dat niet klopt. Als er druk gezet wordt om te kopen, dan is dat het tweede signaal om weg te lopen. Als u een overeenkomst onder uw neus krijgt met een verkeerde prijs, derde signaal.
Duur leergeld.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
02 apr 2021 22:37
Moztan schreef:
02 apr 2021 21:59
De verkoper, de zogenaamde rayonmanager die alles kon regelen deed aanbieding van €2100 naar €1400 voor de wat grotere bank en van €1600 naar €1000 voor de wat kleinere bank.
Wanneer je dit bedrijf nog serieus neemt na zo’n prijscorrectie heb je de rest ook aan jezelf te danken.
Betreft kortingen van circa 35%.
Wat is daar nu zo vreemd aan?

sake1987

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door sake1987 »

U had toch alles zwart op wit en getekend?
Als een winkel medewerker gaat duwen is hij goed fout bezig, maar wat was de trigger?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
03 apr 2021 07:58
crazyme schreef:
02 apr 2021 22:37
Moztan schreef:
02 apr 2021 21:59
De verkoper, de zogenaamde rayonmanager die alles kon regelen deed aanbieding van €2100 naar €1400 voor de wat grotere bank en van €1600 naar €1000 voor de wat kleinere bank.
Wanneer je dit bedrijf nog serieus neemt na zo’n prijscorrectie heb je de rest ook aan jezelf te danken.
Betreft kortingen van circa 35%.
Wat is daar nu zo vreemd aan?
Als het geen uitverkoop is, is 35% heel veel. Dat is bij de meeste bedrijven ongeveer de brutomarge. Dan zijn er twee mogelijkheden: ze vinden je zo aardig dat ze spullen tegen kostprijs leveren, of de spullen zijn veel minder waard dan wat op het normale prijskaartje staat. Welke denk je dat het meest realistisch is?

sake1987

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door sake1987 »

PeterPeters1966 schreef:
03 apr 2021 09:02
16again schreef:
03 apr 2021 07:58
crazyme schreef:
02 apr 2021 22:37

Wanneer je dit bedrijf nog serieus neemt na zo’n prijscorrectie heb je de rest ook aan jezelf te danken.
Betreft kortingen van circa 35%.
Wat is daar nu zo vreemd aan?
Als het geen uitverkoop is, is 35% heel veel. Dat is bij de meeste bedrijven ongeveer de brutomarge. Dan zijn er twee mogelijkheden: ze vinden je zo aardig dat ze spullen tegen kostprijs leveren, of de spullen zijn veel minder waard dan wat op het normale prijskaartje staat. Welke denk je dat het meest realistisch is?
Showroom modellen?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
03 apr 2021 09:02
16again schreef:
03 apr 2021 07:58
Betreft kortingen van circa 35%.
Wat is daar nu zo vreemd aan?
Als het geen uitverkoop is, is 35% heel veel.
Tegenwoordig lijkt het wel 365 dagen per jaar uitverkoop. Uiteraard zit er flink lucht in de oorspronkelijke prijzen.
Maar als je alle winkels met zulke schreeuwerige kortingen voorbij moet lopen, blijft er weinig over

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
03 apr 2021 09:56
PeterPeters1966 schreef:
03 apr 2021 09:02
16again schreef:
03 apr 2021 07:58
Betreft kortingen van circa 35%.
Wat is daar nu zo vreemd aan?
Als het geen uitverkoop is, is 35% heel veel. Dat is bij de meeste bedrijven ongeveer de brutomarge. Dan zijn er twee mogelijkheden: ze vinden je zo aardig dat ze spullen tegen kostprijs leveren, of de spullen zijn veel minder waard dan wat op het normale prijskaartje staat. Welke denk je dat het meest realistisch is?
Showroom modellen?
In dat geval zou TS niet hoeven te wachten op de bank en kon die deze zo meenemen. Of zou er wel een plakkaat aangehangen hebben met de afprijzing vanwege een showroommodel.
Een verkoper die uit zichzelf al zoveel korting er in gooit is per definitie niet serieus te nemen.

