Woonsquare

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Corhanna
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2020 04:10

Woonsquare

Ongelezen bericht door Corhanna »

Echt wat een bagger bedrijf..woonsquare een ecoleader bankstel gekocht en ba 8 maanden begon toplaag al los te laten. Ook stond de bank al scheef en kraakte giganties. Tussen 2 kussen onstond een spleet van 7 cm waar je dus in wegzakt. De midden zitting staat 2 cm lager dan de rest. In okt 2020 klavht i gediend, in dec geweest, monteur was van mening dat ik de bank te intensief gebruik??ben 90% vande tijd alleen thuis..vulde 1 zitting op schoefde her en der een schroef in onderstel en ging.. nou opnieuw klacht ingediend wat na opvullen 1 zitting werd probleem natuurlijk groter. Ze deden niks meer eigenschuld en toplaag zou door mijn huisdieren veroorzaakt zijn.. dus rechtsbijstand erop.. nou dat werd rekken rekken rekken iederemaand verschoven ze de deadline.. nu gisteren mail gestuurd dat ik koop ontbind.. dat accepteren ze niet... dus dan nu richting de geschillen commisie..

Koop daar niks en laat he niet voor de gek houden ecoleader is niet sterk, geen rest leer wat ons verteld is maar gewoon sky troep...
Lange adem nodig omdit te winnen..

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat er niets gekocht moet worden is al jaren bekend. Zet Woonsquare maar eens in de zoekfunctie hier en er is genoeg leesplezier.
Ecoleer is gewoon reststukjes fijngemalen leer met polyester. Dat is niet te vergelijken met echt leer en daar is de prijs vaak ook naar.
U gaat nu ook waarschuwen, net zoals vele mensen voor u al gedaan hebben. En zo lang mensen dat blijven doen blijven slechte winkels ook bestaan. Een wijze les voor de volgende keer, eerst kijken naar de ervaringen en daarna ergens anders gaan kopen.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eensch met Neodutchie. Ik wil graag nog even melden dat wanneer u hier iets plaatst het handig is om even door iemand na te laten kijken die het Nederlands wat beter machtig is dan (als?) u. Dan is het voor de andere forumleden begrijpelijker cq beter leesbaar.

AkkermanA
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2022 15:33

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door AkkermanA »

wij hebben een hoekbank gekocht maart 2021 bij Woonsquare Bergen op Zoom na enkele tijd gingen sommige kussens doorzakken en werd steeds erger ik gebeld naar Woonsquare maar is automatisch hoofdkantoor in Gilze met het probleem dan wordt er verteld dat je een formulier in moet vullen en dan zullen ze binnen vijf werkdagen contact opnemen met je nou dat doen ze niet dus zelf maar weer gebeld toen wisten ze te vertellen dat er een servicemonteur langs zou komen en die is langs geweest heeft er naar gekeken en zei dat hij in de showroom ging kijken wat het verschil was en wel wat zou horen van het kantoor maar moest er weer over bellen toen wisten ze te vertellen dat er geen verschil is heb daarna via klachtenkompas daar kreeg ik weer hetzelfde antwoord toen een aangetekend brief ingestuurd met de voorwaarden en dat ik met vier weken of een reparatie of vervanging van de bank eist en anders mijn geld retour maar ze blijven bij hun standpunt

MarcusMWM
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2023 09:55

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door MarcusMWM »

Mooi model bankstel uitgezocjht en besteld in Febr. Eind Mei komt de bezorger...kijkt alleen waar hij heen en door moet...zonder meetlint etc.., en reikt omhoog en opzij met zijn armen zonder te meten en zegt dat het bankstel niet in de lift van ons appartementen complex past en dent dat het ook niet goed door mijn gangetje naar de woonkamer past. Ramen zijn te klein om het door ramen naar binnen te brengen.. suggestie van mij om toch te proberen en eerst de vele verpakking eraf te halen, wordt afgewimpeld....
Kortom hij gaat weg en hij adviseert kleiner bankstel bestellen....OK ik wil dan maar ruilen v zelfde model en kleur in iets kleiner formaat...

Later volgt een brief van Woonsquare dat ik de 30% aanbetaling als annuleringskosten moet betalen....?
Reactie onzerzijds: Niemand wil annuleren....misverstand van bezorger die 'denkt' dat hij het niet de woning in kan brengen (echter zonder te meten).
In de nederlandse taal is ruilen niet hetzelfde als annuleren...in de klein letters staat : Annuleren= 30% annuleringskosten betalen maarrr ik wil helemaal niet Annuleren....

Woonsquare houdt echter voet bij stuk...ondanks dat ik een klacht heb ingediend en aangegeven heb dat ik deze klacht wil laten escaleren tot en met een afspraak met de CEO...OOk dit wimnpelt Woonsquare af met de mededeling dat wanneer ik niet betaal zij het dossier doorzetten naar hun juridische afdeling...omdat ze mij 30% Anneleringskosten laten betalen..

Dat hun werkwijze ruilen onmogelijk maakt en dan de 30% aanbetaling als annulering wil houden is toch onbeschaamde en commercieel associaal...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat hun redenering zal zijn: ruilen betekent dat je de oude overeenkomst annuleert en een nieuwe sluit. Alleen... gezien hun eigen voorwaarden houdt dat geen stand, lijkt mij.

Woonsquare zegt zelf op hun site:
Als klant bent uzelf verantwoordelijk dat de meubels naar binnen kunnen (passen), zodat een vlotte bezorging mogelijk is. Dit is overeenkomstig de CBW-Erkend Voorwaarden voor Woonwinkels. Mocht het onverhoopt zo zijn dat de meubels niet naar binnen kunnen en er gebruik moet worden gemaakt van een takel, verhuislift of andersoortig hulpmiddel, dan dient u dit zelf te regelen. De bijkomende kosten zijn voor u. Eventueel dient u tevens een nieuwe bezorgafspraak te maken.
Je bent er dus zelf verantwoordelijk voor dat je passende meubels bestelt. Maar tegelijk zeggen ze ook:
Let er bij aankoop op dat de meubels op een normale manier naar binnen kunnen/passen bij u thuis. Zorg ervoor dat de doorgang(en) in uw huis vrij zijn van obstakels (denk hierbij aan kastjes, vazen, verlichting, spiegels e.d.). Het niet op normale wijze naar binnen kunnen brengen van uw meubels is nooit een reden tot annulering.
Ik zou ze daar maar eens op wijzen en anders een klacht indienen bij het CBW.

ramon250
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:03

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door ramon250 »

Woonsquare, dat is toch ook onderdeel van Seats & Sofa's en Poppeliers?

Van alle drie bedrijven heb ik al jaren geleden uiterst negatieve berichten gehoord.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door riddert »

Het lijkt mij een ontzettend fijne winkel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

riddert schreef:
08 jun 2023 13:04
Het lijkt mij een ontzettend fijne winkel.
Sommige mensen houden van sm 8)

Plaats reactie