Aygulf
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door Aygulf »

Moztan schreef:
02 apr 2021 21:59
Beste mensen,

Ik begrijp werkelijk niet hoe een bedrijf als woonsquare nog kan bestaan? Wat ben ik hard opgelicht door deze mensen! Sorry ik noem ze mensen, maar deze wezens kan ik niet eens mens noemen. 21-11 was ik in de winkel en twijfelde tussen 2 banken. De verkoper, de zogenaamde rayonmanager die alles kon regelen deed aanbieding van €2100 naar €1400 voor de wat grotere bank en van €1600 naar €1000 voor de wat kleinere bank.

Wij konden niet kiezen tussen de banken en twijfelden heel erg. De verkoper gaf aan dat we gewoon eentje moesten kiezen, zodat we sowieso een deal hadden en aan elkaar verbonden waren en zo zouden wij ook de korting veilig stellen. Wij neigden naar de wat grotere bank en de verkoper gaf aan als we toch de kleinere wouden dat het nog binnen week geregeld kon worden voor de prijs van €1000. Dus afgesproken voor de grotere bank van €1400 en blij naar huis vertrokken. De komende dagen toch besloten om voor de wat kleinere bank te gaan van €1000 en terug geweest naar de winkel. De rayon manager was er zelf niet, dus afspraak gemaakt met verkoopster. De kleinere bank voor €1000 en het zou allemaal goed verwerkt worden in het systeem.

Ik heb alles blindelings getekend, omdat ik ze vertrouwde ( Dom van mij!! ik weet het) maar de verkoopster heeft het dus niet goed verwerkt in het systeem. Nu zijn we in maart en is de bank er en wordt er aangegeven dat de kleinere bank €1400 kost. Mijn schoonvader is de eerste keer geweest om de bank op te halen en er brak een discussie uit tussen de filiaalmanager en mijn schoonvader. De filiaalmanager gaf mijn schoonvader een duw, waarop mijn schoonvader de politie heeft laten bellen.

Mijn vriendin is 2 dagen later gegaan, maar de verkoopster deed alsof ze haar niet eens kende. Zo kan je echt niet zijn!! Er is 0 empathie, 0 klantvriendelijkheid. Dit kan je niet maken als bedrijf. De verkoopster die de bestelling had aangepast deed alsof ze mijn vriendin niet eens kende in de winkel. Zo kan je echt niet zijn. Echt niet gewoon. Snappen jullie nu waarom ik deze wezens niet eens mens wil noemen?

Hoofdkantoor belt mij en wijst mij op de kleine lettertjes. 0 meegedacht. De rayonmanager heeft mij gebeld en gaf aan dat hij zijn best zou doen en met het hoofdkantoor zou praten. Ik bel met hoofdkantoor en ze zeggen dat rayonmanager zegt dat ik alles met hem heb uitgepraat en dat ik het accepteer. WTF? Dat meen je toch niet? Zo kan je echt niet zijn als bedrijf. Ik lees nu overal slechte reviews van ze en ik snap oprecht niet hoe dit bedrijf nog bestaat? Maar ja, ik laat dit niet erbij zitten. We doen onderzoek of we aangifte kunnen doen tegen de filiaalmanager van Eindhoven. Ook is er reeds contact geweest met rechtsbijstand. Mensen vertrouw ze niet. Ze doen allemaal leuk en aardig wanneer je er bent, maar je wordt genaaid waar je bij staat.
Dus u doet een aankoop en tekent blindelings (!) voor accoord, uw schoonvader bemoeit zich er later mee (belt zelfs de politie...) uw vriendin komt ook nog op de proppen, met wie moet het bedrijf nu zaken doen? Het lijkt me dat de hele verhouding goed verziekt is. En als er met uw schoonvader (waar het bedrijf in principe niets mee te maken heeft, hij is niet de klant) "een discussie losbarst" waarbij geduwd wordt dan lijkt het mij meer dat uw schoonvader een ordinaire rel en scheldpartij heeft veroorzaakt. Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar ook uw taalgebruik en beschuldigingen naar dit bedrijf lijken mij niet gunstig om bij een zaak goodwill te kweken.....

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aygulf schreef:
11 apr 2021 17:04
En als er met uw schoonvader (waar het bedrijf in principe niets mee te maken heeft, hij is niet de klant) "een discussie losbarst" waarbij geduwd wordt dan lijkt het mij meer dat uw schoonvader een ordinaire rel en scheldpartij heeft veroorzaakt. Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar ook uw taalgebruik en beschuldigingen naar dit bedrijf lijken mij niet gunstig om bij een zaak goodwill te kweken.....
Jaren geleden werkte ik in een winkel naast een filiaal van Woonsquare. Regelmatig stond het personeel te vechten wie de commissie kon opstrijken. Een gedeelte van hun salaris is namelijk afhankelijk van wat ze zelf verkopen. Dat dat niet altijd even eerlijk gaat zijn voorbeelden genoeg van.

sake1987

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
11 apr 2021 17:26
Aygulf schreef:
11 apr 2021 17:04
En als er met uw schoonvader (waar het bedrijf in principe niets mee te maken heeft, hij is niet de klant) "een discussie losbarst" waarbij geduwd wordt dan lijkt het mij meer dat uw schoonvader een ordinaire rel en scheldpartij heeft veroorzaakt. Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar ook uw taalgebruik en beschuldigingen naar dit bedrijf lijken mij niet gunstig om bij een zaak goodwill te kweken.....
Jaren geleden werkte ik in een winkel naast een filiaal van Woonsquare. Regelmatig stond het personeel te vechten wie de commissie kon opstrijken. Een gedeelte van hun salaris is namelijk afhankelijk van wat ze zelf verkopen. Dat dat niet altijd even eerlijk gaat zijn voorbeelden genoeg van.
Onderling vechten om de commissie is wel wat anders dan vechten met de klanten die de commissie binnen brengen.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sake1987 schreef:
11 apr 2021 17:50
Onderling vechten om de commissie is wel wat anders dan vechten met de klanten die de commissie binnen brengen.
Wordt een duw nu vechten?

We waren er niet bij... Mogelijk gaf de manager meneer een duw omdat hij weigerde de winkel te verlaten omdat hij zich enorm misdraagt... Zou niet de eerste klant zijn die denkt met schreeuwen en dreigen zijn zin te krijgen ondanks een overeenkomst... En zoals TS al aangeeft heeft hij voor € 1.400 getekend....

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
11 apr 2021 17:50
Onderling vechten om de commissie is wel wat anders dan vechten met de klanten die de commissie binnen brengen.
Om aan te geven dat dit bedrijf zelf ook niet heilig is en personeel ver gaat om geld binnen te halen. En ik kan mij heel goed voorstellen dat als je A bespreekt en er later B op papier blijkt te staan de klant gefrustreerd is en het bedrijf makkelijk kan zeggen "ja, het staat gewoon op papier".

sake1987

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
11 apr 2021 18:17
sake1987 schreef:
11 apr 2021 17:50
Onderling vechten om de commissie is wel wat anders dan vechten met de klanten die de commissie binnen brengen.
Om aan te geven dat dit bedrijf zelf ook niet heilig is en personeel ver gaat om geld binnen te halen. En ik kan mij heel goed voorstellen dat als je A bespreekt en er later B op papier blijkt te staan de klant gefrustreerd is en het bedrijf makkelijk kan zeggen "ja, het staat gewoon op papier".
En getekend door TS

opa55
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2020 14:09

Re: Woonsquare: komt prijsafspraak niet na en belazert de boel

Ongelezen bericht door opa55 »

Wij hadden een aantal jaren geleden een vergelijkbaar iets bij Woonsquare Oss.
Daar een bankstel gekocht en binnen twee jaar lag hij al bij het grofvuil omdat hij ondanks herhaaldelijk repareren compleet doorgezakt was.
Wat een baggerzooi verkopen ze, klantvriendelijkheid is ook ver te zoeken.
Ik heb al meerdere keren op fora gewaarschuwd voor die onfrisse praktijken die ze hanteren, koop hier niet!!!!

Gesloten